ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به ژاپن

اعزام دانشجو به ژاپن

اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به ژاپن و چگونگی انجام این پروسه، موضوعی است که جزئیات آن توسط تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده و قصد داریم در ادامه این نگارش همراه شما عزیزان به بررسی آن بپردازیم. کشور ژاپن شرقی ترین سرزمین آسیایی بوده و آب های اقیانوس آرام ضمن تقویت بازرگانی در این کشور، موجب سهولت رفت و آمد از سایر کشورهای جهان به ژاپن گشته است. پایتخت مدرن و پرجمعیت ژاپن شهر زیبای توکیو بوده که هر ساله پذیرای گردشگران و مهاجران بسیاری می باشد. افراد با هدف های گوناگونی ژاپن سفر می نمایند.

  • سرمایه گذاری و خرید ملک در ژاپن
  • اخذ ویزای کاری و اشتغال در بازار پر رونق این کشور
  • ازدواج با اتباع ژاپنی و مهاجرت
  • آمادگی برای شرکت در آزمون ورودی و دریافت ویزای تحصیلی ژاپن

اعزام دانشجو به ژاپن در مقاطع تحصیلی مختلف

رشد چشمگیر ژاپن در ارتقای سطح کیفی آموزش در مدارس و مراکز علمی، مقرون به صرفه بودن تحصیل و همچنین اعتبار بالای مدارک علمی اخذ شده از دانشگاه های ژاپن و مورد پذیرش واقع شدن آن از سوی وزارت های بهداشت و علوم کشورهای گوناگون از جمله ایران، موجب شده است همه ساله متقاضیان بین المللی متعددی جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور درخواست ارائه دهند. همچنین خانواده ها میتوانند به تحصیل فرزندان خود در مدارس ژاپن مبادرت ورزند. تحصیل در مقطع ابتدایی از 6 سالگی آغاز شده و طول دوره آن تا پایان متوسطه 12 سال میباشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که تحصیل در این مقاطع برای شهروندان ژاپنی اجباری بوده و مهاجرین دارای اقامت این کشور از شرایط یکسانی با اتباع ژاپنی برخوردار خواهند بود.

از مقدماتی ترین شروط اخذ پذیرش از دانشگاه ها جهت مهاجرت به ژاپن، ارائه مدرک دیپلم 12 ساله همراه با ریز نمرات میباشد. دانشگاه های ژاپن علاوه بر سنجش دانش زبان افراد و اطمینان یافتن از تسلط او بر یکی از زبان های ژاپنی یا انگلیسی، آزمونی جهت سنجش دانش علمی فرد پیش از ورود به دانشگاه از او به عمل می آورند. تحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه های ژاپن 4 سال زمان برده و 79% دانشجویان بین المللی حاضر در ژاپن مشغول به تحصیل در این مقطع می باشند. مدت زمان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب 2 و 3 سال اعلام شده است. دانشگاه های ژاپن در 3 گونه خصوصی، دولتی و بین المللی به آموزش دانشجویان می پردازند؛ ذکر این نکته جالب توجه است که تعداد دانشگاه های خصوصی در ژاپن بیشتر از سایر دانشگاه ها می باشد.

طبقه بندی دانشگاهمثال
دانشگاه های خصوصیریکیئو و واسدا
دانشگاه های دولتیتوکیو
دانشگاه های بین المللیالاینت

اعزام دانشجو به ژاپن در مقاطع تحصیلی مختلف

اعزام دانشجو به دانشگاه های برتر ژاپن

دانشگاه های کشور ژاپن و علی الخصوص دانشگاه های واقع در شهرهایی چون توکیو و اوزاکا با ارائه انواع کورس های تحصیلی به زبان انگلیسی و فراهم آوردن آخرین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا برای دانشجویان، درصد بالایی از رضایتمندی افراد را هر ساله پیش روی خود می بینند. برترین دانشگاه کشور ژاپن جهت تحصیل دانشجویان خارجی، دانشگاه توکیو می باشد؛ این دانشگاه دارای رتبه پنجم در کشور آسیا بوده و در ارائه علوم پزشکی رتبه 274 در جهان را کسب کرده است. در شاخه های مهندسی دانشگاه توکیو در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و هم اکنون نزدیک به 23 هزار دانشجو در این مرکز مشغول به تحصیل می باشند. دومین دانشگاه برتر ژاپن Kyoto University نام دارد که با 119 سال قدمت در شهر کیوتو واقع شده و طیف گسترده ای از رشته های دانشگاهی اعم از علوم فنی و تجربی را پوشش می دهد.

مقایسه امتیاز جهانی دانشگاه های ژاپن

همچون سایر کشورهای جهان، رشته های مربوط به علوم پزشکی در ژاپن نیز دارای مخاطبان بسیاری می باشد؛ از برترین دانشگاه های ارائه دهنده دروس پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در ژاپن می توان به دانشگاه های کیتاساتو، ناگویا و هیروشیما اشاره کرد که همگی دارای رتبه پایین 500 در فهرست رده بندی جهانی می باشند. بورسیه تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های برتر ژاپن از دیگر مزیت های تحصیل در ژاپن می باشد.

  • Japanese Government Scholarships
  • JFUNU Schorships

اعزام دانشجو به ژاپن با بورسیه تحصیلی

تمامی کشورهای خارجی که به دنبال اعزام دانشجو به ژاپن هستند، اما بضاعت مالی کافی برای این کار را ندارند، می توانند از بورسیه های تحصیلی متنوع در این کشور استفاده کنند. به عبارت دیگر، یکی از متداول ترین روش های اعزام دانشجو به ژاپن طی سال های اخیر، اعزام دانشجو به بورسیه تحیلی بوده است. زیرا دولت ژاپن، با همکاری دانشگاه های معتبر در این کشور، به اتباع کشورهای خارجی که توان مالی کافی برای تحصیل در این کشرو را ندارند، بورسیه های تحصیلی متنوعی را ارائه می دهد. علاوه بر این، شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ژاپن بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن به راحتی صورت می گیرد. تمامی متقاضیان می توانند با بررسی دانشگاه مورد نظر خود برای بورسیه تحصیلی ژاپن اقدام نمایند. اغلب بورسیه های تحصیلی در ژاپن برای تشویق دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته هایی نظیر رشته فیزیک در ژاپن به آنها ارائه می شود.

برای درک بهتر بورسیه های تحصیلی جهت اعزام دانشجو به ژاپن و اینکه این بورسیه های شامل چه چیزهایی می شود به تصویر زیر توجه فرمایید:

شرایط اعزام دانشجو به ژاپن با بورسیه تحصیلی

اخذ ویزای تحصیلی ژاپن

ضوابط معین شده از سوی دولت ژاپن برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور دارای پیچیدگی های خاصی نمی باشد. همچنین فراهم بودن امکان کار برای دانشجویان از مزیت هایی است که موجب می گردد افراد در مسیر پرداخت شهریه های دانشگاه و همچنین هزینه خوابگاه به مشکل چندانی برنخورند. دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مجاز به کار برای مدت 4 ساعت در روز یا 28 ساعت در هفته بوده و مشاغلی چون فعالیت در کتابخانه ها و یا رستوران های سطح شهرهای اصلی، از متداول ترین مشاغل میان دانشجویان است. متوسط درآمد روزانه دانشجویان از این طریق 2800¥ (ین) می باشد که معادل 26$ (دلار) برآورد می گردد. با توجه به اینکه تحصیل رشته هایی چون پزشکی در ژاپن به طور سالانه 17000$ (دلار آمریکا) هزینه در پی دارد، اشتغال دانشجویان می تواند کمک شایانی به پرداخت هزینه های زندگی آنان نماید. مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ژاپن:

  • پاسپورت با اعتبار کافی
  • مدرک دیپلم دبیرستان با ریز نمرات
  • اثبات تمکن مالی جهت تحصیل در ژاپن
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی و عدم سوء پیشینه
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی
  • ارائه نامه پذیرش از سوی دانشگاه مقصد

چالش های اساسی اعزام دانشجو به ژاپن

اعزام دانشجو به ژاپن نیز همانند اغلب کشورهای پیشرفته جهان، در کنار مزیت های بی شماری که برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد، دارای چالش های محدودی نیز در حوزه های مختلف می باشد. بنابراین، اتباع کشروهای خارجی که قصد تحصیل در ژاپن را دارند، باید در کنار مزایا بی شمار این کشور چالش های تحصیل در ژاپن را نیز به خوبی مطالعه کنند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در حوزه های مختلف آموزشی و فرهنگی مواجه خواهند شد. یکی از اصلی ترین چالش های اعزام دانشجو به ژاپن احساس متفاوت بودن دانشجویان در این کشور به صورت همیشگی می باشد. زیرا وقتی به ژاپن وارد می شوید، همواره این احساس را خواهید داشت که مردم فقط به شما خیره شده اند.

برای آشنایی بیشتر با چالش های اساسی اعزام دانشجو به ژاپن، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

چالش های اساسی اعزام دانشجو به ژاپنتوضیحات
موانع زباناگر زبان مادری شما ژاپنی نباشد، واقعا می تواند مانع بزرگی در زندگی روزمره شما در این کشور باشد. علاوه بر این یادگیری زبان ژاپنی نیز بسیار دشوار است.
غذااغلب مردم ژاپن از غذاهای محلی در این شکرو استفاده می کنند. همچنین اگر گیاهخوار هستید تطبیق دادن خود با شرایط زندگی در این کشور کمی زمان می برد.
هزینه تحصیل و زندگیهزینه تحصیل و زندگی در ژاپن به نسبت اغلب کشورهای پیشرفته اروپایی بسیار بالاتر است. به طور کلی، ژاپن یکی از گزانترین کشورهای جهان برای زندگی در نظر گرفته می شود.

مزیت های اعزام دانشجو به ژاپن

رنکینگ جهانی بالای دانشگاه های ژاپن، امکانات بسیار مطلوب تحصیل از قبیل آموزش دانشجویان داروسازی در آزمایشگاه هایی با جدیدترین امکانات و همچنین امکان تحصیل رایگان در شرایطی خاص برای بعضی رشته ها، همگی از دلایلی هستند که تحصیل در دانشگاه های ژاپن و اعزام دانشجو به این کشور را به گزینه ای ایده آل تبدیل می کنند. همچنین می توان امنیت حاکم در شهرهای اصلی ژاپن و کمتر بودن هزینه تحصیل نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی را از دیگر نقاط مثبت این موضوع در نظر گرفت.

شرایط زندگی در ژاپن برای بسیاری از افراد در طول دوره تحصیل کاملا روشن می شود و آن ها می توانند با توجه به شرایط خود انتخاب کنند که آیا این کشور مقصد نهایی آن ها برای زندگی خواهد بود یا خیر. در انتها شما می توانید جهت اخذ اطلاعات بیشتر با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

پرتکرارترین سوالات در خصوص اعزام دانشجو به ژاپن

در این بخش پاسخ گوی مهم ترین سوالات شما خواهیم بو:

  • اعزام دانشجو به ژاپن در مقاطع تحصیلی مختلف به چه صورت است؟ رشد چشمگیر ژاپن در ارتقای سطح کیفی آموزش در مدارس و مراکز علمی، مقرون به صرفه بودن تحصیل و همچنین اعتبار بالای مدارک علمی اخذ شده از دانشگاه های ژاپن و مورد پذیرش واقع شدن آن از سوی وزارت های بهداشت و علوم کشورهای گوناگون از جمله ایران، موجب شده است همه ساله متقاضیان بین المللی متعددی جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور درخواست ارائه دهند. همچنین خانواده ها میتوانند به تحصیل فرزندان خود در مدارس ژاپن مبادرت ورزند. تحصیل در مقطع ابتدایی از 6 سالگی آغاز شده و طول دوره آن تا پایان متوسطه 12 سال میباشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که تحصیل در این مقاطع برای شهروندان ژاپنی اجباری بوده و مهاجرین دارای اقامت این کشور از شرایط یکسانی با اتباع ژاپنی برخوردار خواهند بود.
  • اعزام دانشجو به دانشگاه های برتر ژاپن چگونه است؟ دانشگاه های کشور ژاپن و علی الخصوص دانشگاه های واقع در شهرهایی چون توکیو و اوزاکا با ارائه انواع کورس های تحصیلی به زبان انگلیسی و فراهم آوردن آخرین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا برای دانشجویان، درصد بالایی از رضایتمندی افراد را هر ساله پیش روی خود می بینند. برترین دانشگاه کشور ژاپن جهت تحصیل دانشجویان خارجی، دانشگاه توکیو می باشد؛ این دانشگاه دارای رتبه پنجم در کشور آسیا بوده و در ارائه علوم پزشکی رتبه 274 در جهان را کسب کرده است. در شاخه های مهندسی دانشگاه توکیو در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و هم اکنون نزدیک به 23 هزار دانشجو در این مرکز مشغول به تحصیل می باشند. دومین دانشگاه برتر ژاپن Kyoto University نام دارد که با 119 سال قدمت در شهر کیوتو واقع شده و طیف گسترده ای از رشته های دانشگاهی اعم از علوم فنی و تجربی را پوشش می دهد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *