مهاجرت

اقامت دومنیکن از طریق ازدواج

اقامت دومنیکن از طریق ازدواج

اخذ اقامت دومنیکن از طریق ازدواج یکی از روش های قانونی برای مهاجرت و اخذ اقامت این کشور می باشد. جمهوری دومنیکن با مناظر رمانتیک خود از سواحل شن سفید بی نظیر، علاوه بر انبوهی از اقامتگاه ‌های پیشنهادی در چندین خط ساحلی، انتخاب محبوبی برای ازدواج است. هتل های جمهوری دومنیکن در ارائه بسته ها و خدمات عروسی از جمله کمک به گواهی ازدواج، استخدام برنامه ریزان رویداد و عکاسان، رزرو خدمات آبگرم، کیک عروسی شخصی، پذیرایی، موسیقی و گل آرایی، از جمله جزئیات دیگر که باعث می شود عروس و داماد بر روی آنها تمرکز کنند برای لذت بردن از سفر عالی هستند. در این نوشتار، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کاملی درباره شرایط، الزامات و هزینه های اقامت دومنیکن از طریق ازدواج جمع آوری کرده اند.

افرادی خارجی که قصد دارند اقامت دومنیکن را از طریق ازدواج دریافت کنند، باید با یک شهروند دومنیکن ازدواج کنند. این امر با الزامات و شرایط خاصی همراه می باشد و متقاضیان به طور کامل باید از این الزامات مطلع باشند. برای ازدواج یک ازدواج یک شهروند خارجی و یک شهروند دومنیکن و دریافت اقامت این کشور از طریق ازدواج، اثبات واقعی بودن رابطه زوجین ضروری است. البته علاوه بر این مورد، الزامات دیگری نیز وجود دارند که در ادامه به بررسی کامل آنها پرداخت شده است.

الزامات اقامت دومنیکن از طریق ازدواج

دفاتر وضعیت مدنی جمهوری دومنیکن می توانند درخواست ازدواج از هر شهروند جهان را در فرآیند ازدواج، بدون توجه به اینکه ازدواج بین یک خارجی و یک شهروند دومنیکن یا بین 2 خارجی، طبق قانون جمهوری دومنیکن انجام شود، رسیدگی کند. فرآیند اخذ اقامت دومنیکن از  طریق ازدواج از انتخاب یک اداره ثبت احوال، درخواست شرایط و رزرو روز ازدواج مدنی انجام می شود. ارائه شناسنامه برای ازدواج در دومنیکن ضروری می باشد. هر سند خارجی باید محضری باشد، به زبان اسپانیایی ترجمه شده و اصل و ترجمه آن توسط مرجع مربوطه ارسال شود. متناوباً، هنگامی که سند اصلی Apostilled شد، می توان آن را برای ترجمه توسط بخش کنسولی ارسال کرد. علاوه بر این متقاضیان در صورت نیاز باید گواهی طلاق ارائه دهند. ارائه سوگندنامه که وضعیت تأهل و نشانی که شماره گذرنامه متقاضی را نشان می دهد نیز الزامی می باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده، یکی دیگر از الزامات اقامت دومنیکن از طریق ازدواج، استشهادنامه برای شهروندان دومنیکن می باشد که می تواند توسط دفتر کنسولی صادر شود. همچنین هم عروس و هم داماد باید فتوکپی پاسپورت معتبر و کارت ملی (در صورت وجود) ارائه دهند. رعایت حداقل سن مورد نیاز طبق قانون دومنیکن نیز ضروری می باشد و اگر هر یک از طرفین حداقل سن مورد نیاز قانون دومینیکن (18 سال) را نداشته باشند، باید مجوز ازدواج محضری را از والدین یا قیم قانونی خود ارائه دهند. افرادی که قصد دارند در دومنیکن ازدواج کنند و ازدواج آنها به درستی در این کشور ثبت شود باید 2 حامی با کارت ملی یا پاسپورت داشته باشند و هزینه های مربوط به اداره ثبت احوال را بپردازند.

مدارک لازم جهت اقامت دومنیکن از طریق ازدواج

برای ازدواج در دومنیکن، یک مرد و یک زن باید حداقل سن معینی داشته باشند (16 برای مردان و 15 برای زنان)، از نظر قانونی واجد شرایط ازدواج باشند و به میل خود قرارداد ازدواج را منعقد کنند. عدم رعایت هر یک از این معیارهای اساسی می تواند به این معنی باشد که مقامات دومنیکن از ثبت ازدواج به عنوان قانونی خودداری می کنند.

علاوه بر این، خارجیانی که مایل به ازدواج در جمهوری دومنیکن هستند باید شرایط زیر را رعایت کرده و مدارک زیر را ارائه دهند:

  • پاسپورت و کپی آن
  • کپی تمبرهای آخرین ورودی
  • مدرک اقامت دومنیکن (اگر فرد ساکن جمهوری دومنیکن نباشد، هزینه اضافی اعمال می شود و باید کارت توریستی ارائه شود).
  • اظهار سوگند نزد دفتر اسناد رسمی مبنی بر مجرد بودن و واجد شرایط بودن برای ازدواج.
  • کپی شناسنامه خارجی و ترجمه قانونی گواهی
  • در صورت طلاق، کپی طلاق و ترجمه قانونی آن.
  • 2 شاهد (به غیر از خانواده)

سوگندنامه وضعیت تاهل و نشانی یک بیانیه سوگند نامه کتبی است که در آن یک شهروند تحت سوگند در زمان امضا خود را مجرد اعلام می کند و اطلاع می دهد که در 2 سال گذشته در کجا زندگی می کرده است. شهروندان دومنیکن که برای مؤثر بودن سوگندنامه در جمهوری دومنیکن یا کشور دیگری نیاز دارند، می توانند برای دریافت سوگندنامه به دفتر کنسولی دومنیکن مراجعه کنند. پس از اظهار سوگند نزد دفتر اسناد رسمی، بیانیه سوگند باید در دفاتر Procuraduría General de La República قانونی شود. علاوه بر این، قانون دومنیکن ایجاب می کند که اطلاعیه ازدواج مورد نظر باید قبل از مراسم منتشر شود. ادارات وضعیت مدنی دومنیکن به هر شهروند جهان در فرآیند ازدواج کمک می کنند، صرف نظر از اینکه ازدواج بین یک خارجی و یک شهروند دومینیکن یا بین دو خارجی باشد، همیشه قوانین جمهوری دومنیکن را اعمال می کند.

مدارک لازم جهت اقامت دومنیکن از طریق ازدواج

هزینه ثبت ازدواج در دومنیکن

ثبت ازدواج در دومنیکن توسط اداره ثبت احوال انجام می شود و با توجه به شرایط افراد، دارای هزینه های مختلف می باشد.

در نمودار زیر به هزینه ثبت ازدواج در دومنیکن اشاره شده است:

هزینه ثبت ازدواج در دومنیکن

شایان ذکر است اگر مسئول ثبت احوال برای ثبت ازدواج به سفارش زوجین اقدام به ثبت ازدواج در خارج از اداره ثبت احوال کند، هزینه های ذکر شده متغیر خواهند بود.

در جدول زیر به هزینه ثبت ازدواج در خارج از اداره ثبت احوال اشاره شده است:

وضعیت عروس و دامادهزینه ثبت ازدواج
متقاضیان خارجی باشند و ساکن دومنیکن نباشند.$374 (دلار)
یکی از زوجین مقیم دومنیکن باشد.$289 (دلار)
عروس و داماد مقیم دومنیکن باشند.$187 (دلار)

پس از ازدواج، اداره ثبت احوال یک گواهی ازدواج صادر می کند، برای اینکه در خارج از کشور موثر باشد، توصیه می شود که به طور مناسب در وزارت خارجه دومنیکن ارسال شده و به زبان لازم ترجمه شود. هموطنان محترم می توانند با بهره مند شدن از خدمات و امکانات بی نظیر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کاملی درباره شرایط مهاجرت به بهترین کشور دنیا کسب کنند و برای اخذ اقامت در کشور مورد علاقه خود انجام امور حقوقی مرتبط را به متخصصان ما بسپارند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *