ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به مونته نگرو

اعزام دانشجو به مونته نگرو

شرایط اعزام دانشجو به مونته نگرو متفاوت از بسیاری از کشورهای دیگر است و نمی توان به راحتی در این مسیر گام برداشت. افراد برای مهاجرت به مونته نگرو باید دلایل روشنی را دریافت کنند و این در حالی است که دانشگاه های این کشور نتوانسته اند جایگاه مناسبی در سطح بین المللی به دست آورند. در حال حاضر مونته نگرو را می توان به عنوان یکی از کشورهای درجه سوم اروپایی برای مهاجرت دانست و به همین دلیل است که به بسیاری توصیه می شود تا در این مسیر گام بر ندارند مگر آن که شرایط برای آن ها به گونه ای رقم خورده باشد که امکان مهاجرت به بهترین کشورهای اروپایی یا سایر نقاط جهان را نداشته باشند.

فرایند اعزام دانشجو به مونته نگرو تفاوت های چندانی با کشورهای برتر جهان ندارد چراکه مونته نگرو نیز از سیستم بولونیا تبعیت می کند و به همین دلیل می توان اطمینان حاصل کرد که مدرک دریافت شده از دانشگاه های این کشور دارای اعتبار نسبتا مناسبی است. البته باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر جایگاه دانشگاه های این کشور چندان مناسب نیست و این مسئله خود عاملی برای کاهش تمایل به تحصیل در این کشور است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی فرایند تحصیل رشته های مختلف در این کشور و فرایند اعزام دانشجو به مونته نگرو خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل در مونته نگرو چگونه است؟
  • آیا اعزام دانشجو به مونته نگرو اعتبار بالایی خواهد ساخت؟
  • محدودیت های اعزام دانشجو به مونته نگرو چیست؟
  • فرایند اعزام دانشجو به این کشور چگونه است؟

پروسه تحصیل در مونته نگرو

در حال حاضر مونته نگرو به مانند اکثر کشورهای اروپایی از سیستم آموزشی بولونیا استفاده می کند و همین مسئله سبب شده است که مدرکی که در این کشور دریافت می شود، دارای اعتبار کافی در اکثر کشورهای اروپایی باشد. در حال حاضر می توان به این نکته اشاره کرد که تحصیل در مونته نگرو کیفیت کافی را ندارد و دانشگاه های این کشور نتوانسته اند در رتبه بندی های جهانی جایگاه مناسبی به دست آورند. تحصیل در مونته نگرو بیشتر به افرادی توصیه می شود که توانایی تحصیل در کشورهای برتر اروپایی را ندارند و باید مسیر متفاوتی را طی کنند. البته افرادی نیز هستند که تمایل دارند به نحوی خود را به این کشور برسانند و تحصیل و دریافت پذیرش در این کشور می تواند یکی از مسیرها رسیدن به این خواسته باشد.

پروسه کلی اعزام دانشجو به مونته نگرو به شرح زیر است:

پروسه اعزام دانشجو به مونته نگرو

زمانی که فرد ویزای تحصیلی مونته نگرو را دریافت می کند، پروسه اعزام دانشجو به این کشور تکمیل شده است و فرد می تواند مسیر خود را با موفقیت به پایان برساند.

هزینه های مربوط به اعزام دانشجو به مونته نگرو

پروسه اعزام دانشجو به این کشور به مانند اکثر کشورهای جهان، دارای هزینه هایی است که فرد باید آن ها را به صورت کامل پرداخت کند. این هزینه ها را به طور کلی می توان به شرح زیر دانست:

  • هزینه های مربوط به ترجمه مدارک تحصیلی
  • هزینه مربوط به درخواست دریافت پذیرش از دانشگاه
  • شهریه تعیین شده توسط دانشگاه
  • هزینه های مربوط به درخواست ویزای تحصیلی
  • هزینه مربوط به خرید بلیط رفت

در حال حاضر تمامی هزینه های ذکر شده متغیر هستند و به راحتی نمی توان در رابطه با آن ها صحبتی به میان آورد. با این حال می توان گفت که هزینه تحصیل در مونته نگرو در حدود 800€ تا 3000€ (یورو) در سال است و شانس دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور نیز بالا نیست. هزینه دریافت ویزای تحصیلی مونته نگرو در حدود 35€ (یورو) در نظر گرفته شده است که دانشجویان باید به آن توجه داشته باشند.

هزینه های مربوط به اعزام دانشجو به مونته نگرو

چالش های اساسی اعزام دانشجو به مونته نگرو

فرآیند اعزام دانشجو به مونته نگرو، در کنار مزیت های فوق العاده ای که برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد، دارای چالش های متعددی نیز در حوزه های مختلف می باشد. به همین جهت، دانشجویان بین المللی باید قبل از اعزام به این کشور، در کنار بررسی مزیت های مونته نگرو، چالش های اساسی این کشور را نیز در حوزه های مختلف بررسی کنند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول تحصیل در مونته نگرو مواجه خواهند شد.

در جدول زیر می توانید مهمترین چالش های اعزام دانشجو به مونته نگرو را مشاهده فرمایید:

چالش های اساسی اعزام دانشجو به مونته نگروتوضیحات
زیرساخت های آموزشیزیرساخت های آموزشی در مونته نگرو هم در وسط مدرسه ای و هم در سطح آموزشی عالی بسیار فرسوده و قدیمی است.
هزینه تحصیلهزینه تحصیل در مونته نگرو با توجه به زیرساخت های آموزشی فرسوده در این کشور بسیار بالا است. هزینه شهریه در دانشگاه های مونته نگرو به نسبت اغلب کشروهای اروپایی مدرن بسیرا بالاتر است.
اقامتگاهپیدا کردن اقامتگاه های دانشجویی در این کشور با توجه به استقبال بی نظیر دانشجویان از این کشور کار بسیار دشواری است. اغلب دانشجویان اعزامی از اقامتگاه های شخصی استفاده می کنند که هزینه بالایی دارد.
موانع زبانیکی از اصلی ترین چالش های اعزام دانشجو به مونته نگرو، موانع زبان گسترده در این کشور است. زیرا اغلب مردم مونته نگرو از زبان محلی خود استفاده می کنند.

برای آشنایی بیشتر با دیگر چالش های اعزام دانشجو به مونته نگرو به تصویر زیر توجه فرمایید:

چالش های اعزام دانشجو به مونته نگرو

دلایل اهمیت پروسه اعزام دانشجو به مونته نگرو

برای اعزام دانشجو به مونته نگرو عوامل مختلفی می تواند اثرگذار باشند اما دلایلی وجود دارد که می تواند سبب شود که اعزام دانشجو به این کشور اهمیت چندبرابری پیدا کند. برخی از مهم ترین دلایلی که می تواند اعزام دانشجو به مونته نگرو را ارزشمند سازد یا از ارزش آن بکاهد عبارتند از:

  • امکان تحصیل در یک کشور ارزان قیمت
  • شهریه کم تحصیل
  • اعتبار مدرک تحصیلی در نظام آموزشی بولونیا
  • جایگاه ضعیف دانشگاه های مونته نگرو در سطح بین الملل
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • سهولت دریافت ویزای تحصیلی مونته نگرو
  • عدم عضویت مونته نگرو در حوزه شنگن
  • عضویت مونته نگرو در اتحادیه اروپا

در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که در پروسه انتخاب مونته نگرو به عنوان مقصد تحصیلی مزایای و معایب مختلفی دارد و هر فرد باید بسته به شرایط خود تصمیم بگیرد که آیا ورود به این کشور می تواند ارزشمند باشد یا خیر. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، توصیه می شود که با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا این افراد با توجه به توانمندی و تجربه خود بتوانند شما را راهنمایی کنند.

پرتکرارترین سوالات در باب اعزام دانشجو به مونته نگرو

در این بخش پاسخ گوی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • پروسه تحصیل در مونته نگرو به چه صورت است؟ در حال حاضر مونته نگرو به مانند اکثر کشورهای اروپایی از سیستم آموزشی بولونیا استفاده می کند و همین مسئله سبب شده است که مدرکی که در این کشور دریافت می شود، دارای اعتبار کافی در اکثر کشورهای اروپایی باشد. در حال حاضر می توان به این نکته اشاره کرد که تحصیل در مونته نگرو کیفیت کافی را ندارد و دانشگاه های این کشور نتوانسته اند در رتبه بندی های جهانی جایگاه مناسبی به دست آورند. تحصیل در مونته نگرو بیشتر به افرادی توصیه می شود که توانایی تحصیل در کشورهای برتر اروپایی را ندارند و باید مسیر متفاوتی را طی کنند. البته افرادی نیز هستند که تمایل دارند به نحوی خود را به این کشور برسانند و تحصیل و دریافت پذیرش در این کشور می تواند یکی از مسیرها رسیدن به این خواسته باشد.
  • مهمترین چالش های اعزام دانشجو به مونته نگرو کدام اند؟ زیرساخت های آموزشی، هزینه تحصیل، اقامتگاه و موانع زبان
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *