ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

اقامت از طریق کارآفرینی در کرواسی

اقامت از طریق کارآفرینی در کرواسی

برای متقاضیان کار و تحصیل در اروپا همواره یکی از بهترین کشورها که از هزینه پایین برای زندگی بهره مند است کشور کرواسی است. اقامت از طریق کارآفرینی در کرواسی در میان راه های مهاجرت به این کشور راه ساده اما پر هزینه ای برای متقاضیان این امر است. کرواسی به علت موقعیت جغرافیایی خاص خود که در مرکز اروپا واقع شده است و طبیعت بکر و زیبا بسیار مورد توجه مهاجران خارج قرار می گیرد.

خوب است بدانید میزان جنایت در کشور کرواسی بسیار پایین است. مردم این کشور بسیار مهربان و آرام هستند. برای شهروندان کرواسی تحصیلات فرزندان تا پایان مقطع دبیرستان به صورت رایگان است که مزیت بزرگی محسوب می شود. این مقاله توسط وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت سرمایه گذاری به کرواسی نگارش شده است. لازم به ذکر است که این موسسه در حال حاضر خدماتی در این خصوص ارائه نمی دهد.

شرایط اقامت از طریق کارآفرینی در کرواسی در 2023

به طور کلی کرواسی کشوری جوان است که از سال 1991 میلادی استقلال یافت. از نظر مناظر طبیعی با دریای آدریاتیک خط ساحلی و مناظر طبیعی جذابی دارد. در سال های گذشته صنعت واردات، صادرات و گردشگری در کشور کرواسی با نرخ رشد روز افزون روبرو شده است. این اتفاق بیانگر اقتصاد رو به رشد این کشور است. اگر شما شهروند کشورهای غیر از اتحادیه اروپا هستید برای سرمایه گذاری و کارآفرینی در کرواسی نیاز به دریافت مجوز اقامت موقت این کشور دارید.

متقاضیان برای اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در کرواسی طی سال 2023 در مرحله اول باید جواز تجاری از مقامات مشخص در کرواسی دریافت کنند. فرآیند اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در کرواسی بعد از 5 سال اقامت موقت با پرداخت منظم مالیات در این کشور امکان پذیر است. از بزرگ ترین شرایط اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در کرواسی اثبات مالکیت 51% از سهام شرکت یا اثبات نقش کلیدی در یک شرکت تجاری خواهد بود.

در لیست زیر بعضی از قوانین برای متقاضیان سرمایه گذاری در کرواسی ذکر شده است:

  • انجام پروژه های سرمایه گذاری در راستای منافع کشور کرواسی
  • داشتن سن حداقل 18 سال تمام برای متقاضی و سهام داران
  • معرفی بیمه درمانی مشخص و معتبر با امکانات مناسب
  • اثبات حسن نیت و تجربه تجاری برای کارآفرینی در کرواسی
  • رعایت قوانین و موافقت نامه های بین المللی کرواسی با اتحادیه اروپا

کرواسی علاوه بر این که عضو اتحادیه اروپا است عضو پیمان شنگن نیز هست و دارنده ویزای کرواسی می تواند آزادانه به کشورهای حوزه شنگن سفر کند. امکان کار آزادانه و تحصیل آزاد را در تمام کشورهای حوزه اتحادیه اروپا برای دارنده ویزای کرواسی فراهم است. از این نظر ویزای آن ارزش و اعتبار زیادی دارد.

شرایط اقامت از طریق کارآفرینی در کرواسی

مزایای اخذ اقامت دائم از طریق کارآفرینی در کرواسی

علاوه بر امکان اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در کرواسی راه های دیگری مانند ازدواج یا ویزای کار برای اقامت این کشور وجود دارند که متقاضیان با توجه به شرایط خود می توانند از آن طریق اقدام کنند. امنیت زندگی در کرواسی بسیار بالاست و میزان جرم و جنایت در این کشور به شکل قابل توجهی پایین است. یکی از بزرگ ترین مزایای اقامت دائم کرواسی امکان تحصیل رایگان برای فرزندان متقاضی تا پایان دوره دبیرستان است. ایجاد شرکت در کرواسی به کارآفرین امکان می دهد که:

  • اگر شهروند اتحادیه اروپا نیست، اقامت کرواسی را دریافت کند.
  • یک حساب بانکی تجاری راه اندازی کند.
  • به حقوق و امتیازات یک شرکت کروات دسترسی پیدا کند.

مردم کشور کرواسی یک جمعیت آرام و مهربان هستند. از نظر شاخص درآمد و سطح رفاه زندگی هر چند در شرایط ایده آل قرار ندارند اما وضعیت آن ها مطلوب است. برای شهروندان کشور کرواسی و افرادی که موفق به دریافت اقامت دائم این کشور می شوند خدمات پزشکی به صورت رایگان ارائه می شود. کرواسی در واقع کشوری جوان است که از هرگونه مشکل و مسئله نژاد پرستی یا مذهبی به دور است. این کشور رشد اقتصادی بسیار کند اما پیوسته ای دارد. برای همراهان متقاضی در کشور کرواسی امکان صدور ویزای همراه وجود دارد که بتوانید همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود را به کرواسی بیاورید.

اقامت از طریق کارآفرینی در کرواسی با ویزای خوداشتغالی

یکی از متداول ترین روش ها برای اقامت از طریق کارآفرینی در کرواسی، دریافت ویزای خوداشتغالی این کشور می باشد. به عبارت دیگر بدون دریافت ویزای خوداشتغالی روند اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در کرواسی با مشکلات گسترده ای همراه خواهد بود. به همین جهت تمامی متقاضیانی که قصثد دریافت اقامت از طریق کارآفرینی در کرواسی را دارند، در قدم اول باید درخواست خود را برای دریافت ویزای خود اشتغال ثبت کنند. اما نگران نباشید، زیرا روند درخواست ویزای خود اشتغالی کرواسی به نسبت اغلب کشروهای مدرن اروپایی بسیار ساده تر صورت می گیرد.

معیارهای اساسی برای درخواست اقامت کرواسی از طریق خود اشتغالی به شرح زیر می باشد:

  • تمامی متقاضیان اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در کرواسی باید یک علاقه اقتصادی یا تقاضای منطقه ای برای محصول یا خدمات آنها وجود داشته باشد.
  • تجارت متقاضیان باید تاثیر مثبتی بر اقتصاد کرواسی داشته باشد.
  • متقاضیان باید بتوانند اجرای مفهوم کسب و کار خود را با سرمایه خود یا تامین وام تامین مالی کنند.
  • تایید درخواست ویزای خوداشتغالی متقاضیان، تا حد زیادی به ارزیابی مثبت از قابلیت ایده کسب و کار آنها و تجربه کارآفرینی آنها دارد.
  • سرمایه قابل توجهی را برای راه اندازی کسب و کار خود در کرواسی باید داششته باشید.

دانستنی های کارآفرینی در کرواسی

چندین مورد وجود دارد که علاقه مندان به کارآفرینی در کشور کرواسی باید از قبل بدانند که ذیلا به آن ها اشاره خواهیم کرد. در وهله اول به مشاغل کرواسی توصیه می شود که حسابدار داشته باشند. ارسال اظهارنامه مالیاتی، برقراری ارتباط با دولت، تشکیل گزارش های PDV و محاسبه و پرداخت حقوق کارمندان از وظایف حسابدار است. ممکن است لازم باشد برای محاسبات پایان سال خود علاوه بر حقوق ماهانه حسابدار، حداقل 266€ (یورو) نیز پرداخت کنید.

VAT یا همان مالیات بر ارزش افزوده کرواسی مالیات سنگینی است که به فروش بیشتر اقلام مربوط می شود.در صورت لزوم حتما باید این کد مالیاتی درخواست داده شود. هنگامی که یک شرکت راه اندازی می کنید، قبل از تصمیم گیری در مورد آدرس رسمی ثبت شده خود، به دقت فکر کنید. تغییر آدرس ثبت شده ممکن است هزینه های گزاف و مدارک اضافی نیاز داشته باشد. هزینه ثبت آدرس دردفتر اسناد رسمی حدود 27€ (یورو) است. اگر آدرس کسب‌وکار خود را به شهر دیگری تغییر می‌دهید یا اسناد تشکیلات شما شامل امکان تغییر آدرس نیست، باید اسناد تشکیل را مجدداً تشکیل دهید. هزینه انجام این کار حدود 266€ (یورو) است.

برای انجام خرید به عنوان هزینه تجاری، فروشنده باید یک فاکتور R1 برای شرکت شما ایجاد کند که شامل نام رسمی شرکت، آدرس ثبت شده و OIB باشد. اطمینان حاصل کنید که تمام رسیدهای تجاری را نگه دارید و به حسابدار خود بدهید. از 1 ژانویه 2013، تمام مشاغلی که پرداخت نقدی یا پرداخت آنلاین با کارت های اعتباری را می پذیرند، ملزم به خرید و استفاده از یک نرم افزار مالیه سازی هستند که به طور خودکار هر تراکنش نقدی را در زمان واقعی به دولت گزارش می دهد. حتی قبول یک پرداخت نقدی یا کارت اعتباری شما را مسئول می کند.

مدارک لازم برای اقامت از طریق کارآفرینی در کرواسی

مانند دیگر کشورهای پیشرفته جهان ارائه مجموعه ای از اسناد و مدارک برای اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در کرواسی مورد نیاز است که در لیست زیر شرح داده می شود:

  • ثبت درخواست اقامت دائم
  • یک قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • کپی پاسپورت با اعتبار کافی
  • سند توان مالی برای زندگی در کرواسی
  • سند بیمه سلامت معتبر
  • مدرک تسلط بر زبان کرواسی
  • شناسنامه و مدارک شناسایی کشور مبدا
  • اثبات 5 سال اقامت موفق پیوسته در کرواسی

حضور چند مرتبه ای در دفاتر پلیس مهاجرت به کرواسی برای افرادی که درخواست اقامت دائم دارند عجیب نیست و ممکن است مصاحبه های بسیاری انجام دهید. سوالات افسر مهاجرت از متقاضی ویزای اقامت دائم کرواسی درباره ازدواج وی و تمکن مالی و تعداد فرزندان و دیگر اطلاعات شخصی خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

پرسش و پاسخ در باب اقامت دائم از طریق کارآفرینی در کرواسی

در این بخش از مقاله افتخار پاسخ گویی به سوالات مهم شما را خواهیم داشت:

  • مزایای اخذ اقامت دائم از طریق کارآفرینی در کرواسی چه مواردی است؟ علاوه بر امکان اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در کرواسی راه های دیگری مانند ازدواج یا ویزای کار برای اقامت این کشور وجود دارند که متقاضیان با توجه به شرایط خود می توانند از آن طریق اقدام کنند. امنیت زندگی در کرواسی بسیار بالاست و میزان جرم و جنایت در این کشور به شکل قابل توجهی پایین است. یکی از بزرگ ترین مزایای اقامت دائم کرواسی امکان تحصیل رایگان برای فرزندان متقاضی تا پایان دوره دبیرستان است.
  • اقامت از طریق کارآفرینی در کرواسی با ویزای خوداشتغالی چگونه است؟ یکی از متداول ترین روش ها برای اقامت از طریق کارآفرینی در کرواسی، دریافت ویزای خوداشتغالی این کشور می باشد. به عبارت دیگر بدون دریافت ویزای خوداشتغالی روند اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در کرواسی با مشکلات گسترده ای همراه خواهد بود. به همین جهت تمامی متقاضیانی که قصثد دریافت اقامت از طریق کارآفرینی در کرواسی را دارند، در قدم اول باید درخواست خود را برای دریافت ویزای خود اشتغال ثبت کنند. اما نگران نباشید، زیرا روند درخواست ویزای خود اشتغالی کرواسی به نسبت اغلب کشروهای مدرن اروپایی بسیار ساده تر صورت می گیرد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *