مهاجرت

اقامت از طریق پناهندگی در پاراگوئه

اقامت از طریق پناهندگی در پاراگوئه

اقامت از طریق پناهندگی در پاراگوئه برای پناهجویان امکانپذیر است اما با توجه به اینکه این روش غیر قانونی است خطرات مالی و جانی زیادی برای متقاضیان دارد. طبق آمارهای اعلام شده در سال 2021 روند ورود پناهجویان در پاراگوئه در مقایسه با سال قبل 36.41% افزایش داشته است، بیشتر پناهجویانی که در پاراگوئه اعلام پناهندگی کرده اند شهروندان عراقی و سوری هستند. طی 28 سال گذشته شاخص جمعیت پناهندگان از 1900 در سال 1999 به 26600 در سال 2022 افزایش داشته است. پاراگوئه یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است که مرزهای مشترک زمینی با آرژانتین، بولیوی و برزیل است. موضوع این نوشتار که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است در رابطه با اقامت از طریق پناهندگی در پاراگوئه می باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پناهندگی در این کشور تا پایان ما را همراهی کنید.

  • شرایط درخواست پناهندگی در پاراگوئه چیست؟
  • آیا پناهندگی در پاراگوئه ممکن است؟
  • محدودیت های پناهندگی در پاراگوئه چیست؟
  • چه کسانی نمی توانند در این کشور درخواست پناهندگی کنند؟
  • بهترین مسیر مهاجرت به پاراگوئه چیست؟

تعریف پناهندگی و اقامت از طریق پناهندگی در پاراگوئه

پناهندگان افرادی هستند که تحت کنوانسیون 1951 در رابطه با وضعیت پناهندگان یا پروتکل آن در سال 1967 به عنوان پناهنده شناخته می شوند. افرادی که طبق اساسنامه UNHCR به عنوان پناهنده شناخته می شوند از حمایت های موقت کشوری که در آنجا اعلام پناهندگی کرده اند بهره مند می شوند. طبق قوانین وضع شده تمامی افراد از حقوق پناهندگان برخوردار نمی شوند مانند: افرادی که مرتکب جرم و جنایت شده اند یا حقوق بشر را نقض کرده اند از حقوق پناهندگان محروم می شوند.مطابق کنوانسیون پناهندگان شخص پناهنده فردی است که در کشوری که در آنجا متولد شده یا کشور مبدا به یکی از دلایل مورد آزار و اذیت جدی قرار گرفته است، که این دلایل عبارتند از: عقاید سیاسی خاص، تعلق به گروه اجتماعی، ملیت، مذهب، گرایش های جنسی و نژاد.

شرایط اقامت از طریق پناهندگی در پاراگوئه

اگر قصد پناهندگی در کشور پاراگوئه را دارید باید بدانید که پناهندگی در پاراگوئه به زمان و تحمل زیادی نیازمند است، پناهجو باید به محض ورود به خاک این کشور درخواست پناهندگی را به مراجع مربوطه در این کشور گزارش دهند و مدارک شناسایی و دلایل خود برای پناهندگی را اعلام کنند. دقت داشته باشید که وضعیت اسکان و تغذیه برای پناهجویان در شرایط خوبی قرار ندارد. لازم به ذکر است که دولت پاراگوئه از پناهجویانی که دارای شرایط بسیار خاصی هستند حمایت های زیادی می کند و معمولا درخواست پناهندگی این افراد را می پذیرد. اما در این کشور حقایقی در رابطه با پناهندگان وجود دارد که در ذیل به آن ها اشاره می کنیم.

  • در سال 2016، 49 درخواست پناهندگی در کشور پاراگوئه ثبت شد که تنها با 27 مورد موافقت شد که بیشتر درخواست ها مربوط به شهروندان سوری و کوبایی بود.
  • برخی از پناهندگان برای ورود به کشور پاراگوئه از گذرنامه جعلی استفاده می کنند، در سال 2015، 7 پناهجو سوری به جرم ارائه مدارک جعلی محکوم شدند.
  • دولت پاراگوئه در اختیار پناهجویان مواد غذایی، محل اقامت و خدمات پزشکی قرار می دهد.
  • پناهندگان در پاراگوئه ملزم به سیاست اسکان مجدد هستند، این سیاست به پناهجو کمک می کند به خود متکی باشد.
  • پناهجویان از امکانات اساسی زندگی برخوردار می شوند و در سال اول هزینه اجاره خانه پرداخت نمی کنند.
  • پناهندگان در پاراگوئه به خدمات بهداشتی رایگان دسترسی دارند اما در سال اول برای خرید برخی از داروها و استفاده از خدمات پزشکی باید مبالغی پرداخت شود.
  • فرزندان پناهندگان می توانند به صورت رایگان در مدارس این کشور ادامه تحصیل دهند.
  • پناهجویان هزینه های اختصاصی برای خرید پوشاک دریافت می کنند.

شرایط اقامت از طریق پناهندگی در پاراگوئه

پاسپورت و اقامت از طریق پناهندگی در پاراگوئه

پس از آنکه با درخواست شما برای پناهندگی در کشور پاراگوئه موافقت شد مجوز اقامت موقت در این کشور را دریافت می کنید، به موجب اخذ این مجوز می توانید در این کشور زندگی کنید و مشغول به کار شوید و از برخی از حمایت های دولت پاراگوئه برخوردار شوید. طبق قوانین وضع شده در کشور پاراگوئه پناهندگان پس از گذشت 12 الی 15 سال می توانند تابعیت و پاسپورت پاراگوئه را به دست بیاورند و از حقوق شهروندی مشابه با سایر شهروندان پاراگوئه برخوردار شوند.

کار از طریق پناهندگی در پاراگوئه

شرایط کار و زندگی برای پناهندگان در پاراگوئه با شرایط کار و زندگی برای پناهندگان در کشورهای اروپایی متفاوت است. به موجب قانون عمومی 1938 که در تاریخ 2 ژوئیه 2002 برای پناهندگان وضع شد به پناهندگان این فرصت را داد تا در کشور پاراگوئه مشغول به کار شوند، به اجاره یا خرید مسکن بپردازند و از امکانات پزشکی بهره مند شوند. پناهجویانی که درخواستشان برای پناهندگی پذیرفته شده است می توانند اطلاعات لازم در رابطه با بازار کسب و کار کشور پاراگوئه را از طریق کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و سازمان های حمایتی کسب کنند. دولت کشور پاراگوئه آموزش های فنی در زمینه های لوله کشی، رایانه و آشپزی را در اختیار پناهجویان قرار می دهد تا این افراد بتوانند شغل پیدا کنند و مشغول به کار شوند.

انواع راه های مهاجرت به کشور پاراگوئه

برای مهاجرت به این کشور آمریکایی همانند سایر کشورهای دنیا راه ها و روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به این موارد اشاره می کنیم، شما می توانید با انتخاب هر یک از طرق به صورت موقت و دائم در پاراگوئه اقامت داشته باشید.

  • مهاجرت تحصیلی به کشور پاراگوئه
  • مهاجرت کاری، اگر قصد ورود به بازار کسب و کار پاراگوئه را دارید می توانید برای اطلاع از شرایط کار و شناخت مشاغل پر درآمد مقاله 10 شغل پر درآمد در پاراگوئه را مطالعه کنید
  • سرمایه گذاری در پاراگوئه (خرید ملک/ ثبت شرکت یا کارآفرینی)
  • ازدواج با فردی با تابعیت پاراگوئه
  • اقامت در پاراگوئه از طریق تولد فرزند

همانطور که در ابتدا مقاله گفته شد پاراگوئه دارای مرزهای زمینی مشترک با کشور آرژانتین است، برای اطلاع از شرایط پناهندگی و مشکلات این روش مهاجرتی در این کشور می توانید به لینک پناهندگی در آرژانتین مراجعه کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هیچگونه فعالیتی در رابطه با پناهندگی در پاراگوئه و سایر کشورها انجام نداده و این نوشتار صرفا جهت اطلاع رسانی به نگارش در آمده است. اگر قصد مهاجرت و اقامت در کشورهای خارجی را دارید پیشنهاد می کنیم با توجه به شرایط خود بهترین گزینه برای مهاجرت را انتخاب کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *