مهاجرت

اقامت شیلی از طریق ازدواج

اقامت شیلی از طریق ازدواج

در این مقاله شما با آخرین تغییرات اخذ اقامت شیلی از طریق ازدواج آشنا خواهید شد که پارلمان شیلی در 21 آگوست سال 2017 آن را به تصویب رسانده است. فرقی نمی کند که شما مایل به اخذ کدامیک از ویزاهای شیلی برای مهاجرت به این کشور باشید. شرط اساسی در این مورد، اطلاع از شرایط روش های مختلف مهاجرتی به شیلی از جمله از طریق ازدواج می باشد. شرط اخذ اقامت موقتی شیلی از طریق روش ازدواج تنها از طریق اسپانسرشیپی همسر امکان پذیر است که آن هم شرایط خاص خود را داراست.

  • شرایط لازم برای ازدواج با اتباع شیلی چیست؟
  • شرایط ثبت ازدواج در شیلی برای شهروندان خارجی چیست؟
  • مزایای ازدواج در این کشور چیست؟
  • آیا ازدواج همجنسگرایان در شیلی رسمیت دارد؟
  • مدارک لازم برای ثبت ازدواج در شیلی کدامند؟
  • ویزای مربوط به مهاجرت از طریق ازدواج با اتباع شیلی چیست؟
  • آیا امکان اخذ پاسپورت شیلی از طریق ازدواج با شهروندان شیلیایی برای متقاضیان فراهم می باشد؟

با وجود اینکه ازدواج با اتباع شیلی هیچ گونه منع و محدودیت قانونی از نظر دولت شیلی ندارد. اما به خاطر داشته باشید که روند مهاجرت به شیلی از طریق ازدواج یک فرآیند پیچیده می باشد. کسب اقامت شیلی توسط ازدواج با شهروندان شیلیایی طرفداران خاص خود را دارد. لازم به ذکر است که این مقاله صرفا برای کسب آگاهی متقاضیان نگارش شده است و موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص هیچ گونه خدماتی ارائه نمی دهد.

شرایط ازدواج با اتباع شیلی

هر کشوری دارای قوانین بخصوصی در رابطه با ازدواج اتباع خود با اتباع بیگانه می باشد. کشور شیلی نیز در این زمینه شرایط و قوانین ویژه های دارد که متقاضیان امر بایست بدان توجه نمایند. برای ازدواج با اتباع شیلیایی شما باید حائز شرایطی باشید تا صلاحیت شما برای این کار محرز گردد از جمله:

  • وضعیت تجرد خود را برای مقامات مسئول در سفارت شیلی اثبات نمایید.
  • ارائه مدرک اثبات شرایط سنی (بطور متوسط 34 سال) برای ازدواج در شیلی الزامی است.
  • همچنین مدارک مسافرتی و هویتی معتبری نیز به همراه داشته باشید.

لازم به ذکر است که کلیه مدارک فوق اعم از کارت شناسائی، شناسنامه، پاسپورت معتبر متقاضی و نیز سند ازدواج قبلی (در صورت ازدواج قبلی) می بایست به زبان اسپانیایی ترجمه شود. سپس این مدارک به هنگام مراجعه حضوری در سفارت شیلی باید به مامور سفارت تحویل داده شود.

نوع اقامت شیلی از طریق ازدواج

معمولا دولت شیلی برای کلیه شهروندان خارجی که قصد اقامت شیلی از طریق ازدواج را دارند، ویزای اقامت موقتی صادر می کند. بدیهی است که مدت اعتبار ویزای مذکور ماکسیمم تا یک سال می باشد. پس دارنده این نوع ویزا مجاز به کار، تحصیل و یا بیزینس در شیلی تا مدت زمان مشخص شده قانونی می باشد. در صورت ازدواج اتباع شیلی با شهروندان خارجی، همسر شخص برای اخذ اقامت شیلی ممکن است که درخواست ویزای اقامت موقتی خانوادگی یا Dependence Temporary Residence Visa را ارائه نماید.

بر این اساس رابطه با متقاضی اصلی حتما بایستی از طریق گواهی تولد (شناسنامه) یا سند ازدواج رسمی به تایید برسد. تنها با این شرط است که می توان برای درخواست ویزای اقامت موقتی وابستگان در شیلی اقدام لازم را انجام داد. اما متقاضیان ازدواج در شیلی باید به این نکته مهم توجه لازم را داشته باشد که ویزای مذکور به شما اجازه کار در کشور شیلی را نمی دهد. بنابراین همسران خارجی اتباع شیلی که با دعوت نامه همسر خود به شیلی مهاجرت کرده اند می توانند برای کار در این کشور جداگانه درخواست ویزای قرارداد کاری را درخواست نمایند.

شرایط لازم برای اقامت شیلی از طریق ازدواج

همانطور که در مطالب فوق نیز بیان شد، متقاضیان ازدواج در شیلی برای اثبات روابط زناشویی خود نیازمند ارائه مدارکی همچون شناسنامه (گواهی تولد) و نیز سند ازدواج هستند. اما در صورتی که مدارک مذکور توسط کشور ایران یا هر کشور خارجی غیر از شیلی صادر شده باشد، آن مدارک باید رسما به زبان اسپانیولی ترجمه و در دفترخانه اسناد رسمی تایید و مهر شود. درخواست ویزای اقامت شیلی از این طریق صرفا از طریق سفارت مقدور است. اما مراحل اخذ اقامت شیلی از طریق ازدواج بدین قرار است:

مراحلشرایط هر مرحله
مرحله 1باز کردن یک حساب کاربری در سایت http://tramites.minrel.gov.cl
مرحله 2تکمیل آنلاین فرم درخواست ویزای اقامت موقت شیلی پس از باز کردن اکانت (Register request/ Type of application/ Visa)
مرحله 3اسکن و آپلود کلیه مدارک و اسناد ضروری

لطفا توجه داشته باشید که هر کدام از فایل های مدرک خاص را به طور جداگانه ای مثلا با عنوان PoliceCertificate.pdf نامگذاری و سپس به سفارت شیلی تحویل دهید.

شرایط لازم برای اقامت شیلی از طریق ازدواج

مدارک لازم برای اقامت شیلی از طریق ازدواج

اکنون که با شرایط و نحوه اخذ اقامت شیلی از طریق ازدواج آشنا شدیم، می توانیم به سراغ مرحله بعدی یعنی جمع آوری اسناد و مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت شیلی برویم. بنا بر اعلام وزارت خارجه شیلی، اسناد مورد نیاز برای درخواست اقامت شیلی از طریق روش ازدواج در سال 2022 عبارتند از:

  • پاسورت معتبر فرد متقاضی با مدت اعتبار 6 ماهه (ضروری)
  • گواهی استعلام سوء سابقه پلیس در عرض 3 ماه اخیر (ضروری)
  • گزارش پزشکی کامل و موثق صادره در 60 روز اخیر (ضروری)
  • گواهی ازدواج یا Marriage Certificate ارائه شده توسط همسر شیلیایی (ضروری)

لازم به ذکر است که کلیه مدارک فوق برای ارایه به سفارت یا کنسولگری شیلی جهت بازبینی و تایید صلاحیت هر متقاضی اجباری است. اما امکان دارد علاوه بر مدارک فوق برخی مدارک دیگر همانند نامه بیان کننده هدف از مهاجرت به شیلی نیز شاید جزو این مدارک درخواستی باشد.

هزینه و زمان رسیدگی به ویزای اقامت خانوادگی شیلی

در ادامه شاید متقاضیان اخذ اقامت شیلی از طریق ازدواج سوالات و ابهاماتی درباره هزینه و زمان رسیدگی به درخواست ویزای اقامت خانوادگی شیلی داشته باشند. در این زمینه باید به این نکات اشاره شود که پس از تحویل مدارک لازم به سفارت شیلی شما باید در مصاحبه حضوری در سفارت شرکت نمایید. در این خصوص آشنایی متقاضیان با زبان اسپانیایی می تواند باعث جلب توجه آفیسر سفارت و تسهیل کننده درخواست ویزا باشد. کل مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای اقامت خانوادگی شیلی Dependence Temporary Residence Visa در حدود حداکثر 20 روز کاری می باشد. اما هزینه لازم برای این کار نیز بسته به ملیت هر متقاضی می تواند از 50$ تا 150$ (دلار آمریکا) متغیر باشد. پرداخت هزینه ها معمولا به صورت آنلاین و قبل از رجوع به سفارت شیلی و تحویل اسناد و مدارک می باشد.

امتیازات اقامت شیلی از طریق ازدواج در 2022

اکنون و پس از بحث جامع در خصوص شرایط و الزامات اخذ اقامت کشور شیلی با روش ازدواج با اتباع شیلی حالا شما را با امتیازات این روش مهاجرتی آشنا می کنیم. طی سال 2022 از امتیازات خاص متقاضیان این روش در شیلی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • امکان اخذ سریع اقامت موقت یک ساله در شیلی
  • دریافت اقامت دائم (PR) شیلی فقط پس از 120 روز
  • دریافت پاسپورت شیلی پس از 3 سال
  • اخذ آسان ویزای کار شیلی
  • آزادی کسب و کار در کل کشور شیلی

موارد مذکور فقط بخشی از امتیازات اقامت شیلی برای همسران اتباع شیلی می باشد. تلاش مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اخذ سریع و آسان ویزاهای کاری کشورهای مختلف همانند ویزای کار آلمان و یا ویزای تحصیلی همانند ویزای تحصیلی در نروژ می باشد.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *