مهاجرت

تولد در مالزی

تولد در مالزی

تولد در مالزی از جمله راه های مهاجرتی به این کشور در سال 2024 محسوب نمی شود چون قوانین کشور مالزی از سیستم خاک تبعیت نمی کند. از آنجائیکه شرایط بهداشتی و درمانی در کشور مالزی بسیار مطلوب است بسیاری از خانواده های جوان برای تولد فرزندانشان به این کشور مراجعت می ­نمایند. بیمارستان های این کشور از استانداردهای بالای جهانی برخوردار می­ باشد. زنان باردار در این کشور در طول مدت بارداری و پس از آن تحت نظر پزشکان مجرب بیمارستان های این کشور قرار گرفته و از خدمات درمانی و بهداشتی با کیفیت بیمارستان های مالزی برخوردار خواهند بود. کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت عزیزان را در زمینه چگونگی اخذ بیمه های درمانی مالزی راهنمایی می­نمایند. هزینه بیمارستان های کشور مالزی برای افرادی که دارای بیمه درمانی این کشور هستند با کسانی که از این بیمه برخوردار نمی ­باشند، بسیار متفاوت است.

  • مهم ترین مزیت تولد در مالزی چیست؟
  • چه کسانی می توانند اقامت این کشور را از طریق تولد به دست آورند؟
  • شرایط دریافت اقامت مالزی با تولد در این کشور چگونه است؟
  • شرایط دریافت بیمه درمانی برای تولد در مالزی چیست؟

بیمارستان های مالزی مادر و نوزاد را تا 3 روز پس از تولد در بیمارستان نگهداری می­ نمایند در این مدت از آنها مراقبت های ویژه ای می­ نمایند. در این بیمارستان ها برای نوزادان کارت های بهداشتی صادر می ­نمایند که در آن از جزئیات واکسیناسیون نوزاد، والدین را مطلع می­ سازد. همچنین در این کارت تمامی مشخصات نوزاد و محل و مکان تولد وی نیز درج گردیده است. در صورتیکه والدین کودک در یکی از شرکت های مالزی مشغول به کار باشند از مزایایی در زمینه تولد فرزندشان در این کشور برخوردار خواهند شد.

بیمه درمانی جهت تولد در مالزی

زنان باردار در کشور مالزی می ­توانند کارتی بنام Medi-Card که بعنوان بیمه بهداشتی این کشور مخصوص زنان باردار است را اخذ نمایند. این کارت توسط انواع شرکت های بیمه ای در مالزی برای زنان باردار صادر می­گردد و میزان پوشش دهی خدمات این بیمه ها بستگی به شرکتی دارد که افراد بیمه خود را از آن شرکت اخذ نموده باشند. این کارت بیمه برای زنان مهاجر در این کشور نیز قابل دسترس است و با مراجعه به یکی از این شرکت های می­توانند این کارت را دریافت نمایند. کارت بیمه فوق هزینه هایی همچون بستری شدن مراقبت های پس از زایمان و برخی دیگر از خدمات را پوشش می­دهند.


ثبت تولد در مالزی

دولت با سیستم تابعیت دوگانه مخالف است و کسانی که تنها برای تولد فرزندشان در کشور مالزی به این کشور سفر می­نمایند نباید در رابطه با موضوع بارداری خود به دولت مالزی اطلاع دهند. دولت مالزی پس از گذشت 14 روز از تولد نوزاد در بیمارستان های این کشور برای وی گواهی تولد صادر می­نماید. البته می­بایست تولد نوزاد در سفارت کشور مربوطه ثبت گردد. پس از اینکه افراد درخواست ثبت تولد فرزند خود را اعلام نمودن می­توانند جهت اخذ پاسپورت مالزیایی برای نوزاد اقدام نمایند. پس از آن نوزاد دارای تابعیت مالزیایی خواهد بود. البته به شرطی که حداقل یکی از والدین تابعیت مالزی را داشته باشند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت تولد نوزاد در مالزی

مدارک مورد نیاز جهت ثبت تولد نوزاد در مالزی

والدین جهت ثبت تولد برای فرزند خود تمامی مدارک زیر را به اداره مربوطه در این کشور باید ارائه نمایند:

  • ارائه یک نسخه کپی از پاسپورت و یک نسخه کپی از صفحه روادید
  • ارائه گواهی ازدواج والدین و تولد هر یک از آن ها
  • در صورتیکه والدین در مالزی درحال انجام کار هستند باید مجوز کار خود را نیز به این اداره ارائه نمایند.

معیارهای شهروندی مالزی

دولت مالزی افرادی که دارای شرایط زیر باشند را از شهروندان کشور مالزی محسوب می­ نماید:

  • نوزادانی که قبل از استقلال کشور مالزی در این کشور بدنیا آمده باشند.
  • هر نوزادی که در خاک کشور مالزی قبل از سال 1961 و یا بعد از استقلال مالزی بدنیا آمده است.
  • متولدین خارجی در مالزی پس از 6 سال شهروندی مالزی را اخذ می نمایند.
  • نوزادانی که بعد از سال 1961 از والدینی که اقامت دائم کشور مالزی را دارند بدنیا آمده باشند نیز دارای تابعیت مالزی خواهند بود.
  • نوزادانی که در خارج از کشور مالزی از پدری که تابعیت مالزی را دارد بدنیا آمده باشند دارای تابعیت مالزی خواهند بود.

دریافت تابعیت و اقامت در مالزی از طریق ثبت تابعیت

افرادی که از والدین خارجی در کشور مالزی متولد گردیده اند می­ بایست درخواست ثبت تابعیت خود را در این کشور بنماید. افراد برای ثبت تابعیت خود در کشور مالزی باید به زبان مالزیایی تسلط لازم را کسب و نسبت به تاریخ و جغرافیای این کشور نیز اطلاعات لازم را اخذ نموده باشند.

در نظر داشته باشید که تولد در مالزی تنها در صورتی می تواند منجر به اخذ تابعیت این کشور شود که یکی از والدین کودک مالزیایی باشد. در صورتی که کودک از طریق ازدواج قانونی متولد نشده باشد، انجام آزمایشات DNA برای اثبات این که پدر کودک به درستی معرفی شده است الزامی است.

شرایط اقامت مالزی از طریق تولد

شرایط اقامت و تابعیت مالزی به صورت زیر می باشد. در واقع هر شخصی که قبل از روز استقلال مالزی (16 سپتامبر سال 1963) متولد شده است با توجه به موارد زیر تبعه مالزی است:

  • هر فردی که قبل از روز Merdeka 1957 در مالزی متولد شده است بر مبنای مقررات توافق نامه فدراسیون مالزی در سال 1948، تبعه مالزی محسوب می شود
  • هر فرد متولد مالزی در یا پس از روز Merdeka
  • هر فرد متولد مالزی پس از سپتامبر سال 1962، که حداقل یکی از والدینش در زمان تولدش تبعه مالزی و یا مقیم دائم مالزی بوده باشد.

متولدین بعد از استقلال مالزی باید دارای شرایط زیر باشند:

  • هر شخص متولد مالزی که حداقل یکی از والدین در هنگام تولد فرزندان تبعه مالزی باشد.
  • هر شخصی که در هنگام تولد خارج از مالزی، پدرش تبعه مالزی باشد.
  • هر شخص متولد سنگاپور که یکی از والدینش در هنگام تولد تبعه مالزیایی باشد.
  • هر شخص متولد مالزی که از شهروندان بدون تابعیت متولد شده باشد.

دریافت تابعیت و اقامت در مالزی از طریق تقاضا

برخی افراد با ورود به کشور مالزی درخواست اقامت و تابعیت این کشور را از دولت مالزی می ­نمایند. در این گونه موارد دولت مالزی ابتدا تمامی مدارک وی را بررسی و ارزیابی می­ نماید در صورت موافقت دولت مالزی با درخواست وی، فرد باید تابعیت قبلی خود را ترک نماید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقمند و مفتخر به پاسخگویی تمامی سوالات افراد در زمینه تولد در مالزی نیستند اما در خصوص مهاجرت به مالزی از راه تحصیل مشاوره ارائه می دهند.

سوالاتی درباره تولد در مالزی

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا مالزی امکان دریافت اقامت دائم از طریق تولد را به افراد می دهد؟ خیر فقط افرادی از این طریق اقامت دریافت می کنند که پدر یا مادر آن ها حداقل اهل مالزی باشد.
  • قانون دریافت تابعیت این کشور از طریق تولد چیست؟ در شرایط کنونی، قانون خون در مالزی حاکم است.
  • چه کسانی می توانند اقامت و تابعیت مالزی از طریق تولد را به دست آورند؟ در شرایط کنونی، بجز شهروند متولد شده از والدین مالزیایی، کسی نمی تواند در این کشور اقامت حاصل از تولد را به دست آورد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *