ویزای تحصیلی

اقامت بعد از تحصیل در کره جنوبی

اقامت بعد از تحصیل در کره جنوبی

کره جنوبی کشوری در نزدیکی چین و ژاپن و از کشورهای پیشرفته بشمار میرود. دانشجویان می ­توانند اقامت بعد از تحصیل در کره جنوبی را اخذ نمایند. کره جنوبی دارای دانشگاه های معتبری می ­باشد که اکثر دانشجویان علاقمند به تحصیل در دیگر کشورها را بخود جذب نموده است. بطوریکه شهر سئول که پایتخت این کشور بحساب می ­آید، هم اکنون میزبان 10.5 میلیون دانشجوی بین المللی می­ باشد.

دانشگاه ملی سئول که نخستین دانشگاه و از معتبر ترین دانشگاه های کره جنوبی است، سالانه دانشجویان خارجی زیادی را پذیرش می­ نماید. جهت ورود و تحصیل در دانشگاه های این کشور می بایست ویزای تحصیلی کره جنوبی را اخذ نمود. شرایط پذیرش در دانشگاه های کره جنوبی همانند دیگر کشورها ابتدا با درخواست به دانشگاه های این کشور آغاز و پس از دریافت دعوتنامه تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی این کشور می­توان به ادامه تحصیل در کره پرداخت. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی دانشجویان عزیز را در تمامی مراحل پذیرش تا اقامت بعد از تحصیل در کره جنوبی راهنمائی خواهند نمود.

تحصیل در کره جنوبی در 2022

همانطور که بیان نمودیم کره جنوبی در سال 2022 دارای سیستم آموزشی با کیفیتی می­ باشد. دانش ­آموزان در کره جنوبی از سن 6 سالگی وارد مدارس ابتدایی در این کشور شده و بمدت 6 سال به تحصیل دروس پایه می­ پردازند. پس از پایان دوره ابتدایی دانش ­آموزان وارد دبیرستان های کره خواهند شد. دبیرستان های کره شامل 2 دوره 3 ساله هستند. دانش ­آموزان ابتدا وارد دوره اول دبیرستان خواهند شد. امکان تحصیل در دبیرستان های فنی و حرفه ای نیز در این دوره برای دانش آموزان وجود دارد. پس از پایان دوره­ اول وارد دوره­ دوم دبیرستان خواهند شد.

بطور کلی دانش آموزان برای ورود به دانشگاه های کره می ­باید تحصیلات 12 ساله را به پایان رسانیده باشند. سیستم آموزشی کره در اکثر کشورهای جهان به رسمیت شناخته شده است. دانشجویانی که قصد تحصیل در کره جنوبی را دارند، می ­باید ابتدا در آزمون های ورودی دانشگاه های کره شرکت نموده و پس از اخذ امتیاز لازم می­ توانند وارد دانشگاه های کره و به ادامه تحصیل بپردازند. امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی برای دانشجویان خارجی وجود دارد. اما قابل ذکر است که دانشجویان به هنگام انتخاب دانشگاه در کره توجه داشته باشند، دانشگاه مورد نظر مورد تأیید وزارت علوم ایران باشد.

شرایط تحصیل در کره جنوبی

تمامی دانشگاه های کره، مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را به دانشجویان ارائه می­ نماید. هزینه تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی در مقایسه با دانشگاه کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. همچنین با توجه به شرایط کار ضمن تحصیل در کره جنوبی، دانشجویان می ­توانند برخی هزینه های خود را در این کشور پوشش دهند.

دانشجویان پس از اتمام تحصیلاتشان در صورتیکه شغل مورد نظر خود را در این کشور بیابند، می­توانند پس از 5 سال انجام کار در این کشور اقامت بعد از تحصیل کره جنوبی را دریافت نمایند. همچنین دانشجویانی که تحصیلاتشان را در مقطع کارشناسی در یکی از رشته های مهندسی و یا علوم طبیعی گذرانده اند و یا مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته های علوم انسانی اخذ نموده اند، بدون دریافت مجوز کار کشور کره می ­توانند اقامت بعد از تحصیل در این کشور را دریافت و بصورت تمام وقت به انجام کار بپردازند.

چگونگی اقامت بعد از تحصیل در کره جنوبی

چگونگی اقامت بعد از تحصیل در کره جنوبی

همانطور که پیشتر بیان شد، دریافت اقامت بعد از تحصیل در این کشور با انجام کار امکان پذیر است. دریافت تابعیت این کشور دشوار است و تنها افرادی که پس از اتمام تحصیلاتشان با یکی از اتباع کره ای ازدواج نموده اند، می­توانند پس از دریافت اقامت دائم کره جنوبی نسبت به اخذ تابعیت این کشور اقدام نمایند. کشور کره جنوبی دارای اقتصاد رو به رشدی است و نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است.

از همین رو یافتن کار در این کره کاری بسیار ساده است و دانشجویان پس از اتمام تحصیلاتشان، با یافتن شغل می­توانند اقامت بعد از تحصیل در کره جنوبی را دریافت کنند. یافتن شغل برای افرادی که به زبان انگلیسی و یا کره ای تسلط دارند، راحت تر می ­باشد. البته افرادی که از مهارت زبان کره ای برخوردار می باشند، فرصت های شغلی بیشتری را در این کشور خواهند داشت.

مطالعه بیشتر: رشته ژنتیک در کره جنوبی

اقامت و کار بعد از تحصیل در کره جنوبی

کشور کره جنوبی از فرهنگ غنی برخوردار است و وجود جاذبه های گردشگری در این کشور از دیگر دلایل انتخاب دانشجویان برای ادامه تحصیل در کره می­باشد. از همین رو اکثر دانشجویانی که تحصیلاتشان را در این کشور به اتمام می­ رسانند، در تلاشند تا اقامت بعد از تحصیل را اخذ نمایند. با توجه به شرایط اقتصادی این کشور افراد زیادی نیز علاوه بر مهاجرت تحصیلی اقدام به مهاجرت کاری به کره جنوبی نموده و به این کشور سفر می­ نمایند.

افرادی که قصد انجام کار در کره را دارند می­توانند دوره های زبان کره ای را در این کشور بگذرانند. زیرا افراد با مهارت زبان کره ای شانس بیشتری برای یافتن کار در این کشور خواهند داشت. ناگفته نماند با وجود اینکه کشوره کره جنوبی یکی از کشورهای پیشرفته و مدرن در جهان محسوب می­شود. اما مردم این کشور فرهنگ های سنتی و اصالت خود را حفظ نموده و هر ساله مراسم و فستیوال های فرهنگی خود را برگزار می­ نمایند. دوستان علاقمند به مهاجرت به کره می­توانند راهنمائی های لازم را از کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اخذ نمایند.

4.9/5 - (7 امتیاز)

10 دیدگاه برای “اقامت بعد از تحصیل در کره جنوبی

  1. ماریا گفت:

    سلام میشه توضیح بدین که چجوری بورسیه بگیرم برای دانشگاهای طراحی لباس سئول کره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط هر دانشگاه متفاوت هست. سایت دانشگاه مورد نظر رو در قسمت بورسیه چک کنید، همه توضیحات ارائه شده

  2. مهسا گفت:

    سلام من 17 سالمه و رشتم طراحی دوخته زبان انگلیسیمم بد نیست معدلمم متوسطه میخاستم بدونم چجوری میتونم بورسیه بگیرم یا برم کره و مشغول به تحصیل بشم
    ممنون میشم جواب بدین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر دنبال بورسیه قطعی هستید، باید کشوری مثل ایتالیا رو برای تحصیل انتخاب کنید

  3. عباسی گفت:

    سلام مطالبتون عالی بود
    ممکنه بفرمایید که شرایط اخذ بورسیه برای رشته پزشکی چی هست؟
    یا کلا بورسیه

    1. داوری گفت:

      سلام
      پزشکی رو در کره نمیشه خوند اما این کشور بورس های زیادی داره ابتدا مقاله بورسیه تحصیلی در کره جنوبیرو

  4. صحرا گفت:

    سلام . مطالبتون عالی بود .
    من دارم توی مقطع کارشناسی حسابداری دانشگاه آزاد تحصیل می کنم . معدلم زیاد خوب نیس .
    خواستم ببینم بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی آیا امیدی هست که بتونم برم کره برای ادامه تحصیل و بعدش کار و زندگی ؟
    و اینکه چه موقع هایی میتونم برای مشاوره تماس بگیرم ؟
    عذر می خوام که خیلی حرف زدم ولی واقعا برام مهمه . ممنون میشم جواب بدید .

    1. داوری گفت:

      سلام
      مدرک زبان انگلیسی رو میخواین اما مدرک خیلی قوی نمیخواد آیلتس 5.5 کافیه
      همه روزه ساعت 9 صبح تا 6 عصر با ما میتونید در تماس باشید

  5. اسفندیارامیرشاهی گفت:

    سلام اطلاعاتتان درباره کره جنوبی عالی بود

    1. داوری گفت:

      سلام
      خواهش میکنم سوالی بود در خدمتتون هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *