ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

اقامت از طریق کارآفرینی در هنگ کنگ

اقامت از طریق کارآفرینی در هنگ کنگ

یکی از طرح های مهاجرتی در هنگ کنگ، ویزای سرمایه گذاری مختص کارآفرینان خارجی است و متقاضیان قصد دارند از طریق انتقال تجارت و کسب و کار خود به هنگ کنگ و فعالیت های بین المللی به اقامت از طریق کارآفرینی در هنگ کنگ دست یابند. ویزای کارآفرینی نوعی مجوز کار در هنگ کنگ است که این اجازه را به فرد کارآفرین می دهد تا بتواند به عنوان یک تاجر و صاحب شرکت ثبتی در این منطقه و در سطح بین المللی فعالیت داشته باشد. در این راستا مقاله ای تنظیم و نوشته شده است که جمع آوری اطلاعات آن توسط محققان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بوده است و اکنون در اختیار متقاضیان مهاجران کارآفرین به هنگ کنگ قرار گرفته است. بنابراین پیشنهاد می گردد کلیه مطالب آن را به دقت مورد مطالعه قرار دهید.

  • شرایط کارآفرینی در کشور هنگ کنگ چیست؟
  • آیا حمایت مناسب از سرمایه گذاران در این کشور انجام می شود؟
  • بهترین نوع شرکت برای شروع کار در کشور هنگ کنگ چیست؟
  • مزایای کارآفرینی در هنگ کنگ چیست؟
  • آیا شهروندان خارجی محدودیتی برای شروع فعالیت در این کشور دارند؟

شرایط اعطای ویزای کارآفرینی در هنگ کنگ در 2023

یکی از شرایط اصلی و مهم صدور ویزای کارآفرینی در هنگ کنگ این است که فرد کارآفرین بتواند ثابت نماید که کارآفرینی، تجارت و کسب و کار در هنگ کنگ نقش و سهم بسزایی در وضعیت اقتصادی این منطقه داشته و به سود و منفعت هنگ کنگ است. در 2023 فردی که موفق به اخذ ویزای کارآفرینی می شود، این امکان را دارد که تحت این ویزا، همسر و فرزندان با شرایط سنی کمتر از 18 سال را به همراه خود به هنگ کنگ بیاورد. مدت زمان اعتبار اولیه این نوع ویزا یک سال می باشد اما در سال های آتی در صورت واجد شرایطی و تداوم تجارت در هنگ کنگ، می توان آن را تمدید نمود. اعطای اقامت دائمی هنگ کنگ در این نوع مهاجرت امکان پذیر می باشد. مشروط بر این که متقاضی شرایط لازم را دارا باشد.

مزایای دریافت اقامت از طریق کارآفرینی در هنگ کنگ

اخذ مجوز اقامت از طریق کارآفرینی در هنگ کنگ، دارای مزیت های ویژه ای برای اتباع کشورهای خارجی می باشد. برخی از مهمترین مزیت های دریافت اقامت از طریق کارآفرینی در هنگ کنگ به شرح زیر می باشد:

مزایای دریافت اقامت از طریق کارآفرینی در هنگ کنگتوضیحات
روند درخواستروند درخواست مجوز اقامت از طریق کارآفرینی در هنگ کنگ بسیار ساده است و در کوتاه ترین زمان ممکن امکان پذیر می باشد.
درخواست اقامت دائماتباع کشورهای خارجی با 3 سال اقامت مداوم از طریق کارآفرینی می توانند برای مجوز اقامت دائم این کشور نیز درخواست دهند.
زیرساخت های اقتصادییکی از اصلی ترین دلایل اقامت از طریق کارآفرینی در هنگ کنگ، وجود زیرساخت های اقتصادی مطلوب در این کشور می باشد.

مبلغ سرمایه‌ گذاری و کارآفرینی در هنگ‌ کنگ

جهت اقامت از طریق کارآفرینی در هنگ کنگ حداقل مبلغ سرمایه گذاری جهت اخذ ویزای کارآفرینی این منطقه از سوی مقامات مربوطه تعیین و مشخص نگردیده است. چرا که ابتدا درخواست متقاضی مورد بررسی و پردازش قرار می گیرد و سپس مقامات با توجه به بیزینس پلان یا طرح توجیه اقتصادی که کارآفرین ارائه می نماید، این ارزیابی صورت می پذیرد که چه مقدار سرمایه اولیه جهت راه اندازی تجارت مورد نظر و اشتغالزایی مورد نیاز است و آیا مبلغ پیشنهادی کارآفرین مکفی هست یا خیر. اما این نکته مهم را در نظر داشته باشید که مبلغ سرمایه اولیه و پیشنهادی شما می بایست حداقل 3 الی 6 ماهه استارت کسب و کار و هزینه های عملیاتی در این زمینه را تحت پوشش قرار داده و تامین نماید.

معیارهای کسب اقامت از طریق کارآفرینی در هنگ کنگ

معیارهای کسب اقامت از طریق کارآفرینی در هنگ کنگ

همان طور که گفته شد فردی که تقاضای اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در هنگ کنگ را دارد، می بایست ابتدا شرایط لازم و کافی را داشته باشد. در این راستا معیارهایی وجود دارد که شرح آنها در زیر آورده شده است:

  • فرد کارآفرین نبایستی هیچ گونه سابقه کیفری، سوء پیشینه و یا شکایت در خصوص جرم و جنایت یا مسائل امنیتی داشته باشد.
  • داشتن سوابق و رزومه تحصیلی خوب و ایده آل از دیگر معیارهای واجد شرایطی جهت راه اندازی کار در هنگ کنگ است. لازم است بدانید حداقل گواهینامه تحصیلی در این رابطه، مدرک کارشناسی در رشته مرتبط با کارآفرینی می باشد. چنانچه متقاضی چنین مدرکی نداشته باشد، ملزم به ارائه مدارک تخصصی و مهارتی است که توانایی، تخصص و تجربه او را در حرفه و تجارتی که در پیش گرفته است به اثبات برساند.
  • کارآفرین باید مقامات را متقاعد نموده و این موضوع را ثابت کند که کارآفرینی او در هنگ کنگ موجب اشتغال به کار نیروی کار محلی شده و از خدمات فروشندگان محلی، تامین کنندگان و تولید کنندگان محلی و بومی این کشور استفاده می شود و کسب و کار آنان رونق می گیرد. ضمن این که در بازار مشخصی که به آن وارد شده اید، سهم بسزا و قابل توجهی در زمینه اقتصادی هنگ کنگ خواهید داشت.
  • این الزام وجود دارد که کارآفرین پیش از این که درخواست ویزای کارآفرینی کند، می بایست شرکت ثبتی مورد نظر خود را در اداره ثبت شرکت و موسسات تجاری هنگ کنگ به ثبت برساند.

مدارک لازم جهت کارآفرینی در هنگ کنگ

در مهاجرت به هنگ کنگ از نوع اقامت از طریق کارآفرینی در هنگ کنگ، یکسری اسناد و مدارک جهت اخذ ویزای کارآفرینی مورد نیاز است که شرح آنها به صورت زیر خواهد بود:

  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزا
  • یک نسخه کپی از صفحه اصلی پاسپورت که مشخصات هویتی در آن درج شده است. چنانچه در حال حاضر در هنگ کنگ اقامت دارید، می بایست یک نسخه کپی از صفحه پاسپورت که مهر ورود/تمدید در آن وجود دارد، ارائه دهید.
  • یک نسخه کپی از شناسنامه هنگ کنگی (در صورت وجود)
  • مدارک تحصیلی مورد نیاز و گواهینامه های مهارتی و تخصصی مرتبط با کارآفرینی در هنگ کنگ
  • ارائه نامه انتصاب و ثبت شرکت به همراه کلیه جزئیات و اطلاعات خواسته شده که در نامه درج شده باشد.
  • بیزینس پلان دقیق 2 ساله که نوع فعالیت تجاری، موضوع شرکت، مبلغ سرمایه گذاری و تعداد مشاغل ایجاد شده در این راه را مشخص نماید.
  • یک نسخه از گواهی ثبت و ایجاد مشاغل از اداره درآمد داخلی و ثبت شرکتی که در حال سرمایه گذاری در آن هستید یا در سال های گذشته در آن سرمایه گذاری نموده اید.
  • محل اقامت شما بایستی مشخص و اثبات گردد.

مدت زمانی که طول می کشد تا اسناد و مدارک ارائه شده متقاضی توسط اداره مهاجرت هنگ کنگ پردازش و مورد بررسی قرار گیرد، بین 3 الی 5 ماه می باشد. در صورتی که با تقاضای شخص کارآفرین موافقت گردد، مجوز ورود به هنگ کنگ برای وی صادر می گردد. این مجوز می بایست در صفحه خالی پاسپورت درج گردیده و به محض ورود به خاک هنگ کنگ، تحویل افسر مهاجرت شود. در صورتی که با درخواست کارآفرین موافقت نشود، امکان تقاضای تجدید نظر وجود دارد.

چگونگی اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در هنگ کنگ

کارآفرینی نوعی سرمایه گذاری در هنگ کنگ محسوب می گردد و شرایط اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در هنگ کنگ تقریبا مشابه با اقامت از طریق سرمایه گذاری در این منطقه است. چنانچه موفق شده اید ویزای کارآفرینی در هنگ کنگ را از اداره مهاجرت این کشور اخذ نمایید، این امکان را خواهید داشت که به اقامت دائمی این کشور دست پیدا کنید. مشروط بر این که می بایست حداقل به مدت 7 سال به صورت مستمر و پیوسته در هنگ کنگ اقامت داشته باشید.

در صورتی که شرایط تجاری شما ایده آل و مداوم باشد، مجوز اقامت از طریق کارآفرینی در هنگ کنگ به صورت دائمی برای شما صادر می گردد که تحت عنوان «حق زندگی» خوانده می شود. چنانچه در خصوص نحوه و چگونگی ثبت شرکت در هنگ کنگ دارای ابهام یا پرسش هستید، با مسئولین مربوطه و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط تلفنی یا حضوری برقرار نموده و کلیه جوانب امر را از ایشان جویا شوید.

سوالات متداول اقامت از طریق کارآفرینی در هنگ کنگ

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص اقامت از طریق کارآفرینی در هنگ کنگ، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در این زمینه پاسخ دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • آیا اتباع کشورهای خارجی برای دریافت اقامت از طریق کارآفرینی در هنگ کنگ به ویزا نیاز دارند؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در هنگ کنگ هستند، باید در قدم اول جهت اخذ ویزای کارآفرینی این کشور اقدام نمایند.
  • هزینه درخواست مجوز اقامت از طریق کارآفرینی در هنگ کنگ چقدر است؟ هزینه درخواست مجوز اقامت از طریق کارآفرینی در هنگ کنگ برای هر تبعه خارجی حدود 1050HKD (دلار هنگ کنگ) می باشد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *