مهاجرت

مهاجرت به آفریقای جنوبی

مهاجرت به آفریقای جنوبی

متقاضیان می توانند به طرق متفاوتی جهت مهاجرت به آفریقای جنوبی اقدام نمایند که در این نوشتار ما به بررسی این راه ها با بیان مطالبی پرداخته ایم. شما نیز می توانید با اطلاع از شرایط اولیه مهاجرت به این کشور برای دستیابی به اخذ ویزاهای گوناگون با همیاری وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پروسه خود را به سرانجام برسانید. آفریقای جنوبی کشوری زیبا در جنوب قاره آفریقا می باشد. از جمله پارامترهایی که توانسته است در خصوص مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت در این کشور مدنظر قرار گیرد زبان رسمی انگلیسی می باشد که این مورد برای متقاضیان بین المللی ویژگی مثبت به شمار می رود. 6 راه قطعی مهاجرتی به آفریقا کدام راه ها هستند؟

  1. تولد
  2. ازدواج
  3. کار
  4. تحصیل
  5. سرمایه گذاری
  6. پناهندگی

درباره آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی کشوری مستعمره انگلیس می باشد که از سطح اقتصادی، رفاه اجتماعی، سطح فرهنگی بالایی برخوردار می باشد که توانسته است مورد توجه ملل قرار گیرد. شهرهای کپ تاون، پرتوریا، بلومفونتن از جمله شهرهای مهم آفریقای جنوبی می باشد که علاوه بر مهمی در صدر پایتختی نیز قرار دارد. ژوهانسبورگ تحت عنوان بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهرهای آفریقای جنوبی می باشد. توصیه وکلا و کارشناسان موسسه ما به شما عزیزان این می باشد که قبل از هرگونه اقدامی در باب مهاجرت با وکلا و کارشناسان ما کیس خود را مورد بررسی قرار دهید. یکی دیگر از پارامترهایی که در خصوص مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت حائز اهمیت می باشد میزان هزینه های امرار معاش و زندگی می باشد که این به طور میانگین هزینه ها 22.50% پائین تر از هزینه های زندگی در تهران است.


آیا آفریقای جنوبی مقصدی جذاب است؟

بله آفریقای جنوبی به دلایلی که گفته شد از جمله طبیعت بکر، سرعت بالای رشد اقتصادی، هزینه های پایین تحصیل و زندگی و غیره مقصدی جذاب برای مهاجرت است. اما این بدان معنا نیست که هیچ عیبی ندارد؛ به عنوان مثال نرخ ارتکاب جرم و جنایت در آفریقای جنوبی به قدری بالا است که علاوه بر شب حتی پیاده روی در طول روز نیز در این کشور خطرناک است. در واقع جرایم خشنی مثل قتل، تجاوز، سرقت مسلحانه و غیره در آفریقای جنوبی بسیار بیشتر از آلمان و اتریش ارتکاب می یابد.

به همین دلیل پیشنهاد می شود افرادی که به دنبال کار در یک کشور خارجی هستند یکی از دو کشور آلمان و اتریش را انتخاب کنند که هم امن ترند، هم نرخ بیکاری پایین تر و نتیجتا شانس بیشتر برای کار پیدا کردن دارند و هم متوسط درآمد ماهیانه مردم آن ها بسیار بالاتر است.

مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق تولد

اخذ تابعیت از طریق تولد ار جمله طرق مهاجرتی می باشد که می بایست مدنظر قرار گیرد. متقاضیانی که قصد دارند از طریق تولد فرزند در آفریقای جنوبی به اقامت برسند باید بدانند که با متولد شدن فرزند تابعیتی ارائه نمی گردد مگر در حالتی که یکی از والدین فرزند از تابعیت دائم آفریقای جنوبی برخوردار باشد. از جمله موارد دیگری که باعث اخذ تابعیت والدین می گردد این است که یکی از والدینی که از تابعیت یا اقامت دائم آفریقا برخوردار می باشد، فرزندی را به سرپرستی بگیرد که این امر باعث می گردد فرزند بتواند از تابعیت آفریقای جنوبی برخوردار گردد.

ازدواج در آفریقای جنوبی

مهاجرت به کشور آفریقای جنوبی از طریق ازدواج یکی دیگر از راه های مهاجرتی می باشد که انواع مختلفی وجود دارد. ویزای نامزدی در آفریقای جنوبی از جمله یکی از طرق ویزای ازدواج می باشد که در این ویزا حداکثر به مدت 90 روز ویزا داده میشود که در این مدت زمان زوجین می توانند آشنایی و ازدواج را به ثبت برسانند. متقاضیانی که ازدواج دائم نموده اند می توانند پس از مدت 5 سال برای شریک زندگی خود درخواست اقامت دائم نماید که در ابتدای سال اول اقامت موقت ارائه می گردد.

اخذ اقامت آفریقای جنوبی از طریق ازدواج

ازدواج یک شخص از اتباع خارجی با یک شخص که تابعیت آفریقای جنوبی را دارد، می تواند منجر به اخذ اقامت شود و برای اخذ اقامت از این طریق باید شرایط و ضوابط آن را رعایت فرمائید. متقاضی برای ازدواج با یک شخص که شهروند آفریقای جنوبی است یا اقامت دائم دارد می تواند در ابتدا یک ویزای 2 ساله دریافت نماید و این ویزا معمولا 2 یا 3 سال اعتبار دارد.

با توجه به این که آفریقای جنوبی از سال 2007 تا 2010 بیش از 7000 ازدواج جعلی را ثبت کرده است و بنابراین شرایط اخذ این ویزا را بسیار سخت نموده است و شما باید مدارکی را جهت اثبات ازدواج رسمی خود ارائه دهید. برای این که بتوانید اقامت خود را به بلند مدت تغییر دهید باید 5 سال از ازدواج شما با شخص تبعه خارجی گذشته باشد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا از طریق ازدواج شامل موارد زیر می باشد:

  1. گواهی شهروندی و یا کارت اقامت دائم در آفریقای جنوبی
  2. گواهی ازدواج که برای دولت قابل قبول باشد
  3. اثبات مدارکی جهت اثبات وضعیت مالی مناسب شما
  4. فرم تکمیل درخواست اقامت
  5. نامه و یا دعوت نامه ای از سمت همسر شما

مهاجرت به آفریقای جنوبی از راه پناهندگی

مهاجرت به آفریقای جنوبی از راه پناهندگی

مهاجرت به کشور آفریقای جنوبی از طریق پناهندگی یکی از راه های مهاجرت می باشد که به دلیل عدم اطلاعات کافی در این زمینه و شرایط نابسامان پناهندگان در این کشور اصلا توصیه نمی گردد. اکثر درخواست های پناهندگی در آفریقای جنوبی با ردی مواجه می گردد اما در صورتی که تصمیم مورد قبول واقع گردید متقاضی می بایست به مدت زمان 14 روز خاک کشور را داوطلبانه ترک نماید که در غیر این صورت دولت آفریقای جنوبی متقاضی را دیپورت می نماید.

شرایط تحصیل در آفریقای جنوبی

اخذ ویزای تحصیلی در آفریقای جنوبی برای متقاضیان بین المللی که افرادی که قصد ادامه تحصیل در آفریقای جنوبی را دارند می بایست در یک موسسه اولیه، ثانویه و یا موسسات عالی درخواست پذیرش نماید. یکی از پارامترهایی که در خصوص اخذ پذیرش های تحصیلی می بایست مدنظر دانشجویان قرار گیرد ارائه مدرک زبان انگلیسی می باشد که این مدرک برای مقطع لیسانس کسب نمره تکمیلی IELTS 6، مقطع فوق لیسانس IELTS 6.5 و مقطع دکتری IELTS 7 می باشد اما در این میان یکی از اصلی ترین طرق مهاجرتی به آفریقای جنوبی در خصوص ادامه تحصیلات، اخذ پذیرش دوره های زبان در کشور آفریقای جنوبی می باشد که این با ول دوره های 6 ماه و 12 ماه با میانگین هزینه های 6000€ الی 12000€ (یورو) سالیانه صورت می گیرد.

مزیت تحصیل دردوره های زبان آفریقای جنوبی کسب نمره بالا در آیلتس، سابقه زندگی در آفریقای جنوبی و آشنایی با محیط در خصوص ادامه تحصیلات و امرار معاش و زندگی می باشد. متقاضیانی که در مشغول به تحصیل در آفریقای جنوبی می باشند می توانند در خصوص کارحین تحصیل به مدت 20 ساعت در هفته از این مزیت بهرمند شوند.

کار در آفریقای جنوبی

ویزای کاری آفریقای جنوبی یکی دیگر از راه های مهاجرت به آفریقای جنوبی می باشد که علاوه بر مهاجرت به آفریقا نیز اجازه کار تمام وقت را به متقاضیان بین المللی می نماید. این ویزا تحت عنوان ویزای جستجوی کار در اختیار متقاضیان ملل دیگر قرار داده می شود که این نیز به دلیل بحران نیروی کار در این کشور می باشد که با توجه به صنعت پیشرفته این کشور و همچنین روند توسعه آفریقای جنوبی، بازار کاری مناسبی برای جویندگان کار مهیا می باشد. اخذ ویزای کار در آفریقای جنوبی به میزان 8 الی 12 ماه طول می کشد. پیشنهاد می گردد در این زمینه با ما تماس حاصل نمائید و از آخرین قوانین مرتبط به ویزای کاری آفریقای جنوبی مطلع شوید. شما در جدول ز یر می توانید با انواع ویزای کاری کشور آفریقای جنوبی آشنا شوید:

نوع ویزااعتبارقابلیت تمدیدافراد ذی صلاحمتقاضیان
مهارت های لازمتا 5 سالقابل تمدیدهمسر و فرزندانکارگران و کارمندان ماهر در مهارت ها/ تخصص های فهرست شده در لیست مهارت های لازم کشور آفریقای جنوبی
نقل و انتقال درون شرکتیتا 4 سالغیرقابل تمدیدهمسر و فرزندانشرکتها جهت تبادل نیروی کار شعب خارجی خود در آفریقای جنوبی
ویزای کار عمومیتا 5 سالقابل تمدیدهمسر و فرزندانجنرال

شرایط سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی

مهاجرت به کشور آفریقای جنوبی از طریق سرمایه گذاری، مانند سرمایه گذاری در کانادا و سلسله اقداماتی که در آن انجام می شد یکی دیگر از راه های مهاجرتی می باشد که متقاضیانی که قصد شروع کسب و کار را دارند می بایست این مورد را مد نظر قرار دهند. تمامی متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی را دارند می بایست با ارائه توصیه نامه ای از وزارت تجارت و صنعت با توجه به امکان کسب و کار خود و سهم کسب با در نظر گرفتن سهم کشور از کسب و کار اقدام به این کار نمایند. حداقل نیروی کسب و کار که می بایست از کارکنان آفریقای جنوبی تامین شود میزان 60 کارمند از آفریقا جنوبی باشد.

مزایا و معایب زندگی در آفریقای جنوبی

برای زندگی در آفریقای جنوبی نیز می توان مزایای و معایب بسیاری را بر شمرد اما آنچه که اهمیت دارد، شاخص هایی است که نشان می دهد آیا زندگی در کشور آفریقای جنوبی می تواند برای بسیاری مناسب باشد یا خیر. به هر ترتیب باید اذعان داشت که آفریقای جنوبی بهترین کشور آفریقایی برای زندگی است.

شاخص کیفیت زندگی در آفریقای جنوبی

در این مقاله 6 راه قطعی مهاجرتی به آفریقا را بررسی کردیم. هدف از نگارش این مقاله اطلاعاتی در باب مهاجرت به آفریقای جنوبی می باشد که امید بر این است با به اتمام رسیدن این مقاله توانسته باشیم اطلاعاتی مفید در اختیار شما قرار دهیم. پیشنهاد وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این می باشد که قبل از هر گونه اقدامی در باب مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول در خصوص مهاجرت به آفریقای جنوبی

متقاضیان مهاجرت به این کشور با سوالات زیر مواجه می شوند:

  • مهاجرت به آفریقای جنوبی چگونه منجر به اقامت دائم می شود؟ این مهم زمانی رخ می دهد که متقاضی حداقل 5 سال به عنوان نیروی کار در این کشور اقامت داشته باشد.
  • آیا مهاجرت تحصیلی به این کشور گزینه مناسبی است؟ با توجه به هزینه های تحصیل در این کشور و شانس کاریابی در آن می توان گفت که کشورهایی با شاخص های قوی تر کیفیت زندگی در اروپا وجود دارد که می توان برای مهاجرت آن کشورها را برگزید.
  • بهترین راه برای مهاجرت کاری به آفریقای جنوبی چیست؟ استفاده از ویزای جستجوی کار بهترین راه برای مهاجرت کاری به آفریقای جنوبی است.
  • آیا زندگی در آفریقای جنوبی ارزان قیمت است؟ برخلاف تصورات، زندگی در آفریقای جنوبی به دلیل خدمات موجود در این کشور بسیار بالاست.
4.7/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *