ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به اوکراین

اعزام دانشجو به اوکراین

اعزام دانشجو به اوکراین به گونه ای است که در دوره جنگ متوقف شده اما می توان انتظار داشت که روندی صعودی پیدا کند. کارشناسان و وکلای زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اشراف کامل نسبت به آخرین قوانین و اطلاعات مهاجرتی و نیز با توسل به تجربه چندین ساله خود، بطور تخصصی به پرونده های اعزام دانشجو به اوکراین می پردازند و شما هموطنان عزیز را در این راه یاری میکنند.

بنظر کارشناسان این موسسه اعزام دانشجو به اوکراین از آن حیث مهم بوده و حایز اهمیت است که تحصیل در اوکراین می تواند برای دانشجویان با عملکرد تحصیلی متوسط و ضعیف بهترین گزینه باشد، اگر چنانچه شما به دنبال مراحل بعدی تحصیل در دانشگاه های برتر انگلیسی زبان در اروپا و اخذ اقامت دائمی اروپا باشید. همچنین، از مزایای دیگر اعزام دانشجو به اوکراین آمادگی برای ورود به بازار کار اروپا و ملاقات با کارفرماهای بزرگ اروپایی است.

شرایط اعزام دانشجو به اوکراین در 2024

آموزش متوسطه عمومی در کشور اوکراین در سال 2024 برای کلیه کودکان اوکراینی درحال تحصیل در مدارس این کشور اجباری است. از سال 2005 آموزش متوسطه که اغلب از سن 6 سالگی در اوکراین شروع می شود، 12 سال طول می کشد. در پایان دوره متوسطه از کلیه دانش آموزان اوکراینی آزمون دولتی مستقل IGT گرفته می شود، سپس دانش آموزانی که از این آزمون ها قبول شده ند می توانند در برنامه یا دوره آموزش عالی دانشگاه ثبت نام کنند. اما، شرایط آموزش عالی و تحصیل در دانشگاه های اوکراین چگونه است؟


آموزش عالی رایگان، با بودجه دولتی برای دانشجویان ملی اوکراین بر مبنای رقابتی تهیه میشود. زبان رسمی در دانشگاه های اوکراین (برای دانشجویان ملی اوکراینی) معمولا اوکراینی یا روسی است. موسسات آموزش عالی اوکراین در هر سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری دانشجو می پذیرند. اما، امتیازات تحصیل در اوکراین چیست؟

  • تقریبا کلیه دوره ها و مدارک تحصیلی اوکراین در جهان معتبر است (WHO, UNESCO, EUROPEAN COUNCIL و غیره)
  • تحصیل در اوکراین در مقایسه با سایر مناطق اروپا مقرون به صرفه می باشد
  • تحصیل پزشکی از نقاط قوت اصلی اوکراین بشمار می رود
  • شانس اقامت دائمی اروپا پس از اتمام تحصیلات وجود دارد

دوره های تحصیلی در اوکراین

دانشگاه های اوکراینی هم برنامه های درجه لیسانس 4 ساله و هم برنامه های درجه فوق لیسانس 2 ساله را پیشنهاد می کنند. این درجات و مدارک مطابق فرآیند بولونیا که اوکراین قبول کرده است، ارائه می شود. برای ورود به مطالعات دکتری، دو سطح وجود دارد. Kandidat Nauk سطح اول می باشد که معادل درجه PhD می باشد، شما برای اخذ این مدرک بایستی 3 آزمون ارزشیابی را گذرانده و حداقل 3 مقاله علمی نوشته و یک رساله تالیف و از آن دفاع کنید.

سطح دوم، درجه Doctor Nauk میباشد که پس از تحصیل 4-2 سال اضافی با نمرات خوب در تحقیق علمی و مقالات پژوهشی اعطاء میشود. میانگین زمان بین اخذ Kandidat Nauk و Doctor Nauk در حدود 10 سال میباشد و اکثر Doctor ها بالای 40 سال سن دارند. مقیاس نمره دهی در دانشگاه های اوکراین از 5-1، 5 به معنای “عالی” و 2-1 بمعنای “غیرقابل قبول” است و از این روی نمره رفوزگی نیز در اوکراین وجود دارد. مقیاس 5 امتیازی همراه با مقیاس 100-1 جهت امتیازدهی عملکردی استفاده می شود.

دوره های تحصیلی در اوکراین

درباره اعزام دانشجو به اوکراین

دانشگاه های اوکراینی، برنامه های مختلفی به زبان انگلیسی به دانشجویان خارجی در حال تحصیل در اوکراین ارائه می دهند. شما می توانید از بین برنامه های فهرست شده در زیر، برنامه های مورد علاقه خود را برای تحصیل در یکی از دانشگاه های اوکراینی انتخاب کرده و درخواست پذیرش دهید:

  • دوره های مهندسی
  • دوره های پزشکی
  • بازرگانی، اقتصاد، مدیریت گردشگری
  • دوره های آموزش زبان انگلیسی
  • دوره دکتری
  • دوره تخصص پزشکی PG

فرآیند پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی اوکراین

گام اول در جهت اعزام دانشجو به اوکراین، اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های اوکراینی میباشد. درخواست پذیرش به صورت آنلاین و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اوکراین بدین شرح می باشد:

  • فرم درخواست تکمیلی (به همراه آدرس فعلی، دائمی معتبر؛ نام خیابان، نام شهر، ناحیه، کشور و شماره تلفن یا موبایل)
  • پاسپورت بین المللی، صفحه همراه با عکس و داده های روی آن
  • مدرک دیپلم (گواهی سطح O/ سطح A / SSCE/ HSSCE/IGCSE/ WAEC/ NECO/ NABTEB)

تحویل مدارک زیر پس از اخذ پذیرش تحصیلی، به منظور اخذ ویزای تحصیلی اوکراین ضروری است:

  • فرم درخواست
  • اصل و کپی دعوت نامه
  • پاسپورت بین المللی – 3 نسخه
  • گواهی تولد- 1 نسخه
  • مدارک تحصیلی- 3نسخه
  • 16 عکس پاسپورت 35×45
  • اصل و کپی بیمه سلامت
  • هزینه درخواست، اصل و کپی پرداخ

جهت دسترسی به اطلاعات بیشتر درباره شرایط تحصیل در اوکراین و مهاجرت به این کشور پیشنهاد می کنیم با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

چند پرسش درباره اعزام دانشجو به اوکراین

چند سوال کلیدی درباره اعزام دانشجو به این کشور عبارتند از:

  • آیا اوکراین مقصد مناسبی برای اعزام دانشجو به حساب می آید؟ در شرایط کنونی که این کشور درگیر جنگ است، ورود به این کشور به عنوان دانشجو منطقی نیست.
  • فرایند مهاجرت تحصیلی به اوکراین فراهم است؟ باید به این نکته توجه داشت که اوکراین در شرایط کنونی، نمی تواند میزبان دانشجویان خارجی به ویژه از برخی از کشورهای خاص باشد.
4.9/5 - (67 امتیاز)

10 دیدگاه برای “اعزام دانشجو به اوکراین

  1. بهروز گفت:

    با سلام خدمتتان. مطالب خوبی بود. لطفا بفرمایین کسی که بخواهد فاند تحصیلی هم بگیره دانشگاههای اوکراین چنین فاندی میدن یا خیر؟ مثل دانشگاههای آمریکا یا کانادا

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله امکان فاند در اکثر کشورها وجود داره فقط باید بررسی شود که شما در مقطعی درخواست فاند دارید که پیشنهاد میکنم با شماره های موسسه تماس بگیرید

  2. صابر گفت:

    سلام. دانشگاه های اوکراین بورسیه تحصیلی هم میدن ؟ و اگه میدن آیا این بورسیه ها بلاعوض یا مثل وام و باسد اقساطی پرداختش کرد؟ ممنون از سایت تان.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام عرض ادب خدمت شما اکثر دانشگاه ها در کشورهای مختلف بورسیه تحصیلی را ارائه میدهند اما زمانی شانس بیشتر است که شما یک ترم در آن دانشگاه بخونید سپس با داشتن معدل و بالا و … درخواست بورس دهید برای اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۲۶۷۰۵۳۵۶ تماس بکیرید

  3. معصومه گفت:

    با عرض سلام. داداش من دکتری شیمی تجزیه بهشتی مدرک داره زبانش هم خوبه ولی سابقه کار هم نداره، چطور میشه از کانادا ویزای کار اپلای کرد؟ اصلا بدون یه روز سابقع کار میشه اپلای شد!؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای اخذ ویزای کار کشور کانادا شما باید از مواردی مانند سن سابقه کار مدرک زیان مدرک تحصیلی و ،،، امتیاز بیارید در نتیجه داشتن سابقه کار با بیمه مرتبط با رشته ضروری میباشد باید ما امتیازات برادر شمارو حساب کنید برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس حاصل فرمایید.

    2. زاهد گفت:

      میشه بگین چطوری مگه بدون آزمون میشه از پزشکی قبول شد؟ تو کل دنیا که اینطوری؟ سخت میگیرن ولی تو اوکراین ننمی خواهد. ممنون بابت مطالب سایتتون

      1. ف.فرجی گفت:

        سلام و عرض ادب خدمت شما در کل در اکثر کشورها برای رشته های پزشکی کنکور پزشکی میدین یا آزمون ورودی پزشکی دانشگاه در اکراین هم بعد از دوره پات فک آزمون ورودی میدین، برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

  4. نازلی گفت:

    با تشکر از مطالب مفیدتون،لطفا درمورد تحصیل مهندسی در اوکراین و میزان اعتبار مدرک دانشگاهی اوکراین توضیح بدین.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما ممنونم، برای ورود به رشته های مهندسی باید پات دوره فک رشته های مهندسی در ابتدا پشت سر بگذارید و بعد وارد دانشگاه های مهندسی بشید، برای اعتبار دانشگاه ها لطفا به سایت وزارت علوم کشور خودمان مراجعه کرده و دانشگاه های اوکراین را چک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *