ویزای تحصیلی

اقامت بعد از تحصیل در قبرس

اقامت بعد از تحصیل در قبرس

اقامت بعد از تحصیل در قبرس به گونه ای است که افراد می توانند برای مدت زمانی طولانی تر و با اهداف مختلف در این کشور بمانند. امیدواریم در این مقاله پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت نمایید. برای مهاجرت به این کشور روش های مختلفی وجود دارد که می توان به مهاجرت تحصیلی به قبرس، مهاجرت از طریق کار، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق خرید ملک، مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت اشاره کرد.

قبرس کشوری جزیره ای می باشد که در شرق دریای مدیترانه قرار گرفته است. پایتخت این کشور جزیره ای شهر نیکوزیا می باشد. این کشور 2 بخش دارد، بخش شمالی که بخش ترک نشین است و بخش جنوبی که قبرس یونانی نام دارد. جمعیت این کشور 1100000 نفر می باشد، مردم این کشور به 2 زبان ترکی و یونانی به مکالمه می پردازند. مردم این کشور پیرو مذاهب اسلام و ارتودوکس هستند. مردمی که در بخش ترک نشین ساکن هستند پیرو دین اسلام بوده و مردم بخش یونانی پیرو آیین ارتودوکس می باشند. این کشور از نظر امنیت بین پنج کشور امن دنیا محسوب می شود.

این کشور در سال 2008 به اتحادیه اروپا پیوست و جزء منطقه شنگن محسوب می شود. واحد رسمی پول در این کشور یورو می باشد. بخاطر وجود آب و هوای معتدل و عالی در هر سال مسافران زیادی برای گردش به این کشور سفر می کنند. به همین دلیل صنعت گردشگری و توریسم در این کشور رونق دارد.

شرایط اقامت بعد از تحصیل در قبرس 2024

در کشور قبرس دانشگاه های معتبری وجود دارد که مدارک اخذ شده از این دانشگاه ها در سراسر دنیا معتبر می باشد. بر اساس قوانین این کشور دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند اقامت بعد از تحصیل در قبرس داشته باشند. برای اقامت بعد از تحصیل در قبرس قوانین و شرایطی در نظر گرفته شده است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. اقامت پس از تحصیل در قبرس مزایایی دارد که یکی از آن ها این است که فرد می تواند برای والدین خود اقامت موقت قبرس را دریافت نماید. والدین فرد امکان کار در این کشور را ندارند زیرا با اخذ گواهی اقامت کوتاه مدت اجازه کار به فرد داده نمی شود. پس باید متقاضیان گواهی تمکن مالی ارائه نمایند تا بتوانند اجازه اقامت دریافت کنند.

برای تحصیل در این کشور متقاضیان باید ویزای تحصیلی دریافت نمایند، متقاضیان پس از دریافت پذیرش از دانشگاه مد نظر باید اقدامات لازم را جهت دریافت ویزا تحصیلی انجام دهند. متقاضیان باید هر ساله اعتبار ویزا خود را تمدید نمایند. پس از فارغ التحصیلی دانشجو می تواند ویزا تحصیلی خود را به ویزا کاری تبدیل کرده و در این کشور اقامت داشته باشد. همچنین متقاضیان در 2024 می توانند از بورسیه های تحصیلی رشته های مختلف مانند رشته مهندسی هوافضا در قبرس و کمک هزینه های تحصیلی با داشتن شرایط استفاده نمایند.

اخذ اقامت بعد از تحصیل در قبرس

در کشور قبرس اقامت به 2 صورت موقت و دائم به افراد اعطا می گردد. افرادی که از طریق روش های زیر به این کشور مهاجرت می کنند اقامت موقت این کشور را دریافت می نمایند:

  • اقامت از طریق تحصیل در دانشگاه های قبرس
  • اقامت به منظور تحصیل فرزندان
  • از طریق سرمایه گذاری در قبرس و ثبت شرکت
  • اخذ اقامت از طریق تخصص و مهارت
  • اقامت کشور قبرس از طریق ازدواج
  • اقامت بعد از تحصیل در قبرس از طریق خرید ملک

شرایط کار پس از تحصیل در قبرس

افرادی که می خواهند در قبرس به کار پس از تحصیل مشغول شوند، باید مجوز کار در این کشور را داشته باشند. اجازه کار دارای طبقه بندی های مختلفی است که باید آن ها را به خوبی شناسایی کرد. رده A مجوز کار به شهروندان غیر اتحادیه اروپا اعطا می شود. در صورتی که تبعه خارجی قصد خوداشتغالی در قبرس در زمینه کشاورزی، پرورش گاو و پرورش پرندگان یا ماهی را داشته باشد این نوع مجوز را دریافت می کنند. آنها باید ثابت کنند که منابع کافی برای خرید زمین را در اختیار دارند.

مجوز کار رده B به خارجی هایی اعطا می شود که قصد خوداشتغالی در شرکت های معدنی قبرس را دارند. آنها باید مجوز کار از اداره کار و مهاجرت قبرس دریافت کنند. رده C برای افرادی است که علاقه مند به خوداشتغالی در یک تجارت یا حرفه در قبرس هستند. رده D برای افرادی است که قصد دارند در یک حرفه یا علم در قبرس خوداشتغال شوند. نامزد باید ثابت کند که دارای تجربه، صلاحیت و مهارت مرتبط است.

رده E برای افرادی است که قرارداد کار دائمی در شرکت قبرسی منعقد کرده اند. کارفرما مسئول مدارک ویزای کارمند و مجوز اداره کار و مهاجرت قبرس خواهد بود. سپس نامه دعوت نامه ویزا برای کارمند در کشور خود از کارفرما برای پیوستن به شرکت در قبرس ارسال می شود. رده F برای افرادی است که خارج از قبرس درآمد کافی خواهند داشت. دانشجویان برای اقامت پس از تحصیل در قبرس، به احتمال زیاد باید به دنبال دریافت مجوز نوع E برای کار در این کشور باشند.

منبع: سایت اداره مهاجرت کشور قبرس (moi.gov.cy)

شرایط اقامت بعد از تحصیل در قبرس

اقامت بعد از تحصیل در قبرس با سرمایه گذاری

یکی از ضعیف ترین احتمالاتی که در این رابطه وجود دارد، سرمایه گذاری برای دانشجویان است. دانشجویان معمولا از نظر مالی شرایط عالی مالی در اختیار ندارند با این حال نمی توان انتظار داشت که از این طریق به اقامت برسند. با این حال باید در نظر داشت که در حال حاضر، با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 300000€ (یورو) می توان در این کشور به اقامت رسید. فرد باید اثبات کند که هیچ گونه جرمی در طول اقامت خود در این کشور انجام نداده است.

در صورتی که فرد بخواهد برای همسر خود مجوز دریافت کند، باید ثابت کند که سالانه 15000€ (یورو) برای همسر و 10000€ (یورو) برای هر فرزند خود در اختیار دارد. در صورتی که فرد خانه ای در این کشور با این مبلغ خریداری کند، می تواند از این طریق نیز اقامت خود را به دست آورد.

مزایای اقامت پس از تحصیل در قبرس

مزایای زیادی در مسیر اقامت گرفتن در این کشور وجود دارد. شهروندان خارجی می توانند از طرق مختلف در این کشور اقامت به دست آورند اما مزایای آن چیست. مهم ترین مزایایی که در این زمینه می توان به دست آورد عبارتند از:

  • امکان مسافرت ساده به کشورهای اتحادیه اروپا
  • امکان دریافت اقامت برای همه شهروندان خارجی (ویزای همرا قبرس)
  • شرایط مناسب مالیاتی در قبرس
  • امکان مناسب دریافت پاسپورت قبرس
  • کیفیت بالای سیستم های بهداشتی و درمانی
  • فرصت های مناسب شروع کسب و کار
  • امکان سرمایه گذاری برای دریافت اقامت دائم

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت قبرس

افرادی که می خواهند در این کشور به اقامت دست پیدا کنند، باید مدارک مختلفی را در اختیار داشته باشند. مهم ترین مدارکی که هر فرد به آن نیاز خواهند داشت عبارتند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست اقامت
  • پاسپورت معتبر که ویزای قبرس در آن وجود دارد
  • پاسپورت سایر وابستگانی که قرار است از این طریق اقامت دریافت کنند.
  • گواهی وضعیت ازدواج
  • گواهی عدم ارتکاب جرم در اتحادیه اروپا

در نهایت فرد یک کارت اقامت دریافت خواهد کرد که در این کشور از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است.

کارت اقامت قبرس

می توانید برای مطالعه بیشتر مقاله مهاجرت به قبرس در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مشاهده نمایید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *