ویزای تحصیلی

اقامت پس از تحصیل در نیوزلند

اقامت پس از تحصیل در نیوزلند

این روزها افرادی که از دانشگاه های کشور نیوزلند فارغ التحصیل می شوند تمایل زیادی دارند که نسبت به اقامت پس از تحصیل در نیوزلند اقدام نمایند. نیوزلند یک کشور مهاجر پذیر بوده و از دانشجویان بین المللی که قصد اقامت پس از فارغ التحصیلی را دارند استقبال می نماید. این دانشجویان پس از پایان تحصیلات به دنبال کار یا ازدواج یا تحصیل در مقاطع بالاتر می روند و بدین صورت می توانند به اقامت نیوزلند دست یابند. به اطلاعات و مطالبی که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اختیار علاقمندان قرار می دهد توجه فرمایید.

همان طور که گفته شد کشور نیوزلند از مهاجران به طرق مختلف استقبال می نماید. زبان اصلی این کشور زبان های انگلیسی و مائوری است. بنابراین با تسلط به زبان انگلیسی به راحتی می توان با ساکنین این کشور ارتباط برقرار کرد. هزینه های زندگی در این کشور بسیار پایین و ارزان است. دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های این کشور این امکان را خواهند داشت که در فرصت های شغلی بسیاری که در نیوزلند وجود دارد، مشغول کار شده و پس از چند سال موفق به اخذ اقامت پس از تحصیل در نیوزلند گردند. مطابق آمار شرایط نیوزلند به شرح ذیل است:

پارامترشرح
میزان دانشجوی خارجیتقریبا 70000 دانشجو خارجی
میزان دانشجو آسیایی%75
میزان دانشجویان در خصوص اخذ اقامت پس از تحصیل%31

کار دانشجویی در نیوزلند

دانشجویان مشغول تحصیل در نیوزلند امکان کار ضمن تحصیل در نیوزلند را دارند که به مدت 20 ساعت در طول هفته است. همچنین این امکان برای آن ها وجود دارد که در تعطیلات نیز به صورت تمام وقت به کار بپردازند. در کشور نیوزلند موسسات و مراکزی به نام Student Job Search وجود دارند که به دانشجویان کمک می کنند تا بتوانند، شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. از این رو اکثریت دانشجویان همزمان با تحصیل به تدریس خصوصی یا در صنایع خدماتی مشغول کار هستند. میزان حقوق و دستمزد برای دانشجویانی که به صورت پاره وقت کار می کنند، تقریبا بین 13$ الی 15$ (دلار نیوزلند) در ازای هر ساعت بوده که 20% آن بابت مالیات کسر می شود.

کلیه دانشجویان بین المللی و خارجی می توانند ویزای خود را تمدید نمایند. مشروط بر این که از سوی یک دانشگاه جدید پیشنهاد تحصیلی داشته باشند و کلیه مدارک تمدید ویزا مانند گواهی تمکن مالی و غیره را نیز در دست داشته باشند. ویزا به صورت 1 الی 2 ساله تمدید می گردد و مدت زمانی که طول خواهد کشید تا مراحل تمدید ویزا انجام گیرد، بین 2 الی 3 روز است.

الزامات دریافت مجوز اقامت پس از تحصیل در نیوزلند

یکی از اصلی ترین مباحثی که تمامی متقاضیان دریافت اقامت در نیوزلند باید رعایت کنند، الزامات دریافت مجوز اقامت پس از تحصیل در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، تمامی دارندگان ویزای تحصیلی نیوزلند واجد شرایط دریافت مجوز اقامت پس از تحصیل در این کشور می باشند. البته مشروط بر اینکه شرایط لازم را برای دریافت مجوز اقامت پس از تحصیل در نیوزلند را داشته باشند.

معیارهایی که متقاضیان دریافت مجوز اقامت پس از تحصیل در نیوزلند باید داشته باشند عبارت اند از:

الزامات دریافت مجوز اقامت پس از تحصیل در نیوزلند

اخذ اقامت پس از تحصیل در نیوزلند به صورت موقت

یکی از متداول ترین روش ها برای دریافت اقامت پس از تحصیل در نیوزلند درخواست اقامت این کشور به صورت موقت می باشد. همانطور که می دانید، پس از تحصیل در نیوزلند ویزای تحصیلی دانشجویان نیز منقضی می شود، با این حال دانشجویان می توانند پس از اخذ مدرک دانشگاهی نیوزلند، به مدت 18 ماه مجوز اقامت موقت دریافت کنند. البته لازم به ذکر است که، قبل از اتمام اعتبار ویزای تحصیلی، دانشجویان باید برای این نوع از مجوز اقامت اقدام نمایند، در غیر این صورت متقاضیان باید به کشور خود بازگردند. یکی از بهترین روش ها برای دریافت مجوز اقامت موقت پس از تحصیل در نیوزلند، پیدا کردن شغل مناسب در این کشور می باشد. دانشجویان بین المللی می توانند از این زمان برای جستجوی شغل دائمی مرتبط با رشته تحصیلی خود در حالی که به صورت پاره وقت کار می کنند استفاده کنند.

شهریه های تحصیلی در نیوزلند در 2024

در کل باید بدانیم هزینه های تحصیل و زندگی در کشورهای انگلیسی زبان کم نیست. کشورهایی مثل استرالیا، نیوزلن، کانادا وسایر مقصد مناسبی نیز برای مهاجرت به نیوزلند هستند. در تشریح موضوع اقامت پس از تحصیل در نیوزلند بد نیست درباره شهریه های تحصیلی دانشگاه های این کشور بدانید. کشور نیوزلند مجموعا دارای 8 دانشگاه اصلی است که شهریه های هر یک نسبت به نوع رشته و مقطع تحصیلی دانشجو متفاوت و متغیر است. دانشجویان مقطع دکترا در سال 2024 ممکن است پس از چند ترم از پرداخت شهریه معاف شوند.

شرایط و هزینه های تحصیلی در نیوزلند به شرح ذیل است:

مقطع تحصیلیهزینه (دلار نیوزلند)
شهریه تحصیل در رشته های هنر و علوم اجتماعی$20000
شهریه تحصیل در رشته های علوم و مهندسی$25000
شهریه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی$75000

راه های اقامت پس از تحصیل در نیوزلند

راه های اقامت پس از تحصیل در نیوزلند

برای این که فرد بتواند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های نیوزلند، باید ویزای خود را تبدیل کند یا تمدید نماید. مثلا کسی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به نیوزلند رفته است زمانی که تحصیلاتش در این مقطع به پایان رسید برای تمدید اقامت خود راه های ذیل را پیش رو خواهد داشت:

  • اخذ پذیرش از مقطع دکتری و ادامه تحصیل در نیوزلند
  • پیدا کردن کار و استخدام شدن در نیوزلند
  • ازدواج با شهروند نیوزلندی
  • سرمایه گذاری در نیوزلند

البته بهترین روش پیدا کردن کار پس از فارغ التحصیلی است و از آن جایی که در سال 2024 نرخ بیکاری نیوزلند زیر 3.2% است، یافتن شغل دشوار نخواهد بود. مخصوصا زمانی که دانشجو در یکی از دانشگاه های برتر تحصیل کرده باشد و به انگلیسی نیز تسلط خیلی بالایی داشته باشد. بهترین دانشگاه های نیوزلند عبارت هستند از:

  • University of Auckland
  • University of Otago
  • Auckland University of Technology
  • University of Canterbury
  • University of Waikato
  • Victoria University of Wellington
  • Lincoln University Canterbury

قوانین اقامت پس از تحصیل در نیوزلند

دانشجویانی که تحصیلات خود را در دانشگاه های نیوزلند به اتمام رسانده‌اند، می‌توانند نسبت به اقامت پس از تحصیل در نیوزلند اقدامات لازم را انجام دهند. برای این کار می‌ بایست بتوانند شغل مناسبی مرتبط با رشته تحصیلی خود در نیوزلند بیابند. برای یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی به مدت 12 ماه (1 سال) فرصت دارند تا شغل مناسبی مرتبط با رشته تحصیلی و بر اساس توانایی، مهارت و تخصص خود پیدا کنند. در این حالت فرد متقاضی مجاز است برای هر کارفرما یا شرکتی در نیوزلند کار کند و هیچگونه محدودیتی برای وی وجود ندارد. پس از اینکه شغل مورد نظر یافت شد، مجاز به ارائه درخواست ویزا خواهد بود. در نهایت ویزای اقامت 2 ساله برای وی صادر می‌ گردد.

روش دیگری که فرد متقاضی می‌تواند به دنبال کار باشد، دریافت ویزای کار همراه با کارفرما است. در این حالت فرد موظف صرفا برای یک کارفرما یا شرکت مشخص و در زمینه شغلی مشخص کارکند که در این صورت ارائه پیشنهاد کاری الزامی است. برای اخذ این نوع ویزا باید نهایتا به مدت 3 ماه پس از فارغ‌ التحصیلی اقدام کند. اگر موفق به کسب مدرک تحصیل دکترا در نیوزلند شده اند، به مدت 6 ماه فرصت خواهد داشت تا این نوع ویزا را اخذ کند.

گزینه های جذاب برای اقامت پس از تحصیل در نیوزلند

طی سالهای اخیر اقامت پس از تحصیل در نیوزلند، به دلیل زیرساخت های اقتصادی پیشرفته این کشور مورد توجه اغلب فارغ التحصیلان قرار گرفته است. علاوه بر این دولت نیوزلند برای اتباع خارجی که به دنبال اقامت پس از تحصیل در این کشور هستند، گزینه های جذابی را ارائه کرده است. به طور کلی اگر به اقامت کوتاه مدت یا میان مدت در نیوزلند فکر می کنید، یا اگر در مسیر اقامت دائم در نیوزلند هستید، چندین گزینه برای تمدید اقامت پس از تحصیل در نیوزلند وجود دارد که در این بخش از مقاله به آنها می پردازیم.

برای آشنایی بیشتر با گزینه های جذاب جهت اقامت پس از تحصیل در نیوزلند به جدول زیر مراجعه فرمایید:

گزینه های جذاب برای اقامت پس از تحصیل در نیوزلندتوضیحات
استخدام در نیوزلندبه طور کلی تعداد بسیرای ویزای کار موقت برای متقاضیان وجود دارد که در صورت تصمیم به انتقال به کار در نیوزلند می توانند در این کشور بمانند.
تعطیلات در نیوزلندپس از فارغ التحصیلی در نیزولند متقاضیان ممکن است بخواهند قبل از بازگشت به کشور خود در این کشور تعطیلات جذابی را سپری کنند.
شروع مطالعات جدید در نیوزلندتعداد زیادی از افراد ممکن است بخواهند در رشته تحصیلی خود مدرک افتخاری یا دکتری بگیرند یا به طور کلی یک رشته جدید را در این کشور مطالعه کنند.
مهاجرت دائمیبرای تبدیل شدن به یک اقامت دائم در نیوزلند، مهاجران می توانند تحت برنامه مهاجرت یا برنامه بشر دوستانه بریا اقامت پس از تحصیل در این کشور درخواست دهند.

مهمترین امتیازات برای اقامت از طریق کار در نیوزلند

از مهمترین امتیازاتی که می تواند شما را نسبت به سایر متقاضیان بهتر نشان دهد اخذ امتیاز در زمینه رشته تحصیلی و سابقه کاری شما می باشد، طبیعتاً هر قدر تحصیلات شما عالی تر باشد و یا رزومه‌ کاری قوی تری داشته باشید موفق به کسب امتیاز بالاتر می شوید و مراحل اخذ ویزای نیوزلند برای شما تسهیل خواهد شد. این بدان معنی نیست که رشته های خاصی در نیوزلند مورد پذیرش قرار می گیرند بلکه شما با هر رشته تحصیلی می توانید برای ویزای کاری نیوزلند اقدام کنید.

از جمله مدارک لازم عبارتند از:

  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • گذرنامه معتبر (اعتبار پاسپورت باید حداقل 3 ماه باشد)
  • عکس پرسنلی 3*4
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری که به انگلیسی ترجمه رسمی شده باشد.
  • پیشنهاد شغلی از کارفرمای نیوزلند با حداقل حقوق پیشنهادی 23000$ (دلار نیوزلند) در سال
  • تهیه محل اقامتی در نیوزلند
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر و مقبول نیوزلند مثل آیلتس یا تافلی که منقضی نشده باشد و حداقل نمره های لازم را نیز داشته باشد.

اخذ تابعیت با اقامت پس از تحصیل در نیوزلند

افراد با اقامت در نیوزلند به صورت موقت، جهت اخذ اقامت پس از تحصیل در نیوزلند به صورت دائمی می بایست امتیازات لازم برای این نوع اقامت را داشته باشند. این امتیازات شامل شرایط سنی، میزان تجربه کاری و تخصصی و مهارت فرد دانشجو،‌ متاهل یا مجرد بودن، میزان تحصیلات و مدرک تحصیلی، مدت زمانی که مشغول تحصیل بوده است، شهروند یا مقیم بودن در نیوزلند، میزان تمکن مالی و غیره می باشد. در واقع فرد متقاضی بابت هر یک از موارد مذکور امتیاز کسب می نماید.

افرادی که تمایل به اقامت پس از تحصیل در نیوزلند دارند، می بایست شرایط لازم برای این امر را داشته باشند. فردی که امتیازات لازم را کسب نموده و موفق به اخذ اقامت دائم نیوزلند شود، می تواند پس از گذشت 5 سال نسبت به شهروندی و دریافت پاسپورت نیوزلند تقاضا داده و اقدام کند. در نتیجه با دریافت شهروندی این کشور از کلیه حقوق و مزایای شهروندی این کشور بهره مند گردد. از جمله مزیت هایی که برای وجود دارد این است که با پاسپورت نیوزلند مجاز به سفر به کشورهایی مانند انگلستان، کانادا، استرالیا و کلیه کشورهای اروپایی خواهد بود.

سرمایه گذاری در نیوزلند در 2024

برای سرمایه گذاری در نیوزلند در سال 2024 مبلغ حداقل یک میلیون دلار را برای مدت دو سال باید در حساب های مشخص بانکی کشور نیوزلند داشته باشید و یا اسنادی مبنی بر سرمایه داشتن شما در املاک و مستغلات و یا سند مالکیت کسب و کار شخصی ارائه دهید. در آخر لازم است که حداقل 5 سال مقیم کشور نیوزلند بوده باشید و به زبان انگلیسی تسلط نسبی داشته باشید که بتوانید زندگی خود را چه از نظر ارتباط زبانی چه از نظر امور مالی و روزمره به‌ راحتی بگذرانید.

توجه داشته باشید که در هر مرحله از مراحل اخذ اقامت از طریق کار در نیوزلند شما مرتکب جرم در داخل و خارج از کشور نیوزلند نشده باشید و مدارک مربوطه را ارائه کنید. دریافت مشاوره های تخصصی از کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به نیوزلند از طرق مختلف، به صورت مراجعه حضوری به دفتر موسسه یا تماس تلفنی امکان پذیر خواهد بود.

سوالات پرتکرار در مورد اقامت پس از تحصیل در نیوزلند

برخی از سوالات پرتکرار در مورد اقامت پس از تحصیل در نیوزلند عبارتند از:

  • گزینه های جذاب برای اقامت پس از تحصیل در نیوزلند شامل چه مواردی می باشد؟ استخدام در نیوزلند، تعطیلات در نیوزلند، شروع مطالعات جدید در نیوزلند و مهاجرت دائمی
  • قوانین اقامت پس از تحصیل در نیوزلند شامل چه مواردی می باشد؟ دانشجویانی که تحصیلات خود را در دانشگاه های نیوزلند به اتمام رسانده‌اند، می‌توانند نسبت به اقامت پس از تحصیل در نیوزلند اقدامات لازم را انجام دهند. برای این کار می‌ بایست بتوانند شغل مناسبی مرتبط با رشته تحصیلی خود در نیوزلند بیابند. برای یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی به مدت 12 ماه (1 سال) فرصت دارند تا شغل مناسبی مرتبط با رشته تحصیلی و بر اساس توانایی، مهارت و تخصص خود پیدا کنند. در این حالت فرد متقاضی مجاز است برای هر کارفرما یا شرکتی در نیوزلند کار کند و هیچگونه محدودیتی برای وی وجود ندارد. پس از اینکه شغل مورد نظر یافت شد، مجاز به ارائه درخواست ویزا خواهد بود. در نهایت ویزای اقامت 2 ساله برای وی صادر می‌ گردد.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *