مهاجرت

اقامت دائم برزیل

اقامت دائم برزیل

اخذ اقامت دائم برزیل در سال 2022 از سایر موضوعات پرمخاطب در باب مهاجرت به این کشور شناخته شده آمریکای جنوبی محسوب می گردد. آگاهی از برنامه های مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت از سایر موضوعاتی می باشد که در این مقاله نیز به آن پرداخته می شود. کشور برزیل بیشتر با قهوه و فوتبال شناخته می شود اما موقعیت مناسب این کشور بسیاری را به سمت خود جذب می کند. افراد متقاضی می توانند در خصوص تکمیل آگاهی از برنامه های مهاجرتی این کشور و اقصی نقاط دنیا با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و شرایط را نیز مورد بررسی قرار دهند.

  • بهترین راه برای دریافت اقامت دائم برزیل چیست؟
  • آیا می توان از طریق ازدواج اقامت برزیل را به دست آورد؟
  • کار تنها مسیر اخذ اقامت برزیل است؟
  • آیا می توان با تحصیل در برزیل اقامت دائم این کشور را به دست آورد؟

شرایط دریافت اقامت برزیل در 2022

برای دریافت اقامت دائم برزیل اشخاص به مجموعه ای از مدارک نیاز دارند. مدارک مورد نیاز، به نوع درخواست بستگی دارد. با این وجود برخی از مدارک به صورت عمومی از افراد دریافت می گردد. مدارک ارسالی توسط مراجع مختلف بررسی خواهد شد. این مراجع قانونی عبارتند از: پلیس فدرال، وزارت دادگستری و وزارت کار. باید این نکته را خاطر نشان کرد که دریافت اقامت دائم برزیل روندی زمان بر و پیچیده می باشد که در بسیاری از موارد خانواده فرد امکان مهاجرت همزمان با فرد درخواست کننده را خواهند یافت.

در سال 2022 اقامت دائم برزیل تنها به افرادی اعطا خواهد شد که مدارک کافی در اختیار داشته باشند. در یک جمع بندی کلی می توان گفت که 6 گروه قادر به دریافت اقامت دائم برزیل خواهند بود:

  1. کلیه افراد خارجی که قصد سرمایه گذاری در بخش تولیدی را دارند
  2. مدیران، مشاوران و صاحبان شرکت های حرفه ای یا تجاری
  3. محققان و یا متخصصان سطح بالا
  4. یک شخص بازنشسته خارجی
  5. همسران شهروندان برزیلی
  6. والدین فرزندان برزیلی

اقامت دائم برزیل از طریق سرمایه گذاری

همان طور که پیش تر به آن اشاره کردیم دریافت اقامت دائم برزیل برای 6 گروه امکان پذیر است. شرایط اخذ اقامت 2 گروه اول را در این بخش تشریح خواهیم کرد. اولین گام در راه اثبات توانایی اشخاص در کسب اقامت دائم چنین است. اثبات این مهم که شرکت خارج از برزیل و یا شرکت مادر آن BRL600000 (رئال برزیل) برای هر ویزا در کشور برزیل اثر اقتصادی خواهد داشت. گواهی چنین سرمایه گذاری باید نشان دهد که سرمایه گذاری در بانک مرکزی برزیل از طریق ثبت اظهار نامه الکترونیکی انجام پذیرفته است. در صورتی که شرکت توانایی انجام چنین سرمایه گذاری را ندارد یک راه دیگر پیش رو می باشد. شرکت باید BRL150000 (رئال برزیل) سرمایه گذاری کند. آن ها همچنین باید تضمین دهند که در 2 سال آینده 10 شهروند برزیلی را در شرکت خود استخدام خواهند کرد.

اعتبار اقامت برزیل از طریق سرمایه گذاری

اعتبار چنین ویزایی 3 ساله است. بررسی شرایط اعطای ویزا نیز به عهده وزارت کار خواهد بود. متقاضیان می بایست توجه داشته باشند که اشخاصی که به عنوان مدیر یک شرکت اقامت دائم دریافت می کنند، باید حداقل به مدت 5 سال برای آن شرکت کار کنند. این قانون تنها در صورتی زیر پا گذاشته خواهد شد که فرد به صورت هم زمان موظف به انجام کاری در شرکت مشابه دیگر شده باشد. اشخاص متقاضی برای آن که بتوانند دو یا چند مسئولیت را بپذیرید، باید قبل از اجازه اقامت وزارت کار را از چگونگی کار خود مطلع کنند که در صورت تخلف از این امر ویزای اشخاص نیز لغو خواهد شد.

اقامت دائم برزیل برای محققان یا متخصصان

یکی از راه های مهاجرت به برزیل، از طریق ویزای کاری این کشور است. امکان یافتن شغل برای محققان و متخصصان بسیار سخت تر می باشد. این افراد همچنین قادرند با ارائه مدارکی نظیر گواهی از موسسات علمی و تحقیقاتی که نشانگر نیاز کشور به فرد باشد و مدارک علمی برجسته در یک رشته تحصیلی، اقامت دائمی خود را در برزیل تضمین کنند.

اقامت دائم برزیل برای محققان یا متخصصان

اقامت بازنشستگان در برزیل

کشور برزیل این امکان را برای بازنشستگان ایجاد کرده است تا بتوانند در این کشور زندگی کنند. خانواده این افراد نیز قادر خواهند بود همراه آن ها وارد این کشور شوند، تنها باید ثابت شود که این افراد یکی از افراد وابسته به فرد بازنشسته هستند. فرد درخواست کننده باید ثابت کند که ماهیانه در حدود 2000$ (دلار آمریکا) درآمد دارد. در این صورت وی می تواند برای خود و 2 نفر دیگر ویزا دریافت کند. برای هر فرد اضافه، در آمد او نیز باید 1000$ (دلار آمریکا) بیش تر شود. وی باید 2 مدرک زیر را حتما ارائه کند:

  • نامه رسمی از یک سازمان خارجی که مسئولیت پرداخت حق بازنشستگی را دارد.
  • گواهی معتبر بانکی که نشان دهد ماهیانه حداقل 2000$ (دلار آمریکا) به حساب فرد واریز می شود.

اقامت دائم برزیل از طریق ازدواج

تمامی افرادی که با شهروند برزیلی ازدواج می کنند، می توانند اقامت دائم این کشور را بدست آورند. در این صورت اشخاص باید یک سند ازدواج رسمی داشته باشند. محل ازدواج زوجین نیز بی اهمیت است اما باید حتما به صورت قانونی ثبت شده باشد. مدارک زوجین توسط وزارت دادگستری بررسی خواهد شد. یک نفر به نمایندگی از کشور برزیل به آدرس محل زندگی شریک زندگی سرزده مراجعه خواهد کرد که دلیل این کار آن است که دولت برزیل قصد دارد اطمینان حاصل کند که ازدواج حقیقی است.

اخذ اقامت دائم برزیل از طریق تولد فرزند

کشورهای جهان در بحث سیستم ارائه پاسپورت از طریق تولد به دو نوع سیستم خاک و سیستم خون تقسیم می‌ شوند؛ کشورهایی که سیستم خون دارند یعنی حتی اگر فرزند از پدر و مادر شهروند در خاک کشور دیگری متولد شود نیز کودک پاسپورت و اقامت دائم کشور والدین را دریافت می کند. کشور برزیل از معدود کشورهای جهان می‌ باشد که در حال حاضر همچنان از سیستم خاک برای ارائه پاسپورت به فرزندان تازه‌ متولد شده در خاک این کشور استفاده می‌ کند؛ سیستم خاک یعنی که پدر و مادر برای مثال شهروند ایران باشند اما فرزندان حتی در طی یک سفر توریستی در کشور برزیل متولد شود پاسپورت برزیلی می گیرد.

فرزندان تازه‌ متولد شده پاسپورت کشور برزیل را دریافت می‌ کنند اما این مسئله برای والدین یعنی پدر و مادر آورده خاصی ندارد و آن ها اقامت دریافت نمی کنند مگر اینکه در این کشور شغل پیدا کنند و یا پذیرش تحصیلی بگیرند. در سال‌ های گذشته با توجه به دشواری دریافت جاب آفر و یا اخذ پذیرش تحصیلی ایرانیان بسیاری از طریق تولد فرزند برای دریافت پاسپورت و اقامت دائم برای کودکان خود کشور برزیل را انتخاب می کردند؛ امروزه اخذ پاسپورت توریستی با سخت گیری بیشتری توسط دولت برزیل بررسی می گردد.

شرایط مهاجرت والدین به برزیل

به تمامی افرادی که فرزندی برزیلی دارند، اقامت دائم این کشور اعطا خواهد شد. اثبات این قضیه به عهده وزارت دادگستری کشور برزیل است. فرزند برزیلی باید از لحاظ اقتصادی به فرد خارجی (پدر یا مادر) وابسته باشد. همچنین این فرد باید سرپرست قانونی فرزند برزیلی باشد. این نوع اخذ اقامت دائم مبنی بر سیستم اعطای خاک نیز می باشد.

الحاق خانواده در برزیل

کشور برزیل این امکان را در اختیار مهاجران قرار داده است تا خانواده خود را به همراه داشته باشند. مقصود از خانواده همسر و فرزندان با سن کم تر از 24 و والدین سالخورده است. هر فردی که بتواند اجازه اقامت در برزیل را بدست آورد، اعضای خانواده وی نیز همان ویزا را دریافت خواهند کرد. با این وجود کسانی که به عنوان همراه، با مهاجری با اجازه اقامت موقت، به برزیل سفر می کنند، اجازه کار را نخواهند داشت. این افراد باید خود مراحل قانونی برای دریافت کار را از ابتدا طی کنند.

اشخاصی که تمایل به اخذ اقامت دائم برزیل را دارند می بایست با در نظر گرفتن شرایط مهاجرت به برزیل از این روند نیز آگاهی داشته باشند. تحصیل و اعزام دانشجو به برزیل یکی از محبوب ترین برنامه مهاجرتی محسوب می گردد که مورد استقبال نیز قرار گرفته است. افراد می توانند با مطالعه این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از این روند آگاهی کامل داشته باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *