ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

تمکن مالی یونان

تمکن مالی یونان

از سال گذشته پیشنهادات اخذ اقامت از طریق تمکن مالی به خصوص تمکن مالی یونان یا financially independent persons بیشتر شده است. برخی که در ایران درآمد خوبی دارند اما به دنبال اقامت دومی برای خود و خانواده خود هستند راه اخذ اقامت از طریق تمکن را انتخاب میکنند. یکی دیگر از دلایل انتخاب این روش این است که اجباری به حضور متقاضی در کشور هدف نباشد.

  • با ریسک های اقامت تمکن مالی آشنا هستید؟
  • حداقل سرمایه لازم در قالب این برنامه مهاجرتی چقدر است؟
  • هزینه های جانبی این راه را میشناسید؟
  • قوانین تمکن مالی یونان چیست؟
  • ویزای تمکن مالی یونان چند سال اعتبار دارد؟
  • مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تمکن مالی یونان چیست؟
  • آیا برای اخذ این ویزا یونان شرط حضور نیز الزامی است؟

اخیرا شهرت خاصی در میان افراد ثروتمند دارای تمکن مالی بسیار خوب، برای مهاجرت پیدا کرده است و این روزها دیده شده است که افراد با شرایط اقتصادی بسیار خوب که بیشتر هم در سن بازنشستگی هستند به دلیل اینکه توانایی مهاجرت از راه های دیگر را ندارند و خواهان این هستند که اقامت و تابعیت کسب کنند، مهاجرت از طریق تمکن مالی را انتخاب می نمایند، زیرا این راه از بی دغدغه ترین راه ها و سریع الوصول ترین راه ها برای مهاجرت شناخته شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله راجع به این موضوع اطلاعاتی ارائه می نمایند.

تمکن مالی یونان (خود حمایتی یا ویزای بازنشستگی)

این نوع ویزا معروف به اقامت بدون اجازه کار می باشد در نتیجه برای افراد بازنشسته بهتر میباشد و اینکه چون فرد اجازه کار تا دریافت اقامت دائم را ندارد، درنتیجه باید از لحاظ شرایط مالی بتواند هزینه 5 سال زندگی خود در کشور را پرداخت نماید به همین منظور این ویزا به خود حمایتی نیز معروف می باشد. به دلیل اینکه ساپورت و حمایت مالی بر عهده خود متقاضی در خواست ویزای تمکن مالی هست، شخص باید از نظر دارایی در حساب بانکی، داشتن بیزینس قوی و دارا بودن اسناد ملکی بسیار قوی باشد. در کشورهای اروپایی، کشور یونان یکی از جمله کشورهایی هست که برای ویزای تمکن مالی یونان دارای متقاضی زیادی می باشد.


از دلایل این امر نیز نیاز به سرمایه پایین و همچنین زمان رسیدگی سریع می باشد. از مهمترین شرایط ویزای تمکن مالی یونان (FIP Visa) می توان به موارد زیر اشاره نمود:

شرایط ویزای تمکن مالی یونان (FIP Visa)
نوع برنامهویزای تمکن مالی
نوع ویزاویزای اقامت موقت
حداقل سرمایه لازمدرآمد ماهیانه حدود EUR 2000 (یورو)
شرط حضور فیزیکی183 روز در سال
مدت زمان رسیدگی به درخواست متقاضیان2 تا 3 ماه

مهاجرت به یونان در 2024

کشور یونان، کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان است. این کشور از نظر آب هوایی بسیار خوب میباشد و از سمت جنوب شرق به وسیله دریای مدیترانه و از غرب با دریای یونان احاطه شده است و دارای جنبه توریستی و گردشگری بسیار بالا است به دلیل همین جاذبه ها مکانی برای انتخاب سرمایه گذارها می باشد.

این کشور از نظر اقتصاد و نیروی کار این کشور بیش از 4.9 میلیون نفر است که در میان کشورهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه بعد از کره جنوبی در رتبه دوم قرار دارد. در سال 2024 یونان یک کشور دموکراتیک و توسعه یافته با سطح بالایی از زندگی و عضو اتحادیه اروپا است. یونان به رغم اهمیت فرهنگی و تابستانهای دلچسب، یک مکان توریستی زیبا محسوب میشود، یونان به گرمی از سرمایه گذاران به دنبال فرصت های تجاری استقبال می کند و ساکنین آن را با کیفیت عالی زندگی و میزان بسیار بالایی از زندگی به ارمغان می آورد.

شرایط تمکن مالی یونان

با توجه به ادغام مهاجرت و اجتماع جدید، دولت یونان به انتخاب شهروندان کشورهای ثروتمند پرداخته است و به آن ها اجازه می دهد اجازه اقامت در یونان را بر اساس این که آنها از نظر مالی قوی هستند، اعطا می نماید. از انواع مختلف اقامت که قانون یونان فراهم آورده است می توان به مواردی مانند اجازه اقامت برای کار، سرمایه گذاری و ثبت شرکت، تمکن مالی یونان برای مدیران و اعضای هیئت مدیره شاغل در شاخه های شرکت های خارجی، ویزای تحصیلی برای دانشجویان و غیره را نام برد.

هنگامی که شهروند غیر اتحادیه اروپا اجازه اقامت در یونان را بدست آورد، پس از این اقامت، مجوز ورود و خروج مجدد به یونان بدون ویزا و سفر به تمام کشورهای منطقه شنگن بدون ویزا و مستندات دیگر فقط با داشتن گذرنامه و اجازه اقامت یونان برای او فراهم خواهد شد. برای مهاجرت به یونان و کسب اطلاعات بیشتر به این مقاله مراجعه نمایید. شهروندان غیر اتحادیه اروپا که دارای منابع مالی کافی در سطحی از درآمد سالانه ثابت برای پوشش هزینه های زندگی خود هستند، می توانند برای اقامت 2 ساله در یونان درخواست دهند. اجازه اقامت افراد مستقل مالی به مدت 2 سال صادر می شود و ممکن است هر 3 سال یکبار تمدید شود.

در نمودار زیر می توان حداقل سطح درآمد ماهیانه متقاضیان تمکن مالی یونان را با سطح حداقل سطح درآمدی متقاضیان تمکن مالی در دیگر کشورهای اروپایی مقایسه کرد:

مقایسه سطح درآمد ماهیانه متقاضی اصلی در برنامه تمکن مالی بین کشورهای مختلف

ویژگی های تمکن مالی یونان

در زیر برخی ویژگی های ویزای تمکن مالی یونان را بررسی میکنیم:

  • مدت زمان اولیه اقامت برای 2 سال صادر می شود.
  • امکان تمدید اقامت برای مدت 3 سال
  • مجوز کار در این نوع ویزا وجود ندارد.
  • امکان تحصیل رایگان در مدارس دولتی یونان وجود دارد.
  • امکان راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی از این طریق وجود دارد.
  • متقاضی این ویزا ممکن است همراه اعضای خانواده خود (همسر و فرزند زیر 18 سال) باشند که مجوز اقامت هم برای شخص اصلی هم برای همراهان تحت حمایت او صادر می شود.
  • الزام بودجه کافی باید توسط هر عضو خانواده یا تمام اعضای خانواده برآورده شود.
  • بی نیازی از اقامت در یونان برای تمدید ویزا
  • امکان اخذ پاسپورت یونان

ویژگی های تمکن مالی یونان

پروسه دریافت تمکن مالی در کشور یونان

برای اینکه فردی بتواند اقامت کشور یونان از طریق تمکن مالی را بدست آورد کافی است از طریق ویزای توریستی، راهی این کشور شود و پس از دریافت کد ملی یک حساب بانکی در این کشور افتتاح کند و مبلغ 24000€ (یورو) برای خودش و به ازای هر نفر از اعضای خانواده 6000€ (یورو) واریز کند. البته باید توجه داشت که این پروسه تنها برای فرزندان زیر 18 سال فرد امکان پذیر است. در صورتی که فردی با سن بیشتر از 18 سال قصد همراهی خانواده خود را داشته باشد باید مبلغ 24000€ (یورو) در حساب شخصی او در یونان وجود داشته باشد.

متقاضی باید یک گردش حساب 3 ماهه به سفارت یونان ارائه دهد تا بتواند برای انگشت نگاری ویزای خود را دریافت کند. علاوه بر این اسناد مالکیت ملک و همچنین گواهی شغلی فرد نیز نقش ویژه ای در دریافت این ویزا خواهند داشت. پس از دریافت ویزا، کلیه افراد خانواده باید به یونان سفر کنند تا بتوانند پس از انگشت نگاری کارت آبی خود را دریافت کرده و به شهروند یونان تبدیل شوند. در این حالت آن ها تنها اجازه رای دادن در انتخابات را نخواهند داشت. لازم به ذکر است که پروسه دریافت اقامت اولیه در یونان حدود 5 ماه زمان خواهد برد.

مقایسه روش تمکن مالی و خرید ملک در یونان

با توجه به این که هر ساله ظرفیت محدودی از سوی دولت یونان برای اعطای اقامت از طریق روش تمکن مالی در نظر گرفته می شود، این روش شانس موفقیت خیلی کمی دارد. در نتیجه در صورتی که موفقیت آمیز نباشد هزینه هایی که فرد در این مسیر صرف نموده است را عبث می کند و از آن جمله می توان به پیش پرداخت اجاره منزل، هزینه های سفارت، ترجمه مدارک و غیره اشاره نمود. اما اخذ اقامت یونان از طریق روش خرید ملک مطمئن تر است و شانس موفقیت خیلی بیشتری دارد.

خوشبختانه خارجی ها علاوه بر این که اجازه دارند در یونان ملک غیرمنقول خریداری کنند،‌ می توانند بر این اساس اقامت این کشور را نیز به دست آورند. خود ملکی که خریداری می شود باید 250000€ (یورو) ارزش داشته باشد منتهی با در نظر گفتن هزینه سفارت، مالیات و غیره این رقم به بیش از 300000€ (یورو) می رسد.

درخواست دهندگان ویزای طلایی یونانهزینه بررسی مدارک (application fee) به یورو
نفر اصلی€2000
هر کدام از اعضای خانواده€150
فرزندان زیر 18 سال€0

مزایای دریافت ویزای تمکن مالی یونان

اخذ این ویزا برای افراد میتواند مزایای زیادی در برداشته باشد که متقاضیان را برای دریافت ویزا بیشتر مصمم کند. به برخی از مزایای دریافت ویزای تمکن مالی این کشور در لیست زیر به اختصار اشاره خواهیم کرد:

  • به راحتی می توانید برای نقاط مختلف اروپا و آمریکا ویزا دریافت کنید.
  • از بیمه های درمانی و پزشکی بین المللی به رایگان برخوردار می شوید.
  • راحت ترین و سریع ترین راه برای اخذ اقامت شنگن اروپا
  • عدم احتیاج به حضور شخص در یونان
  • عدم نیاز به ثبت شرکت یا سرمایه گذاری در یونان یا اتحادیه اروپا
  • عدم نیاز به اجاره ملک بعد از اخذ اقامت در یونان
  • عدم نیاز به ارائه مدرک تسلط به زبان انگلیسی و یونانی
  • معافیت از پرداخت سالیانه مالیات بر درآمد
  • عدم وجود محدودیت سن برای دریافت این نوع ویزا
  • جواز تردد آزادانه به تمام کشورهای حوزه اتحادیه اروپا

شرایط اخذ اقامت دائم و تابعیت یونانی ازطریق برنامه تمکن مالی

همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، یکی از مهمترین مزایا و امتیازات مربوط به برنامه تمکن مالی یونان این است که متقاضیان در صورت دست یابی به این نوع اقامت یونان و با رعایت تمام شرایط لازم براحتی می توانند به اقامت دائم و حتی شهروندی یونان نیز دست یابند. آنها برای این امر لازم است تا 5 سال در یونان زندگی کنند تا به اقامت دائمی این کشور رسیده و بعد از 7 سال اقامت دائمی نیز به پاسپورت یونان دست یابند. در نتیجه به امتیازات مهم شهروندی اتحادیه اروپایی (EU) برسند. چرا که آنها می توانند به پاسپورت 8- ام جهان دست یافته و آزادانه می توانند به 185 کشور جهان مسافرت کنند.

پاسپورت کشور یونان

لازمه های اخذ اقامت یونان

بعد از رعایت شرایط گفته شده در این مقاله و به منظور دستیابی به مزایای روش تمکن مالی یونان، فرد با مدارک زیر مجوز دریافت این ویزا را دارد:

  • اخذ ویزا از سفارت کشور مبدا
  • شواهد موجودی کافی، یعنی 2000€ (یورو) در ماه
  • موجودی ماهیانه 500€ (یورو) برای هر عضو دیگر خانواده
  • سپرده بانکی با حداقل 24000€ (یورو) برای یک نفر در یونان
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی سابقه کیفری متقاضی توسط مقامات ذیصلاح کشور مبدا
  • گواهی سلامت جسمی در برابر بیماری های خاص
  • گواهی گردش حساب 3 ماهه بانکی با سپرده سنگین
  • گواهی شناسایی مربوط به اعضای خانواده و همراهان
  • گواهی مربوط به سند ازدواج و یا طلاق
  • گواهی شغلی معتبر از ارگان یا سازمان و یا گواهی اشتغال آزاد
  • فیش پرداخت هزینه های مربوط به صدور ویزا

در نهایت از شما عزیزان خواهشمندیم به دلیل اینکه ویزاهای سرمایه گذاری باید با دقت و ریسک بسیار کمی اقدام شود قبل از هر اقدامی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص تمکن مالی یونان

تمکن مالی یونان جزء روش های مهاجرتی به یونان است که به خاطر ماهیت پاسیوی که دارد بیشتر از همه مورد توجه بازنشستگان قرار دارد. به همین دلیل نیز سوالات مختلفی پیرامون شرایط و قوانین این برنامه مهاجرتی وجود دارد که از آنجمله می توان به سوالات زیر اشاره کرد:

  • برنامه تمکن مالی یونان 2024 چیست؟ برنامه ای که بیشتر با عنوان برنامه افراد مستقل مالی (FIP) شناخته شده و به افراد ذی صلاح اقامت 2 ساله و قابل تمدید یونان را واگذار می کند.
  • چه کسانی صلاحیت درخواست ویزای تمکن مالی یونان را دارند؟ افراد خارجی که بتوانند بدون کار کردن سطح درآمدی مشخصی را برای زندگی در یونان اثبات بکنند. مثلا آنها می توانند از طریق روش های مختلفی مثل عوایدی حاصل از اجاره خانه، سود بانکی و نیز حقوق بازنشستگی درصدد اثبات تمکن مالی خودشان برآیند.
  • برای اخذ ویزای تمکن مالی یونان شرط حضور چند روز است؟ 183 روز در سال
  • حداقل سطح درآمد ماهیانه برای درخواست ویزای تمکن مالی یونان چقدر است؟ EUR 2000 (یورو) برای متقاضی اصلی
  • آیا از طریق ویزای تمکن مالی یونان امکان اخذ اقامت دائم و پاسپورت یونان نیز فراهم است؟ بله، متقاضیان پس از 5 سال می توانند به اقامت دائمی و بعد از گذشت حدود 7 سال نیز به شهروندی یونان دست یابند.
  • برای اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک چقدر سرمایه لازم است؟ حدود EUR 250000 (یورو)
5/5 - (16 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تمکن مالی یونان

  1. معقولی گفت:

    مقاله ای کامل .ممنونم. من شنیدم تمکنها راه مناسبی برای اخذ ویزا و اقامت نیست و شانس موفقیت توشون صفر هست.

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      جسارتا این مطالب که میفرمائید در مورد همه کشورها صدق نمیکنه و خیلی از کشورها اقامت میدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *