ویزای تحصیلی

تحصیل در اندونزی

تحصیل در اندونزی

یکی از کشورهای مناسب در زمینه مهاجرت تحصیلی، کشور اندونزی است. به دلیل سطح علمی و رفاه مطلوب که در تحصیل در اندونزی این کشور مورد توجه بسیاری از دانشجویان خارجی قرار گرفته است. اندونزی بزرگترین مجمع الجزایر با جمعیتی بالغ بر 264 میلیون نفر می باشد و بین جنوب شرق آسیا و استرالیا قرار گرفته است. این کشور زیبا بزرگ ترین جمعیت مسلمان جهان را دارد و اکثر مردم آن به بیش از 300 زبان محلی صحبت می کنند.

  • شرایط تحصیل در این کشور مناسب است؟
  • آیا اندونزی مقصد مناسبی برای دانشجویان خارجی است؟
  • هزینه های تحصیل در اندونزی چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های اندونزی کدامند؟
  • آیا دانشگاه های اندونزی اعتبار بالا دارند؟

پایتخت کشور اندونزی جاکارتا واقع در جزیره جاوا است و زبان رسمی این کشور نیز اندونزیایی است. این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور نگارش شده است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این باره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

اخذ اقامت اندونزی از طریق تحصیل

تحصیل در دانشگاه های اندونزی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی حتی رشته های پزشکی امکان پذیر است. دروس تحصیلی در موسسات آموزش عالی مالزی به زبان اندونزیایی و زبان انگلیسی تدریس می شود، در حقیقت در مقطع دکتری بیشتر رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شود. اگر قصد ادامه تحصیل به زبان اندونزیایی را دارید اما به این زبان تسلط ندارید می توانید پیش از ورود به دانشگاه در دوره های آموزش زبان شرکت کنید و پس از تسلط به زبان اندونزیایی وارد دانشگاه شوید و سال تحصیلی را آغاز کنید.


یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه های اندونزی این است که شهریه دانشگاه های این کشور ارزان است و تفاوت زیادی بین هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی وجود ندارد. دانشجویان برای تحصیل در موسسات آموزش عالی باید سالانه مبلغی بین 3000$ الی 6100$ (دلار) پرداخت کنند، اگر قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی، پرستاری و داروسازی را دارید باید سالانه شهریه بیشتری پرداخت کنید. دانشجویان علاوه بر هزینه های تحصیل باید هزینه های زندگی در کشور اندونزی را نیز در نظر داشته باشند به این منظور باید ماهانه مبلغی بین 800$ الی 1000$ (دلار) در نظر داشته باشند.

اطلاعات بیشتر در باب رشته حسابداری در اندونزی

معرفی دانشگاه های برتر اندونزی

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در کشور اندونزی را دارند باید دانشگاه های معتبر این کشور را بشناسند و اطلاعات کاملی در رابطه با دانشگاه های این کشور به دست بیاورند، به منظور شناخت بهتر دانشگاه هایی که در ادامه معرفی می کنیم می توانید به وب سایت دانشگاه مراجعه کنید. بهترین و معتبر ترین دانشگاه های کشور اندونزی در شهر جاکارتا (پایتخت کشور اندونزی) جای گرفته اند. موسسات آموزش عالی اندونزی به 2 صورت دولت و خصوصی هستند که تعداد دانشگاه های خصوصی بیشتر می باشد اما در نهایت تمامی دانشگاه ها تحت نظارت وزارت آموزش ملی فعالیت می کنند.

اطلاعات بیشتر در باب رشته شنوایی سنجی در اندونزی

در سال 1950 تنها ده موسسه آموزش عالی در کشور اندونزی قرار داشت اما در حال حاضر بیش از 3 هزار موسسه در این کشور قرار دارد که پذیرای 6هزار دانشجو خارجی و بین المللی هستند. دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های اندونزی را دارند باید بدانند که برخی از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2023-2024 هستند. از بین دانشگاه های اندونزی نام 9 دانشگاه در بین 450 دانشگاه برتر در دنیا دیده می شود، دانشگاه های برتر در کشور اندونزی عبارتند از:

معرفی دانشگاهرتبه جهانی در سال 2024
University of Indonesia237
Universitas Gadjah Mada263
Institute of Technology Bandung281
Airlangga University345
Bogor Agricultural University489
Institut Teknologi Sepuluh Nopember621-630

دانشگاه های اندونزی برای تحصیل

اگر قصد ادامه تحصیل در کشور اندونزی را دارید باید اطلاعاتی در رابطه با دانشگاه های این کشور کسب کنید و پس از آن اقدامات لازم را در جهت اخذ پذیرش از دانشگاه انجام دهید. در ادامه به معرفی دانشگاه های اندونزی که مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران هستند می پردازیم.

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران 2023-2024دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران 2023-2024
Airlangga UniversityUniversitas DiponegoroUniversity of Indonesia
Universitas RiauBogor Agricultural UniversityGadjah Mada University
Universitas Gadjah MadaUniversitas Pendidikan Indonesia
Brawijaya UniversityUniversitas Muhammadiyah Surakarta
Universitas MataramInstitut Teknologi Sepuluh Nopember
Universitas Padjadjaran BandungUniversitas Jenderal Soedirman
Institute of Technology BandungUniversity of Indonesia
Universitas HasanuddinUniversitas Bina Nusantara
Telkom UniversityUniversitas Andalas

مقطع کارشناسی در اندونزی

مراکز آموزش عالی در کشور اندونزی موسسه ها، دانشگاه های دولتی و خصوصی، موسسه های اسلامی که زیر نظر وزارت امور مذهبی اندونزی اداره می گردند و قالبی شبیه به دانشگاه ها دارند، پلی تکنیک ها، دانشگاه های تربیت معلم، مدارس عالی و آکادمی ها را شامل می شوند. برای ورود به مقطع کارشناسی در کشور اندونزی متقاضی باید ابتدا یک آزمون ورودی را که بین ۵۰ دانشگاه در اندونزی برگزار می شود با موفقیت پشت سر بگذارد.

فراموش نشود که تسلط کامل به زبان اندونزیایی در این دوره الزامی است. چرا که دروس به این زبان تدریس می شوند. مدرک Strata1 که به طور اختصار S1 نامیده می شود به ترتیب شامل گذراندن چهار سال تحصیل و اخذ 144 تا 160 واحد درسی است که برای این دوره در نظر گرفته شده است. سیستم آموزشی اندونزی در دوره های کارشناسی تمرکز خود را بر ارائه دانش و کسب مهارت های عملی مورد نیاز جامعه توسط دانشجویان قرار داده است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اندونزی

طول تحصیل در این مقطع دو ساله می باشد و دانشجویان باید 30 الی 36 واحد درسی را گذرانده و در نهایت موفق به دریافت مدرک Strata2 یا همان S2 شوند. دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اندونزی مقطع کارشناسی ارشد را با تکنولوژی و امکانات مناسب و هزینه پایین ارائه می دهند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی، برنامه ریزی شهری، مدیریت ها و سلامت در میان دانشجویان کشورهای دیگر بسیار پرطرفدار می باشد. این مقطع در دوران تحصیل شما بسیار حائز اهمیت است. چرا که دانشجویان در یک چارچوب بسیار محکم در شرایط رقابتی برای کسب شغل های مهم بازار کار قرار می گیرند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اندونزی

ورود به دوره دکتری در اندونزی

مدرک Strata3 یا همان S3 که بالاترین مدرک دانشگاهی در کشور اندونزی به شمار می رود. در این مقطع پس از گذراندن 3 تا 4 سال تحصیل و پژوهش در موضوعات ضروری جامعه به دانشجویان داده می شود. پس از پایان این مقطع فرد باید بتواند یک مقاله علمی معتبر چاپ کرده و طرح پژوهش دانشگاهی خود را کامل کند. گفتنی ست متقاضیان در 2021 می توانند به طور مستقیم بعد از دریافت مدرک لیسانس یا همان S1 نیز در این مقطع پذیرش شوند. اندونزی همچنین یکی از مقصدهای محبوب بین دانشجویان رشته های دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی است.

تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در اندونزی

پزشکی یکی از رشته های محبوب در اندونزی است و شرایط پذیرش در این رشته نیز به همان میزان دشوار است. برای ورود به این رشته ابتدا باید در آزمون MCAT یا همان آزمون ورودی رشته پزشکی شرکت کرده و نمره قابل قبولی دریافت کنید. پیش از ورود به رشته پزشکی در اندونزی باید دروس لیست زیر را با کسب نمرات بالا گذرانده باشید:

  • زیست شناسی
  • شیمی عمومی
  • فیزیک
  • شیمی ارگانیک

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اندونزی

برای پذیرش در رشته دندانپزشکی، دانشجویان بین المللی باید شرایط زیر را دارا باشند:

  • تسلط به زبان انگلیسی
  • داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمره 6
  • شرایط سنی داوطلب بین 18 سال تمام تا 35 سال باشد.
  • مدرک دیپلم و قبولی با نمرات عالی در دروس زیست شناسی و شیمی و ریاضی و فیزیک و شرکت در ازمون ورودی

دو نوع آزمون ورودی وجود دارد که متقاضیان باید در یکی از آنها شرکت کنند؛ یکی از این آزمون ها SBMPTN است که توسط کمیته ملی این کشور برگزار می شود و دیگری آزمون SIMAK UI می باشد که همواره توسط بعضی از دانشگاه های اندونزی به طور مستقل برگزار می شود. تحصیل دندانپزشکی در این کشور 5 سال و 10 ترم به طول خواهد انجامید که به ترتیب 7 ترم صرف یادگیری دروس آکادمیک و مهارت های آزمایشگاهی و در 3 ترم باقی تحت نظارت اساتید به تمرین و یادگیری مهارت های عملی در مراکز درمانی می پردازند.

دانشجویان بین المللی باید به طور متوسط شهریه ای بیش از 2300£ (پوند) در سال را بپردازند که با توجه به رشته تحصیلی تعیین می گردد. اگر قصد تحصیل در رشته پزشکی یا دندانپزشکی در اندونزی را دارید باید انتظار هزینه های تحصیلی بیشتری را نیز داشته باشید. برای کسب اطلاعاتی درباره بازار کار اندونزی و شرایط مهاجرت به اندونزی می توانید با کارشناسان متخصص و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *