ویترین

اقامت از طریق ازدواج در آلبانی

اقامت از طریق ازدواج در آلبانی

تابعیت و اقامت آلبانی را می توان از راه های مختلفی به دست آورد و اقامت از طریق ازدواج در آلبانی یکی از این روش ها است. آلبانی هر سال در حال افزایش گردشگران خارجی است. با این حال، جمهوری ممکن است نه تنها از نظر استراحت، بلکه به عنوان یک اقامت دائم و تجارت نیز جالب باشد، بنابراین مهاجران بالقوه باید تمام ویژگی های اقامت در آن کشور را بدانند. زندگی در آلبانی هم مزایا و هم معایب خود را دارد که متقاضیان باید قبل از تصمیم گیری برای نقل مکان یاد بگیرند. به طور کلی، اخذ تابعیت و اقامت از طریق ازدواج در آلبانی یکی از سخت ترین گزینه ها برای مهاجرت به آلبانی است زیرا اداره مرز و مهاجرت این نوع درخواست را برای مدت طولانی و با دقت بررسی کرده است. اما شرط اصلی اثبات رابطه اتباع آلبانیایی با متقاضیان خارجی است.

آلبانی کشور اروپایی است که دارای طبیعت جادویی است و افرادی که وارد خاک این کشور می شوند، جادو را در میان سواحل زیبای احاطه شده توسط رشته کوه های سر به فلک کشیده و جزایر افسانه ای احساس خواهند کرد. شایان ذکر است که آلبانی علاوه بر داشتن مجموعه ای بی نظیر از مناظر گردشگری، دارای زیارتگاه های تاریخی با طراحی های شگفت انگیز می باشد. این کشور در شبه جزیره بالکان در جنوب شرقی اروپا واقع شده است، با مساحت 28.748 کیلومتر مربع و جمعیت 2.9 میلیون نفر و نام پایتخت آن تیرانا است و واحد پول آن لک آلبانیایی می باشد. لازم به ذکر است که آلبانی کشور نامزد عضویت در اتحادیه اروپا است. در این نوشتار، هموطنان عزیز می توانند متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را تا بخش پایانی همراهی کنند و اطلاعات تکمیلی از شرایط اخذ اقامت از طریق ازدواج در آلبانی کسب کنند.

شرایط اخذ اقامت از طریق ازدواج در آلبانی

روش های مختلفی برای اخذ اقامت در آلبانی وجود دارند و اخذ اقامت از طریق ازدواج در آلبانی یکی از این روش ها می باشد. متقاضیانی که مایل به اخذ اقامت از طریق ازدواج در آلبانی از مواردی چون ثبت ازدواج و درخواست مجوز اقامت خود در آلبانی باید اطلاعات کامل داشته باشند و تمامی مراحل را به درستی طی کنند. ازدواج در آلبانی می تواند از طریق مراسم مدنی، مراسم مذهبی یا هر دو باشد. ازدواج باید در اداره وضعیت مدنی (Zyra e Gjendjes Civile) ثبت شود تا در آلبانی قانونی تلقی شود.

مراحل ثبت ازدواج در آلبانی عبارتند از:

مراحلامور
1مراجعه به دفتر وضعیت مدنی در محل سکونت خود و محل برگزاری مراسم ازدواج با مدارک مورد نیاز و پرداخت هزینه های مورد نیاز
2تکمیل فرم درخواست برای دادخواست و پیوست کردن تمام مدارک مورد نیاز کپی و پرداخت هزینه های مورد نیاز
3پردازش مدارک توسط ثبت محلی اعلام مؤلفه مدنی همسر آینده و محل ازدواج افراد از طریق یک برگه اطلاع رسانی
4حضور در مقابل نماینده واحد شهرداری در تاریخ تعیین شده برای ثبت رسمی ازدواج و  امضای قرارداد ازدواج
5حضور دو شاهد برای ثبت ازدواج

برگه اطلاع رسانی اعلام مؤلفه مدنی همسر آینده و محل ازدواج افراد به مدت 11 روز متوالی در معرض دید عموم قرار می گیرد، در صورت عدم اعتراض مردم، دفتر ثبت به افراد اعلام می کند که در چه تاریخی ازدواج واقعی انجام می شود. همانطور که ذکر شد، برای ثبت ازدواج دو شاهد لازم است. شهود نباید از نظر خونی یا ازدواج با زوجین یا همسر فرد خارجی ارتباط داشته باشند و باید در زمان ثبت ازدواج در شهرداری حضور داشته باشند. شهود باید مدارک شناسایی مناسب ارائه دهند و باید اسناد توافقنامه ازدواج زوجین را امضا کنند.

شرایط اخذ اقامت از طریق ازدواج در آلبانی

درخواست مجوز اقامت از طریق ازدواج در آلبانی

خدمات درخواست اجازه اقامت به اتباع خارجی که مایل به اقامت طولانی تر از 90 روز در 180 روز در آلبانی هستند، این امکان را می دهد تا برای اجازه اقامت در جمهوری آلبانی درخواست دهند. به اتباع خارجی اعلام می شود که پس از تایید احراز شرایط و مدارک جهت درخواست تمدید مجوز اقامت از طریق این سرویس، در مقامات منطقه ای مسئول مرز و مهاجرت در سرزمینی که خارجی در آن اقامت داشته است حضور داشته باشد. برای درخواست برای اولین مجوز اقامت از طریق ازدواج در آلبانی، متقاضیان باید فرم درخواست خود را طبق نیازهای خود تکمیل کنند.

2 گزینه موجود برای تکمیل فرم درخواست مجوز اقامت از طریق ازدواج در آلبانی عبارتند از:

  • تشکیل خانواده با شهروند آلبانیایی
  • تشکیل خانواده با افراد خارجی مقیم آلبانی

درخواست اجازه اقامت از طریق ازدواج در آلبانی به مقامات منطقه ای مسئول خدمات مرزی و مهاجرت باید ظرف 30 روز پس از ورود به قلمرو جمهوری آلبانی انجام شود.

شایان ذکر است که از موارد زیر باید اطمینان حاصل شود:

  • الزامات قانونی برای اجازه اقامت اعمال شده برآورده شده است.
  • تمام مدارک لازم موجود است.
  • اسناد کشور مبدا ترجمه و قانونی می شوند.

شرایط مهاجرت به آلبانی

پس از ارسال درخواست برای اجازه اقامت در پورتال  e-Albania، به فرد خارجی اطلاع داده می شود که به اداره مهاجرت منطقه ای درخواست دهد. رسیدگی به درخواست های اجازه از طریق ازدواج در آلبانی در اداره مهاجرت تا 1 ماه طول می کشد. اگر همه الزامات قانونی و مستندات لازم برآورده نشود، زمان پردازش ممکن است طولانی تر شود. در صورت لزوم اداره مهاجرت با خارجی درخواست کننده تماس خواهد گرفت. شایان ذکر است که دریافت ویزا برای مهاجرت به آلبانی و ازدواج در این کشور نیز با توجه به نوع (مدت زمان دریافت) با هزینه های خاص خود همراه است.

این هزینه ها عبارتند از:

هزینه دریافت ویزای آلبانی بر اساس مدت زمان

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت آلبانی از طریق ازدواج

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت از طریق ازدواج در آلبانی عبارتند از:

  • کپی پاسپورت
  • 4 قطعه عکس جدید
  • اثبات داشتن محل اقامت مناسب در آلبانی که شامل گواهی یا قرارداد اجاره آپارتمان مطابق با استانداردهای مسکن در آلبانی است
  • بیمه درمانی
  • فتوکپی مدرک شناسایی همسر آلبانیایی یا خارجی مقیم آلبانی
  • گواهی ازدواج از کشور مبدا قانونی (ترجمه شده و ثبت شده در محضر)

شرایط مهاجرت به مجارستان برای شهروندان ایرانی

شایان ذکر است که افراد خارجی که حداقل 3 سال با یک شهروند آلبانیایی ازدواج کرده اند می توانند بدون نیاز به رعایت شرایط زبان، برای تابعیت آلبانیایی از طریق تابعیت درخواست دهند. اما همسر باید حداقل یک سال در آلبانی سکونت داشته باشد و به طور رسمی زندگی کند. برای کسب اطلاعات تکمیلی از روش های کسب اقامت در آلبانی متقاضیان می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *