مهاجرت

اقامت هند از طریق ازدواج

اقامت هند از طریق ازدواج

اقامت هند از طریق ازدواج راحت ترین و سریعترین روش ممکن برای اخذ اقامت، کارت OCI و تابعیت هندی محسوب می شود که مورد توجه است. در این مورد بخصوص، افراد می توانند برای ازدواج با اتباع هندی ابتدا با ویزای توریستی هند (اعتبار 180 روزه) وارد این کشور شده و پس از ثبت ازدواج متقاضی اقامت هند شوند. خبر خوش برای متقاضیان این است که این کار بدون خروج از کشور هند امکان پذیر می باشد. ویزای صادره برای همسران خارجی اتباع هندی از نوع اقامت موقت با نام ویزای ورود یا X-Visa می باشد. در مقاله ذیل موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توضیحاتی در خصوص اخذ اقامت هند از طریق ازدواج طی سال 2024 ارائه داده اند.

  • آیا ازدواج در هند منجر به اقامت این کشور می شود؟
  • شرایط ازدواج در هند چیست؟
  • آیا ثبت ازدواج در هند برای اخذ اقامت این کشور کافی است؟
  • شرایط دریافت تابعیت در هند از طریق ازدواج چیست؟

ازدواج با دختر هندی

برای ازدواج با دختر هندی شرایطی وجود دارد که باید آن را رعایت کنید. دولت خارجی ممکن است از شما بخواهد که ثابت کنید که برای ازدواج آزاد هستید. هر دولت خارجی تعیین می کند که چه مدارکی را می پذیرد. هر دو طرف باید از مذاهبی باشند که این قانون برای آنها وجود دارد (هندو، بودایی، جینا یا سیک از نظر مذهب برای قانون ازدواج هندو ) (یک طرف باید از نظر مذهب برای قانون ازدواج مسیحی مسیحی باشد) (مسلمانان از نظر مذهب برای شخص مسلمان قانون اعمال شریعت،) (تفسیر برای قانون ازدواج و طلاق پارسی).

سوالات مکرر در باب اقامت هند از طریق ازدواج

ازدواج با اتباع خارجی همواره به عنوان یکی از راحت ترین و سریع ترین شیوه ها برای دریافت رزیدنسی (اقامت) و سیتیزن (تابعیت) کشورهای دیگر محسوب می شود. ازدواج با اتباع هندی نیز می تواند باعث دست یابی به این امتیازات مهم گردد. برای همین، این روش طرفداران خاص خود را از بین متقاضیان مهاجرت به هند دارد. سوالات کلیدی متقاضیان ازدواج در هند از این قرار است:

  • ویزای مخصوص اعطایی به همسران خارجی اتباع هندی چیست؟ ویزای ورود یا ویزای همسر هند و یا X Visa
  • آیا امکان تبدیل ویزای توریستی هند به ویزای همسر (X Visa) وجود دارد؟ بله، این امکان بدون خروج از کشور هند و صرفا با دریافت ویزای توریستی هند (با اعتبار حداکثر 180 روز) امکان پذیر است. البته به شرط اینکه ازدواج شما در هند به ثبت رسمی رسیده باشد.
  • آیا امکان کار با X Visa برای همسران خارجی اتباع هندی وجود دارد؟ خیر، با این ویزا نمی توان در هند کار کرد. در این مورد افراد نیازمند اخذ کارت OCI (شهروند خارجی هند) البته پس از 2 سال می باشند. در این بازه زمانی 2 ساله، افراد می توانند با داشتن پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای هندی برای درخواست مجوز کار هند اقدام نموده و در این کشور کار کنند.
  • شرایط اخذ کارت OCI و در ادامه پاسپورت هندی از طریق ازدواج چیست؟ کارت OCI را می توان پس از 2 سال از مدت ازدواج و پاسپورت هندی را پس از 7 سال زندگی مشترک با همسر تبعه هند و با اثبات شرایط لازم کسب کرد.

شرایط اخذ اقامت هند از طریق ازدواج

واقعیت این است که هند هیچ ویزای همسر بخصوصی ندارد که برای متقاضیان صادر کند. بنابراین دولت هند برای شهروندان خارجی که با شهروندان هندی ازدواج می کنند، ویزای X یا ویزای ورود صادر می کند که نوعی ویزای اقامت محسوب می شود. این ویزا حق زندگی و نه حق کار را برای متقاضیان فراهم می کند. این نوع ویزا همچنین برای همسرانی صادر می شود که همراه افرادی به هند مسافرت می کنند که انواع دیگری از ویزاهای بلند مدت هند همانند ویزاهای کاری دارند. هزینه انواع ویزای ورود یا X Visa برای متقاضیان خارجی در سال 2024 بدین ترتیب است:

نوع ویزا(هزینه (دلار آمریکا
5 ساله (60 ماه) Multiple Entry$207.70
یک ساله (12 ماه) Multiple Entry$127.70
6 ماه (6 ماه) Multiple Entry$87.70

برای درخواست X Visa توصیه می شود که متقاضیان با ویزای توریستی هند ثبت ازدواج خود را شروع کرده و در ادامه برای درخواست X Visa از داخل هند آماده شوند. کار رسیدگی به درخواست های متقاضیان نیز بر عهده اداره ثبت منطقه ای شهروندان خارجی (FRRO) وزارت خارجه هند می باشد. این بدان معنا است که به جای رفتن به دهلی برای انجام مصاحبه، شما از طریق FRRO ناحیه مسکونی خود درخواست ویزای خود را ثبت می کنید. درخواست ها نیز می بایست از طریق وب سایت e-FRRO تکمیل و تحویل داده شود.

شرایط اخذ اقامت هند از طریق ازدواج

مدارک لازم جهت اخذ اقامت هند از طریق ازدواج

پس از ثبت آنلاین درخواست، زمانبندی و حضور در جلسه مصاحبه با FRRO محلی ضروری است. با این حال، اکنون کلیه مراحل ارزیابی به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست. آفیسر ویزا به طور دستی درخواستتان را ارزیابی و از طریق ایمیل یا SMS با شما در تماس خواهد بود. آفیسر مربوطه شما را در جریان شرایط و مدارک مورد نیاز قرار می دهد. بر این اساس، مدارک لازم برای تبدیل ویزای توریستی به ویزای ورود یا X Visa معمولا به شرح ذیل می باشد:

  • سند ازدواج
  • عکس جدید در فرمت خاص
  • پاسپورت و ویزا
  • مدارک شناسائی همسر هندی
  • مدرک سکونتی (کپی اجاره نامه متبر یا کپی قبض برق یا تلفن)
  • گزارش از پاسگاه پلیس محلی درباره وضعیت تاهل متقاضی

اخذ کارت OCI هند از طریق ازدواج

اخذ تابعیت هندی از طریق ازدواج عملی نیست مگر زمانی که شما حداقل هفت سال از عمرتان را در هند زندگی کرده باشید. اما قبل از اخذ تابعیت هند، بهترین گزینه برای همسران خارجی اتباع هندی اخذ کارت OCI (شهروندان خارجی هند) می باشد. چراکه متقاضیان فقط با داشتن ویزای X Visa نمی توانند در کشور هند کار بکنند. بنابراین، کارت OCI هند به آنها این امتیاز را می دهد که علاوه بر حق کار در هند، از تمامی حقوق و امتیازات شهروندی به جز حق رای برخوردار شوند. مدت اعتبار کارت OCI مادام العمر بوده و نیازی به ثبت در FRRO نیز وجود ندارد.

اخذ تابعیت هند از طریق ازدواج در 2024

برای دریافت تابعیت و پاسپورت هندی در سال 2024 روش های قانونی مختلفی پیش روی مهاجران خارجی وجود دارد. در کل، شما برای این کار دو راهکار دارید. شما یا می توانید از طریق اثبات شهروندی والدینتان برای اخذ تابعیت هند ثبت نام کنید و یا به عنوان یک شهروند مقیم، قبول تابعیت کنید. در مورد دومی، شما می توانید از طریق ازدواج با تبعه هندی سیتیزن هندی خود را دریافت نمایید. برای این کار مهمترین شرط، اقامت 7 ساله در هند می باشد. کارشناسان و وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از اخذ اقامت هند تا تابعیت هند مراحل را به صورت تفکیکی در مقالات مختلف ارائه کرده اند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

16 دیدگاه برای “اقامت هند از طریق ازدواج

  1. ستاره گفت:

    سلام میشه لطف کنین از مشکلات ازدواج با تبعه خارجی و علی الخصوص هندی بگین. می‌خوام بدونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از چه نظر می فرمایید؟

  2. ماهور گفت:

    سلام ، من با یک فرد هندی اهل ایالت کشمیر ازدواج کرده ام ثبت ازدواج ما در ایران نه ماه زمان برد همسرم حدود دو ماه و نیم ایران بودن برایf ثبت ازدواج و بعد از اون به برادرم در محضر اجازه قانونی دادن (وکالت) که بتونن ثبت ازدواج رو پیگیری کنن یه مصاحبه هم هست که اون باعث شد زمان ببره تو اداره اتباع خارجی مصاحبه انجام شد،انگشت نگاری هم داشتن، و اما برای ثبت ازدواج در هند تو ایالت کشمیر باید کورت مرییج انجام بشه و خیلی گرون میشه، البته ما الان بنگلور هستیم و با توجه با اینکه محل اقامت همسرم تو کارت شناسایی ایالت کشمیر هست اجازه ثبت ازدواج تو یه ایالت دیگه نداریم مگر اینکه ایشون آدرس کارت شناسایی رو عوض کنن بعد اجازه ثبت ازدواج تو رجیسترال آفیس رو بهمون میدن و حدودا یک ماه زمان میبره، که همسرم یکبار به صورت آنلاین برای تغییر آدرس کارت شناسایی اپلای کردن و ریجکت شد حالا به صورت حضوری اقدام کردن و منتظر نتیجه هستیم، امیدوارم این توضیحات قابل استفاده برای کسانی که نیاز دارن، باشه

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      متشکر از اطلاعات خوبی که در اختیار دوستان گذاشتید

  3. علی گفت:

    سلام آیا برای ازدواج موسسه هست که معرفی کنه

    1. داوری گفت:

      سلام
      اطلاعی ندارم دوست عزیز

  4. نیوک گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    من یک سال پیش با یه اقای هندی نامزد کردم. ایشون دینشون هندو هست میخواستم بپرسم با توجه به اینکه من مسلمانم به لحاظ قانونی در هند چه شرایطی داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  5. محمد گفت:

    سلام
    من یه پسرایرانی هستم مجرد هم هستم دوست دارم با یه دختره هندی ازدواج کنم میخواستم بدونم چه شرایطی داره چجوری میتونم با یه دختره هندی ازدواج کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      اول از همه باید با ایشون آشنا بشید و درخواست ازدواج کنید

  6. .... گفت:

    سلام و عرض ادب
    ایا قانون کشور هند این اجازه رو میده که یک مرد مسلمان هندی که متاهل هست ازدواج دوم با یک زن خارجی بکنه؟

    و اینکه قانون کشور ایران آیا این اجازه رو میده یک مرد متاهل هندی بایک زن ایرانی ازدواج بکنه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      این موارد مربوط به قانون داخلی کشور هنده و ارتباطی به مهاجرت نداره لطفا با یک وکیل هندی این موضوع رو مطرح کنید

  7. گفت:

    من قراره که با یک هندی ازدواج کنم اما میترسم که مانعی وجود داشته باشه به خواستگار هندیم بگم که پیگیری کنه؟مانعی وجود نداره؟من نمیخوام الکی دلخوش بشیم

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله ایشون بایستی پیگیری کنن که مشکلی وجود نداشته باشه

  8. سونا غفارپور گفت:

    خیلی عالی بود.
    یعنی یک دختر ایرانی با یک مرد هندی که هیندو هست میتونه ازدواج کنه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای ازدواج دختر ایرانی و مرد خارجی باید قوانین ایران رعایت بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *