مهاجرت

اقامت بلغارستان از طریق ازدواج

اقامت بلغارستان از طریق ازدواج

ازدواج با اتباع بلغارستانی از جمله راه هایی است که موجب می­ شود اتباع خارجی اقامت دائم کشور بلغارستان و پس از آن تابعیت و شهروندی این کشور را دریافت نمایند. اخذ اقامت بلغارستان از طریق ازدواج همانند سایر کشورها دارای قوانینی می­باشد. با دریافت اقامت این کشور افراد از امتیازاتی برخوردار خواهند شد. البته توجه داشته باشید، دریافت تابعیت خود دارای امتیازاتی به مراتب بالاتر از اقامت دائم این کشور است. اتباع خارجی با اثبات واقعی بودن ازدواج خود با اتباع بلغاری می­توانند نسبت به اخذ اقامت این کشور اقدامات لازم را انجام دهند.

ازدواج مدنی در کشور بلغارستان تنها راه ازدواج قانونی در این کشور به شمار می ­رود.

  •  شرایط ازدواج در بلغارستان چیست؟
  • ازدواج در بلغارستان چه امتیازاتی به همراه دارد؟
  • چگونه می توان از طریق ازدواج به بلغارستان مهاجرت کرد؟
  • شرایط ثبت ازدواج خارجی در بلغارستان چیست؟

اینفوگرافیک ازدواج در بلغارستان

قوانین اخذ اقامت بلغارستان از طریق ازدواج در 2023

بلغارستان کشوری اروپایی است که اخذ اقامت این کشور باعث می­ شود تا افراد به راحتی بتوانند در تمامی کشورهای عضو شنگن تردد نمایند. اقامت بلغارستان از طریق ازدواج با اتباع کشور بلغارستان دارای قوانینی می­ باشد. این کشور از قانون تک همسری پیروی می­ نماید، بدین معنا که زوجین در هنگام ازدواج می­ بایست مجرد باشند و در صورتیکه قبلا ازداج نموده باشند، می­ باید مدارک طلاق و یا فوت همسر خود را به کلیساهای این کشور که از مکان های ثبت ازدواج در بلغارستان بشمار می­ روند، ارائه نمایند. ثبت ازدواج زوجینی که قصد ادامه زندگی در بلغارستان را دارند، می ­باید در کلیساهای این کشور انجام گیرد و به این نوع ثبت ازدواج، ازدواج مدنی گفته می­ شود.

در سال 2021 اتباع خارجی ملزم به ارائه گواهی معروف به گواهی بلامانع ازدواج هستند. این گواهی بیان کننده اینست که فرد مذکور هیچ مانعی برای ازدواج با اتباع بلغارستانی ندارد. طبق قوانین کشور بلغارستان، حداقل سن ازدواج در این کشور 18 سالگی اعلام گردیده که می ­باید با ارائه رضایت نامه از سوی والدین و موافقت دادگاه این ازدواج به ثبت برسد. همچنین ازداج در سنین 16 سالگی در این کشور غیرقانونی است و کلیساهای بلغارستان با ازدواج این دسته از افراد موافقت نخواهد نمود. اقامت بلغارستان از طریق ازدواج از راه هایی است که افراد به راحتی می­ توانند اقامت این کشور را اخذ نمایند.


مدارک لازم جهت ثبت ازدواج در بلغارستان

ازدواج با اتباع بلغاری و یا افرادی که دارای اقامت دائم بلغارستان هستند، جهت ثبت ازدواج خود در کلیساهای این کشور ملزم به ارائه مدارک زیر می­باشند:

  • مدرک هویتی زوجین
  • سند بلامانع ازدواج برای اتباع خارجی که نشان دهنده اینست که فرد مورد نظر مانعی برای ازدواج با اتباع بلغارستانی ندارند.
  • ارائه گواهی فوت و یا طلاق برای زوجینی که قبلاً ازدواج نموده اند.
  • ارائه گواهی پزشکی مبتنی بر سلامت زوجین؛ این گواهی معمولاً 30 روز از تاریخ صدور آن دارای اعتبار می ­باشد.
  • تکمیل فرم ازدواج (این فرم شامل اطلاعات زوجین و حق مالکیت آنان در اموال یکدیگر می ­باشد. قوانین حق مالکیت زوجین در بلغارستان به سه نوع می­ باشد: قانون متخاصم، قانون تقسیم و قانون قرارداد قبل ازدواج)
  • اخذ اقامت بلغارستان از طریق ازدواج روشی است که در کمترین زمان تبعه­ خارجی می ­تواند اقامت بلغارستان را دریافت نماید.

قوانین اخذ اقامت بلغارستان از طریق ازدواج

چالش های اساسی اقامت بلغارستان از طریق ازدواج

همانند اغلب کشورهای اروپایی مدرن، اقامت بلغارستان از طریق ازدواج نیز دارای چالش های متعددی در حوزه های گوناگون می باشد. به عبارت دیگر، اقامت بلغارستان از طریق ازدواج، در کنار مزیت های بی شماری که برای اتباع کشورهای خارجی به همراه دارد، دارای چالش های گوناگونی نیز در زمینه های مختلف می باشد. بنابراین تمامی افرادی که قصد دریافت اقامت از طریق ازدواج را در بلغارستان را دارند، در کنار مزیت های این کشور، باید چالش های اساسی بلغارستان را نیز در بخش های مختلف بررسی کنند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول اقامت در این کشور مواجه خواهند شد.

در تصویر زیر می توانید با دیگر چالش های اقامت بلغارستان از طریق ازدواج آشنا شوید:

دیگر چالش های اقامت بلغارستان از طریق ازدواج

مراسم ازدواج در کشور بلغارستان

معمولاً مراسم ازدواج در بلغارستان در کلیساهای این کشور برگزار می ­گردد. این مراسم به 2 صورت کوتاه مدت و بلند مدت برگزار خواهد شد. مراسم کوتاه مدت 20 تا 30 دقیقه و مراسم بلند مدت 40 تا 60 دقیقه طول خواهد کشید. معمولاً در این مراسم می­ باید زوجین اسنادی مانند کارت های شناسایی، 2 کارت شاهدان را به همراه داشته باشند، همچنین حلقه های ازدواج و فنجان های قهوه از اقلام مورد نیاز در این مراسم می ­باشد. جالب است بدانید از جمله رسومات مردم کشور بلغارستان اینست که خانواده های جدید در بیرون از مراسم برگزاری ازدواج منتظر زوجین هستند و با شیرینی و گل از آنها استقبال نموده و بهترین ها را برای زوجین آرزو می­ نمایند. از دیگر رسوم مردم بلغارستان می­ توان به پرتاب سکه و برنج توسط زوجین به سمت خانواده های جدید اشاره کرد.

مزایای اخذ اقامت بلغارستان از طریق ازدواج

همانطور که بیان نمودیم افراد با اخذ اقامت بلغارستان از طریق ازدواج به راحتی می­ توانند به دیگر کشورهای عضو اتحادیه شنگن سفر نمایند. بعلاوه افراد با اقامت بلغارستان از طریق ازدواج از امتیازات زیر نیز برخوردار خواهند گردید:

  • پرداخت کمترین مالیات در میان کشورهای اروپایی
  • امکان ایجاد کسب و کار با کمترین سرمایه
  • استخدام نیروهای کاری تحصیل کرده
  • سیستم بانکداری مطمئن و امن
  • ادامه تحصیل در معتبرترین دانشگاه های جهان
  • زندگی در کنار مردمی مهمان نواز و خونگرم

شرایط زندگی در کشور بلغارستان

کشور بلغارستان دارای وسعت زیادی است و دارای اقتصاد مناسبی می ­باشد. هر ساله مهاجران زیادی به این کشور مراجعت می ­نمایند. افراد با مهاجرت به بلغارستان می ­توانند با فرصت های شغلی مختلف و مناسبی مواجه و به انجام دادن کار در این کشور بپردازند. افراد با اقامت بلغارستان از طریق ازدواج به راحتی می­ توانند به انجام کسب و کار در بلغارستان بپردازند. حقوق و دستمزد پرداختی به کارکنان این کشور بالا نیست، اما با توجه به هزینه­ زندگی در بلغارستان،به راحتی می­توان تمامی مخارج زندگی خود را تأمین نمود. کارشناسان خبره و با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما عزیزان را راهنمایی و یاری می­ نمایند.

سوالات متداول در خصوص اقامت بلغارستان از طریق ازدواج

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص اقامت بلغارستان از طریق ازدواج، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات شما عزیزان در این زمینه پاسخ دهیم. مهمترین آنها عبارت اند از:

  • آیا برای اقامت بلغارستان از طریق ازدواج الزامات سنی خاصی وجود دارد؟ بله، تمامی افرادی که قصد دریافت اقامت بلغارستان از طریق ازدواج را دارند، باید بین 18 تا 50 سال سن داشته باشند. در غیر این صورت اجازه اقامت در این کشور را نخواهند داشت.
  • هزینه درخواست اقامت بلغارستان از طریق ازدواج چقدر است؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی برای درخواست اقامت بلغارستان از طریق ازدواج باید هزینه ای را به عنوان هزینه درخواست به مبلغ 490BGN (لو بلغارستان) حین درخواست بپردازند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *