ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به لوکزامبورگ

اعزام دانشجو به لوکزامبورگ

با توجه به سطح بالای رفاه اجتماعی و اقتصاد قدرتمند لوکزامبورگ ممکن است در نظر برخی افراد اعزام دانشجو به لوکزامبورگ فکر خوبی باشد. منتهی دانشجویان از آن جایی که حین تحصیل اجازه کارتمام وقت در لوکزامبورگ را ندارند نکاتی را باید پیش از انتخاب این کشور و تلاش برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آن مورد توجه قرار دهند. از جمله این نکات می توان به هزینه زندگی در لوکزامبورگ اشاره کرد که نسبت به غالب کشورهای اروپایی بیشتر است و اگرچه سطح درآمد افراد نیز در لوکزامبورگ بالاست ولی با کار پاره وقت نمی توان آن را تامین نمود.

در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی راجع به اعزام دانشجو به لوکزامبورگ و شرایط تحصیلی و کاری دانشجویان در این کشور اروپایی ارائه شده است.

  • شرایط تحصیل در کشور لوکزامبورگ چیست؟
  • آیا می توان به عنوان دانشجوی خارجی در لوکزامبورگ به ادامه تحصیل مشغول شد؟
  • فرآیند پذیرش از دانشگاه های لوکزامبورگ چیست؟
  • برترین موسسات آموزشی در کشور لوکزامبورگ کدامند؟
  • هزینه تحصیل در این کشور چقدر است؟

مهاجرت به اروپا در سال 2023

غالب کشورهای اروپایی اقتصاد قدرتمند و سطح رفاه اجتماعی بالایی دارند و دانشگاه های واقع در خاک اروپا نیز اکثرا جزو دانشگاه های با رنکینگ عالی جهانی هستند که اخذ پذیرش از آن ها رویای دانشجویان است. برای مهاجرت به لوکزامبورگ یکی از کشورهایی که ممکن است مد نظر افراد قرار بگیرد لوکزامبورگ است که کشوری ذره بینی با مساحت کم است. جمعیت لوکزامبورگ تنها در حدود 600 هزار نفر است که بیش از نیمی از آن ها خارجی هستند نتیجتا لوکزامبورگ به دلیل مساحت کم و داشتن نیروهای متخصص کاری که از سایر کشورهای اروپایی لوکزامبورگ را مقصد خود قرار داده اند بر خلاف برخی کشورهای دیگر که جمعیت کهنسال زیادی دارند، نیاز شدیدی به استخدام و جذب نیروی کاری غیر اروپایی احساس نمی کند. همه این ها باعث شده برای مهاجرت به اروپا لوکزامبورگ کشور ایده آلی نباشد چرا که قوانین آن مبنی بر مهاجرپذیری وضع نشده اند.

یک مسئله منفی دیگر راجع به لوکزامبورگ بالا بدون هزینه زندگی در این کشور است که ماهیانه در حدود 1500€ تا 1800€ (یورو) می باشد. این در حالی است که در برخی دیگر از کشورهای اروپایی نه تنها تحصیل رایگان است بلکه هزینه ماهیانه زندگی نیز به مراتب پایین تر از کشور لوکزامبورگ می باشد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است متوسط هزینه ماهیانه زندگی در لوکزامبورگ و برخی دیگر از کشورهای اروپایی با هم مقایسه شده است:

نمودار مقایسه متوسط هزینه ماهیانه زندگی در لوکزامبورگ و برخی از کشورهای اروپایی

دلایل اعزام دانشجو به لوکزامبورگ

سالانه کشورهای مختلفی از سراسر جهان، به دلایل گوناگونی، به دنبال اعزام دانشجو به لوکزامبورگ هستند. برخی از مهمترین دلایل اعزام دانشجو به لوکزامبورگ عبارت اند از:

دلایل اعزام دانشحو به لوکزامبورگتوضیحات
هزینه تحصیلهزینه تحصیل در لوکزامبورگ، به ویژه در دانشگاه های دولتی این کشور بسیار مقرون به صرفه است.
تحصیل در محیط های چند فرهنگیلوکزامبورگ همواره به دلیل رفتار دوستانه خود با بین المللی ها و به دلیل فرهنگ عمومی باز شناخته شده است.
دانشگاه های معتبر بین المللیدانشجویان اعزامی می توانند در بهترین دانشگاه های لوکزامبورگ در این کشور تحصیل کنند. اغلب دانشگاه های لوکزامبورگ در بین بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند.
چشم انداز شغلی پس از تحصیلاعزام دانشجو به لوکزامبورگ با چشم اندازهای شغلی مناسبی برای دانشجویان بین المللی همراه است.

شرایط پذیرش جهت اعزام دانشجو به لوکزامبورگ

تمامی متقاضیان تحصیل در لوکزامبورگ، باید قبل از اعزام به این کشور با شرایط پذیرش دانشگاه های این کشور آشنا شوند. قبل از آغاز فرآیند اعزام دانشجو به لوکزامبورگ، دانشجویان می توانند به سادگی با ارسال فرم درخواست به همراه تمامی مدارک درخواست خود را جهت پذیرش ثبت کنند. شرایط پذیرش دانشگاه های لوکزامبورگ به شرح زیر می باشد:

  • تمامی مدارک درخواستی مورد نیاز را به دقت بررس کنید.
  • قبل از ثبت نام در یک برنامه مطمئن شوید که الزامات زبانی در دانشگاه مورد نظر چگونه است.
  • عملکرد خود را به عنوان یک دانمشجو نشان دهید.
  • برای کمک به اعزام دانشجو به لوکزامبورگ، حتما برای بیش از یک دانشگاه درخواست دهید.

هزینه اعزام دانشجو به لوکزامبورگ

بخش اعظم هزینه اعزام دانشجو به لوکزامبورگ را شهریه دانشگاه های لوکزامبورگ و هزینه زندگی در این کشور به خود اختصاص داده است. به عبارت دقیق تر همه دانشگاه های واقع شده در کشور لوکزامبورگ، به جز دانشگاه لوکزامبورگ (University of Luxembourg) خصوصی هستند و از آن جایی که بودجه از دولت دریافت نمی کنند شهریه های بسیار بالایی از دانشجویان می گیرند. در دانشگاه لوکزامبورگ شهریه سالیانه بسته به نوع رشته و مقطع تحصیلی به طور متوسط سالیانه 400€ تا 800€ (یورو) می باشد اما دانشگاه های خصوصی لوکزامبورگ که غالبا شعبه برخی دانشگاه های آمریکایی هستند، در برخی از رشته ها سالیانه تا 30000€ (یورو) نیز شهریه می گیرند. در مدارس تجارت (Business Schools) در لوکزامبورگ نیز طی سال تحصیلی 2022-2023 شهریه سالیانه ممکن است که 17000€ (یورو) برسد.

هزینه اعزام دانشجو به لوکزامبورگ

دلایل اساسی عدم اعزام دانشجو به لوکزامبورگ

بسیاری از کشورهای مختلف جهان هیچ تمایلی برای اعزام دانشجو به لوکزامبورگ ندارند. به عبارت دیگر دلایل مختلفی را برای عدم اعزام دانشجو به لوکزامبورگ را ملاک قرار می دهند. به طور کلی اعزام دانشجو به لوکزامبورگ در کناز مزیت های بی شماری که برای اتباع کشورهای خارجی به دنبال دارد، دارای چالش ها و معایب بی شماری نیز در حوزه های مختلف می باشد. یکی از اصلی ترین دلایل عدم اعزام دانشجو به لوکزامبورگ، خطر دو زبانه شدن دانشجویان در این کشور می باشد. زیرا اغلب مردم ایتالیا به زبان رسمی این کشور، یعنی زبان فرانسوی و ایتالیایی صحبت می کنند. به همین جهت دانشجویان همواره در معرض دو زبانه شدن در این کشور قرار دارند.

در نمودار زیر می توانید روند اعزام دانشجو به لوکزامبورگ را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند اعزام دانشجو به لوکزامبورگ

تنها دانشگاه دولتی برای اعزام دانشجو به لوکزامبورگ

همان طور که پیش تر به درستی اشاره شد تنها دانشگاه دولتی که در خاک لوکزامبورگ واقع شده است دانشگاه لوکزامبورگ می باشد که در پایخت این کشور قرار دارد. این دانشگاه در واقع تازه تاسیس است و در سال 2003 ساخته شده است اما سطح علمی بالایی دارد و بی اغراق یکی از بهترین دانشگاه های اروپا است. کشور لوکزامبورگ 3 زبان رسمی دارد؛ یعنی فرانسوی، آلمانی و لوکزامبورگی و همین مسئله باعث شده اگرچه امکان تحصیل در این دانشگاه به صورت تک زبانه هم وجود دارد اما غالب رشته های تحصیلی 2 زبانه ارائه شوند. اگرچه در مقطع کارشناسی دوره های معدودی هستند که در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه شوند اما در مقاطع بالاتر یعنی کارشناسی ارشد و دکتری دوره های متعددی وجود دارد که تنها به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

دانشگاه لوکزامبورگ حدود 6200 دانشجو دارد که از 120 کشور دنیا هستند چراکه این دانشگاه یا حدود 90 دانشگاه دیگر در دنیا ارتباط دارد و بر جذب دانشجوهای خارجی تاکید می کند؛ به عبارتی دیگر دانشگاه لوکزابورگ یکی از بین المللی ترین دانشگاه ها در کل اتحادیه اروپا می باشد. دانشگاه لوکزامبورگ علاوه بر 3 مرکز تحقیقات 3 دانشکده دارد که عبارت هستند از: دانشکده علوم، تکنولوژی و ارتباطات، دانشگاه حقوق، اقتصاد و امور مالی و در نهایت دانشگاه زبان و ادبیات، علوم انسانی، هنر و آموزش. رتبه جهانی رشته علوم کامپیوتر در این دانشگاه 134 و رتبه دانشکده فیزیک 669 است.

در جدول زیر رنکینگ کلی دانشگاه لوکزامبورگ در سال 2023 بیان شده است:

نام دانشگاهبهترین دانشگاه های جهانی در اروپا (Best Global Universities in Europe)
دانشگاه لوکزامبورگ276

تهیه مسکن یا خوابگاه برای اعزام دانشجو به لوکزامبورگ

در بخشی از مقاله اشاره شد که هزینه زندگی در لوکزامبورگ بسیار بالا است منتهی باید توجه داشت که عمده ترین مسئله که هزینه زندگی در لوکزامبورگ را تشکیل می دهد، هزینه اجاره منزل در لوکزامبورگ است. متوسط هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره بدون احتساب اجاره منزل در ماه تنها 3313.96€ (یورو) معادل 3635.58$ (دلار آمریکا) است و زندگی تک نفره در لوکزامبورگ نیز بدون احتساب اجاره منزل ماهیانه 948.43€ (یورو) معادل 1040.47$ (دلار آمریکا) هزینه دربرخواهد داشت. در نمودار زیر نشان داده شده است که بیشتر هزینه زندگی در لوکزامبورگ برای پرداخت اجاره منزل است:

نمودار مقایسه درصد هزینه های پرداختی در لوکزامبورگ به صورت ماهیانه

البته دانشجویان این مزیت را دارند که با تهیه خوابگاه های دانشجویی یا اجاره اشتراکی منزل بخشی از هزینه های زندگی در لوزکزامبورگ را کاهش دهند؛ چرا که هزینه پرداختی به خوابگاه ها در لوکزامبورگ به طور متوسط ماهیانه تنها 300€ تا 550€ (یورو) می باشد. در جدول ذیل نیز اجاره منزل در لوکزامبورگ بر اساس قیمت های سال 2023 بیان شده است:

نوع منزلمیزان اجاره ماهیانه (یورو)
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1555.56€ (یورو)
واحد یک خوابه در اطراف شهر1258.93€ (یورو)
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر2860.87€ (یورو)
آپارتمان سه خوابه در اطراف شهر2269.57€ (یورو)

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی راجع به اعزام دانشجو به لوکزامبورگ و عمده ترین هزینه های این فرآیند ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید واقع شده باشد.

مهم ترین سوالات اعزام دانشجو به لوکزامبورگ

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • عمده ترین دلایل اعزام دانشجو به لوکزامبورگ شامل چه مواردی می باشد؟ هزینه تحصیل و شهریه در لوکزامبورگ، به ویژه در دانشگاه های دولتی این کشور بسیار مقرون به صرفه است.دانشجویان اعزامی می توانند در بهترین دانشگاه های لوکزامبورگ در این کشور تحصیل کنند. اغلب دانشگاه های لوکزامبورگ در بین بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند. اعزام دانشجو به لوکزامبورگ با چشم اندازهای شغلی مناسبی برای دانشجویان بین المللی همراه است.
  • تنها دانشگاه دولتی برای اعزام دانشجو به لوکزامبورگ چه نام دارد؟ تنها دانشگاه دولتی که در خاک لوکزامبورگ واقع شده است دانشگاه لوکزامبورگ می باشد که در پایخت این کشور قرار دارد. این دانشگاه در واقع تازه تاسیس است و در سال 2003 ساخته شده است اما سطح علمی بالایی دارد و بی اغراق یکی از بهترین دانشگاه های اروپا است. کشور لوکزامبورگ 3 زبان رسمی دارد؛ یعنی فرانسوی، آلمانی و لوکزامبورگی و همین مسئله باعث شده اگرچه امکان تحصیل در این دانشگاه به صورت تک زبانه هم وجود دارد اما غالب رشته های تحصیلی 2 زبانه ارائه شوند. اگرچه در مقطع کارشناسی دوره های معدودی هستند که در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه شوند اما در مقاطع بالاتر یعنی کارشناسی ارشد و دکتری دوره های متعددی وجود دارد که تنها به زبان انگلیسی تدریس می شوند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *