ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی

اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی

اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی مسیری سریع و مطمئن برای علاقه مندان جهت اخذ اقامت خانوادگی در این کشور زیبای اروپایی محسوب می شود. این نوع اقامت مستلزم اثبات تمکن مالی در حدود 2، 5 و 10£ میلیون پوندی به صورت سهام شرکتی خریداری شده و یا گذاشتن وام در اختیار شرکت های فعال انگلیسی است. فلذا در گزینه اول سرمایه گذار با اثبات تمکن مالی حدود 2£ میلیون پوند و پس از گذشت 5 سال، در گزینه دوم او با اثبات تمکن مالی حدود 5£ میلیون پوندی و پس از گذشت 3 سال و در گزینه سوم نیز با اثبات تمکن مالی حدود 10£ میلیون پوند و پس از گذشت 2 سال می تواند به اقامت دائمی انگلستان دسترسی پیدا بکنند.

  • برای دریافت اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی به چه درآمدی نیاز است؟
  • حداقل مبلغ سرمایه گذاری در انگلستان چقدر است؟
  • ویزای مورد نیاز سرمایه گذاران برای ورود به انگلستان چیست؟
  • شرایط بازار کار در انگلستان چگونه است؟

ویزای تعلق گرفته به متقاضیان از این طریق با عنوان ویزای Tier1 شناخته می شود. مدت اعتبار آن نیز حدود 3 سال و نیم است. منتها متقاضیان با اثبات شایستگی های خود می توانند این ویزا را تمدید کنند. ویزایی که برای متقاضیان و خانواده آنها استاندارد بالای زندگی، امنیت بالا، مسافرت آزادانه و تحصیلات معتبر به ارمغان آورده و رفته رفته آنها را به سمت اخذ شهروندی انگلستان سوق می دهد. عزیزان برای پاسخ به هر گونه سوال خود راجع به روش های سرمایه گذاری در انگلستان و اروپا 2023 نیز می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

انواع اقامت انگلستان در سال 2023

انگلستان کشوری است که هم از لحاظ اقتصادی و هم از نظر سیاسی به عنوان یک قدرت جهانی شناخته می شود. همان طوری که در نمودار زیر نیز مشاهده می شود، انگلستان با شاخص میزان تولید ناخالص داخلی (GDP) حدود 3.12$ میلیون دلار در رده چهارم اقتصادهای برتر جهان و در رده دوم اقتصادهای برتر قاره اروپا در سال 2023 قرار دارد:

رشد تولید ناخالص داخلی در انگلستان

لندن نه تنها پایتخت انگلستان بلکه مرکز مالی جهانی نیز به شمار می رود که اقامت در این محیط تجاری بین المللی برای اغلب سرمایه گذاران خارجی حائز اهمیت است. انگلستان همچنین به خاطر برخورداری از یک نظام آموزش عالی مدرن با دانشگاه های بسیار معروف و نیز فرهنگ بین المللی آزاد معروف است. از همین رو افراد زیادی به دنبال دریافت اقامت انگلستان از طرق زیر هستند:

  • اقامت تحصیلی در انگلستان
  • اقامت سرمایه گذاری (اثبات تمکن مالی) در انگلستان
  • اقامت کاری در انگلستان
  • اقامت انگلستان از طریق تولد
  • اقامت انگلستان از طریق ازدواج

شرایط اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی چیست؟

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، یکی از شیوه های اخذ اقامت انگلستان 2023 از طریق تمکن مالی است. این کار نیز مستلزم تعهد مالی اساسی در کشور انگلستان می باشد. دولت انگلستان از این طریق به متقاضیان ویزای سرمایه گذار که تحت عنوان ویزای Tier1 شناخته می شود اعطاء می کند. این ویزا طرفداران زیادی در بین سرمایه گذاران خارجی دارد. چراکه ویژگی های این نوع اقامت انگلستان برای متقاضیان بسیار جذاب تر است. از ویژگی های بارز و قابل توجه ویزای اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی عبارتند از:

ویژگی های قابل توجه ویزای اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی

در حقیقت اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی به واسطه اخذ ویزای سرمایه گذار (Tier1) این کشور محقق می شود. این ویزا نیز مسیر سریع و مطمئنی را برای متقاضیان و خانواده آنها باز می کند. متقاضیان از این طریق می توانند همراه با خانواده خود از استاندارد بالای زندگی، امنیت بالا و تحصیلات معتبر بهره گرفته و رفته رفته به سمت اخذ پاسپورت انگلستان بروند. این مسیر سرمایه گذاری مستلزم اثبات تمکن مالی در حدود £2، £5 و 10£ میلیون پوندی به صورت سهام شرکتی خریداری شده و یا گذاشتن وام در اختیار شرکت های فعال انگلیسی است.

گزینه های مختلف اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی

گزینه های مختلف اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی

معمولا مدت زمان رسیدگی به درخواست متقاضیان فقط 3 تا 4 هفته طول می کشد. ویزای اولیه با اعتبار 3 سال و 4 ماه به متقاضیان ارائه می شود. بعد از آن نیز متقاضیان با اثبات صلاحیت های خود می توانند این ویزا را به مدت 2 سال دیگر تمدید کنند. متقاضیانی که جمعا 5 سال را به این صورت در انگلستان بتوانند بمانند می توانند برای اخذ اقامت دائم (ILR) انگلستان دست یابند. برنامه مذکور برنامه عادی اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی است. متقاضیان می توانند از طریق دو برنامه ویژه این مدت را برای دستیابی به اقامت دائم انگلستان کاهش دهند.

دو گزینه مذکور برای اخذ اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی با عنوان مسیرها یا برنامه های سریع جهت اخذ اقامت دائم انگلستان می باشند. در گزینه اول سرمایه گذار با اثبات تمکن مالی حدود 5£ میلیون پوندی و پس از گذشت 3 سال می تواند به اقامت دائمی انگلستان دست یابد. اما در گزینه دوم سرمایه گذار با اثبات تمکن مالی حدود 10£ میلیون پوندی و پس از گذشت 2 سال می تواند به اقامت دائمی انگلستان دسترسی پیدا بکنند. ضمنا اثبات مهارت زبان انگلیسی در هیچ از این سه گزینه جزء شرایط اصلی اقامت انگلستان محسوب نمی شود. شرایط سه گزینه اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

شرایط سه گزینه اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی

اخذ اقامت و تابعیت انگلستان از طریق تمکن مالی

طبق قوانین مهاجرتی کشور انگلستان، متقاضیان برای اخذ این نوع اقامت انگلستان اولا بایستی تمکن مالی حداقل 2000000£ (پوندی) خود را ثابت کنند. دوما آنها می بایست حساب سرمایه انگلیسی در یکی از موسسات مورد تایید FCA افتتاح کنند. سوما در این برنامه نیازی به اثبات مهارت زبان انگلیسی ندارند و فقط به هنگام اخذ اقامت دائم (ILR) نیازمند این امر هستند. چهارما در قالب این برنامه هیچ گونه شرایط اقامت اجباری در کار نیست. پنجما متقاضیان بایستی دارای عدم سوء پیشینه باشند.

از مهمترین امتیازات اخذ اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی نیز می توان به فرآیند رسیدگی سریع، سرمایه گذاری از روی برنامه، شمول کل اعضای خانواده، مسیری برای اخذ شهروندی انگلستان، دسترسی به رژیم مالیاتی مطلوب، آموزش در کلاس جهانی، ضریب امنیتی بالا و استاندارد زندگی برتر، مسافرت آزادانه به بیش از 180 کشور جهان با پاسپورت انگلستان که این کشورها در نقشه زیر به رنگ سبز نشان داده شده است:

مسافرت آزادانه به بیش از 180 کشور جهان با پاسپورت انگلستان

همان طوری که در بالا هم گفته شد، با استفاده از برنامه تمکن مالی انگلستان شما پس از گذشت 5 سال به اقامت دائم و پس از 6 سال به شهروندی این کشور دست خواهید یافت:

برنامه تمکن مالی انگلستان

هموطنان عزیز و گرامی در جریان باشند که شیوه های اقامت کاری و یا تحصیلی انگلستان 2023 نیز برای مهاجرت ایرانیان به این کشور اروپایی فراهم است. شما برای اخذ مشاوره های برتر در این باب می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *