ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به پاراگوئه

اعزام دانشجو به پاراگوئه

با توجه به مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل در دانشگاه های پاراگوئه ممکن است در نظر برخی از متقاضیان اعزام دانشجو به پاراگوئه گزینه مناسبی محسوب شود. علاوه بر شهریه مقرون به صرفه دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های پاراگوئه از مزایایی مثل: کار در حین دوران تحصیل، اخذ بورسیه تحصیلی، اقامت پس از تحصیل، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و امکان تحصیل در مقاطع مختلف بهره مند خواهند شد.

دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در موسسات آموزش عالی پاراگوئه را دارند باید آگاه باشند که هیچ یک از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2022-2023 نیستند. برای اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به پاراگوئه تا پایان مقاله با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

  • شرایط تحصیل در پاراگوئه چگونه است؟
  • هزینه تحصیل رشته های مختلف در این کشور چگونه است؟
  • محدودیت های زبانی تحصیل در پاراگوئه چگونه است؟
  • آیا تحصیل در پاراگوئه با ارزش است؟
  • بهترین رشته های تحصیلی برای تحصیل در این کشور چیست؟

شرایط اعزام دانشجو به کشور پاراگوئه

تحصیل در پاراگوئه و سایر کشورهای دنیا از راحت ترین روش های مهاجرتی به شمار می آید که طرفدارن زیادی دارد، برای مهاجرت تحصیلی به کشور پاراگوئه به گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه و ویزای تحصیلی احتیاج دارید که برای اخذ هر یک از این مدارک شرایط و مقرراتی وضع شده است. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور باید از طریق وب سایت دانشگاه به بررسی دقیق شرایط تحصیل و شهریه دانشگاه بپردازید و با ارسال مدارکی مانند: مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات، انگیزه نامه، گواهی تمکن مالی، معتبر معتبر زبان اسپانیایی یا انگلیسی، ترجمه مدارک به زبان اسپانیایی و اسکن پاسپورت و شناسنامه پذیرش دانشگاه را کسب کنید. برای دریافت ویزای تحصیلی باید به سفارتخانه یا کنسولگری پاراگوئه مراجعه کنید تا درخواست شما بررسی شود.

معرفی دانشگاه و اعزام دانشجو به پاراگوئه

همانطور که گفته شد برای مهاجرت به پاراگوئه باید در اولین قدم به بررسی دقیق دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور بپردازید. در جدول زیر به معرفی دانشگاه های کشور پاراگوئه می پردازیم.

معرفی دانشگاهرتبه دانشگاه در پاراگوئهرتبه دانشگاه در جهانشهر
Universidad Nacional de Asunción14205آسونسیون
Universidad Autónoma de Asunción25104آسونسیون
Universidad Católica Nuestra Señora de la Asunción35787آسونسیون
Universidad Americana46426سیوداد دل استه
Universidad Columbia del Paraguay57130آسونسیون
Universidad Nacional del Este68419سیوداد دل استه
Universidad del Norte, Paraguay78455آسونسیون
Universidad del Cono Sur de las Américas810628آسونسیون
Universidad Autónoma del Paraguay911772آسونسیون

معرفی دانشگاه و اعزام دانشجو به پاراگوئه

شرایط تحصیل در مقطع تحصیلی مختلف در پاراگوئه

دانشجویان خارجی می توانند بدون محدودیت در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه های پاراگوئه ادامه تحصیل دهند، برای تحصیل در هر مقطع شرایط وجود دارد که در ادامه به طور مختصر به آن ها اشاره می کنیم.

  • مقطع کارشناسی: طول مدت تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های پاراگوئه 5 ساله است، برای تحصیلی در این مقطع نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست. زبان تحصیل در این مقطع زبان اسپانیایی است در دانشگاه های این کشور امکان اخذ بورس تحصیلی در مقطع لیسانس نیز وجود دارد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشجو باید دارای مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی باشد.
  • مقطع کارشناسی ارشد: طول مدت تحصیل در این مقطع 2 ساله است، دانشجویان برای تحصیل در این مقطع باید دارای مدرک تحصیلی کارشناسی باشند و در آزمون ورودی شرکت کنند. زبان آموزش در این مقطع زبان اسپانیایی می باشد و برخی از رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز تدریس می شود. برای تحصیل در این مقطع باید استاد راهنما انتخاب کنید و پروپوزال ارائه دهید. دوره فوق لیسانس در دانشگاه های پاراگوئه یک دوره پژوهشی است و کمتر دانشگاهی آموزش محور می باشد، دقت داشته باشید که در ترم 2 باید موضوع پایان نامه خود را مشخص کنید.
  • مقطع دکتری: طول مدت تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های پاراگوئه 3 ساله است لازمه اصلی برای اخذ پذیرش از این مقطع تحصیلی داشتن مدرک تحصیلی فوق لیسانس و اخذ نمره قبولی در آزمون ورودی است. پس از گذراندن سال دوم تحصیلی وارد دوره پژوهشی می شوید و باید موضوع تز دکتری را با کمک استاد راهنما انتخاب کنید. دانشجویان با تحصیل در مقطع دکتری ماهانه مبلغی را به عنوان حقوق دریافت می کنند.

دلایل اعزام دانشجو به پاراگوئه

سالانه کشورهای گوناگونی از سراسر جهان، با دلایل مختلف  فرآیند اعزام دانشجو به پاراگوئه را برای آینده تحصیلی دانشجویان خود انتخاب می کنند. به عبارت دیگر، اعزام دانشجو به پاراگوئه مزایا بی شمرای را برای دانشجویان بین المللی به همراه خواهد داشت. کشورهای جهان با اعزام دانشجویان خود به پاراگوئه به دنبال کشف مسیری هستند، که کمتر سفر کرده اند. یکی از اصلی ترین دلایل اعزام دانشجو به پاراگوئه، وجود دانشگاه های معتبر بین المللی در این کشور می باشد. که اغلب این دانشگاه ها در بین برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند.

برای آشنایی بیشتر با دیگر دلایل اعزام دانشجو به پاراگوئه به جدول زیر مراجعه فرمایید:

دلایل اعزام دانشجو به پاراگوئهتوضیحات
اخذ مدارک بین المللیدانشجویان بین المللی با فارغ التحصیلی در پاراگوئه می توانند مدارک تحصیلی معتبری را دریافت کنندف که در اغلب کشورهای جهان پذیرفته شده است.
مردمی دوستانهمهربانی قابل توجه مردم پاراگوئه یکی از دلایل اجتناب ناپذیر برای تحصیل در این کشور می باشد که این امر زندگی بسیاری از دانشجویان را در این کشور تحت تاثیر قرار داده است.
هزینه تحصیلهزینه تحصیل در پاراگوئه به نسبت اغلب کشورهای مجاور خود مانند برزیل و آرژانتین بسیار مقرون به صرفه است. علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه زندگی نیز در این کشرو بسیار پایین است.
چشم انداز شغلی گستردهیکی از اصلی ترین دلایل اعزام دانشجو به پاراگوئه، چشم انداز شغلی مناسب در این کشور می باشد. طی سال های اخیر پاراگوئه با رشد اقتصادی قابل توجهی در زمینه های مختلف مواجه شده است.

شهریه دانشگاه جهت اعزام دانشجو به پاراگوئه

همانطور که در ابتدا مقاله گفته شد هزینه تحصیل در موسسات آموزش عالی پاراگوئه مقرون به صرفه است و دانشجو می تواند به راحتی هزینه های تحصیل را بپردازد. معمولا در دانشگاه های این کشو هزینه ها به صورت ماهانه دریافت می شوند هزینه ماهانه تحصیل در گران قیمت ترین دانشگاه پاراگوئه بین 160$ تا 240$ (دلار) است که با توجه به مقطع و رشته تحصیلی متغیر می باشد. به این ترتیب برای تحصیل در این کشور باید سالانه مبلغی بین 1920$ الی 2900$ (دلار) بپردازید. اما برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور باید سالانه مبلغی بین 6000$ الی 8000$ (دلار) پرداخت کنید. برای بررسی هزینه های زندگی در این کشور به لینک هزینه زندگی در پاراگوئه رجوع کنید.

کار دانشجویی در پاراگوئه

در کشور پاراگوئه این امکان به دانشجویان داده شده است تا در طول دوران تحصیلی در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوند و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی را تامین کنند. اگر در رشته ورزشی خاصی مهارت دارید می توانید به عنوان مربی ورزش مشغول به کار شوید و بابت کار حقوق و دستمزد مناسبی دریافت کنید. همچنین شما می توانید به عنوان پرستار کودکان، مربی مهد کودک، فروشندگی در فروشگاه های مواد غذایی یا پوشاک، رستوران، کافه، کتابخانه و مدرس مشغول به کار شوید. دانشجویان با توجه به مقطع تحصیلی خود می توانند در طول هفته به مدت 10 الی 30 ساعت کار کنند، در تعطیلات دانشجویان اجازه دارند به صورت تمام وقت مشغول به کار باشند.

در این مقاله سعی تیم کارشناسی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن بود تا اطلاعاتی در رابطه با اعزام دانشجو به پاراگوئه در اختیار متقاضیان قرار دهند. اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های آمریکای لاتین را دارید می توانید کشور برزیل را انتخاب کنید زیرا بسیاری از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند.همراهان عزیز می توانند برای اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاه های مختلف دنیا مقالات بیشتری در وب سایت موسسه مطالعه کنند.

پرتکرارترین سوالات اعزام دانشجو به پاراگوئه

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • شهریه دانشگاه جهت اعزام دانشجو به پاراگوئه به چه صورت است؟ همانطور که در ابتدا مقاله گفته شد هزینه تحصیل در موسسات آموزش عالی پاراگوئه مقرون به صرفه است و دانشجو می تواند به راحتی هزینه های تحصیل را بپردازد. معمولا در دانشگاه های این کشو هزینه ها به صورت ماهانه دریافت می شوند هزینه ماهانه تحصیل در گران قیمت ترین دانشگاه پاراگوئه بین 160$ تا 240$ (دلار) است که با توجه به مقطع و رشته تحصیلی متغیر می باشد. به این ترتیب برای تحصیل در این کشور باید سالانه مبلغی بین 1920$ الی 2900$ (دلار) بپردازید. اما برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور باید سالانه مبلغی بین 6000$ الی 8000$ (دلار) پرداخت کنید.
  • شرایط اعزام دانشجو به کشور پاراگوئه به چه صورت است؟ تحصیل در پاراگوئه و سایر کشورهای دنیا از راحت ترین روش های مهاجرتی به شمار می آید که طرفدارن زیادی دارد، برای مهاجرت تحصیلی به کشور پاراگوئه به گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه و ویزای تحصیلی احتیاج دارید که برای اخذ هر یک از این مدارک شرایط و مقرراتی وضع شده است. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور باید از طریق وب سایت دانشگاه به بررسی دقیق شرایط تحصیل و شهریه دانشگاه بپردازید و با ارسال مدارکی مانند: مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات، انگیزه نامه، گواهی تمکن مالی، معتبر معتبر زبان اسپانیایی یا انگلیسی، ترجمه مدارک به زبان اسپانیایی و اسکن پاسپورت و شناسنامه پذیرش دانشگاه را کسب کنید. برای دریافت ویزای تحصیلی باید به سفارتخانه یا کنسولگری پاراگوئه مراجعه کنید تا درخواست شما بررسی شود.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *