ویترین

صورتجلسه کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای تضامنی

صورتجلسه کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای تضامنی

یکی از حیطه های تخصصی مجمع عمومی فوق العاده تنظیم و ارائه صورتجلسه کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای تضامنی می باشد. برای این منظور نیز رعایت ضوابط تشکیل جلسه این مجمع مثل تشکیل جلسه با حداکثر شرکا، انتخاب هیات نظارت و نیز امضاء کلیه برگه های صورتجلسه امری ضروری است. همچنین مدنظر قرار دادن شرایط تنظیم خود صورتجلسه همانند تکمیل آن بر روی سربرگ شخصیت حقوقی، تنظیم کامل در سه نسخه و در نهایت ارسال آن به اداره ثبت شرکتها از جمله موارد ضروری است. در کل کار تنظیم هر صورتجلسه ای تخصص حقوقی خاصی را می طلبد و در این مورد نیز وکلای حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را برای تنظیم و ارائه صورتجلسه مورد نظرتان راهنمائی می کنند.

الزامات کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره شرکتهای تضامنی

همان طوری که می دانید در کنار دو مجمع عمومی عادی و فوق العاده، هیئت مدیره نیز رکن مهمی از شرکتهای تضامنی را تشکیل می دهد. با اینکه قانونگذار درباره تعداد یا حدود اختیارات و وظایف هیات مدیره شرکتهای تضامنی سخنی مطرح نکرده، اما شرایط در این رابطه را می توان از اساسنامه شرکتهای تضامنی کاملا متوجه شد. به هر حال مدیران در این شرکتها ممکن است بنا به دلایلی از سمت خود استعفاء دهند و یا شرکاء تصمیم بر برکناری عضوی از هیئت مدیره را داشته باشند. پس لازم است تا شرکاء در قالب جلسه ای به عنوان جلسه مجمع عمومی فوق العاده به دو اقدام محتمل زیر دست بزنند:

  • کاهش تعداد اعضاء هیات مدیره
  • افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره

اما سوالی که ممکن است مجددا در اینجا مطرح شود این است که معیار شرکاء در انتخاب مدیران و افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره چیست. در این زمینه خاص معمولا ملاک انتخاب مدیران جدید به این صورت است که:

معیار انتخاب مدیران در شرکت های تضامنی

شرایط تنظیم صورتجلسه کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره

کلا باید به اطلاع برسانیم که تنظیم صورتجلسه در خصوص کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای تضامنی جزئی از شرح وظایف مجمع عمومی فوق العاده می باشد. این مجمع نیز بایستی به گونه ای تشکیل جلسه دهد که بیش از نصف شرکاء مدعو در این جلسه حاضر باشند والا جلسه با یک سوم نیز برگزار می شود. اما در صورت تشکیل جلسه با حداکثر شرکاء مدعو نیز شرکا حاضر می بایست از بین خود افرادی را به سمت اعضای هیئت نظارت انتخاب کنند و ضمنا آگهی دعوت از شرکاء را نیز بایستی ارائه دهند. پس:

شرایط تنظیم صورتجلسه کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای تضامنی

اما خود صورتجلسه در خصوص کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای تضامنی بایستی اولا در سربرگ شخصیت حقوقی و به صورت کامل و دقیق تنظیم گردد. نکته دوم در اینباره این است که در این صورتجلسه نیز امضاء کلیه شرکا و مهر همان شرکت جزء ضروریات محسوب می شود. نکته بعدی این است که صورتجلسه در خصوص کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای تضامنی بایستی در سه برگه تنظیم گشته و نسخه امضاء و کامل شده آن تحویل اداره ثبت شرکتها گردد. لازم به یادآوری است که تمامی اقدامات جهت پذیرش صورتجلسه در خصوص کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای تضامنی نیز بایستی از طریق سامانه irsherkat.ssaa.ir انجام گیرد.

نکات مهم در صورتجلسه تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای تضامنی

تنظیم صورتجلسه مذکور نیز نکات ریزی دارد که شرکا در تهیه و تکمیل آن بایستی دقت کافی را داشته باشند. از جمله مهمترین نکات در تکمیل صورتجلسه مذکور می توان به این نکات مهم اشاره کرد:

  • تاریخ و زمان جلسه به روز، ماه و سال در صورتجلسه مذکور بطور دقیقی قید شود.
  • صورتجلسه مورد اشاره فقط بر روی سربرگ شخصیت حقوقی دارای ارزش قانونی است.
  • در این صورتجلسه نیز باید به نامهای شرکاء چه حاضر و چه غایب و نیز سهم الشرکه آنها اشاره گردد.
  • این صورتجلسه مادامیکه کل شرکا ذیل آن را امضاء نکنند، رسمیت پیدا نمی کند.
  • علاوه بر امضاء ممهور کردن آن صورتجلسه به مهر شخصیت حقوقی نیز جزء الزامات ضروری است.

نکات مهم در صورتجلسه کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای تضامنی

مضمون صورتجلسه کاهش/ افزایش اعضاء هیات مدیره در شرکتهای تضامنی

پس از آشنایی با شرایط و ضوابط تکمیل صورتجلسه در خصوص کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای تضامنی، اکنون بهتر است با بندهای مختلف این صورتجلسه نیز آشنا شد. صورتجلسه مذکور ابتداء با قید مشخصات مربوط به شخصیت حقوقی یا همان شرکت تضامنی و با بندهایی شامل نام شرکت، شناسه ملی آن شرکت، شماره ثبت و نیز مورخ و ساعت جلسه شروع می شود. سپس در ادامه به مشخصات مربوط به شخصیت حقیقی می رسیم که در بندهای مربوط به آن به اسامی شرکاء و مبلغ سهم الشرکه آنها اشاره می شود. در بخش پایانی نیز به تصمیم نهایی جلسه یعنی کاهش یا افزایش تعداد اعضاء در شرکت تضامنی اشاره می شود.

نحوه ثبت صورتجلسه تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای تضامنی

صورتجلسه مذکور پس از تنظیم لازم است تا بصورت تکمیلی جهت ثبت نهایی به اداره ثبت شرکتها تحویل داده شود. اما برای این منظور شرکاء بایستی طبق ضوابط عمل کنند. ضوابط ثبت صورتجلسه در خصوص کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای تضامنی به ما 3 مرحله اصلی را نشان میدهد که بصورت متوالی بوده و بدون انجام مرحله ای امکان رفتن به مرحله بعدی وجود ندارد. این نکته را هم باید مدنظر قرار داد که کلا از زمان تنظیم صورتجلسه تا ثبت نهایی آن در اداره ثبت شرکتها 1 روز مهلت زمانی وجود دارد. با این توضیحات اکنون می توان مراحل کلی این کار را به صورت زیر نشان داد:

مراحل ثبت صورتجلسه کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای تضامنی

افراد بسیاری هستند که به دنبال اخذ اقامت اروپا با ثبت شرکت هستند اما مقصد سرمایه گذاری خود را انتخاب نکرده اند. در این زمینه نیز گزینه های مختلفی مثل ثبت شرکت GmbH در اتریش، ثبت شرکت با مسئولیت محدود در آلمان، ثبت شرکت سهامی در مجارستان و غیره وجود دارد. پس برای اطلاع از شرایط و ضوابط ثبت شرکت در اروپا 2021 و نیز بهترین کشور برای انجام این سرمایه گذاری بهتر است با وکلای متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *