ویترین

صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای با مسئولیت محدود

صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای با مسئولیت محدود

شرکاء در مورد هر گونه افزایش سرمایه ای در شرکت مربوطه ملزم به تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای با مسئولیت محدود می باشند. این کار از وظایف محوله به مجمع عمومی فوق العاده می باشد تا بر اساس اختیارات خود در این مورد خاص نیز تصمیم گیری کرده و نتایج تصمیمات خود را در صورتجلسه تنظیمی منعکس کند. این صورتجلسه نیز بایستی در طی مهلت زمانی مقرر معمولا یکماهه ای بایستی به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد. با ارسال صورتجلسه مذکور، ارزیابی های لازم توسط کارشناس اداره ثبت انجام و در نهایت صورتجلسه تغییر نام شرکت ثبت و آگهی مربوط به آن نیز صادر می گردد.

گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط و مقررات پیرامون تنظیم این نوع صورتجلسه در شرکتهای با مسئولیت محدود را توضیح داده و ضمنا آمادگی کاملی دارند تا به سوالات تخصصی شما عزیزان درباب انواع صورتجلسات شرکت ها و نحوه تنظیم آنها پاسخ دهند.

شرکتهای با مسئولیت محدود و ساختار آنها

یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین شرکت ها برای ثبت در ایران همین شرکتها هستند. از دلایل عمده در محبوبیت این شرکت ها بخاطر آسانی مقررات ثبت آنها، نیاز به حداقل سرمایه برای ثبت آنها و نیز میزان مسئولیت محدود شرکا می باشد. کلا شرکتهای با مسئولیت محدود با حداقل 2 شریک و پرداخت حداقل سرمایه 1 میلیون ریالی تشکیل می شود. مسئولیت شرکا در این شرکتها متناسب با مقدار سرمایه آنهاست و سهم الشرکه یا سرمایه شرکا نیز قابل انتقال می باشد اما به شرط اینکه:

  • اولا اکثریت شرکا با نقل و انتقال سهم الشرکه موافق باشند.
  • ثانیا برای انتقال سهم الشرکه سندی رسمی ارائه گردد.

معمولا نیز شرکتهای با مسئولیت محدود نیز از 3 رکن اصلی یعنی هیئت مدیره، مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده تشکیل می شود. مثلا مجمع عمومی عادی معمولا هر سال یک بار برای تصویب ترازنامه مالی شرکت و نیز انتخاب هیئت مدیره تشکیل می شود اما مجمع عمومی فوق العاده برای تصمیم گیریهای جاری شرکت مثل تغییر نام، تغییر موضوع، تغییر محل و امثالهم تشکیل می شود. در این وسط هیئت مدیره نقش مجری مصوبات دو مجمع را ایفاء می کند.

انواع صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای با مسئولیت محدود

انواع صورتجلسات در شرکتهای با مسئولیت محدود

در حقیقت صورتجلسه سندی تنظیمی برای تشریح تصمیمات گرفته شده در یک جلسه رسمی می باشد و به بیان دیگر صورتجلسه مکمل آن جلسه و عامل رسمیت بخشی به آن می باشد. اما ضرورت تنظیم این سند در این است که کلا شرکت ها از زمان ثبتشان به عنوان شخصیت حقوقی به شمار رفته و برای هر تغییری نیازمند ارائه صورتجلسه به اداره ثبت شرکت ها می باشند و در این بین نیز شرکت های با مسئولیت محدود مستثنی نمی باشند. بنابراین هر زمان که شرکا ایجاد تغییر در شرکتشان را احساس کنند بایستی برای تغییر مورد نظر تشکیل جلسه داده و برای آن جلسه نیز صورتجلسه ای تنظیم کنند. حالا با این حساب انواع صورتجلسات تنظیمی برای شرکت های با مسئولیت محدود عبارتند از:

انواع صورتجلسهعنوان صورتجلسه
صورتجلسه 1تغییر نام شرکت
صورتجلسه 2تغییر موضوع
صورتجلسه 3تغییر محل
صورتجلسه 4نقل و انتقال سهم الشرکه
صورتجلسه 5افزایش یا کاهش سرمایه
صورتجلسه 6تاسیس شعبه جدید
صورتجلسه 7انحلال شرکت

وظیفه تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای با مسئولیت محدود نیز بر عهده مجمع عمومی فوق العاده می باشد. غالبا نیز این تغییر در سطح سرمایه طی جلسه این مجمع به تصویب حداکثر اعضاء رسیده و توسط منشی جلسه در صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای با مسئولیت محدود تنظیم و ارائه می گردد.

ضوابط تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای با مسئولیت محدود

تغییر و تحول در هر شرکتی از جمله شرکتهای با مسئولیت محدود امری عادی است اما ارائه صورتجلسه برای هر تغییری در شرکت نیز امری ضروری است. فلذا به منظور تنظیم صورتجلسات مختلف از جمله صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای با مسئولیت محدود لازم است تا:

ضوابط تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای با مسئولیت محدود

قانونگذار به طور صریحی تاکید کرده است که برای افزایش سرمایه در شرکتهای با مسئولیت محدود حتما جلسه مجمع عمومی فوق العاده بایستی با حداکثر اعضاء تشکیل شود. برای همین امر نیز هیئت مدیره شرکت با مسئولیت محدود بایستی ضمن ارائه دعوت نامه به فکر تشکیل این جلسه باشد. در تنظیم صورتجلسه مذکور نیز بایستی حتما توجه کرد که دو نوع افزایش سرمایه وجود دارد. نوع اول افزایش سرمایه بدون ورود شریک جدید و نوع دوم افزایش سرمایه با ورود شریک جدید می باشد. در هر دوی این موارد، مفاد زیر حتما باید در صورتجلسه قید شده و به امضاء هیئت رئیسه برسد:

  • نام شرکت
  • شماره ثبت
  • شناسه ملی
  • سرمایه شرکت
  • تاریخ و ساعت تشکیل جلسه
  • اسامی شرکاء و میزان سهم الشرکه آنها
  • مفاد مربوط به افزایش سرمایه شرکت
  • امضاء اعضای هیئت رئیسه جلسه

ثبت صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای با مسئولیت محدود

پس از اینکه صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای با مسئولیت محدود تنظیم شد، این صورتجلسه بایستی برای ثبت رسمی به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری ارسال گردد. ابتداء مشخصات صورتجلسه در سامانه اداره ثبت شرکت ها به نشانی www.sherkat.ssaa.ir درج شده و پذیرش آنلاین انجام می شود. سپس اصل صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای با مسئولیت محدود به همین اداره ارسال می گردد. اداره مذکور پس از دریافت صورتجلسه اقدام به بررسی بیشتر و ثبت آن کرده و ضمنا پیش نویس آگهی افزایش سرمایه را برای آن شرکت صادر می کند تا شرکا آگهی مذکور را در روزنامه کثیرالانتشار چاپ کنند. مراحل مختلف فرآیند ثبت صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای با مسئولیت محدود از قرار ذیل می باشد:

فرآیند ثبت صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای با مسئولیت محدود

یکی از گزینه های سرمایه گذاری موفق در اروپا، گزینه خرید ملک در پرتغال و اخذ ویزای طلایی این کشور می باشد. بهتر است بدانید که دارندگان ویزای طلایی می توانند از فرصت ایده ال اقامت 5 ساله پرتغال برای اخذ تابعیت اروپایی خود اقدام کنند. همچنین از دیگر شرایط ویزای طلایی پرتغال می توان به الزام اقامتی 7 روز در سال اشاره کرد که شرایط را برای ایرانیان بسیار آسان می سازد. هموطنان گرامی می توانند با اخذ مشاوره از وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان حداقل سرمایه لازم جهت اخذ ویزای طلایی پرتغال در سال 2021 قرار گیرند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *