مهاجرت

ویزای هنرمندان در اتریش

اقامت هنرمندان در اتریش

ویزای هنرمندان در اتریش به عنوان یکی از ویزاهای کاری اتریش شناخته می شود. برای اخذ ویزای هنرمندان، باید معیارهای خاصی را در نظر گزفت که در این محتوا بررسی می شود. در این مقاله به بررسی اجمالی موضوع پرطرفدار روزانه یعنی مهاجرت هنرمندان به اتریش با اخذ ویزای هنرمندان به اتریش پرداخته ایم. در هر کشوری تعداد هنرمندان در عرصه موسیقی، سینما، تئاتر، فیلم نامه هنویسی، عکاسی، تدوین طراحی، نقاشی، رشته های ورزشی و غیره بسیار زیاد می باشد که خوشبختانه کشور اتریش به عنوان یک کشور هنرپرو به این عرصه هنرمندان میدان داده و ویزای مخصوصی تحت عنوان ویزا هنرمندان برای مهاجرت به کشور اتریش تعریف کرده.

سوالاتی که از سوی شما عزیزان در مورد این نوع مهاجرت به اتریش تا به امروز پیش امده این است که؛

  • شرایط اخد اقامت هنرمندی اتریش چگونه است؟
  • هنرمندان چه شرایطی باید داشته باشند تا بتوانند ویزای هنرمندان اتریش را دریافت کنند؟
  • چه شاخه هایی از هنر در کشور اتریش بازار کار بیشتری دارد؟

پیشنهاد می شود برای پاسخ به سوالات بالا تا آخر مقاله را مطالع بفرمایید و در صورت نیاز با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

شرایط اخذ ویزای هنرمندان در اتریش

ویزای هنرمندان در اتریش به عنوان یکی از ویزاهای کاری این کشور شناخته می شود. برای اخذ ویزای هنرمندان، باید معیارهای خاصی از جمله موارد زیر در نظر داشت:

  • داشتن پیشنهاد کار از جانب یک موسسه هنری معتبر در کشور اتریش
  • نشان دادن توانایی هنری و موفقیت در زمینه هنری
  • اثبات توانایی مالی از طریق هنر که باید حدود ماهانه 2000€ الی 3000€ (یورو) برای توانایی اقامت و هزینه زندگی در اتریش نشان دهید.
  • امکان نیاز به انجام مصاحبه و ارائه مدارک مختلفی مانند عکس، نمایشگاه های که برگزار کرده اید. فروش آثار هنری، نامه کاری از گالری و شرکت هنری که در آن کار می کنید، داشته باشید.

اطلاعات بیشتر در باب ویزای نخبگان اتریش را در لینک فوق بخوانید.

اینفوگرافیک ویزای هندمنران اتریش

مدارک لازم برای ویزای هنرمندان در اتریش

مدارک مورد نیاز برای ویزای هنرمندان در اتریش ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. فرم درخواست ویزا: باید فرم مربوطه را که در سایت اداره مهاجرت اتریش (migration.gv.at) موجود هست پر کنید و امضاء کنید.
  2. گذرنامه: باید دارای گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار باشید.
  3. عکس: عکس‌ های شما برای ویزای هنرمندان باید به معیارهای خاصی از جمله اندازه و پس زمینه مطابقت داشته باشند.
  4. اثبات توانایی مالی: باید توانایی مالی خود را برای اقامت و مهاجرت به اتریش ثابت کنید.
  5. پیشنهاد کار هنری: باید ارائه پیشنهاد کار از یک موسسه هنری معتبر در اتریش داشته باشید.
  6. برنامه کاری: باید برنامه کاری هنری خود را ارائه دهید و نشان دهید که چگونه قصد دارید در حوزه هنری در اتریش فعالیت کنید.
  7. بیمه سفر: برخی از کشورها از شما خواستار بیمه سفر برای پوشش هزینه‌ های پزشکی و تأمین مالی هنگام اقامت در اتریش هستند.

ویزای همراهان در اقامت هنرمندی اتریش

از موارد بسیار مهمی که این روزها از جمله نکات اصلی انتخاب ویزا و کشور برای خانواده های ایرانی شده است اخذ ویزای همراه همزمان می باشدژ ویزای همراه اتریش شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می باشد. خبر خوب بابت اقامت هنرمندی اتریش این است که ویزای هنرمندان اتریش به صورت همزمان صادر می شود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای همراه ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • فرم درخواست ویزا: برای هر فردی که قصد ورود به اتریش را دارد، باید فرم درخواست ویزا را پر کند و امضاء کند.
  • گذرنامه: برای همه اعضای خانواده یا وابستگان باید گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • عکس: عکس‌ های شما برای هر فردی که ویزای همراه می‌ خواهد، باید به معیارهای خاصی از جمله اندازه و پس زمینه مطابقت داشته باشند.
  • اثبات رابطه خانوادگی یا وابستگی: برای هر فردی که به عنوان ویزای همراه اقدام می‌ کند، باید اثبات رابطه خانوادگی یا وابستگی به هنرمند را ارائه کند.
  • بیمه سفر: ممکن است از شما خواسته شود بیمه سفر برای پوشش هزینه‌ های پزشکی و تأمین مالی هنگام اقامت در اتریش برای ویزای همراه ارائه کنید.

اقامت ورزشی در اتریش

ویزای ورزشی اتریش که بیشتر به آن ویزای رویدادهای فرهنگی/ ورزشی و مذهبی اتریش معرفی می شود. در اصل نوع ویزای تایپ C شنگن یعنی یک مجوز کوتاه مدتی است که برای افرادی صادر می‌ شود تا به منظور شرکت در رویدادهای فرهنگی، رویدادهای ورزشی، وارد کشور ‌شوند. بدیهی هست که از موارد اصلی اخد ویزای ورزشی اتریش داشتن دعوت نامه رسمی از فدراسیون ها یا موسسات فرهنگی؛ ورزشی و مذهبی است.

اقامت دائم اتریش از طریق ویزای هنرمندان

همانطور که در قسمت شرایط اخذ ویزای هنرمندان در اتریش مطرح شد متقاضیانی که قصد دارند از این طریق اقامت هنرمندی اتریش را دریافت کنند در درجه اول نیاز به جاب آفر (Job Offer) در این حوزه را خواهند داشت و زمانی که وارد کشور اتریش شدند یا با کار در شرکت ها یه به صورت خود اشتغال می توانند با پرداخت بیمه و مالیات به مدت 5 سال اقامت دائم را درخواست دهند؛ البته ذکر این نکته بسیار اهمیت دارد که در پروسه اخذ اقامت دائم متقاضیان باید قوانی و مقرارت کارت قرمز سفید قرمز اتریش را رعایت کنند.

کارت قرمز-سفید-قرمز برای یک دوره 24 ماهه صادر می شود و به شما به عنوان دارنده حق تسویه حساب و استخدام مدت معین توسط کارفرمای مشخص شده در درخواست شما را می دهد.

دریافت ویزا جهت اقامت هنرمندان در اتریش

اقامت خانوادگی اتریش از طریق هنرمندی

تعریف اقامت خانوادگی یعنی وقتی همسر یا والدینی از طدق مختاف مهاجرتی وارد کشور اتریش شده اند می توانند با اثبات تمکن مالی توانایی زندگی در اتریش درخواست ویرای پیوست خانواده اتریش دهند.

مزایای ویزای هنرمندان در اتریش

از جمله مهم ترین مزایای این ویزا این هست که کشور اتریش که به قلب اروپا معروف می باشد یک کشور هنرپرور است و اقامت هنرمندی را فراهم کرده است. اما پرواضح هست که نکات زیر هم به جذابیت این ویزا افزوده است:

  • امکان اخذ اقامت دائم بعد از 5 سال
  • امکان اخذ پاسپورت اتریش بعد از 10 سال
  • شرایط الحاق به خانواده و اخذ ویزای همراه
  • شرایط تحصیل در اتریش به صورت رایگان در مدارس لوکال
  • اجازه کار برای ویزای همراه به منظور قرار گیری ویزای هنرمندان از زیر مجموعه ویزاهای کاری
  • انجام پروسه در مدت زمان کوتاه 4 ماه تا 1 سال

سختی های ویزای هنرمندان در اتریش

از آنجایی که لازمه اخذ اقامت هنرمندی اتریش داشتن یک کارفرمای اتریشی توی حوزه هنری می باشد متقاضیان باید دقت کنند که تا زمانی که توی خاک کشور اتریش حضور ندارند عملا به دلیل قانون حمایت از نیروی کار داخلی و تعداد هنرمند زیاد در اتریش؛ اخذ قرارداد کاری از راه دور کاری بس دشوار می باشد مگر اینکه واقعا شما یک هنرمند شناخته شده در سطح جهانی باشید تا بتوانید این امر را سهولت بخشید؛ همچنین دیگر سختی ها می توان به زبان المانی اشاره نمود که قطعا دانش زبان المانی برای مصاحبه و قانع کردن کارفرما ها نیازمند این مورد خواهد بود.

مواردی مانند هزینه زندگی بالا، آب و هوا، سخت گیری سفارت اتریش در امر مدارک و پروسیه ویزا از دیگر سختی هایی می باشد که در مقابل قرارداد کاری و زبان آنچنان چشمگیر نیست. در باب دلایل ریجیکتی ویزای اتریش به لینک فوق مراجعه کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در همین باب می باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *