مهاجرت

اقامت دائم آلمان

اقامت دائم آلمان

کشور آلمان یکی از کشورهای مهاجرپذیر میباشد که افراد به فکر هر نوع ویزا برای ورود به این کشور هستند تا اقامت دائم آلمان را دریافت کنند. کشور آلمان پرجمعیت ترین کشور اروپایی و شهر برلین بزرگترین شهر و پایتخت آن می باشد. برای اخذ اقامت دائم آلمان روش های مختلفی وجود دارد که در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است به توضیحاتی در این خصوص می پردازیم. به صورت کلی ازدواج با یک فرد خارجی باعث اقامت آن کشور می شود. کشور آلمان هم این قانون را دارد. به عبارت دیگر ازدواج یک شخص غیر آلمانی با یک فرد آلمانی منجر به اقامت کشور آلمان می شود.

راه های قانونی اخذ اقامت در آلمان عبارت اند از:

  • اخذ اقامت دائم از طریق تحصیل
  • اخذ اقامت دائم از طریق کار
  • دریافت اقامت دائم از طریق ازدواج با تبعه آلمانی
  • اخذ اقامت دائم از طریق خرید ملک، ثبت شرکت و تمکن مالی
  • اخذ اقامت دائم از طریق پناهندگی (غیر قانونی پیشنهاد نمی شود)
  • دریافت اقامت دائم از طریق تولد که در کشور آلمان بر طبق سیستم خون می باشد.

تعریف اقامت آلمان و انواع آن

آلمان به پایتختی برلین همزمان عضو اتحادیه اروپا و عضوی از کشورهای ناحیه شنگن اروپاست. به همین منوال، این کشور نیز مثل بقیه کشورهای ناحیه شنگن از قوانین مربوط به ویزای این ناحیه و قانون تردد آزاد در مرزهای اتحادیه اروپا (EU) تبعیت می کند. بر این مبناست که دولت آلمان به متقاضیان مهاجرت به آلمان دو نوع ویزا بر اساس مدت اقامت آنها صادر می کند که یا ویزای کوتاه مدت شنگن (با اقامت کمتر از 90 روز) و یا ویزای اقامت بلند مدت ملی (با اقامت بیش از 90 روز) میباشد. توجه کنید که با ویزای شنگن آلمان نمی توان در این کشور کار کرد!


اما ویزاهای بلند مدت یا ویزای ملی آلمان خود به چند دسته ویزایی زیر دسته بندی می شود که دارندگان آنها می توانند پس از گذشت مدت زمان معیتی از اقامت خود برای اخذ ویزای اقامت دائم آلمان درخواست دهند. این ویزاها عبارتند از:

  • ویزای تحصیلی آلمان
  • روادید محقق آلمان
  • ویزای کار آلمان
  • ویزای جستجوی کار آلمان
  • فریلانسری آلمان
  • ویزای کارآموزی آلمان
  • الحاق خانواده در آلمان
  • ویزای دوره زبان آلمانی
  • ویزای درمان پزشکی

شرایط دریافت اقامت دائمی آلمان

درصورت دریافت اقامت دائم، فرد دیگر نگرانی بابت شرایط ماندن در آلمان نخواهد داشت و می تواند اقامت خود را همواره تمدید کند. هر فرد با اخذ اقامت دائم در آلمان بدون هیچ محدودیتی می تواند مانند دیگر شهروندان ساکن در آلمان به تحصیل، کار و سرمایه گذاری بپردازد.

در ادامه مقاله گفته می شود که افراد با شرایط مختلف می توانند برای اقامت دائم آلمان اقدام نماید، اما عموما داشتن برخی از شرایط در تمامی روش های مهاجرتی یکسان است که به شرح ذیل می باشد:

  • حداقل در سطح B1 به زمان آلمانی تسلط داشته باشد و مدرک مورد تایید آلمان را ارائه دهد.
  • 5 سال در خاک حوزه شنگن حضور داشته باشد.
  • فرد بتواند از پس هزینه های خود و خانواده برآید.
  • متقاضی باید بیمه بازنشستگی داشته باشد.
  • فرد در سال های اقامت خود در آلمان باید مالیات پرداخت کرده باشد.
  • محل اسکان برای خود و افراد خانواده نشان دهد، بزرگی و متراژ خانه ای که باید ارائه شود، در هر شهر و ایالت متفاوت است.
  • مرتکب جرم نشده باشد. (در نظر داشته باشید که جریمه های راهنمایی و رانندگی در سوء پیشینه قرار نمی گیرد).
  • اجازه کار داشته باشد.

شرایط اخذ اقامت دائم آلمان از راه ازدواج

کسی که قصد دارد اقامت آلمان را دریافت کند باید تمکن مالی داشته باشد یعنی از توانایی مالی زیادی برخوردار باشد تا به دولت آلمان ثابت کنند که از پس هزینه های آلمان برای خود و همسرش بر می آید و برای زندگی کردن از دولت آلمان کمک نمی خواهد. همچنین فرد باید مدرک زبان آلمانی A1 داشته باشید. متقاضی باید مدارک خود را بر اساس ازدواج به سفارت بدهد و درخواست ویزای ازدواج کند. بعد از پذیرش و تایید آن برای مدرک همسر خود اقدام کند. لازم به ذکر است که برای اخذ ویزا این امکان را دارید که در کشور آلمان باشید. بعد از 3 سال اقامت موقت در آلمان می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید.

شرایط اخذ اقامت دائم آلمان از راه ازدواج

اخذ اقامت آلمان از طریق تخصص

امروزه دولت آلمان از افرادی که دارای مدرک تخصصی هستند و در رشته های تخصصی فعالیت می کنند استقبال می نماید. شرایط دریافت بلوکارت از سمت دولت آلمان عبارتند از:

  • مدرک کارشناسی از موسسات مورد تایید
  • مسلط به زبان آلمان در سطح c1
  • سوابق کاری بیشتر از 8 سال
  • پذیرش نیروهای متخصص در موسسات و شرکت های آلمانی

اخذ اقامت آلمان از طریق تخصص

“کسانی که بعد از تحصیل به کار مشغول می شوند می توانند برای دریافت کارت آبی اقدام کنند. برای دریافت اقامت دائم از راه کارت آبی شخص این امکان را دارد که به مدت 33 ماه اقدامات لازم را انجام دهند”  اضافه شود. همچنین اگر تخصص فرد در رده رشته های پر تقاضا قرار بگیرد، می تواند پس از گذشت 21 ماه درخواست اقامت دائم دهد. بنابراین با توجه به شرایط زیر اخذ کارت آبی یا بلوکارت اتحادیه اروپایی (EU) از آلمان سریعترین شیوه جهت دسترسی به کارت اقامت دائمی (PR) رکشور آلمان به حساب می آید:

اقامت دائم آلمان از طریق ویزای 2023

یکی از راه های مهاجرت به کشور آلمان، امکان استفاده از حرفه برای ورود به این کشور است. افرادی که مدرک دانشگاهی در اختیار ندارند یا مدرک دانشگاهی آن ها فوق دیپلم است، می توانند با استفاده از این مدرک راهی آلمان شوند. البته در اختیار داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح B2 از الزامات دریافت مجوز ورود به این کشور است. دارندگان این مدارک باید مراحلی مانند متقاضیان دریافت ویزای جستجوی کار آلمان را طی کنند با این تفاوت که نوع مدارک ارائه شده توسط آن ها تفاوت های نسبی دارد.

افرادی که از این طریق وارد خاک آلمان شوند، این اجازه را خواهند داشت که پس از 3 سال کار کردن اقامت دائمی این کشور را بدست آورند و این امکان را برای اعضای خانواده خود نیز فراهم آورند. این فرصت مناسبی است تا یک شهروند خارجی بتواند تقریبا از تمامی امکانات یک شهروند آلمانی استفاده کند. ویزای جدید 2023 یک راه بسیار مناسب جهت همه افراد متقاضی آلمان میباشد.

اقامت آلمان از طریق تحصیل

اگر به دنبال کسب اقامت آلمان از طریق تحصیل هستید، باید آگاه باشید که این نوع از اقامت تنها یک اقامت موقت است که به خودی خود به اقامت دائم تبدیل نخواهد شد مگر در شرایطی خاص. افرادی که تحصیلات خود را در کشور آلمان سپری کرده باشند، از شانس بسیار مناسبی برای کاریابی در کشور آلمان برخوردار خواهند شد. در صورت کاریابی در آلمان فرد علاوه بر اینکه از کلیه مزایای یک نیروی کار آلمانی بهرمند می شود، این فرصت را نیز خواهد داشت که تا اقامت موقت خود را به اقامت بلند مدت یا دائمی تبدیل کنند. برای ادامه تحصیل در آلمان و مهاجرت از این طریق به این کشور صنعتی، متقاضیان گزینه های مختلفی در دست دارند. بر این اساس، بهترین گزینه های دانشگاهی برای تحصیل در آلمان عبارتند از:

مقایسه امتیاز دانشگاه های برتر کشور آلمان به نقل از QS

سرانجام کار این افراد آن است که این فرصت را خواهند داشت که علاوه بر اقامت دائم، پاسپورت آلمانی را نیز دریافت کنند. البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که دارندگان ویزای تحصیلی آلمان، اجازه کار در این کشور را خواهند داشت و این به معنای آن است که این بازه زمانی به صورت نیمه وقت، بخشی از سابقه کاری آن ها برای دریافت اقامت دائم بشمار می رود. بهترین کارهای دانشجویی در آلمان عبارتند از:

  • کار در محیط کتابخانه دانشگاه
  • انجام امور مرتبت با تایپ و تکثیر
  • کار خدماتی در رستوران و کافه ها
  • کار خدماتی در هتل های بین المللی
  • فعالیت خدماتی در سوپر مارکت ها
  • انجام امور مرتبت به فعالیت های توریستی
  • انجام امور مربوط به ترجمه و تدریس زبان های خارجی
  • کارهای مرتبط با علوم IT

شرایط تحصیل در آلمان در سال 2023

تحصیل در کشور آلمان برای کسانی که تمایل دارند ویزای آلمان را دریافت کنند گزینه مطلوبی می باشد. یکی از مزیت های تحصیل در این کشور این است که هزینه های تحصیل به صورت مجانی (رایگان) می باشد و به همین دلیل تحصیل در آلمان مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. دریافت ویزا از روش تحصیل از سمت دولت آلمان خیلی اهمیت دارد، مسلط بودن زبان آلمانی خیلی برای دولت آلمان مورد اهمیت می باشد. ما به افراد پیشنهاد می کنیم که دوره های زبان را در کشور خود طی کنند و بعد وارد این کشور شوند، زیرا برای پذیرش در یکی از دانشگاه های آلمان باید حتما مدرک زبان آلمانی داشته باشید.

پس بطور خلاصه شرایط پذیرش از آلمان 2023 بدین ترتیب است:

شرایط پذیرش از آلمان

بر اساس قوانین کشور آلمان بعد از تمام شدن درس دانشجو باید کشور را ترک کند ولی اگر در این مدت دانشجو به صورت نیمه وقت به کار مشغول شد این امکان را دارد که برای ویزای کاری اقدامات لازم را انجام دهند اما باید مدرک مربوط به رشته تحصیلی خود را داشته باشد. شخص این امکان را دارد که به مدت 90 روز و یا 180 روز به صورت تمام وقت به کار مشغول باشد و درآمد کسب کند. باید این نکته را نیز مدنظر قرار داد که کل هزینه های اقامت تحصیلی در آلمان شامل دو هزینه زیر می باشد:

کل هزینه های اقامت تحصیلی در آلمان

دوره کارورزی در آلمان

دوره های کارآموزی (آوسبیلدونگ) یا پرورش استعدادهای فنی در آلمان یکی از راه های مهاجرت به این کشور پیشرفته است که مزایای فراوانی را به همراه خواهد داشت. در این دوره محدودیت های سنی وجود دارد و تنها جوانان با سن حداکثر 25 سال به شرط در اختیار داشتن مدرک B2 آلمانی می توانند در این دوره های با ارزش شرکت کنند. برخی از رشته های آموزشی در این دوره ها به گونه ای است که فرد شرکت کننده می تواند علاوه بر فراگیری یک تخصص، دستمزد نیز دریافت کند. پس از پایان دوره فرد با دریافت یک مدرک معتبر می تواند در آلمان مشغول به کار شود و اقامت دائم این کشور را بدست آورد.

اخذ اقامت دائم آلمان از طریق کار

متخصصان از هر رشته علمی مثل مدیریت، مهندسی، پزشکی، امور مالی و غیره جزء نیاز این بازار پر رونق میباشد. شرایط کاری کارگران آلمانی با متوسط درآمد خالص ماهیانه حدود 2906€ (یورو) در قیاس با هزینه زندگی حدود  1696€ (یورو) بر جذابیت اقامت کاری آلمان می افزاید.

نمودار زیر نشانگر وضعیت بسیار خوب زندگی و کسب و کار کارگران در آلمان می باشد:

مقایسه دخل و خرج و پس انداز در آلمان

متقاضیان با اخذ ویزای کاری آلمان می توانند پس از گذشت حدود 5 سال از کار و زندگی در این کشور اروپایی به کارت اقامت دائمی (PR) آلمان برسند. منتها شرایط دریافت اقامت دائم آلمان از راه کار به شرح زیر می باشد:

  • مدرک تحصیلی مورد تایید شده از سمت سازمان ارزیابی
  • سابقه کاری مربوط به رشته تحصیلی در مدت 3 سال
  • مسلط بودن به زبان آلمانی در سطح B1
  • فعالیت در یکی از حوزه های لیست مشاغل ویزای جستجوی کار آلمان
  • در اختیار داشتن شرایط سنی مساعد

در صورتی که لیست بهترین کشورهای دنیا از نظر سطح اشتغال را مورد ارزیابی قرار دهیم، آلمان به عنوان هشتمین کشور جهان شناخته می شود. این خود بدان معناست که آلمان از نظر کلی به نیروی کار نیاز خواهد داشت. آلمانی که در تا ژانویه سال 2023 نرخ بیکاری آن در حدود 5.5% بوده و همان طوری که در نمودار پایین هم ملاحظه می شود، از این نظر وضعیت بهتری نسبت به همسایه اش فرانسه دارد:

کمترین نرخ بیکاری در کشورهای جهان

متقاضی 6 ماه فرصت دارد که در آلمان کار پیدا کند سپس بعد از پیدا کردن کار ویزای کاری دریافت می کنند و در نهایت پس از گذشت 3 تا 5 سال به اقامت دائم آلمان میرسد. مزیت اصلی این نوع اقامت در آلمان آن است که اعضای خانواده فرد نیز قادر خواهند بود این اقامت را بدست آورند اما ویزای دریافتی آن ها همواره وابسته به نفر اصلی است.

اقامت دائمی آلمان از طریق سرمایه گذاری

از دیگر روش های مهاجرتی که منجر به اخذ اقامت دائمی آلمان می گردد می توان به کارآفرینی و سرمایه گذاری در آلمان اشاره کرد. روشی که به 2 طریق ثبت شرکت و نیز سرمایه گذاری در اقتصاد آلمان (پروژه توسعه منطقه ای) امکان پذیر است. منتها شرایط و نیز سرمایه لازم برای استارت این 2 روش سرمایه گذاری در آلمان بصورت زیر می باشد:

مقایسه حداقل سرمایه لازم برای اخذ اقامت موقت آلمان

در واقع افراد از طریق کارآفرینی در آلمان به ویزای خود- اشتغالی و از طریق سرمایه گذاری در این کشور نیز به ویزای سرمایه گذار آلمان می رسند که هر 2 نیز جزء اقامت های موقتی آلمان محسوب می شود. ولی در ادامه امکان تبدیل آن به اقامت دائمی آلمان وجود دارد. بدین ترتیب که  سرمایه گذار و یا کارآفرین خارجی از همین کانال و پس از سپری شدن حدود 3 سال از اقامتش در آلمان می تواند جهت اخذ اقامت دائمی (PR) و بعد از گذشت حدود 6 الی 8 سال نیز به تابعیت آلمانی خودش دست پیدا کند.

شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در آلمان

متقاضیان باید در آزمون مربوط به اخذ تابعیت آلمان شرکت نمایند و به 17 سوال پاسخ صحیح بدهند. برای گذراندن این آزمون که 33 سوال دارد، باید به 17 سوال پاسخ درست بدهند. متقضیان زیر 16 سال که از مدارس این کشور فارغ التحصیل می­شوند، نیازی به شرکت در آزمون تابعیت ندارند. همچنین در صورت معلولیت یا بیماری تأیید شده نیز نیازی به گذراندن آزمون تابعیت نیست.

آلمان کشوری است که تابعیت دوگانه اشخاص را قبول ندارد و برای اخذ تابعیت این کشور باید تابعیت قبلی خود را لغو نمایند. متقاضی اگر از طریق ازدواج به آلمان مهاجرت نماید، باید شرایط زیر را برای اخذ تابعیت داشته باشد:

  • اگر با شهروند آلمانی ازدواج کرده باشد، بعد از گذشت 3 سال می ­تواند به تابعیت این کشور دست یابد.
  • اگر با یک فرد مقیم آلمان ازدواج نماید، وی باید 3 سال قبل از ازدواج، در خاک آلمان زندگی کرده باشد. در این صورت پس از 2 سال که در مجموع 5 سال می­شود، می تواند تابعیت کشور آلمان را اخذ نماید.

راه­ های تبدیل اقامت به تابعیت در آلمان

بعضی از متقاضیان می­توانند با واجد شرایط بودن بعضی موارد خاص سریع تر، تابعیت کشور آلمان را اخذ نمایند. به عنوان نمونه برخی از اشخاص از سوی دولت آلمان، دوره های پیشنهادی دریافت می­ نمایند. در این صورت مدت اقامت این افراد از 8 سال به 7 سال کاهش می­ یابد. پناهجویان نیز قادر خواهند بود در شرایط ویژه با اقامت کمتر از 8 سال، برای اخذ تابعیت آلمان تقاضا دهند.

متقاضیان زیادی از طریق ویزای تحصیلی به کشور آلمان مهاجرت می­ نمایند و به تحصیل رایگان مشغول می ­شوند. پس از فارغ التحصیل شدن و با تسلط به زبان آلمانی به دنبال کار می­ روند تا شغل مورد نظر را پیدا نمایند. بعد از یافتن شغل مناسب و بعد از 5 سال کار کردن، می ­توانند درخواست اقامت دائم یا تابعیت نمایند.

هزینه  های مورد نیاز زندگی در آلمان

یکی از مواردی که همواره باید مورد توجه متقاضیان مهاجرت قرار گیرد، هزینه هایی است که در طول مسیر مهاجرت با آن روبرو هستند. هزینه هایی که یک فرد برای مهاجرت به کشور آلمان با آن روبرو خواهد شد عبارتند از:

تحصیلی مهاجرت کاریطریق سرمایه گذاری الحاق خانواده
ترجمه مدارک تحصیلیترجمه مدارک تحصیلیمبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاریدریافت مدرک زبان
آموزش و آزمون زبان آلمانیآموزش و آزمون زبان آلمانیبیمههزینه های مربوط به سفارت
درخواست پذیرش مبالغ مربوط به سفارتهزینه های مربوط به سفارتمربوط به بلیت هواپیما
هزینه های مربوط به سفارتهزینه تایید مدارک در آلمانبلیت هواپیما
هزینه تایید مدارک در آلمانبلیت هواپیماهزینه محل اقامت
حق ثبت نام در دانشگاهبیمهامور اداری ثبت شرکت
هزینه های مربوط به بلیت هواپیمامحل اقامتمالیات بر درآمد در آلمان
بیمه دانشجوییهزینه های زندگی ماهیانه
هزینه محل اقامتگواهی تمکن مالی
هزینه های زندگی ماهیانهوکیل مهاجرتی
گواهی تمکن مالی
وکیل مهاجرتی

هزینه زندگی در آلمان 2023 برای مهاجران

نمی توان از اقامت در آلمان صحبت کرد ولی به موضوع مهم هزینه زندگی در آلمان اشاره ای نکرد. واقعیت این است که آلمان برای اقامت مهاجران خارجی کشور خیلی گرانی نیست. و طبق آخرین گزارشات آماری نیز متوسط هزینه زندگی ماهیانه در این کشور اروپایی برای هر نفر در حدود €1696 (یورو) می باشد.

بالاخره همان طوری که در نمودار آنالیزی زیر هم ملاحظه می شود، بیشترین بخش از بودجه مهاجران در کشور آلمان صرف هزینه خرید وسایل لازم از بازارها می شود:

توزیع هزینه های زندگی در آلمان

راحت ترین راه اقامت دائم آلمان

اگرچه تحصیل در اروپا در بسیاری از کشورهای این قاره ساده ترین روش مهاجرتی و کار در اروپا سخت ترین روش مهاجرتی برای ایرانیان است، شرایط در آلمان تا حدودی متفاوت رقم خورده است. در حال حاضر دسترسی به ویزای جستجوی کار آلمان چه برای متخصصان و چه برای دارندگان مدارک دانشگاهی سبب شده است تا مسیر مهاجرتی به این کشور پیشرفته اروپایی از این طریق هموارتر باشد. بدون تردید بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا در عوض تحصیل که هزینه در بر خواهد داشت، مشغول کار شوند و درآمدی کسب کنند که در نهایت منجر به اقامت خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر در مورد اقامت دائم آلمان این امکان را دارید که با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات مهم در خصوص اقامت دائم آلمان

بدون تردید از آنجا که آلمان کشوری صنعتی و پیشتاز در عرصه پیشرفت اقتصادی است، سوالات مهمی در خصوص اخذ اقامت این کشور پیش می آید که باید هر یک از آن ها را پاسخ دهیم.

  • درحال حاضر سریع ترین راه برای اخذ اقامت آلمان چیست؟ بدون تردید اخذ ویزای کاری آلمان سریعترین راه دستیابی به این هدف است.
  • آیا تحصیل در آلمان منجر به اخذ اقامت دائم خواهد شد؟ اقامت تحصیلی در آلمان صرفا یک اقامت موقت است.
  • آیا پناهندگی در آلمان می تواند منجر به اقامت دائم شود؟ اگرچه پناهندگی یکی از راه های اخذ اقامت بلند مدت آلمان است اما نمی توان به آن به عنوان یک راه مطمئن اشاره کرد چراکه آلمان در سال های گذشته بسیاری از درخواست های پناهندگی را رد کرده است.
  • بهترین راه برای دستیابی به اقامت کاری آلمان چیست؟ مراجعه به لیست مشاغل مورد نیاز کار در آلمان.
  • انواع روش ها برای اخذ اقامت دائم آلمان چیست؟ اخذ ویزای کاری آلمان، بلوکارت اتحادیه اروپایی، ویزای الحاق خانواده (ویزای همسر) و نیز ویزای سرمایه گذار آلمان از جمله راههای دستیابی به این هدف است.
  • در حالت عادی و از طریق کار در آلمان چند سال طول میکشد تا افراد به اقامت دائمی آلمان برسند؟ حداقل 5 سال
  • آیا از طریق ازدواج با تبعه آلمانی میتوان به اقامت دائم آلمان رسید؟ بله، بعد از 3 سال اقامت موقت در آلمان می توان برای اقامت دائم اقدام کنید.
  • سریعترین روش برای اخذ اقامت دائمی آلمان چیست؟ اخذ بلوکارت اتحادیه اروپایی (EU) فعلا سریعترین روش ممکن برای دست یابی به کارت اقامت دائمی آلمان محسوب می شود. چرا که افراد از این طریق بسته به شرایطشان در عرض 21 الی 33 ماه می توانند برای اخذ این نوع اقامت آلمان مهیا شوند.
4.8/5 - (20 امتیاز)

25 دیدگاه برای “اقامت دائم آلمان

  1. دل گفت:

    سلام. خسته نباشید. زمان سکونت/پرداخت مالیات در آلمان برای اخذ اقامت دائم از ۸ سال به ۵ تغییر کرده؟ و این تغییر قطعیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که شما فیری لنسر باشید 5 سال اگر نیروی کار متخصص باشید 4 سال

  2. موسوی گفت:

    سه سال اقامت دایم یعنی چقد میتونی رفت و آمد کنی به ایران

    1. داوری گفت:

      سلام
      هرچقدر که این کار رو بتونید انجام بدید

  3. آرش گفت:

    سلام. برای دریافت اقامت از طریق کار باید چطوری اقدام کنم و شما چطور کمک میکنین در این زمینه

    1. داوری گفت:

      سلام
      در چه زمینه ای میخواین در آلمان کار کنید و چند سال سابقه کاری دارید؟

  4. بنده خدا گفت:

    سلام اقامت از طریق حیطه ی کاری پرستاری و سابقه کاری کمتر از یکسال و سن ۲۲ با مدرک تحصیلی لیسانس و
    برای مدرک زبانی ب۱ المان هم اقدام شده…لطفا راهنمایی کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      خب چه سوالی دارید دوست من بفرمائید تا راهنماییتون کنم

  5. لیدا بهرامی گفت:

    ویزای کاری المان عالیه

  6. amir abbas گفت:

    اگه میشه در مورد شرایط تحصیلی در کشور آلمان هم مطلب بزارید

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای کسب اطلاع از شرایط تحصیل در آلمان مقاله مورد نظر را مطالعه نمایید.

  7. sohrab گفت:

    بهترین راه که بشه اقامت دائم رو تو آلمان گرفت ؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و وقت بخیر
      امکان اقدام برای آلمان از راه های مختلفی نظیر تحصیل و کار وجود دارد که بهترین راه متناسب با شرایط متقاضی تعریف می شود.

  8. ایمان گفت:

    ممنونم بخاطر اطلاعات خوب شما

  9. ترنم گفت:

    من قصد مهاجرت به آلمان را دارم و این مقاله خیلی منو کمک کرد مرسی از اطلاعات عالیتون

  10. خسروى گفت:

    آلمان واقعا كشور فوق العاده خوبيه ، بنظر ميرسه فعلا اقدام از طريق ويزاى جستجوى كار بهتر باشه

  11. عادل گفت:

    مرسی عالیییی

  12. حسین صادقی گفت:

    چطور می تونم از شما مشاوره داشته باشم؟

    1. رهنما گفت:

      دوست عزیز شما میتوانید با شماره 021-91003232 ارتباط بگیرید.

  13. صبا صابری گفت:

    سلام و خسته نباشید

    لطفا در مورد ثبت شرکت در آلمان توضیح می دید.
    ممنون از اطلاعات خوبتون

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ادب
      شما میتوانید مقاله ثبت شرکت در آلمان را مورد مطالعه قرار دهید.

  14. بیژن صفایی گفت:

    خدا ایشالا روزی کنه

  15. hiva گفت:

    besiar az maqale haye khooobetoon mamnoonam b nazare shoma behtarin ravesh baraye eqamat daeme alman che gozine ie?

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      روش های کاری و تحصیلی متداول ترین روش های مهاجرت به آلمانه

  16. کمیل گفت:

    آلمان کشور فوق العاده ایه برای زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *