ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

اقامت دانمارک از طریق خرید ملک

اقامت دانمارک از طریق خرید ملک

هدف از نگارش این مقاله اطلاعاتی در باب اقامت دانمارک از طریق خرید ملک است که قصد داریم اطلاعاتی کاربردی را در اختیار متقاضیان قرار دهیم. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که آیا اقامت دانمارک از طریق خرید ملک امکان‌‌ پذیر است یا خیر، اقامت دانمارک از این طریق چه مزایایی دارد و چه عواملی برای اقامت دانمارک با خرید ملک لازم است. با این توضیحات، سوالات کلیدی که ما در این مقاله در پی پاسخگویی هستیم عبارتند از:

  • آیا شرایط اخذ کارت اقامت دانمارک از طریق خرید ملک برای خارجی ها امکان پذیر است؟
  • مدارک و مراحل خرید ملک در دانمارک چگونه است؟
  • امتیازات خرید ملک در کشور دانمارک چیست؟

فرآیند اقامت دانمارک از طریق خرید ملک

اقامت دانمارک از طریق خرید ملک از قوانین خاصی برخوردار می باشد. این قوانین در تاریخ مارس 2014 به ثبت رسیده است. طبق این قوانین کسی که عضو اتحادیه اروپا نیست، برای خرید ملک باید کسب جواز از وزارت دادگستری بنماید. همچنین باید ثابت کند که در سال جاری ملک خریداری شده مورد استفاده برای اقامت شخصی ایشان خواهد بود. همین طور اقامت شخص را وزارت دادگستری باید تایید نماید. شهروندان مجارستان و اتحادیه اروپا برای خرید ملک در دانمارک نیازی به جواز وزارت دادگستری ندارند. اما این افراد باید ثابت کنند ملک خریداری شده برای اقامت شخصی در طول سال خواهد بود. خرید ملک در دانمارک معمولاً چند ماه طول می‌کشد. معمولاً از یک وکیل برای کارهای قانونی خرید ملک استفاده می‌نمایند.

افرادی نیز هستند که نیازی به کسب اجازه از وزارت دادگستری برای خرید ملک ندارند. مثلاً کسانی که مقیم دانمارک هستند، یا امروزه در دانمارک ساکن هستند، یا 5 سال حضور مستمر در دانمارک دارند. این افراد برای تحصیل و کار نیز نیازی به مجوز از سوی وزارت دادگستری ندارند. عوامل موثر برای اخذ مجوز خرید ملک در دانمارک شامل متاهل بودن، به دنیا آمدن فرزند در دانمارک، ثبت نام فرزند در مدرسه‌های دانمارکی، دارا بودن شغل دائم در کشور دانمارک و علاقه به زبان دانمارکی و یادگیری زبان دانمارکی- علاقه به فرهنگ دانمارکی می باشد.

کسب مجوز خرید ملک در دانمارک

فردی که قصد خرید ملک دارد برای کسب مجوز باید دلایل روشنی به وزارت دادگستری ارائه دهد. مثلاً این‌ که در حال حاضر در دانمارک سکونت دارد. وزارت دادگستری این دلایل را بررسی نموده و این که شخص می‌تواند مقیم دانمارک شود یا خیر. وزارت دادگستری برای تسریع در ارزیابی و صدور مجوز کار را به دادگاه ثبت ملک سپرده است. هدف از تشکیل این دادگاه تصمیم گیری در باب اخذ اقامت دانمارک متقاضی است.

قیمت خرید ملک در دانمارک در سال 2023

قیمت خرید ملک از 70000€ (یورو) به بالا در دانمارک تخمین زده شده است. کمک ‌های مالی از سوی بانک‌های مختلف و مؤسسات اعتباری معمولاً تا 80% ارزش اموال به طور وام داده می‌شود. در همین باب می توان به گواهی خرید از وام دهنده در خصوص تائید مالی اشاره داشت. سپس خریدار قادر است در صورت پیدا کردن ملک مناسب سریع خریداری نماید.

البته برای خرید ملک در دانمارک باید دید فرد در چه منطقه و شهری قصد خرید ملک خواهد داشت. منتهی در مجموع خرید ملک در این کشور در مقایسه با ایتالیا، مجارستان، آلمان، رومانی و غیره بسیار گران تر است. به همین دلیل بسیاری از افرادی که در دانمارک ملک خریداری می کنند تا مدت ها آن ها اجاره می دهند تا بتوانند از این طریق وام مسکنی که اخذ نموده اند را پرداخت نمایند. قیمت اجاره مسکن و خرید ملک در دانمارک طی سال 2023 به شرح ذیل است:

نوع مسکنقیمت به کرون دانمارک
اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در شهرهای بزرگ دانمارکDKK6535
اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در شهرهای کوچک دانمارکDKK4681
اجاره ماهانه آپارتمان 3 خوابه در شهرهای بزرگ دانمارکDKK11911
اجاره ماهانه آپارتمان 3 خوابه در شهرهای کوچک دانمارکDKK9041
قیمت خرید یک متر مربع آپارتمان در شهرهای بزرگ دانمارکDKK38211
قیمت خرید یک متر مربع آپارتمان در شهرهای کوچک دانمارکDKK26541

گزارش چگونگی ساخت‌ و ساز در دانمارک

اکثر فروشندگان ملک، از مالکیت مبتنی بر سند و چگونگی ساخت‌ و ساز گزارش دارند. این گزارش به وسیله‌ یک متخصص ساختمان تهیه شده است. او می‌ تواند برای هر خریداری این سند را در دسترس قرار دهد. این گزارشات ارائه‌ دهنده نقص‌ های ملک و جزئیاتی در مورد وضعیت فیزیکی ملک است. چنانچه این گزارش ارائه نشده باشد فروشنده مسئول تمام نقص‌ های جدی ملک تا 20 سال آینده است. چنانچه خریدار بخواهد عمل انتقال انجام بدهد، هزینه این انتقال بین آن‌ ها و فروشنده اموال تقسیم خواهد شد. یک عمل انتقال برای خریدار و فروشنده منفعت به همراه دارد. این‌ که خریدار در برابر نقص و زیان‌ های ممکنه در امان است. فروشنده نیز در برابر ادعاهای خریدار در امان می‌ماند.

وقتی مبایعه‌ نامه توسط خریدار و فروشنده امضا شد، خریدار باید 5% از قیمت ملک را به نماینده املاک بپردازد. خریدار مدت 6 روز زمان دارد مبایعه‌ نامه را فسخ نماید. ولی امکان دارد مجبور باشد 1% از قیمت خرید را به فروشنده بپردازد. تعادل در قیمت خرید در زمان بستن عقد بیع، برای فروش ملک قابلیت پرداخت دارد.

مدارک مورد نیاز برای خرید خانه در دانمارک

ارائه لیست مدارک برای خرید ملک توسط وکیل اشخاص به خریداران انتقال می یابد. لیست مدارک به شرح زیر است:

  • نقشه ملک (عرصه و اعیان)
  • پروانه ساخت از شهرداری محلی
  • اطلاعات BBR شامل جزئیات اموال مانند اندازه، ابعاد، محل، تاریخ و شرایط فنی صادره از سوی شورای محلی
  • برگه مالیات املاک
  • طرح و رتبه‌ بندی انرژی، نمایش مصرف برق و گرما و آب
  • بیمه نامه ملک مورد نظر

شرایط دریافت اقامت دانمارک از طریق خرید ملک

شرایط دریافت اقامت دانمارک از طریق خرید ملک

درست است که دانمارک کشوری لیبرالیسم شناخته شده است، اما به سختی می‌توان در این کشور با توجه به قوانین مالکیت خاک این کشور خرید ملک انجام داد. بنابراین تنها افراد با شرایط زیر می‌توانند به طور واقعی در دانمارک خرید ملک داشته باشند:

آیتمشرح
اقامت پیوسته متقاضیتا 5 سال متوالی
ملیت متقاضیاتباع اتحادیه اروپایی (EU) در حال کار در دانمارک
داشتن اقامت دانمارک از نوع دائم
مدت اقامت قانونیتا حداقل 8 سال

علاوه بر این، محدودیت‌ های دیگری نیز متوجه مالکیت افراد خارجی است. مثلاً خرید و حتی اجاره منزل در مناطق ساحلی به هنگام شروع تعطیلات تابستانی. این کار «قوانین ضد آلمانی» نام دارد. چرا که این منازل توسط صاحبان خانه‌ های دوم آلمان به منظور جلوگیری از تجاوز به مناطق ساحلی ساخته شده است. کلاً خرید ملک در کل سال و همه‌ جای دانمارک، با توجه به بعضی الزامات بیان شده ممکن است.

خرید ملک برای افراد خارجی در دانمارک

خرید ملک در واقع پروسه‌ ای دشوار است. زیرا فرد متقاضی فردی خارجی و غیرمجاز شناخته می‌ شود. این افراد قادرند برای انجام خرید ملک از شرکت‌ های محدود محلی یاری بگیرند. مثلاً (ApS Anpartsselskab) شرکت خصوصی دانمارکی است که برای انجام این پروسه پیشنهاد می‌ کنیم. در کشور دانمارک، اشخاص حقوقی هم برای خرید ملک مجازند.

برای شخصی که خانه‌ ای را در دانمارک خریداری کرده است، پیشنهادی می کنیم که این خانه را به متخصصی نشان بدهند. برای بررسی و معاینه مشکلات و خطاهای منزل و یا مشکلاتی که بعدا امکان به وجود آمدنشان است. فروشنده نیز برای مشخص شدن وضعیت فیزیکی ملک باید گزارش دارایی به خریدار ارائه دهد. درست است که این گزارش از ملزومات خرید ملک نیست، اما توصیه می‌شود که باشد. در هنگام خرید ملک فروشنده باید مطالبی را در اختیار خریدار قرار دهد. این مطالب شامل آگاهی کامل ازموقعیت جغرافیای ملک و بیان گزارشات مربوطه به خریدار می باشد.

تسویه حساب جهت خرید ملک در دانمارک

بعد از بستن قرارداد، نقل و انتقال سند، باید در دفتر ثبت اسناد به طور رسمی ثبت گردد و این کار معمولاً از طریق وکیل طرفین صورت می‌پذیرد. قبل از امضای قرارداد، وکیل تمام اسناد و مدارک خریدار را تأیید می‌نماید و قرارداد خرید که امضا شد، خریدار 5% از پرداخت اولیه را نقدی پرداخت می‌کند. پس از پرداخت اولیه، مابقی در بانک فروشنده و یا پس از گذراندن فروش به بعضی حساب‌های بانکی، سپرده می‌شود. لازم به ذکر است که می‌توان این مبالغ را به مدت 60 تا 120 روز سپرده در بانک کرد اما منبع پول باید شفاف و روشن باشد.

مزایای خرید املاک و مستغلات در کشور دانمارک

برای خرید ملک در دانمارک بهتر است به این نکات توجه نمائید:

  • با خرید ملک در دانمارک، نمی‌ توان اقامت اروپا را دریافت نمود.
  • پس از آن می‌ توان بدون ویزا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن سفر کرد.
  • با اقامت اروپا که از راه سرمایه‌ گذاری و خرید ملک به دست آمده است شامل محدودیت سنی نمی‌ باشید.
  • حتی نیاز به یادگیری زبان انگلیسی هم نخواهید داشت.
  • اقامت به دست آمده از راه سرمایه‌ گذاری و خرید ملک در دانمارک روی تحصیل فرزندان هم تأثیرگذار است.
  • فرزندان از تحصیلات در سطح کشورهای عضو اتحادیه اروپا و عضو شنگن و همچنین تحصیل رایگان برخوردارند.
  • با این اقامت از امکانات رفاهی و بهداشتی و درمانی رایگان در سطح کشورهای عضو اتحادیه اروپا و عضو شنگن برخوردار خواهید شد.
  • همچنین با این اقامت از زندگی امن و با ثبات مالی برخوردار خواهید شد.

نوع دیگری از خرید ملک در دانمارک، خرید شرکت و یا سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در دانمارک می باشد. برای ثبت شرکت با سهم حداقل DKK40000 (کرون دانمارک)، سهمی در شرکت خریداری خواهد شد. متقاضیانی که تمایل به دریافت اقامت دانمارک از طریق خرید ملک را دارند نیز می توانند با وکلا ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره شوند. آگاهی کامل از شرایط مهاجرت به دانمارک و سرمایه گذاری در دانمارک از موارد حائز اهمیت در خصوص مهاجرت به این کشور محسوب می شود.

سوالات متداول درباب اقامت دانمارک از طریق خرید ملک

متقاضیانی که تمایل به اخذ اقامت دانمارک از روش خرید ملک دارند سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  1. شرایط خرید ملک در دانمارک چیست؟ شهروندان کشورهای خارجی برای خرید ملک در دانمارک نیاز به مجوز اداره دادگستری دارند و باید اثبات کنند در دانمارک زندگی و کار می کنند.
  2. قیمت ملک در دانمارک چقدر است؟ قیمت املاک در دانمارک از 70000€ (یورو) به بالا تخمین شده است که به میزان 80% این مبلغ وام اعطا می گردد.
  3. مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در دانمارک چیست؟ نقشه ملک، پروانه ساخت، برگه پرداخت مالیات، بیمه نامه ملک، قبوض پرداخت آب، برق و گاز.
  4. مزایای خرید ملک در دانمارک چیست؟ زندگی در کشوری با ثبات اجتماعی بالا، اقامت شنگن و اتحادیه اروپا، برخوداری از خدمات شهروندی.
  5. آیا با خرید ملک در دانمارک می توان اقامت را اخذ نمود؟ خرید ملک در دانمارک منجر به اخذ اقامت برای شهروندان خارجی نمی گردد. در حال حاضر خرید ملک در کشورهای فرانسه، اسپانیا و پرتغال منجر به اعطا اقامت می گردد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *