ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان

اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان

اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان از جمله موضوعاتی است که طرفداران خاص خودش را دارد و همواره مورد جستجوی افراد زیادی قرار گرفته است. آلمان که به طور رسمی جمهوری فدرال آلمان نامیده می شود، کشوری است که در بخش های مرکزی و غربی اروپا واقع شده است. آلمان با کشورهایی هم چون دانمارک، اتریش، لوکزامبورگ و فرانسه و غیره همسایه می باشد. این کشور از 16 ایالت تشکیل شده است و مساحتی بالغ بر 357.386 کیلومتر دارد و با 83 میلیون نفر جمعیت، پس از کشور روسیه، دومین کشور پر جمعیت قاره اروپا می باشد.

کشور آلمان پر جمعیت ترین کشور حوزه اتحادیه اروپاست و پایتخت سیاسی و بزرگ ترین شهر آن برلین است و شهر فرانکفورت نیز پایتخت اقتصادی آلمان می باشد و شلوغ ترین فرودگاه را دارد. در مقاله ای که در پیش روی شما بزرگواران قرار گرفته است، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه توضیحات و ترجمه مقالاتی در خصوص موضوع اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان پرداخته اند. گرچه در یک مقاله این امکان نیست که تمامی اطلاعات در مورد کارآفرینی در آلمان ارائه شود اما امید است پس از مطالعه آن بخش اعظم ابهامات و سوالات شما عزیزان در این خصوص بر طرف گردد.

شرایط کاری در آلمان در 2021

در آلمان هم فرصت های شغلی زیادی وجود دارد هم سطح درآمد مردم بالا است. در جدول ذیل متوسط درآمد ماهانه در آلمان و اتریش با هم مقایسه شده است:

نام کشورمتوسط درآمد ماهانه به یورو در 2021
آلمان€3810
اتریش€3790

با این وجود دولت این کشور سعی می کند شخصا یا توسط ثبت شرکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی، باز هم موقعیت های شغلی بیشتری در آلمان ایجاد نماید. چرا که جمعیت آلمان مطابق محاسبات دولت این کشور و سازمان ملل متحد، رو به پیر شدن است. در نتیجه یکی از کشورهایی که اهمیت زیادی به جذب متخصصان جوان خارجی قائل می شود، آلمان می باشد. به همین دلیل است که نظام تحصیلی رایگان دارد و برای غیر اروپایی ها، حتی اگر از داخل آلمان پیشنهاد شغلی نداشته باشند، ویزای جستجوی کار صادر می کند. آلمان با این روش ها قصد دارد ورود افراد متخصص را ساده تر سازد. از دیگر گروه هایی که مورد حمایت دولت آلمان هستند، سرمایه گذاران و کارآفرینان می باشند.

دلایل انتخاب اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان

مهم ترین دلایل کارآفرینی در آلمان در سال 2021 به شرح زیر می باشند:

دلیلشرح
یک اقتصاد پویاقدرت قابل توجهی در هزینه ، آب و هوای نوآورانه ، موقعیت آن در قلب یک شبکه حمل و نقل متراکم درست در مرکز اروپا و کارگران بسیار ماهر – همه اینها مزایای آلمان به عنوان یک مکان تجاری است.
خانه ای مناسب برای ایده های شمابه عنوان یک کارآفرین در آلمان، می توانید یک فضای سیاسی و اقتصادی پایدار برای ایده های خود داشته باشید.
پشتیبانی بودجه ایهنگامی که ایده کسب و کار به وجود آمد، دولت می تواند به عنوان مهمترین پایه برای شرکت شما خدمت کند. تعداد زیادی مراکز اطلاع رسانی وجود دارد که در مورد راه اندازی مشاغل شخصی خود، مشاوره جامع ارائه می دهند، که بهترین رویکرد چیست و در کجا می توانید بودجه دریافت کنید.

اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان

در کشور آلمان به کسانی که ایده هایی در خصوص ایجاد شغل و کارآفرینی دارند بسیار بها داده می شود و همواره از این دسته از افراد استقبال می شود. شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوییس حق ایجاد تجارت جدید و کارآفرینی در آلمان را دارند و برای اقدام به چنین کاری حتی نیازی نیز به اخذ ویزا یا اجازه اقامت در آلمان ندارند. شهروندان سایر کشورها به منظور کارآفرینی در کشور آلمان نیاز به داشتن اجازه اقامت دارند. استارت آپ در آلمان نیز یکی دیگر از راه های کارآفرینی در آلمان است.

اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان

اخذ ویزا برای کارآفرینی در آلمان

به منظور تبدیل ویزای خود یا اخذ ویزا از ابتدای امر لازم است مدارک مورد نیاز برای این امر را در ابتدا با وکیل خود بررسی نمایید و به کمیته مربوطه در سفارت آلمان تحویل دهید. جدا از وقت سفارت آلمان که در حال حاضر بین یک سال تا یک سال و 6 ماه معمولا زمان می برد، خود فرآیند بررسی مدارکتان به طور معمول بین 2 تا 4 ماه طول می کشد.

البته تبعه یک سری کشورها یعنی استرالیا، کانادا، اسرائیل، ژاپن، جمهوری کره جنوبی، نیوزیلند و ایالات متحده آمریکا بدون ویزا نیز می توانند وارد خاک آلمان شوند. جهت تسلیم چنین درخواستی و انجام امور مربوطه، این افراد تا مدت 3 ماه فرصت دارند. لازم است توجه داشته باشید اقدام به کارآفرینی در آلمان بدون این که تبعه یکی از کشورهای مذکور در بالا باشید و بدون داشتن اجازه اقامت و ویزای نوع دیگر و در مجموع بدون حضور قانونی در کشور آلمان، واقعا دشوار است.

نیروی متخصص آلمان

علی رغم سختی های زیاد برای اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان و ایجاد یک طرح سودآور در این کشور، یک دسته از افراد که اصطلاحا نیروی متخصص هستند راه هموارتر و ساده تری نسبت به سایرین خواهند داشت. این قبیل افراد عبارت هستند از دانشمندان، متخصصین، مدیران با تجربه و موفق و غیره هر چند باز هم چه در این گروه باشید و چه نباشید می بایست جهت اخذ ویزای مربوطه و در نهایت کارآفرینی در آلمان اثبات نمایید که طرح تجاری شما تاثیر مثبت قابل توجهی بر روی اقتصاد کشور آلمان خواهد داشت. لازم است توجه داشته باشید همواره نسبت به طرح های تجاری یک سری ملیت ها سخت گیری های بیشتری نیز اعمال می شود.

ضروری است پیش از انجام هر اقدامی با کارشناسان حوزه تجارت بین الملل و وکلای حاذق در خصوص اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان مشورت کنید تا هم ایده شما و امکان و درصد سودآوری آن در آلمان را بسنجند و هم ریز مدارک را خدمتتان اعلام نمایند. این افراد باید در خصوص جزییاتی از جمله مالیاتی که می بایست ماهیانه با داشتن این نوع ویزا و شروع به فعالیت در کشور آلمان، به دولت این کشور بپردازید با شما صحبت کنند. تا در نهایت با دید باز و اشراف به تمام مسائل اقدامات خود را آغاز نمایید.

ویزای جستجوی کار آلمان

در مجموع به عنوان یک فرد ایرانی در صورتی که حداقل مدرک لیسانس را در رشته های اصطلاحا highly demand آلمان مثل رشته مهندسی برق یا مهندسی صنایع یا مهندسی مکانیک و غیره دارید و علاوه بر این در زمینه تحصیلات آکادمیکتان کار مرتبط نیز داشته اید و زیر 40 سال دارید بهتر است با ویزای جستجوی کار در آلمان بروید و شانس خود را برای کاریابی امتحان کنید. این روش هم کم هزینه تر است و هم ریسک کم تری داشته و علاوه بر این ها درصد موفقیت بالاتری نیز دارد. شما با اخذ این ویزا حتی بدون نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی می توانید به این کشور بروید و 6 ماه نیز جهت پیدا کردن کار فرصت دارید.

این روش حتی از تحصیل در آلمان نیز در حال حاضر بهتر و عملی تر است؛ زیرا در حال حاضر متاسفانه وقت سفارت آلمان برای پروسه های تحصیلی بالای یک سال به بالا است. در مقاله ای که از نظر گذراندید به ارائه اطلاعاتی در خصوص کارآفرینی در آلمان پرداخته شد اگر چه تمام توضیحات در این خصوص بحث مفصل تری را می طلبد. در صورتی که شما عزیزان در خصوص همین موضوع یعنی اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان یا موضوعات دیگر چه کاری و چه تحصیلی در کشورهای مختلف سوالاتی دارید و هنوز کشور مورد نظر خود را انتخاب نکرده اید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید و مشاوره حقوق مهاجرت دریافت نمایید.

5/5 - (15 امتیاز)

10 دیدگاه برای “اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان

  1. خسروى گفت:

    مقالتون فوق العاده مفيد بود سپاس گزارم

  2. عادل گفت:

    ببخشید موسسه شما برای کار افرینی هم اقدام میکنه؟؟؟ که مثلا صفر تا صد کار رو بسپریم به موسسه؟

    1. داوری گفت:

      سلاام
      بله ما روش های کارآفرینی رو هم اقدام داریم

  3. رضا گفت:

    آیا کارآفرینی مدرک زبان میخواد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر نیازی به مدرک زبان ندارید خوشبختانه

  4. لیدا بهرامی گفت:

    با سلام و سپاس فراوان بابت اطلاعات جامع در این مقاله
    فکر میکنم با توجه به مقاله ویزای جست و جوی کار آلمان ، شرایط مناسب تری از این طریق فراهم باشه

  5. صبا صابری گفت:

    سلام

    ویزای تحصیلی آلمان را توضیح میدید؟
    خیلی خیلی ممنون بابت سایت و مطالب عالی تون

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله ویزای تحصیلی آلمان رو مطالعه کنید اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

  6. diana گفت:

    ba salam va ehteram، hazine zendegi daneshjooi dar in keshvar cheqadr hast?

    1. داوری گفت:

      سلاام
      بسته به نحوه زندگی شما هم داره اما به طور کلی در حدود ماهی 800 تا 1000 یورو هزینه در بر داره
      لطفا مقاله هزینه زندگی در آلمانرو مطالعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *