ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به نیوزلند

اعزام دانشجو به نیوزلند

تحصیل و اعزام دانشجو به نیوزلند در سال 2024 یکی از عملی و رایج ترین راه های اخذ اقامت این کشور محسوب می شود که بسیار پرتقاضاست. از آن جایی که کار مستقیم در نیوزلند از طریق یک سیستم امتیازبندی است اما لازم است فرد حتما یک پیشنهاد شغلی داشته باشد عملا تحصیل در نیوزلند در سال 2024 ساده ترین راه به دست آوردن ویزای این کشور است. زبان رسمی این کشور نیز انگلیسی است و نتیجتا افراد لازم نیست نگران یادگیری زبان سومی باشن. نظام تحصیلی این کشور نیز رایگان نیست و نتیجتا متقاضیان باید تمکن مالی خوبی داشته باشند.

  • هزینه تحصیل در نیوزلند چقدر می باشد؟
  • مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی نیوزلند چیست؟
  • هر مقطع تحصیلی در نیوزلند چند ساله است؟
  • بهترین دانشگاه های نیوزلند در سال 2024 کدامند؟

متقاضیانی که قصد اخذ پذیرش نیوزلند را دارند می توانند با مشاور مهاجرتی شرایط خود را مورد بررسی قرار دهند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اعزام دانشجو به نیوزلند ارائه شده، به پرسش های بالا پاسخ داده شده است.

تحصیل و اعزام دانشجو به نیوزلند

نیوزلند از جمله کشورهای انگلیسی زبانی است که توانسته است رتبه سیزدهم کیفیت زندگی در جهان را به خود اختصاص دهد. کیفیت بالا زندگی و هزینه های تحصیل پائین نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان مزیت دیگر مهاجرت به نیوزلند می باشد. اخذ پذیرش از دانشگاه های نیوزلند با توجه به نیازهای دانشجویان بین المللی متغیر است. در نظام آموزشی نیوزلند استانداردهای بین المللی عالی اجرا می شوند که هم رتبه برترین مراکز آموزشی جهان است. ساختار سیستم آموزشی در نیوزلند بدین صورت می باشد:

تحصیلاتسن آغازطول دوره تحصیلی
تحصیلات ابتدایی در نیوزلند6 سالگی8 سال
تحصیلات دبیرستان در نیوزلند14 سالگی5 سال

دانش آموزان در سال یازدهم می بایست دورس تخصصی را سپری نمایند. پس از سپری کردن 3 سال آخر مدرک تحصیلی دبیرستان صادر می گردد. مدارک تحصیلی جهت ورود به کالج، دانشگاه و مراکز پلی تکنیک مورد ارزیابی قرار می گیرد.

اینفوگرافیک اعزام دانشجو به نیوزلند

مقاطع دانشگاهی در نیوزلند

پس از پایان یافتن دوره های پیش دانشگاهی، آغاز دوره های دانشگاهی است. دوره های لیسانس 3 الی 6 سال که با توجه به رشته های تحصیلی متغیر است. اخذ پذیرش در این مقاطع اکثرا در رشته های عمومی ارائه می گردد. متقاضیان که قصد اخذ پذیرش در شاخه های پیراپزشکی را دارند، می بایست بدانند که طول دوره 6 سال می باشد. دوره های فوق لیسانس در نیوزلند 2 ساله است. اخذ پذیرش در این دوره کاملا بسته به نمرات مقطع لیسانس می باشد. پذیرش دکتری در نیوزلند تحت عنوان دوره پژوهشی است که می بایست توسط استاد راهنما انجام گیرد. مدت زمان این دوره دکتری 3 سال و حداکثر 6 ماه است که متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری و اعزام دانشجو در نیوزلند می بایست مدنظر قرار دهند.

کار حین تحصیل یکی از موارد قابل توجه در خصوص اعزام دانشجو می باشد. دانش آموزان و متقاضیان نیز می توانند با حداقل 20 ساعت در هفته این اجازه کار را به خود اختصاص دهند، ناگفته نماند که این اجازه کار پاره وقت می باشد. متقاضیان نیز می توانند پس از فارغ التحصیل شدن اجازه کار تمام وقت داشته باشند همچنین می توانند پس از اتمام تحصیلات به مدت زمان 4 سال مشغول به کار شوند. 2 سال پس از سپری کردن این 4 سال متقاضیان می توانند کارت اقامت را دریافت نمایند.

پذیرش دانشجو در نیوزلند

از جمله موارد حائز اهمیت در خصوص اخذ پذیرش از دانشگاه های نیوزلند، آغاز سال تحصیلی می باشد. آغاز دوره های دانشگاهی و موسسات آموزش عالی در ماه های مارس و نوامبر است. هر سال تحصیلی شامل 2 ترم می باشد که کشور نیوزلند از این قانون مستثنی نیست. از موارد حائز اهمیت در خصوص پذیرش از دانشگاه های نیوزلند رسمیت شناخته شدن دیپلم 12 ساله است. متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی می بایست سطح زبان خود را با مدرک IELTS یا TOFEL نشان دهند.

متقاضیان تحصیل و اعزام دانشجو به نیوزلند می بایست ویزای تحصیلی از نیوزلند دریافت نمایند که در همین مقاله به بررسی مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی می پردازیم: بیمه سلامت، ارائه اصل نامه پذیرش از دانشگاه، ارائه نامه سوء پیشنه برای دانشجویان بالای 17 سال، ارائه نامه تضمین کننده اقامت برای متقاضیان زیر 18 سال، ارائه نامه تمکن مالی همراه با پرینت حساب که یکی از موارد مهم می باشد، مدت زمان اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند بسته به شرایط سفارت و کنسولگری دارد.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی نیوزلند در سال 2024

مجموعه مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی کشور نیوزلند در سال 2024 عبارتست از:

  • ارائه نامه تمکن مالی
  • ارائه پرینت حساب بانکی
  • ترجمه مدارک هویتی و شخصی
  • ارائه مدارک زبان (آیلتس یا تافل)
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از نیوزلند

همانطور که در بخش مدارک ویزا بیان شد، نامه پذیرش دانشگاه یکی از مهم ترین مدارک مورد نظر سفارت نیوزلند است. این که افراد چه مدارکی را لازم است برای دانشگاه مورد نظر خود در کشور نیوزلند ارسال کنند، بستگی به مواردی از جمله مقطع تحصیلی، رشته و دانشگاه دارد. البته مهم ترین مدارک به منظور اخذ پذیرش از نیوزلند عبارتند از:

  • رزومه فرد یا CV شامل تمامی دستاوردها چه تحصیلی و چه غیر تحصیلی مثل مدرک آموزش موسیقی و غیره
  • ترجمه رسمی مدارک بیان شده در رزومه
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی
  • مدرک زبان انگلیسی
  • توصیه نامه اساتید مقطع قبلی که دانشجو را به خوبی بشناسند
  • انگیزه نامه که در آن فرد به دلیل انتخاب نیوزلند برای تحصیل اشاره می کند
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا application letter

هزینه اعزام دانشجو به نیوزلند

پرداخت هزینه های تحصیل از جمله موارد قابل توجه برای متقاضیان تحصیل و اعزام دانشجو به نیوزلند می باشد. پرداخت هزینه های تحصیل تا حد زیادی بسته به نوع دانشگاه و رشته دارد. در کل می توان گفت که هزینه های تحصیل از 15000$ (دلار نیوزلند) می باشد اما میانگین آن در حدود 22000$ (دلار نیوزلند است) میزان هزینه های تقریبی تحصیل در نیوزلند بدین صورت است:

دوره تحصیلیهزینه تحصیلی (دلار نیوزلند)
لیسانس$18000 الی 25000$
فوق لیسانس$30000 الی 40000$
دکترا$4000 الی 8000$

پرداخت هزینه های زندگی در نیوزلند از پارامترهای مهم در خصوص اعزام دانشجو است. میزان هزینه های زندگی در نیوزلند در سال 2024 به میزان 2000$ (دلار نیوزلند) ماهیانه است یعنی 31% از هزینه های زندگی در شهر نیویورک آمریکا ارزان تر است. از انواع خرج و مخارج دانشجوئی در کشور نیوزلند می توان به هزینه اجاره خانه، هزینه خرید از بازار، حمل و نقل، تفریحات، اشتراک، رستوران ها اشاره نمود. از بین این همه هزینه ها نیز هزینه خرید از بازار بیشترین بخش از هزینه ها را به خود اختصاص می دهد که در نمودار زیر مشاهده می گردد:

توزیع هزینه های زندگی در نیوزلند

بهترین دانشگاه های نیوزلند

در لیست زیر به برخی از اسامی دانشگاه و موسسات معتبر نیوزلند در سال 2024 اشاره شده است:

  • University of Canterbury
  • Lincoln University
  • Massey University
  • University of Otago
  • Victoria University of Wellington
  • The University of Waikato
  • Christchurch Polytechnic
  • Tairawhiti Polytechnic
  • Waiariki Institute of Technology
  • Waikato Institute of Technology
  • Messay University-Wellington

اعزام دانشجو به دانشگاه های نیوزلند

متقاضیان تحصیل و اعزام دانشجو به نیوزلند می بایست از 3 دانشگاه مطرح نیوزلند آگاهی کامل داشته باشند. این دانشگاه ها عبارتند از:

امتیاز جهانی سه دانشگاه برتر کشور نیوزلند

دانشگاه اوکلند از جمله دانشگاه های مطرح نیوزلند می باشد. دانشگاه اوکلند در سال 1883 تاسیس شده است. این دانشگاه از جمله دانشگاه های برتر و معتبر نیوزلند می باشد. در باب این دانشگاه می توان گفت که حدود یک چهارم این دانشگاه را متقاضیان بین المللی تشکیل داده اند. دانشگاه اوتاگو از جمله دانشگاه های زیبای جهان می باشد که در سال 1883 تاسیس شده است. در حال حاضر درصد بالایی از دانشحویان بین المللی نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. یکی دیگر از نقاط مثبت این دانشگاه، بورس های تحصیلی آن است. دانشگاه کانتربری از دانشگاه های برتر شهر کرایست می باشد. این دانشگاه در سال 1838 بنیان گذاری شده است و در 40 سال گذشته استقبال گرمی از دانشجویان بین المللی کرده است. از مزیت های این دانشگاه دوره های مقدماتی یکساله در خصوص استاندارسازی ورود به دانشگاه می باشد.

شهرهای دانشجویی نیوزلند

نیوزلند یا زلاندنو از برترین کشورهای جهان در باب خدمات زندگی و کیفیت میباشد. مناظر جذاب، آب و هوای فوق العاده و شهرهای مدرن دانشجویی و چند فرهنگه از سایر دلایل محبوبیت تحصیل در این کشور به شمار می رود. شهرهای دانشجویی نیوزلند عبارتنداز:

  • آکلند
  • ولینگتون
  • چریست چورچ
  • دونلین

اعزام دانشجو به دانشگاه های نیوزلند

کار پس از تحصیل در شهرهای نیوزلند

نرخ بیکاری در نیوزلند پایین است و همان طور که در جدول ذیل نشان داده شده است بازار کار این کشور حتی از استرالیا نیز قوی تر است.

نام کشورنرخ بیکاری
استرالیا%3.4
نیوزلند%3.9

شرایط فوق العاده بازار کار در نیوزلند موجب شده است به دلیل دشواری اخذ ویزای کاری مستقیم، علاقه مندان به نیوزلند ابتدائا در این کشور تحصیل کنند. چرا که پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های برتر نیوزلند پیدا کردن کار در این کشور حتی برای دانشجویان بین المللی بسیار ساده تر خواهد بود. سطح درآمد افراد نیز در نیوزلند بسیار بالا است، نتیجتا مردم این کشور قدرت خرید بالا و رفاه اجتماعی ایده آلی دارند. در جدولی که در ادامه ترسیم شده سطح درآمد زنان و مردان در نیوزلند با هم مقایسه شده است:

جنسیتمتوسط درآمد سالیانه در نیوزلند (دلار نیوزلند)
زنان$94300
مردان$99800

همان طور که مشاهده می شود در نیوزلند نیز متاسفانه همانند سایر کشورهای دنیا تبعیض در میزان درآمد افراد با توجه به جنسیت آن ها وجود دارد. با این تفاوت که تبعیض موجود در نیوزلند از بسیاری از کشورهای دیگر پایین تر است و در سال 2024 حدود 3.9% می باشد. اعزام دانشجو به نیوزلند یکی از راه های مهاجرت به نیوزلند است. علاقه مندان به تحصیل و زندگی در نیوزلند می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص اعزام دانشجو به نیوزلند

برای اعزام دانشجو به نیوزلند 2024 اطلاع از پاسخ پرسش های زیر ضروری می باشد:

  • کشور نیوزلند جهت تحصیل و اعزام دانشجو در دنیا چه رتبه ای دارد؟ نیوزلند از جمله کشورهای انگلیسی زبانی است که توانسته است رتبه سیزدهم در جهان را به خود اختصاص دهد.
  • مقطع لیسانس در نیوزلند چند سال به طول می انجامد؟ دوره های لیسانس 3 الی 6 ساله می باشد که با توجه به رشته های تحصیلی متغیر است.
  • رشته های پزشکی و پیزاپزشکی چند سال در نیوزلند به طول می انجامد؟ متقاضیان که قصد اخذ پذیرش در شاخه های پیراپزشکی را دارند، می بایست بدانند که طول دوره 6 سال می باشد.
  • مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری چند سال است؟ مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری 3 سال است.
  • هزینه تحصیل و اعزام دانشجو به نیوزلند در سال 2024 چقدر است؟ تا حد زیادی به نوع دانشگاه و رشته بستگی دارد که میتوان گفت 22000$ (دلار نیوزلند) هزینه دارد.
5/5 - (8 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اعزام دانشجو به نیوزلند

  1. محمد موسوی گفت:

    سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم نیوزلند ویزای همراه داره یا نه؟ من همسرم میخواد تحصیلی مهاجرت کنه به نیوزلند 32 سالشه و یه بچه 3 ساله داریم آیلتس 6 داره میخواد بره نیوزلند درس بخونه که ما هم باهاش بریم و بعد از اینکه درسشو خوند یا همون زمان تحصیلش من کار پیدا کنم و ویزای همراهم رو به ویزای کاری تبدیل کنم و اونم دیگه تحصیل نکنه. من در مورد این موضوع خیلی تحقیق کردم ولی میگن ویزای همراه نیوزلند نداره همزمان و باید چند ماه بگذره آخه من بچم 3 سالشه چیکار کنیم که بتونه مهاجرت تحصیلی نیوزلند رو داشته باشیم نمیشه یه جوری که ایشون میره برای تحصیل من و بچمم بریم باهاش یا اینکه مثلا همسرم با بچم برن منم توریستی برم اونجا

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      همسرتون باید به نیوزلند مهاجرت کنند و برای شما درخواست ثبت کنند. البته در صورتی که شرایط مالی خوبی داشته باشید می تونید از این کشور ویزای همزمان دریافت کنید.
      در نظر داشته باشید که همسرتون باید حداقل کارشناسی رو داشته باشند در حال حاضر وگرنه شرایط شما خیلی سخت میشه.
      قانون نیوزلند به شما اجازه می ده که توی این کشور کار کنید.
      در صورتی که به دنبال مهاجرت همزمان هستید، می تونید شرایط مهاجرت به سوئد رو هم بررسی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *