ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

اقامت هند از طریق سرمایه گذاری

اقامت هند از طریق سرمایه گذاری

خبر خوش برای سرمایه گذاران اینکه اقامت هند از طریق سرمایه گذاری از سال 2024 با برنامه جدید دولت به منظور جذب سرمایه گذاران امری امکان پذیرست. برنامه دولت هند در واقع تسهیل شرایط ورود سرمایه گذاران خارجی به هند با اعطای وضعیت اقامت دائم به آنها می باشد. اما شرایط لازم برای کسب صلاحیت جهت اخذ این نوع اقامت سرمایه گذاری 100 میلیون روپیه ($1.5 میلیون دلار) در طی 18 ماه و یا سرمایه گذاری 250 میلیون روپیه ($3.7 میلیون دلاری) در طی 3 سال می باشد که منجر به اشتغال زایی برای حداقل 20 شهروند هندی در هر سال گردد.

  • شرایط سرمایه گذاری در هند و اخذ اقامت این کشور در 2024 چیست؟
  • مدارک لازم برای دریافت اقامت هند توسط سرمایه گذاری چیست؟
  • مزایای ورود سرمایه به کشور هند چیست؟
  • روش های مختلف سرمایه گذاری در کشور هند کدامند؟
  • بخش های مهم و کلیدی برای سرمایه گذاری در کشور هند کدامند؟

هند به عنوان یکی از قدرت های مهم اقتصادی دنیا و آسیا می باشد که به عنوان پنجمین کشور قدرتمند اقتصادی و مالی جهان از حیث درآمد ناشی از تولید ناخالص داخلی (GDP) قلمداد می شود. به همین دلیل، هند در آرزوی رقابت با دیگر قدرت های اقتصادی آسیا و جهان از جمله هنگ کنگ و سنگاپور توسط اعطای اقامت به سرمایه گذاران در قبال سرمایه گذاری در اقتصاد هند می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت متشکل از دپارتمان های تخصصی مختلف در زمینه مهاجرت و اخذ اقامت خارجی آماده ارائه مشاوره ها به سرمایه گذاران محترم در این زمینه می باشد.

شرایط سرمایه گذاری در هند در 2024

هند دارای یک نوع ساختار اقتصادی لیبرال می باشد و کلیه شهروندان خارجی غیر مقیم و مقیم می توانند در هند سرمایه گذاری کنند، مگر در بخش ها یا فعالیت های ممنوعه که توسط دولت این کشور اعلام می شود. این سرمایه گذاری ها تحت نظارت و کنترل قانون مدیریت معامله خارجی (FEMA) و سیاست FDI می باشد. برنامه سرمایه گذاری خارجی هند (PIS) به کلیه سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری در پروژه های اقتصادی هند از جمله تاسیس شرکت های تجاری مختلف اجازه فعالیت می دهد.


بنابراین، در 2024 شرایط سرمایه گذاری در کشور هند برای کلیه متقاضیان خارجی اعم ار کارآفرینان و سرمایه گذاران فراهم است. در ادامه شما مشاهده خواهید نمود که گزینه های سرمایه گذاری در هند متعدد می باشد. هر یک از گزینه های سرمایه گذاری در هند نیز شرایط و ویژگی های خاصی دارد. اما بخش های پربازده و پیشرو در زمینه سرمایه گذاری در کشور هند شامل صنایع شیمیایی، صنایع خودروسازی، صنعت توریسم و صنت فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT)، صنعت نفت و گاز، صنایع کشاورزی، صنایع معدن و اکتشاف می باشند. از بین کشورهای مختلف جهان، سنگاپور بزرگترین شریک تجاری هند بوده و بیشترین میزان سرمایه گذاری در هند را انجام می دهد.

روش های اخذ اقامت هند از طریق سرمایه گذاری

روش های اخذ اقامت هند از طریق سرمایه گذاری

شرایط سرمایه گذاری در کشور هند به سبب خیز بلند این کشور به سمت چشم انداز پیشرفت و توسعه برای سرمایه گذاران خارجی مطلوب تر از هر زمانی است. سرمایه گذاران خارجی می توانند در دامنه وسیعی از گزینه های سرمایه گذاری در هند شرکت جسته و در ساخت اقتصادی این کشور آسیایی سهیم شوند. اما روش های مختلف سرمایه گذاری و شرایط هر کدامیک در سال 2024 به شرح ذیل می باشد:

نوع سرمایه گذاریریسکمدت سرمایه گذاریمالیات
خرید مستقیم سهامبالامی توان در هر زمانی فروخته شود15% الی 10%
شرکت تعاونی سرمایه گذاری در سهاممتوسط – بالانامحدود15% الی 10%
خرید ملکبالامی توان در هر زمانی فروخته شود20%
معاملات طلاپایین- متوسطمی توان در هر زمانی فروخته شود20%
پس انداز ثابت بانکیپایین7 روز تا 10 سالمالیات بر سود بر اساس جدول مالیاتی
اوراق قرضه مالیات دار RBIبدون ریسک7 روزمالیات بر سود بر اساس جدول مالیاتی
طرح پس انداز شهروندان عالی رتبهبدون ریسک5 سالهدارای مالیات بر سود

از میان برنامه های مذکور، برنامه های جذاب سرمایه گذاری با ریسک صفر درصد و مالیات پایین شامل PPF (صندوق بازنشستگی)، اوراق قرضه مالیات دار RBI، طرح پس انداز شهروندان عالی رتبه می باشد. در زمینه سرمایه گذاری برای خرید ملک در هند نیز باید بدانید که این کار فقط برای دارندگان کارت OCI (شهروندان خارجی هند) امکان پذیر است. کارت OCI نیز فقط برای شهروندان هندی الاصل و نیز همسران خارجی اتباع هندی صادر می شود.

شرایط اقامت هند از طریق سرمایه گذاری

اقامت سرمایه گذاری هند توسط دولت هند در قبال سرمایه گذاری شهروندان خارجی در این کشور به آنها اعطاء می شود. متقاضیان خارجی می توانند با توجه به یکی از روش های سرمایه گذاری فوق الذکر در هند اقدام به سرمایه گذاری نموده و در این راستا اقامت خود را دریافت نمایند. سرمایه گذاران خارجی در این مسیر از امتیازات مختلفی نیز همچون معافیت یا کسر مالیاتی، اخذ سریع کارت OCI، دریافت پاسپورت هندی پس از 7 سال اقامت هند، به همراه آوردن اعضای خانواده و غیره برخوردار هستند.

برای اطلاع از شرایط سرمایه گذاری شهروندان خارجی در هند، جدول زیر را مشاهده نمایید:

مبلغ سرمایه گذاریشرایط سرمایه گذاریمدت سرمایه گذارینوع اقامت هند
$1.5 میلیون دلاراشتغال زایی برای حداقل 20 شهروند هندی18 ماهاقامت دائم 10 ساله
$3.7 میلیون دلاریاشتغال زایی برای حداقل 20 شهروند هندی3 سالاقامت دائم 10 ساله

مزایای سرمایه گذاری در هند

افرادی که قصد سرمایه گذاری در هند را دارند باید از مزایای آن نیز آگاه باشند. در ادامه مقاله به بررسی مزایا ثبت شرکت در هند می پردازیم:

  • در این کشور نیروی کار بسیار ارزان قیمت می باشد.
  • متقاضیان می توانند با پرداخت کمترین هزینه به بازارهای جهانی راه پیدا کنند.
  • هزینه های تولید در هند برای سرمایه گذاران بسیار پایین می باشد.
  • در کشور هند منابع اولیه برای تولید محصولات به فراوانی یافت شده و قیمت کمی برای آن تیز در نظر گرفته شده است.
  • به دلیل اینکه یکی از زبان های رسمی در این کشور زبان انگلیسی می باشد سرمایه گذاری در این کشور برای افراد خارجی آسان می باشد.
  • دولت هند زیر ساخت های بسیار خوبی را برای سرمایه گذاری خارجی مهیا کرده اند.
  • به دلیل نزدیک بودن این کشور به بازارهای جنوب شرقی آسیا و بازارهای اروپایی متقاضیان این امکان را دارند تا محصولات تولید شده خود را به این بازارها صادر کنند.

شرایط تابعیت هند از طریق سرمایه گذاری

همانطوریکه در مطالب فوق نیز اشاره شد، دولت هند به سرمایه گذاران خارجی که قصد سرمایه گذاری در کشور هند را دارند اقامت دائمی (PR) هند را صادر می کند. افراد با این طرح به آسانی می توانند کارت شهروند خارجی هند (OCI) را دریافت و پس از گذشت چند سال اقامت در هند، تابعیت هندی خود و اعضای خانواده همراه را دریافت نمایند. علاوه بر اینها از مزایای سرمایه گذاری در هند می توان به رژیم آسانتر ویزا، اشتغال اعضای خانواده و بهره مندی از خدمات دولتی می باشد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده پاسخ به سوالات عزیزان سرمایه گذار برای اخذ اقامت و تابعیت کشورهای معتبر جهان می باشند.

سوالات پرتکرار در خصوص اقامت هند از طریق سرمایه گذاری

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص اقامت هند از طریق سرمایه گذاری پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا یک تبعه خارجی می تواند برای اقامت هند از طریق سرمایه گذرای اقدام کند؟ اتباع کشورهای خارجی برای دریافت اقامت هند از طریق سرمایه گذای باید در مسیر سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور قدم بردارند.
  • آیا برای دریافت اقامت هند از طریق سرمایه گذاری به ویزای این کشور نیاز دارم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که بدون سابقه کیفری هستند، قبل از شروع فرآیند سرمایه گذاری باید برای دریافت ویزای سرمایه گذاری هند اقدام نمایند.
  • روند سرمایه گذاری در هند چگونه است؟ روند سرمایه گذاری در هند به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار ساده و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد، زیرا از بوروکراسی های اداری پیچیده در روند سرمایه گذاری در هند خبری نیست.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *