مهاجرت, ویترین

مهاجرت همجنسگرایان

مهاجرت همجنسگرایان

اصولا مهاجرت همجنسگرایان (LGBT) در اکثر کشورهای اروپایی روش مهاجرتی متداولی محسوب شده و همجنسگرایان از حق کار، زندگی و ازدواج برخوردار هستند. فقط چند کشور اروپایی هستند که در مورد مهاجرت این افراد یا قانون خاصی نداشته و یا مخالف آنها هستند. بدین ترتیب 16 کشور از کل 28 کشور اتحادیه اروپایی به قانون حمایت از حقوق ازدواج همجنسگرایان ملحق شده اند. در حالی که حدود دوازده کشور اروپایی نیز قوانینی طرفدار پیوند مدنی یا اشکال دیگری و محدودتری برای زوجین همجنسگرا به تایید و تصویب رسانده اند. ما در این مقاله به بررسی کامل شرایط و نحوه مهاجرت همجنسگرایان به اروپا پرداخته و اطلاعات به روزی در اینباره ارائه می دهیم. جهت اطلاع از شرایط و روش های مهاجرت قانونی به کشورهای اروپایی مختلف با وکلا و کارشناسان خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

  • آیا همجنسگرایان از حق مهاجرت به اروپا برخوردارند؟
  • شرایط مهاجرتی همجنسگرایان به کشورهای اروپایی چیست؟
  • چه کشوری بهترین و چه کشوری بدترین کشور برای مهاجرت همجنسگرایان است؟
  • آیا همجنسگرایان نیز در کشورهای اروپایی مجاز به ازدواج هستند؟
  • چه کشورهایی مخالف مهاجرت همجنسگرایان از طریق ازدواج هستند؟

شرایط کلی زندگی همجنسگرایان

امروزه به رسمیت شناختن روابط همجنس گرایان از دیدگاه حقوق بشر ، حقوق مدنی و همچنین از منظر سیاسی، اجتماعی و مذهبی مورد بررسی قرار گرفته است. جالب است بدانید اولین سندی که مربوط به ازدواج همجنس‌گرایان وجود دارد قدمت آن به قرن اول بازمی‌گردد. در دوران مدرن ، برابری ازدواج برای زوج های همجنس گرا برای اولین بار به طور قانونی در هلند در 1 آوریل 2001 به رسمیت شناخته شد.

علیرغم تغییرات عمده در قوانین و هنجارهای پیرامون موضوع ازدواج همجنس گرایان و حقوق دگرباشان جنسی در سراسر جهان، افکار عمومی در مورد پذیرش همجنس گرایی در جامعه به شدت بر اساس کشور، منطقه و توسعه اقتصادی شرایط متفاوتی را ایجاب مینماید. در حالی که زوج‌های دگرجنس‌گرا از حق ازدواج، فرزندخواندگی و دریافت مزایای بازنشستگی شریک خود پس از مرگ برخوردارند، زوج‌های همجنس‌گرا در برخی از کشورها با تبعیض در دریافت این حق و حقوق مواجه هستند.

نگرش در مورد این موضوع به شدت با ثروتمند بودن یک کشور همبستگی دارد. به طور کلی، مردم در اقتصادهای ثروتمندتر و توسعه یافته تر، همجنس گرایی را بیشتر از کسانی که در اقتصادهای ضعبف تر و در حال توسعه هستند، می پذیرند.

همجنسگرایی در اروپا و حقوق همجنسگرایان

یکی از مباحث چالش برانگیز مهاجرتی در جوامع غربی همجنسگرایی و حقوق همجنسگرایان از جمله حق مهاجرت همجنسگرایان است. در این مورد حق و حقوق همجنسگرایان در اروپا تحت عنوان حقوق همجنسگرایان مرد، همجنسگرایان زن، دو جنسه ها و تراجنسی ها (LGBT) شناخته می شود. تقریبا از این لحاظ کشورهای اروپایی به دو جبهه موافقان و مخالفان تقسیم می شود. جبهه موافقان حقوق همجنسگرایان در اروپا غالبا کشورهای اروپای غربی مثل انگلستان، آلمان و فرانسه و جبهه کشورهای مخالف حقوق همجنسگرایان نیز عموما کشورهای اروپای شرقی مثل رومانی، بلغارستان و صربستان است. تصویر زیر گویای این جبهه بندی اروپایی درباره حقوق همجنسگرایان از جمله مهاجرت همجنسگرایان است:

حقوق همجنسگرایان

اکنون با توجه به نقشه فوق می توان به خوبی با دو جبهه موافق و مخالف حقوق مهاجرت همجنسگرایان از طریق ازدواج آشنا شد. مثلا ازدواج فقط به عنوان پیوندی بین زن و مرد در قوانین کشور ارمنستان، بلاروس، بلغارستان، کرواسی، گرجستان، مجارستان، لیتوانی، مولداوی، مونته نگرو، لهستان، صربستان، اسلواکی و اوکراین تعریف می شود. برخی از کشورها مثل آندورا حتی قانونی مبنی بر حق فرزندخواندگی را به زوجین همجنسگرا نیز می دهند. اما با توجه به تصویر فوق، بهترین نقطه از اروپا برای مهاجرت همجنسگرایان غرب اروپا است.

شرایط مهاجرت ترنس ها

شرایط مهاجرت ترنس ها در برخی از اشخاص مانند هر فرد دیگری عادی و در برخی دیگر از اشخاص با شرایط و مسیر خاصی پیگیری می شود. به طور مثال ممکن است شخصی از طریق کار و تحصیل و سرمایه گذاری و ازدواج و راه اندازی کار و ثبت شرکت به کشور دیگری به صورت قانونی مهاجرت کند و یا ممکن است فردی به دلایلی مهاجرت از طریق پناهندگی و قاچاقی رفتن را در پیش بگیرد. توصیه ما این است که افراد ترنس با مراجعه به متخصص امور مهاجرت و بررسی شرایط و راه های مهاجرت، بهترین مسیر را برای مهاجرت قانونی با هزینه ای مقرون به صرفه انتخاب کنند.

اروپای غربی بهترین منطقه برای مهاجرت همجنسگرایان

همچنانکه در مطالب فوق نیز بیان شد، کشورهای غرب اروپا از مهاجرت همجنسگرایان در قالب ازدواج استقبال کرده و حتی به متقاضیان ویزای مهاجرتی نیز اعطا می کنند. نمونه بارز این امر در مورد کشور سوئد صادق است. سوئد جایی است که همجنسگراها می توانند براحتی ازدواج مدنی داشته و از این طریق حتی برای اقامت سوئد نیز اقدام نمایند. اما 3 کشور برتر کشورهای اروپایی از لحاظ تساوی حقوق LGBT مطابق ILGA-Europe عبارتند از:

  • مالتا
  • بلژیک
  • لوکزامبورگ

بنابراین کشورهای غرب اروپا از این نظر جزو کشورهای مترقی و پیشرفته محسوب شده که به حقوق همجنسگرایان از جمله حق ازدواج و حق ازدواج همجنسگرایان احترام می گذارند. درست در نقطه مقابل این کشورها کشورهای شرق اروپا قرار دارند که نه تنها برخی قوانین محدودی در اینباره دارند بلکه حتی قوانین مخالفی نیز درباره تساوی حقوق همجنسگرایان دارند. یکی از بهترین روش هایی که همجنسگرایان به راحتی و بدون دغدغه های سفارتی بتوانند مهاجرت کنند، از طریق ویزاهای تحصیلی یا دوره های زبان است. زیرا در این روش صحبت در مورد شرایط متفاوت جنسیتی و اقناع آفیسر نیست.

اروپای غربی بهترین منطقه برای مهاجرت همجنسگرایان

بهترین کشور برای مهاجرت همجنسگرایان

نتایج مطالعات ما نشان می دهد که سوئد Sweden از هر نظر برای ازدواج و مهاجرت همجنسگرایان کشوری مطلوب است. در سوئد نه تنها ما شاهد قوانین آسان مهاجرتی و تساوی حقوق همجنسگرایان با غیرهمجنسگرایان هستیم. بلکه نظر مردم این کشور نیز نسبت به این امر کاملا مساوی طلبانه و مترقی است. برای اثبات این امر می توان به آمارهای نظرسنجی عمومی یوروبارومتر (Eurobarometer) در سال 2019 استناد کرد. بر اساس گزارش یوروبارامتر، درصد افرادی که در هر کشوری موافق حقوق همجنسگرایان از جمله حق برابر مهاجرت همجنسگرایان و ازدواج آنها هستند عبارتند از:

نمودار درصد موافقان با حقوق همجنسگرایان

همانطوری که در نمودار فوق نیز مشاهده می شود، کشور سوئد با 98% موافق با تساوی حقوق همجنسگرایان با غیرهمجنسگرایان است. به همین دلیل است که مهاجرت به سوئد می تواند مفید باشد. اما در مقابل کشور اسلواکی با 31% نظر موافق مردمی جزو بدترین مقاصد مهاجرت همجنسگرایان محسوب می شود. افرادی که در دسته LGBT ها قرار دارند، بهتر است پیش از مهاجرت به کشوری دیگر شرایط کامل آن را از نظر فرهنگی مورد بررسی قرار دهند. برای مثال مهاجرت به ترکیه به هیچ عنوان به این افراد توصیه نمی شود. چرا که شرایط مشابهی از نظر فرهنگی نسبت به این افراد درآن کشور نیز وجود دارد.

روش های مهاجرت به اروپا 2023

افراد برای مهاجرت به کشورهای مختلف اروپایی دلایل و اهداف مختلفی دارند. عده ای برای تحصیل، بعضی ها برای کار و کسب درآمد، برخی نیز برای سرمایه گذاری و بعضی نیز با هدف ازدواج به اروپا مهاجرت می کنند. اما بایستی از قبل به این نکته نیز توجه کرد که مهاجرت به اروپا شرایط خاص خود را دارد. اولا کشورهای ناحیه شنگن از یک نظام ویزایی و مهاجرتی یکسانی تبعیت می کنند. بدین ترتیب افراد خارجی برای ورود به کشورهای بیست و شش گانه شنگن نیازمند اخذ ویزای شنگن یا ویزای ملی آن کشورها هستند.

ویزای شنگن نوعی ویزا از نوع اقامت محدود و کوتاه تا 3 ماه بوده و به دارنده آن حق مسافرت آزاد در ناحیه شنگن اروپا را می دهد. اما هدف دارندگان ویزای شنگن بایستی گردش، بیزینس یا درمان و یا شرکت در همایش ها باشد. اما نوع دیگر ویزای مهاجرتی اروپا از نوع ملی یا National بوده که مدت اقامت آن به حتی 1 سال هم می رسد. این نوع ویزا خاص دانشجویان و کارگران خارجی است که قصد اقامت طولانی مدت در کشورهای ناحیه شنگن را دارند. هموطنان گرامی می توانند برای استعلام شرایط هر نوع ویزای اروپاای همانند ویزای کار آلمان یا ویزای تحصیلی انگلستان و غیره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

4.5/5 - (18 امتیاز)

244 دیدگاه برای “مهاجرت همجنسگرایان

  1. سهیل گفت:

    سلام یک سوال داشتم من نمیخوام پناهنده بشم و میخوام به شکل قانونی مثل جاب آفر مهاجرت کنم به نظرتون توی سفارت یا کنسولگری هایی که توی ایران هستن گرایش جنسی خودم رو به آفیسر اعلام کنم و به احتمال گرفتن اقامتم بالا میره یا ن ممکنه آفیسر با LGBTQ ها مشکل داشته باشه و لج کنه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر مسئله دارای اهمیتی نیست و بهتره چیزی در این رابطه بیان نکنید

  2. hidden گفت:

    سلام من خودم پسرهستم ولی پارتنر من یک ترنس m2fهستش که اینجابرای تغیرجنسیت از مردبه زن تاحدزیادی شرایط خوبی نداره،ازطرفی منم خیلی وقته تغییردین دادم ترکیه بودم هم شرایطم مثل شرایط توایران بود،میخوام باپارتنرم ازدواج کنم میتونم برای ازدواج بایک ترنس برای مهاجرت به سوئد اقدام کنم؟اصلا ازدواج من که پسرهستم بایک ترنس جزو دسته همجنسگرایان میشه یا شرایط این ازدواج فرق داره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این رو افراد دیگری تصمیم می گیرن. ایشون که ترنس هست می تونه راحت تر اقامت بگیره ولی مسئله اصلی این هست که دلیل قانع کننده ای برای پناهنده شدن شما وجود نداره.

  3. محمد گفت:

    سلام من محمدم ۲۹سالمه پرستارم داری مدرک کارشناس پرستاری و گی هستم میخاستم اقدام کنم جهت پناهندگی به آلمان میخاستم ببینم میتونم با ویزای مسافری برم و اونجا درخواست بدم مدرک زبان ندارم نمیدونم شرایط چجوریه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      پناهندگی نیازی به مدرک زبان نداره.
      ولی شما باید از طریق توریستی وارد بشید و به پلیس درخواست بدید

  4. پروانه گفت:

    من و پارتنرم میخوایم مهاجرت کنیم و فقطم بر اساس گرایش جنسی میخوایم بریم به نظرتون کدوم کشور بهتره و راه های اولیه و اقدامش رو نمیدونیم باید از کجا و چجوری اقدام کنیم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هیچ رزومه ای از خودتون اعلام نکردید. به همین دلیل توصیه می کنیم اول بررسی کنید که از کدوم روش های قانونی می تونید مهاجرت کنید و بعد از اون اقدام کنید برای مهاجرت کردن.
      پناهندگی دردسرهای خودش رو داره و می تونید با اقامت های قانونی به راحتی به خواسته خودتون برسید.
      اگر میل شما به این هست که پناهنده بشید، کشورهایی مثل سوئد، آلمان، اتریش می تونن بهترین گزینه ها باشن. شما باید خودون رو به صورت قانونی به یکی از این کشورها برسونید (حتی از طریق ویزای توریستی) و بعد از اون درخواست پناهندگی خودتون رو ثبت کنید

  5. Aryan گفت:

    سلام من و دوست پسرم ( گی هستم ) به ترکیه اومدم . آیا اینجا باید درخواست پناهندگی بدیم یا میتونیم ویزا برای اروپا سایت امریکا بگیریم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به شرایط شما داره. در صورتی که در ترکیه اعلام پناهندگی کنید، باید در همین کشور بمونید. در صورتی که قصد رفتن به آمریکا رو دارید، باید به نوعی خودتون رو به کشور آمریکا برسونید و درخواست بدید

  6. MF گفت:

    سلام وقتتون بخیر خسته نباشید
    من و پارتنرم (هر دو دختر هستیم) می‌خوایم برای لاتاری اقدام کنیم ، اگه بالفرض اسم یکیمون دربیاد امکانش هست با هم بریم ؟ چون قطعا اسم هر دو با هم در نمیاد می‌خوام بدونم امکان رفتن با هم هست اگه یکیمون در بیاد .
    ممنونم ازتون.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که ارتباط شما رسمی باشه، می تونید با هم ثبت نام کنید
      در صورتی که یک نفر از این طریق بره، می تونه اقامت بگیره و بعد برای نفر دوم اقدام کنید
      اگر تمایل داشته باشید، می تونید کار ثبت نام لاتاری خودتون رو به ما بسپارید

  7. ... گفت:

    سلام
    من ۱۸ سالمه و ترنس جندر مرد به زن هستم
    شرایط مالی بد و مشکلات خانوادگی و روحی خیلی زیادی دارم و میخوام به هر قیمتی از ایران برم تا بتونم تطبیق جنسیت بدم
    چجوری اقدام کنم که ویزام جور بشه یا یه جایی که امن باشه بهم اقامت بدن یا هزینه مهاجرتمو به عهده بگیرن؟ میشه از ترنس بودنم استفاده کنم؟ سعیم اینه قانونی برم
    خودم امارات دبی مدنظرمه ولی شرایطشو نمیدونم هیچ جا اطلاعاتی پیدا نکردم
    میشه کمک کنید یه راهی جلو پام بزارید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      امارات مقصد خوبی برای شما نخواهد بود و از شما حمایت نمی کنه.
      شما باید انجمن های مرتبط با شرایط خودتون رو پیدا کنید و از طریق اون ها اقدام کنید. در حال حاضر، هیچ دولتی این هزینه ها رو قبول نخواهد کرد

      1. ... گفت:

        شما چه توصیه ای میکنید من باید چیکار کنم نمیتونم ایران بمونمو پول کمی هم دارم
        چجوری میتونم با این انجمن ها ارتباط برقرار کنم؟

        1. امیر جلالی گفت:

          باید سایت هاشون رو پیدا کنید یا فعالین این بخش رو توی شبکه های اجتماعی پیدا کنید و بهشون پیام بدید

  8. مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید.پناهنده هایی که به انگلستان میرسن.میتونن مجوز کار بگیرن که پول وکیل برای دادگاه هاشونو بدن ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر منظورتون اجازه کار تمام وقت هست، خیر

  9. رُهام گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم بنده الان 25 سالمه و دارم برای کنکور دکترا رشته مدیریت صنعتی گرایش مدیریت دانش درس میخونم باتوجه به این تمام مقاطع تحصیلی رو در ایران خوندم و دارم میخونم میخواستم بدونم بهترین شرایط برای بنده برای اقامت کانادا یا هرکشوری دیگه که راحت باشه بعد پایان تحصیلات دکترام کجاست و از لحاظ مالی هم ضعیف هستم ارزانترین راه و سریع ترین که مناسب بنده باشه چه باتوجه به تحصیلاتی که دارم و میخواستم بدونم راست میگن برای همجنسگرایان اقامت راحت تره؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کشورهای زیادی هستند که تحصیل در اون ها کم هزینه و نسبتا ارزان هست.
      شما می تونید برای ارشد مجدد یا دکترا اقدام کنید و رایگان تحصیل کنید و بعد از اون به کار برسید و اقامت دریافت کنید

  10. آراد گفت:

    خسته نباشید.
    من و پارتنرم پنج ساله که با هم هستیم و از لحاظ مالی و جانی تو خطریم و میخاستیم توی یه کشور اینگلیسی زبان غربی پناهندگی بگیریم چون وضعیت مالیمون چندان خوب نیست و نیاز داریم کشوری باشه که ساپورت بکنه و ما با کار کردن مراحل و جلو ببریم.پیشنهاد شما چیه بنظرتون یه زود گی چجوری میتونن سریعتر پناهندگی رو بگیرن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      افراد همجنسگرا با سرعت مناسبی پناهندگی خودشون رو به دست میارن ولی تا زمانی که اقامت شما تایید نشه، امکان کار رسمی کردن وجود نداره و باید در کمپ بمونید

      1. آراد گفت:

        شما مشاوره اختصاصی هم انجام میدید ؟اگه انجام میدید شماره یا واتساپتون رو میفرستید ؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          خیر مشاوره های ما در زمینه تحصیل، کار و سرمایه گذاری هست

  11. بانو گفت:

    سلام، من مقیم آمریکا هستم، به عنوان پناهنده قبول شدم. پارتنرم در ترکیه هست و امکان ازدواج دو زن در ترکیه وجود ندارد. چطور می‌توانم پارتنرم را اینجا بیارم؟ میگن اگر رسمی ازدواج نکرده باشید ممکن نیست پارتنر را بیارید آمریکا. در ترکیه هم این ازدواج ممنوع هست. راه حلش چیه و از کجا باید شروع کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما در صورتی که اقامت خودتون رو دریافت کردید، می تونید برای ایشون یک دعوتنامه بفرستید که بیان آمریکا و اون جا ازدواجتون رو ثبت کنید. چون در آسیا فقط چند کشور شرقی مجوز ازدواج رو صادر می کنن

  12. نازنین گفت:

    سلام من 19سالمه و لزبین هستم اهل افغانستان هستم و در ایران متولد شدم با پارتنرم تو دبیرستان آشنا شدم و به اجبار خانوادم مجبورم با پسر خاله مادرم ازدواج کنم از وقتی 17سالم بود مجبور به عقد و نامزدی شدم تا بعد اینکه دیپلم گرفتم ازدواج کنیم سه ماه دیگه قراره مراسم عروسی برگزار بشه و من واقعا نمیدونم باید چیکار کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ما در این زمینه نمی تونیم کمکی به شما داشته باشیم.
      بهتر هست که با مشاورین و پزشکانی که در این زمینه فعالیت می کنند صحبت کنید

  13. آرش گفت:

    سلام وقت بخیر. من از اسپانیا پذیرش تحصیلی گرفتم هنوز برای ویزا اقدام نکردم. میخواستم بدونم برای پارتنرم چه جوری میتونم اقدام کنم. بعد از رفتن به اسپانیا باید شروع کنم برای ویزای پارتنرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله بعد از رفتن می تونید اقدام کنید. البته این رو هم در نظر داشته باشید که اسپانیا در این زمینه به شدت سخت گیر هست و در بسیاری از موارد ویزا رو صادر نمی کنه.
      می تونید در زمینه دریافت ویزای توریستی اسپانیا اما، با مشاورین ما تماس بیگرید، برای ایشون ویزای شنگن دریافت کنید و بعد از این طریق می تونن 90 روز کنار شما باشن و دریافت ویزای مجدد توریستی ساده تر میشه واسشون و می تونن این کار رو چندین بار انجام بدن

      1. آرش گفت:

        سپاس از راهنمایی تون. مزاحم میشم حتما

        1. امیر جلالی گفت:

          آرزوی بهروزی برای شما

  14. شیدا گل محمدی گفت:

    سلام آیا دو نفر با ویزای توریستی تو کشور اروپایی یا کانادا میتونن ازدواج کنن یا حتما باید یکی از اونا پی آر یا اقامت داشته باشه ممنون میشم پاسخ بدین و اگر میشه تو کدوم کشور امکان پذیره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      می تونن ازدواجشون رو به ثبت برسونن ولی این مسئله منجر به اقامت یا یک امتیاز هاص دیگه نمیشه
      کشوری مثل اتریش یا انگلستان ازدواج همجنسگرایان رو رسمی کرده
      به طور کلی 30 کشور هستند که این اجازه رو به شما خواهند داد

  15. Raha گفت:

    درود، من تا سال آینده مدرک آیلتس و کارشناسیم رو میگیرم و برای کانادا اپلای میکنم، امکان اثبات تمکن کافی برای خودم و پارتنرم رو هم دارم، ولی این پرسش هست که آیا میتونم بعنوان همراه با خودم ببرمشون یا باید اول ازدواج کرد؟اگر ازدواج شرط باشه، میتونم بعنوان توریست ببرمشون کانادا و بعد از ازدواجمون درخواست بدم که همراهم هستن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نیازی به ازدواج رسمی نیست.
      در بسیاری از موارد، پارتنرها رسما ازدواج نکردن و می تونن مهاجرت کنند

  16. Masih گفت:

    سلام خسته نباشید.
    من ۲۲ ساله هستم و پارتنرم هم همسن منه. من خودم دانشجوی تاریخم و همچنین مدرک بین‌المللی (سرتیفیکیت) عکاسی دارم. پارتنرم هم رشته طراحی لباس میخونه. بنظرتون بهترین راه برای مهاجرت چی می‌تونه باشه؟ چون خانواده خیلی فشار میاره و متوجه گرایشات نیست اصلا.من و پارتنرم یک ساله که باهمیم و یکجورایی جلوی همه غیر خانواده کام اوت کردیم. هزینه مهاجرت هم خیلی برامون زیاده..

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید تحصیل در ایتالیا رو انتخاب کنید و با بورسیه تحصیل کنید.
      با توجه به شرایط سنی و تجربه کاری که دارید، مسیر مهاجرت از طریق کار برای شما احتمال خیلی زیاد بسته هست.
      سرمایه گذاری هم با توجه به مسائلی که فرمودید ممکن نیست
      گزینه بعدی پناهندگی هست که چون آینده نامشخصی داره، نمی تونیم بهتون توصیه کنیم.
      می تونید با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا همکاران من شما رو راهنمایی کنن چون می تونن رزومه شما رو بیشتر بررسی کنند

  17. ماکان گفت:

    سلام عرض شد من ترنس مرد هستم و عملو انجام دادم ولی نمتونم ایران زندگی کنم به دلیل اینکه به دید بد بهم نگاه میکنن و نمیشه اینجا زندگی کرد میتونم از طریق ترنس بودنم قانونی ویرا بگیرم ومهاجرت کنم؟ودوستدخترمو میتونم ببرم یا باید باهاش ازدواج کنم ک بتونم ببرمش ؟لطفا بگید ک باید چیکار کنم و از کجا باید اقدام اولو انجام بدم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از طریق ترنس بودن خیر نمی تونید مهاجرت کنید ولی باید یک دلیل روشن دیگه داشته باشید برای زندگی در خارج از کشور که بتونید از اون طریق اقدام کنید. مثلا شما می تونید تحصیل کنید، کار کنید یا سرمایه گذاری رو انتخاب کنید.
      توصیه می کنم که برای این که شرایط شما دقیق تر بررسی بشه، با مشاورین ما تماس بگیرید

  18. Ali گفت:

    با سلام و خسته نباشی من ال جی بی تی هستم و اهل افغانستان متولد ایرانم و کارت شناسایی و دیپلم دارم و شاغلم و ۲۸ سالمه بخاطر همین مشکلم میل ب ازدواج با جنس مخالف ندارم و نمیتونم مشکل مو در ایران و بین فامیل و خانواده مطرح کنم،میتونید کمک یا راهنمایی کنید چطور و ب کجا مهاجرت کنم،با تشکر🙏

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اگر تمایل به تحصیل دارید، گزینه های متعددی پیش روی شما هست که بتونید برید خارج از کشور درس بخونید و بعد کار کنید.
      توصیه می کنم حتما با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  19. ST گفت:

    سلام..
    من بیست سالمه و لزبین هستم خانواده بشدت سختگیر و …دارم و یک ساله که تورابطم پارتنرم سه سال بام تفاوت سنی داره..اون میگه میتونیم مهاجرت کنیم ولی کلی دردسر داره
    من تازه میخام دانشگام شرو کنم و اشتباهم همین سه سال نشستن خونه بود الان تصمیم جدی گرفتیم ولی من شرایط نمیدونم مثلا میگن باید تسلط کامل داشته باشی رو زبان انگلیسی و پاسپورت و اینا و حتی قبل مهاجرت ی چند ماه ی کشور بری
    ما خیلی همو دوس داریم و خیلی نگران ایندمونیم:(
    چیکار کنیم اخه.. اگه خانوادم اوکی بودن میشد خونه حدا بگیریم بدون اینکه کسی بفهمه باهن باشیم مث دوتا دوست از نظر اونا*ولی غیر ممکنه
    مگر اینکه فرار کنیم اونم خریت محضه .
    :(((((((((((

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما نیازی نیست قبل از مهاجرت جایی باشید
      می تونید پاسپورتتون رو بگیرید، از طریق روشهای قانونی، مهاجرت کنید. مثلا تحصیل در بسیاری از کشورها برای شما ممکن هست. پارتنر شما هم می تونه از همین طریق اقدام کنه برای مهاجرت و با هم در یک کشور سکونت داشته باشید

  20. شادی گفت:

    سلام،
    من لزبین هستم و در حال حاظر تو سوئد تحصیل میکنم و پارتنر ایتالیایی دارم. تصمیم داریم برای سریع پیش بردن اقامت ازدواج کنیم و من به ایتالیا برم. اما چون ایران به من مجوز ازدواج نمیده شک داریم ممکن باشه. اگر ممکن هست راهنمایی کنید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نیازی به ثبت ازدواج در ایران نیست. در هر نقطه از جهان که این امکان رو به شما می دن، می تونید ازدواجتون رو ثبت کنید.
      البته باید شرایط ثبت ازدواج مورد تایید کشوری باشه که شما قصد اقامت در اون رو دارید. در یکی از کشورهای اروپایی که ازدواج شما رو رسمی ثبت می کنند، فرایند رو رسمی کنید که مشکلی برای شما پیش نیاد

  21. Donya گفت:

    سلام وقت بخیر من ۱۹ سالم هست و پارتنرم ۲۱ و قصدمون هم زندگی کنار هم دیگه هست
    برای مهاجرت و گرفتن اقامت دائم باید چیکار کنیم؟
    و حتما باید ازدواج کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما دو مسیر رو دارید: یکی از مسیرها این هست که یک نفر به صورت قانونی مخصوصا از طریق تحصیل مهاجرت کنید و نفر دوم به صورت همراه بیاد. یا این که هر دو نفر به صورت قانونی مهاجرت تحصیلی داشته باشید به یک کشور
      راه دوم مسیر غیر قانونی هست. شما باید یک مسیر برای مهاجرت پیدا کنید که به صورت غیرقانونی برید اونجا و درخواست پناهندگی به ثبت برسونید. الزامی برای ازدواج نیست

  22. ارسا گفت:

    سلام برای بودن با پارتنر همجنس مدارک و‌شواهد برای تایید کشور دیگر به چه صورته؟
    و اگر ازین مسیر از ایران‌خارج شد دیگر امکان برگشت وجود نداره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که شما قانونی از کشور خارج بشید، می تونید به ایران برگردید و مشکلی نیست.
      مدارک باید ثابت کننده ارتباط شما باشه. شامل زندگی در یک مکان، سفرهایی که با هم رفتید و حتی گاهی چت های ثبت شده

  23. محمد گفت:

    سلام من یک فرد همجنسگرا هستم و ۲۵ سال دارم که ساکن ایرانم. بنده قادر به ادامه تحصیل نیستم چون از دانشگاه انصراف دادم و کارت پایان خدمت هم ندارم. حالا سوالی که از حضور شما دارم اینه که اگر پارتنرم که در حقیقت داره برای ادامه تحصیل به کشور المان میره و قصد اقامت دائم در اونجارو داره، میتونه برای من دعوتنامه ارسال کنه و ازین طریق من هم بتونم شهروند المان محسوب بشم؟ البته میدونم ممنوع الخروجم چون سربازی نرفتم ولی اگه فرض بگیریم کارت پایان خدمت داشته باشم، این امکان هست که بتونم همراهش به المان برم و اونجا باهم زندگی کنیم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید که اگه امکانش هست چه کارهایی لازمه که انجام بدم. باور کنید باعث میشید زندگی یه فرد تغییر کنه.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که اثبات کنید رابطه خودتون رو بله می تونید اما مسئله خروج از کشور رو برای خودتون باید حل کنید.
      ایشون باید ثابت کنن که توانایی مالی کافی دارن که شما در کنارشون زندگی کنید. باید در نظر داشته باشید که اگر مقطع تحصیلی ایشون کارشناسی هست، تقریبا میشه گفت که مهاجرت به آلمان برای شما ممکن نیست. با این حال مقاطع بالاتر شانس افزایش پیدا می کنه. مهم ترین مسائل برای شما این هست که توانمندی مالی + ارتباط حقیقی رو ثابت کنید بعنوان یک پارتنر.
      در نظر داشته باشید که سفارت سخت گیری های زیادی در این رابطه (برای همراه دانشجویان خارجی) داره.

    2. سان گفت:

      سلام ترنس ftmهستم ۲۵سالمه تحصیلاتم زیر دیپلم هست نه سابقه کاری دارم و نه رزومه ای تو چه حرفه ای میتونم مدرک بگیرم که اقدام کنم برای کشور المان

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        اولین چیزی که باید برای شما مهم باشه، گرفتن دیپلم هست.
        بدون دیپلم نمیشه به آلمان رفت. بعد از اون می تونید وارد دانشگاه بشید و یک مدرک معتبر دریافت کنید. برای مهاجرت به آلمان داشتن سابقه کار خیلی مهم هست

  24. نیما گفت:

    سلام
    من گی هستم و چند سالی هست پارتنر فرانسوی دارم؛ خواستم بدونم اگه من برم فرانسه و اونجا با هم ازدواج کنیم، پناهنده محسوب میشم یا مثل یک زوج استریت میتونم به ایران برگردم؟ یکبار هم برای من دعوتنامه فرستاد ولی درخواست ویزای توریستیم رو ریجکت کردن! فک کنم خودم باید از طریق آژانس های مسافری اقدام کنم 🙁

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر پناهنده در صورتی هست که شما درخواست پناهندگی ثبت کنید. اگر ازدواج کنید می تونید به صورت رسمی به عنوان همراه در فرانسه بمونید.
      این که یک بار ویزای شما رد شده نکته منفی هست. لطفا با شماره 02191003232 تماس بگیرید، مشاورین ما در این رابطه شما رو همراهی می کنند

  25. Navid گفت:

    سلام…
    خسته نباشید…
    من ۲۰ ساله و همجنسگرا هستم و دوست پسر من هم ۲۴ ساله…
    من دانشجوی رشته کارگردانی هستم و دوست پسرم، ۶ سال سابقه آرایشگری و مدارک بین المللی دارند…

    بهترین راه برای مهاجرت ما چی هست..؟
    چون واقعا از پس هزینه‌های زیاد برنمیایم؛
    چطور میتونیم تقاضای پناهندگی بدیم..؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید درستون رو تمام کنید و برای مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنید به مهاجرت.
      کشوری مثل ایتالیا امکان تحصیل رایگان رو برای شما فراهم کرده و نیازی نیست که شما هزینه زیادی پرداخت کنید.
      ولی در نظر داشته باشید که ویزای همراه ندارن و باید هر دو نفر ویزا بگیرید

  26. رومینا مینایی گفت:

    سلام من لیسانس ادبیات زبان دارم. میخوام برای ارشد اقدام کنم یه یک کشور اروپایی. بیتشر اسپانیا یا پرتغال که زبانش رو بلدم. ولی مهم تر اینکه بتونم پارتنرم رو ببرم یا خودم یعد اینکه جا افتادم امکانش هست با ویزای تحصیلی؟ میشه با ازدواج این کارو انجام داد ؟
    نمیتونیم همزمان تحصیلی بریم
    می‌خوام اول من برم بعد بتونیم با ازدواج بمونیم پیش هم امکانش هست؟
    در اروپای غربی و کشوری مثل سوئد این امکان هست که با ویزای تحصیلی پارتنرو بشه حمایت کرد؟ و بعد اونجا ازدواج کنیم چون اینجا که این امکان نیست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ویزای تحصیلی این دو کشور، ویزای همراه رو شامل نمیشه. در صورتی که شما بعد از تحصیل به کار برسید، می تونید برای ملحق شدن ایشون به خودتون اقدام کنید.
      برای مهاجرت به سوئد اما شرایط متفاوت هست و شما می تونید از ویزای همراه برای تحصیل خودتون هم استفاده کنید

  27. نام بکتاش گفت:

    سلام نام من بکتاش است من همجنسگر هستم و ترکیه استانبول زندگی میکنم اینجا مرا پناهندگی نمیدهن و مردم با من درست رفتار نمیکنن اگر مرا افغانستان دیپورت کند جانم د خطر است لطفاً مرا کمک کنید تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام در صورتی که می تونید مهاجرت به سوئد رو انتخاب کنید که اونجا بیشتر مورد حمایت خواهید بود.

  28. Majid گفت:

    سلام .من گی هستم و میخواهم مهاجرت کنم تنها هستم .چطور میتونم اقدام کنم برای مهاجرت چه راه های هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به شرایط شما داره.
      شما می تونید مسیر مهاجرت تحصیلی رو طی کنید، مهاجرت کاری یا مهاجرت سرمایه گذاری. باید دید شرایط شما چی هست و چطور بهتر می تونید مهاجرت کنید

  29. Pouya گفت:

    سلام روز شما بخیر. من از المان جاب افر دارم و قصد دارم برای ویزای جاب افر درخواست بدم به سفارت. میخواستم بپرسم به نظر شما امکانش هست بتونم برای پارتنر همجنسم ویزای همراه درخواست بدم برای ورود همزمان به المان؟
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که از نظر مالی شرایط خوبی دارید یا در قراردادکاری شما درآمد بالایی ثبت شده باشه، بله می تونید.
      ایشون باید مدرک زبان آلمانی A1 رو حداقل داشته باشن

      1. Pouya گفت:

        سلام مجدد
        روز شما بخیر
        میخواستم بپرسم اگر همزمان با ویزای کاری، اپلای کنم برا دانشگاه در المان و تمکن مالی پارتنرم هم بپردازم ایا میتونم با ویزای تحصیلیم درخواست ویزای همراه کنم برای پارتنرم به صورت ورود همزمان به المان؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          ویزای تحصیلی آلمان ویزای همراه نداره. مگر این که شما خودتون ویزای خودتون رو بگیرید، پارتنرتون هم جدا اقدام کنه که همزمان بتونید برید

  30. Annie گفت:

    سلام
    امکان گرفتن ویزای کره جنوبی یا ژاپن برای همجنسگرایان هست ؟
    چون من برای ارشد به ژاپن اپلای کردم میخواستم بدونم میتونم با پارتنرم بریم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ویزایی به این عنوان در این دو کشور وجود نداره. شما باید قانونی وارد این کشور بشید و برای پارتنرتون دعوت نامه ارسال کنید که بستگی به تمکن مالی شما داره

  31. Arzsiko گفت:

    سلام وقت بخیرفرد گی که لاتاریامریکارو برنده شده میتونه وقتی بهش اقامت دادن به پارتنرش دعوتنامه بده که به اونم اقامت بدن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر تمکن مالی کافی داشته باشید بله این امکان رو خواهید داشت ولی از نظر اتفاقی که در واقعیت میوفته، نفر اصلی باید بره و بعد که کار پیدا کرد برای نفر بعدی دعوتنامه ارسال کنه

  32. Ali گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من 17 سالمه و گی هستم و درس میخونم و در رشته های مختلف کاری تخصص دارم البته بدون مدرک و عملی هستش.
    پارتنرم 23 سالشه و مدرک قضایی علامه طباطبایی رو داره.
    خواستم ببینم میشه از طریق یکی از سفارت کشورهای اروپایی اقدام به مهاجرت و پناهندگی بگیریم باهم بریم و شرایطمون رو توضیح بدیم
    ایا اینطوری میشه و میتونیم اینطوری اقدام کنیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بهتر هست از طریق راه های قانونی مهاجرت کنید و بعد اونجا زندگی بهتری داشته باشید.
      توصیه می کنم با مشاورین ما در تماس باشید تا با بررسی پرونده پارتنرتون، بهترین مسیر رو برای شما طراحی کنند

      1. Ali گفت:

        ممنونم از پاسخگوییتان
        از طریق راهی قانونی باشه که بعدهاهم بتونیم برگردیم و به اینجا سر بزنیم این خیلی مهمه و اینکه طوری نباشه که بریم و دیگه نتونیم برگردیم
        و اینکه اونجا ادامه تحصیل بدیم بدون مهاجرت تحصیلی که اگه با مهاجرت تحصیلی باشه هزینه هامون میره بالا
        ایا با این شرایط راهی هست؟
        اگه راهی هست و میشه با این شرایط که باهاتون در تماس باشم ممنونم

        1. امیر جلالی گفت:

          شما چند روش کلی برای مهاجرت دارید که از سرمایه گذاری شروع میشه تا تحصیل.
          اگر قصد دارید به ایران رفت و آمد داشته باشید، باید حتما مهاجرت قانونی داشته باشید. در حال حاضر کشوری مثل ایتالیا به شما امکان می ده که بدون نیاز به هزینه تحصیل کنید.
          برای کار باید سابقه کاری داشته باشید و سن شما خیلی کم هست و قطعا ریجکت خواهید شد. الان شرایط تحصیل برای هر دو نفر شما بسیار بهتر هست.

  33. Yalda گفت:

    سلام خسته نباشید بنده ساکن المان هستم مستر رو المان خوندم و الان ویزا کاری دارم حقوقم هم خوبه ۲۸۰۰یورو خالص لزبین هستم و پارتنرم ایرانه میخام بیارمش پیش خودم نمیدونیم چجوری اقدام کنیم که تو ایران خطری ایشون رو تهدید نکنه یا خدایی نکرده مراجع قانونی ایران بفهمن و برای ایشون خطر افرین بشه
    تورو خدا کمکم کنید یه راهنمایی شما میتونه زندگی دوتا ادمو تعقیر بده

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید از طریق اداره مهاجرت آلمان برای ایشون دعوتنامه ارسال کنید و جای نگرانی هم وجود نداره در رابطه با امنیت ایشون چون که دلیل دعوت شما در ایران مشخص نیست.
      زمانی که ایشون وارد آلمان شدند، می تونید اقدامات لازم برای پروسه اقامت ایشون از طریق همراه بودن رو پیگیری کنید.
      اگر ازدواج کنید یا ایشون به عنوان پارتنر قانونی شما معرفی بشن، شرایط ساده تر خواهد بود

  34. رهام گفت:

    سلام من جزو خانواده LGBTQهستم.گی هستم . آیا امکانش هست که از طریق ویزای توریستی شینگن وارد یکی از کشورهای اروپا بشوم و در کشور هلند درخواست اقامت و پناهندگی کنم و دیگه برنگردم. آیا دیپورتم نمی‌کنند. ممنون از اینکه راهنماییم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر مقصد نهایی شما هلند هست، باید روز اول هم در هلند به زمین بشینید.
      درخواست پناهندگی صرفا در کشوری ممکن می شه که شما قانونی و روز اول وارد اون شدید

  35. محمد گفت:

    سلام خسته نباشيد من گي ام و دبي زندگي ميكنم دلم نميخواد برگردم ايران چون نميتونم خود واقعيم باشم و از طرفي هم توي دبي نميتونم زندگي كنم بخاطر شرايط ويزاهاشون يني به ايراني ها فقط از راه ثبت شركت يا سرمايه گزاري ويزا ميدن كه من شرايط اينارو ندارم و الان با ويزاي توريستي پيش يكي از اشناهام موندم و اوقات خودمو ب سختي ميگذرونم، خواستم ببينم اينجا با رفتن به سفارت امريكا يا كشوراي ديگه ميتونن بهم ويزاي پناهندگي بدن و ايا ممكنه و شدنيه و راهش چيه؟ ممنون ميشم پاسخگوم باشيد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ویزای پناهندگی به این صورت نداریم. شما باید به صورت قانونی (مثلا از طریق ویزای توریستی) به یکی از این کشورها مهاجرت کنید و بعد اقدام کنید برای پناهندگی

  36. زهرا گفت:

    سلام من افغانستانی هستم مقیم ایران و لزبین هستم و مدرکم کارت امایش هستش
    و پارتنرم تو امریکا هستش
    میخاستم بدونم امکان دارع پارتنرم کاری کنه که منو به عنوان پارتنر دعوت کنه تا من بتونم برم پیشش

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید پاسپورت داشته باشید

  37. امیر گفت:

    سلام کسی که ترنسه می‌تونه از طریق سفارت کشور آلمان یا سوئد مهاجرت کنه شرایطش چی هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      صرفا به خاطر ترنس بودن این امکان به شما داده نمیشه که بتونید وارد این کشورها بشید

  38. امیر گفت:

    سلام پارتنرمم تو آلمانه و من تو ایران اون می‌تونه کاری کنه برای من تا برم پیشش

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی داره که ایشون به چه دلیل توی آلمان هستند و می تونن شما رو از نظر مالی حمایت کنند یا این که شما می تونید خودتون رو حمایت کنید یا خیر

      1. امیر گفت:

        ایشون تابعیت آلمان داره و تو اونجا کار می‌کنه و از نظر مالی هم متوسطه‌ منم اگه بتونم برم خودم اونجا کار میکنم

        1. امیر جلالی گفت:

          اگر کار می کنند، شرایط سکونت و همینطور دستمزد ایشون مورد بررسی قرار می گیره و اگر برای دو نفر کفایت کنه، بهشون اجازه می دن که برای شما دعوت نامه ارسال بشه.
          اگر شما هم تمکن مالی دارید در ایران، حتما اون رو ضمیمه کنید که شانس بیشتری داشته باشید

          1. امیر گفت:

            من خودم میرم اونجا کار میکنم فقط میخوام ی جوری از طریق اون برم اونجا منم اوضاع مالی خوبی ندارم و با توجه به ترنس بودنم شرایط زندگی در اینجا رو ندارم و از همه لحاظ خانواده ، جامعه و …. مورد اذیت و آزار قرار گرفتم

          2. امیر جلالی گفت:

            قبل از این که شما به این کشور برسید، باید تمکن مالی کافی داشته باشید یا این که ایشون درآمدی داشته باشه که بتونه زندگی دو نفره رو پوشش بده.
            فعلا نمی تونید روی این مسئله که شما هم میرید اون جا کار می کنید حسابی باز کنید.

  39. sohi گفت:

    با سلام ببخشید من یه همجنس گرا هستم با خانوادم جدا زندگی میکنم و مدرک تحصیلات هشتم هست و نمیخوام بخاطر تحصیلات اقدام به پناهندگی کنم و خودمم ۲۲ سالمه بخاطر طلاق پدر و مادرم میخاستم معافیت بگیرم که نشد و اقدام به خدمت نکردم و میخام با وثیقه پاسپورت بگیرم و میخاستم بدونم که میشه پناهنده در سوئد بشم و چه راهی راحت تر هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید به صورت قانونی خودتون رو به این کشور برسونید و بعد اقدام کنید برای پناهندگی

  40. لونا گفت:

    سلام من یک همجنسگرا هستم. اگر من برای ارشد بتونم اپلای کنم میتونم پارتنرمم همون موقع یا مدت کوتاهی بعدش با خودم ببرم آلمان؟ فرض کنیم که پارتنرم اپلای نکرده. من چطور میتونم کاری کنم که باخودم ببرمش؟ ینی راهی که چندساله نباشه و کوتاه مدت باشه هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      روی کاغذ این امکان به شما داده می شه اما همزمان این فرصت رو نخواهید داشت

    2. اوستا گفت:

      سلام من ترنسجندر هستم ۲۳ سالمه و پارتنرم ۱۹ خواستم بدونم اگ برایه اقامت به سوئد باید چقدر سرمایه حداکثر داشته باشم و اینکه از نظر کار هم میشه اقدام کرد من خودم به شخصه مدرک کاردانی عکاسی دارم و ۱۳ ساله جودوکار میکنم و ملی پوش هستم پارتنرم هم کاشت ناخن و کاشت مژه انجام میده و رشتش طراحی دوخت مد و فشن هست

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        شما برای این که بتونید مهاجرت کنید، بهتر هست از روش تحصیل وارد این کشور بشید. این طور می تونید به صورت همزمان وارد بشید. یک نفر می تونه تحصیل کنه و نفر دوم می تونه به صورت تمام وقت کار کنه ضمن اینکه خود نفر اول هم 40 ساعت در هفته اجازه کار داره. در صورتی که تونستید کار پیدا کنید، این فرصت رو دارید که ویزای خودتون رو بعد از 1 سال به ویزای کاری تبدیل کنید

        1. اوستا گفت:

          مچکرم

          1. امیر جلالی گفت:

            با آرزوی بهترین ها برای شما

  41. ... گفت:

    سلام بنده یک همجنسگرا هستم و فعلا زیر ۱۸ سال هستم و پارنتر هم دارم اگر بتونیم دوتامون کنکور قبول بشیم میتونیم هر کدوم جدا برای ویزا تحصیلی اقدام کنیم ؟ بعد از اینور برای اینکه شهروندی بگیریم بگیم که همجنگسرا هستیم ؟ و خب اگه کسی بفهمه ما همجنسگرا هستیم احتمال اینکه به زور ازدواج کنیم و یا حتی از هم دور باشیم و دیگه همدیگه رو نببینم صدرصد هست میشه لطفا اگر راه بهتری هست پیشنهاد بدید و راهنمایی کنید ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای این که بتونید از دانشگاه های خارجی (اکثرا) پذیرش دریافت کنید، نیازی ندارید که توی کنکور ایران قبول بشید.
      خیلی راحت می تونید پذیرش تحصیلی دریافت کنید و از ایران خارج بشید.نیازی هم به درخواست پناهندگی نیست. می تونید تحصیلتون رو ادامه بدید، بعد از اون هم کار کنید و اتوماتیک شهروندی بگیرید

  42. نیما گفت:

    سلام
    من یک همجنسگرا هستم پارتنری دارم که متاهل بودن و جدا شدن فررندی ۱۰ ساله مبتلا به اتیسم دارن که حضانتش با پارتنر من هست.آیا میشه از طریق کیس گرایش جنسی پناهدگی سوئد رو گرفت و ایشون بتونن پسرشون رو هم با خودشون بیارن.ضمن اینکه همسر سابق ایشون تمایلی با دیدار با فرزند ندارن و از سه سالگی حضانت مطلق رو به پدر دادن.آیا با مراجعه مستقیم با سفارت و توضیح شرایط میشه اقدام کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متاسفانه چون در زمینه پناهندگی اقدامی نداریم نمی تونیم شما رو دقیق راهنمایی کنیم.
      ولی شما می تونید کیستون رو به سفارت اطلاع بدید و درخواست خودتون رو به ثبت برسونید

  43. امیرعلی گفت:

    سلام وقتتون بخیر . ببخشید بنده یک همجنسگرا بات هستم که وقتی خانواده گرایش منو متوجه شدن به زور رونه خدمت سربازی کردن .
    و اینکه من خیلی سختی کشید تا تموم شد پروسه ی خدمتم و تجاوز داشتم با پزشک قانونی و مدرک هم ثابت کردم ب نظام ولی چون از ترس آبروی خانواده مجبور شدم تموم کنم و معافیت نگیرم .
    بنظرتون همین رو ارائه بدم مورد قبول کیس اقامت هستش؟؟؟ در ضمن ۲۳ سالم هست .

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید با توجه به شرایط سنی مناسبی که دارید، قانونا و از طریق تحصیل به بسیاری از کشورهای جهان مهاجرت کنید و بعد از تحصیل به کار مشغول شده و اقامت بگیرید که روشی معقول تر و مناسب تر برای شما هست

  44. Ocean گفت:

    سلام، من یک پناهنده در اسپانیا هستم (ترنسجندر)من و پارتنرم پنج سال در ترکیه پناهنده بودیم ولی چون ازدواج رسمی نداشتیم پرونده ما جداگانه بررسی شد و فقط من به اسپانیا اسکان داده شدم. اینجا تمام اقدامات لازم را انجام دادم و کارت اقامت پنج ساله را هم دارم، اما از طریق ازدواج هم امکان نداشت که پارتنرم را بیارم چون گفتن یا باید قانون ازدواج در ترکیه وجود داشته باشه یا شهروندی اسپانیا را داشته باشم.
    الان به نظر شما چه راهی وجود دارد که من بتوانم پارتنرم و به اسپانیا بیارم ، ممنون میشم راهنمایی کنید .

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید از راه های میانبر مثل ویزای تحصیلی برای ایشون استفاده کنید

  45. گفت:

    سلام
    من لزبین هستم «۲۱سالمه» و پارتنرم بایسکشوال «۲۰سالشه»
    خانواده من بشدت منو تحت نظر دارن و حتی امکان اینکه اگه از گرایشم اطلاع پیدا کنن جونم به خطر بیوفته یا مجبورم کنن ازدواج کنم.
    پارتنرم هم با توجه به شرایط روحیش اصلا وضعیتش نرمال نیست
    چجوری دوتامون پناهندگی سوئد رو بگیریم و باهم بریم؟
    ما هر اقدامی بخوایم بکنیم هیچ راه برگشتی نداریم.
    و اینکه با توجه به شرایطمون اجازه خروج بدون امضای پدر رو داریم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید با سفارت در ارتباط باشید یا این که خودتون رو به هر نحوی شده به سوئد برسونید و درخواست پناهندگی بدید. البته این که عرض کردم به هر نحوی منظور قاچاقی نیست. شما باید قانونی وارد این کشور بشید و درخواست کنید

  46. جهان گفت:

    سلام وقتتون بخیر.من افغانستانی هستم مقیم ایران و همجنسگرا. پاسپورت هم دارم. آیا امکانش هست از طریق سفارت کشورهای اروپای غربی در ایران برای کیس همجنسگرایی اقدام کنم؟ اگر بله چه مدارکی نیازه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید به سفارت مراجعه کنید و مدارکتون رو در اختیارشون قرار بدید.

  47. رادین گفت:

    سلام وقتتون بخیر و ممنون بابت این مقاله ارزشمند برای قشری از ایران که هیچوقت دیده نشده و همیشه ترد شدند
    سوالی که داشتم از خدمتتون اینه که من همجنسگرا هستم 25 سالمه و یک پارتنر 22 ساله هم در ایران دارم،میخواستم ببینم اگه من بتونم یک پوزیشن تحصیلی فاند دار برای دکترا از یه دانشگاهی بگیرم(مثلا آلمان) امکانش وجود داره که پارتنرم رو هم به عنوان همراه ببرم؟
    البته پارتنرم هم میتونه تحصیلی اقدام کنه ولی مشکن تمکن مالی داریم به نظرتون راه دیگه ای هم هست که من تضمین کنم از فاندم تمکن مالی ایشون رو بدم و بدون درد سر بتونیم بریم؟ ممنون از پاسختون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله در صورتی که تمکن مالی داشته باشید و بتونید ثابت کنید که ایشون پارتنر شما هستند می تونید برای ویزای همراه اقدام کنید

  48. لونا گفت:

    سلام من یک همجنسگرا هستم میخواستم بپرسم خودم اگه کارامو بکنم و بتونم از طریق تحصیل واسه المان پذیرش بگیرم بعدا میتونم پارتنرم رو هم بیارم با خودم؟ یعنی راهی هست که به پارتنرم بخاطر من اقامت بدن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان هست به ویژه زمانی که شما بعد از تحصیل به کار برسید

  49. Vortex گفت:

    سلام خسته نباشید ایا نروژ برای اقامت یک همجنسگرا خوبه و برای مهاجرت به نروژ باید از چه جای اقدام کنم به چه جیزهای نیازدارم برای مهاجرت(به یک نفر برای راهنمایی نیاز دارم)

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ما باید اطلاعات دقیقی از شرایط سنی، تحصیلی و کاری شما داشته باشیم.
      حتما با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما شما رو راهنمایی کنند.

  50. محمد گفت:

    سلام من و پارتنرم نیاز به مدرک رسمی برای ازدواجمون داریم لطفا راهنمایی کنید توی کدوم کشورای نزدیک ایران که ویزا نیاز نداشته باشه و کم هزینه تر باشه میتونیم اینکارو انجام بدیم؟
    و اینکه چ اداره ای و کجا باید بریم؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تمام کشورهایی که امکان ازدواج رو به صورت رسمی به شما می دن نیاز به ویزا دارند.
      شما می تونید چین، کامبوج یا برخی از مناطق هندوستان رو برای ازدواج رسمی انتخاب کنید.

  51. Kosar گفت:

    سلام من لزبینم و ۱۹ سالمه و پاتنرم ۲۱ سالشه و اهل افغانستانه و جزو مهاجرین در ایران هست و خودم ایرانیم ام از چه راهی میتونم مهاجرت و پناهندگی دوتامون رو بگیرم و کدوم کشور هارو پیشنهاد میکنید برامون ؟
    اگر از سمت تحصیل و شغل چند سال دیگه اقدام کنم با چه رشته یا چه شغلی میتونم راحت تر پناهندگیمون رو بگیرم ؟
    اگه دوتامون باهم بریم بهتره یا جدا جدا؟
    هزینه یک ماه موندن تو کشورایی که پیشنهاد میکنین هم بگین دیگه خیلی ممنون میشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اگر هر دو از طریق تحصیل برید، دیگه نیازی به پناهندگی ندارید و خیلی راحت می تونید بعد از تحصیل اقامت دریافت کنید

  52. کاوه گفت:

    سلام وقت بخیر بنده ۴۴سال سن دارم، و همجنسگرا هستم ، جسارتاخواستم بدونم آیا با ویزای توریستی میتوانم وارد کشور مقصد بشم و اونجا اعلام کنم که همجنسگرا هستم آیا مورد قبول واقع میشه و رجکت نمیشم و دیپورت نمیشم، تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به هیچ عنوان کسی نمی تونه این مسئله رو برای شما ضمانت کنه که قطعا می تونید موفقیت کسب کنید در این زمینه

  53. .... گفت:

    من ۲۴سالمه و gayهستم
    شرایط رفتن به کانادا مولتی پل ۵ساله رو دارم
    پارتنرم شرایطشو نداره
    امکانش هست من برم و کیس به جریان بیوفته بعد ایشونم بتونه بیاد؟!
    و اینکه به امریکا هم شرایط مهاجرتش هست؟! برای زوج های gay?!

    1. ..... گفت:

      اگر امکانش هست مشکلی پیش بیاد و کیس رد بشه راه های دیگه ای هم برای مهاجرت داریم
      اگر اونجا رسمی ازدواج کنه یک فرد gay
      دیگه به ایران نمیتونه برگرده؟!چون ازدواجش ثبت شده؟!

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        در صورتی که درخواست پناهندگی شما رد بشه، مسیر مهاجرت آینده شما به شدت به خطر میوفته.
        در بسیاری از کشورها میشه ویزای تحصیلی گرفت و بعد از پایان دوره آموزشی، وارد بازار کار شد

    2. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که درخواست شما مبنی بر پناهندگی باشه این امکان هست که شما پاسخ منفی دریافت کنید.
      ویزای مولتی پل 5 ساله هم شاید برای شما مناسب نباشه چون نمی تونید کار خاصی داشته باشید و هزینه های زندگی رو تامین کردن برای شما سخت خواهد بود.
      برای مهاجرت به آمریکا هم شما باید دلیل خاصی داشته باشید و مورد شما دلیل قانع کننده ای نیست.

  54. نیما گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من گی هستم و چند سالی هست پارتنر فرانسوی دارم؛ خواستم بدونم اگه من برم فرانسه و اونجا با هم ازدواج کنیم، پناهنده محسوب میشم؟ چند سال بعد میتونم پاسپورت فرانسوی داشته باشم؟ ممنونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر شما پناهنده محسوب نمیشید چون از طریق ازدواج وارد این کشور شدید

      1. نیما گفت:

        آهان ممنون، اطلاع دارین که چند سال بعد از ازدواج میتونم پاسپورت یا تابعیت بگیرم؟

        1. امیر جلالی گفت:

          حداقل 4 سال

          1. ارمین گفت:

            سلام من میخام برم ترکیه پناهدگی گی پناهندگان سازمان ملل بگیرم بنظرتون میشه ازاونجا رفت سوئد

          2. امیر جلالی گفت:

            سلام
            شما اگر تشریف ببرید ترکیه باید ترکیه بمونید نمی تونید برید سوئد. به هر کشوری درخواست پناهندگی کنید باید همون کشور بمونید

  55. علی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    همجنسگرا هستم ، قصد مهاجرت دارم برای ازدواج
    پارتنر ام (۲۳ سال) ساکن ایران می‌باشد
    ۲۳ سال سن دارم
    لیسانس تربیت بدنی دارم (دانشگاه آزاد- معدل الف فارغ‌التحصیل شده ام)
    متاسفانه برای مدرک زبان (تافل یا آیلتس) اقدام نکرده ام
    کارت پیام خدمت ندارم (۱۱ ماه سنوات تحصیلی دارم)
    پاسپورت دارم
    مدرک فنی ماساژ دارم (زیر نظر سازمان ilo همراه با کد ایسکو)
    چندین مدرک مربیگری فدراسیون اعم از (بدنسازی ، آمادگی جسمانی ، شنا ، فانکشنال و کراسفیت)
    مدرک نجات غریق (استخر) هم دارم

    سوالی که دارم
    با این شرایط کدام به ترتیب کدام کشور مناسب برای مهاجرت می‌باشد؟
    آیا میتوان بدون مدرک زبان ، با ترجمه کردن مستندات اقدام نمود؟
    در وهله اول چه اقدامی باید انجام بدم؟
    برآورد مالی به این اقدامات حدودا چه مقدار میباشد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما ابتدای امر باید مشخص کنید که از چه طریق قصد مهاجرت دارید تا بتونیم دقیق تر در این رابطه شما رو راهنمایی کنیم.

  56. احمد گفت:

    سلام خسته نباشید من گی هستم ب دنبال مهاجرت هستم برای زندگی گی و ازدواج کدوم کشور بهتره از این دیدگاه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حال حاضر سوئد یکی از کشورهای مناسب برای شما هست

  57. رها گفت:

    سلام خسته نباشید. من لزبین هستم و. پارتنرم شهروند امریکاست اگ من برم. امریکا ازدواج رسمی کنیم امکان برگشت ب ایرانو دارم؟ و در ایران ثبت سیستمی چیزی نمیشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید برگردید چون ثبت آمریکا میشه نه ایران

  58. مهدی گفت:

    سلام من الان چند سالی هست که همجنسگرا هستم می‌خوام مهاجرت کنم ولی کسیو نمی‌شناسم
    شما جایی ، پیجی ، مرکزی نمی‌شناسید که در این رابطه کمک کنه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از چه طریقی قصد مهاجرت دارید؟
      شما می تونید با استفاده از ویزای تحصیلی یا کاری مهاجرت کنید به کشورهای دیگه و به زندگی ادامه بدید

  59. ساسان گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ۲۳ سالمه و گی ام و پارتنرم ۲۱ سالشه
    من سربازی نرفتم ولی پارتنرم رفته
    پارتنرم میتونه قانونی بره کانادا بعد من برم ازدواج کنیم برگردم ؟؟ ویزا بهم داده میشه با اینکه سربازی نرفتم؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید وثیقه بذارید برای خروج از کشور، البته اگر به صورت قانونی معافیت تحصیلی داشته باشید

  60. اریامهر گفت:

    سلام‌خسته نباشید
    من یک همجنسگرا هستم و الان ۵ سال هست که رابطه دارم و میخوام‌خودم‌اقدام کنم که از کشور خارج بشم و اقامت یک‌کشور ازاد مثل انگلستان رو بگیرم‌و کارت معافیت سربازی رو دارم البته از طریق بیماری دیسک‌کمر رو دارم میخواستم بدونم چطوری میتونم وارد این‌کشور بشم؟
    اگه من بخوام ویزای توریستی بگیرم و بعد که وارد اون‌کشور بشم میتونم اقدام کنم برای اقامت از طریق همجنسگرایی؟ البته من یکبار هم اقدام‌ب خودکشی داشتم‌ در مورد گرایشم اما بی سرانجام بود و پرونده سازی هم‌نشده
    میشه لطفا منو راهنمایی کنید؟‌

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید از یکی از روش های مهاجرت به انگلستان وارد این کشور بشید و بعد از اون درخواست پناهندگی بدید.
      البته اگر بتونید از طریق تحصیل به یکی از کشورهای جهان مهاجرت کنید، این فرصت رو خواهید داشت که بتونید درس بخونید و بعد از اون برای کار اقامت بگیرید. این مسیر هم امن تر هست و هم بازدهی قطعی تره داره

  61. آرام گفت:

    سلام، پیشاپیش سپاس از آگاهی که میدید،
    من یکی از فامیل نزدیکم در هلند اقامت کاری دارد، اگر من و پارتنرم از طریق دعوتنامه توریستی توسط این خویشاوند به هلند برویم و آنجا درخواست پناهندگی بدیم، آیا مشکلی برای اون خویشاوند پیش می آید یا نه؟؟ و ما با چه شرایطی رو در رو میشویم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      منظورتون از مشکل چی هست؟
      بله ممکن هست براشون یک محدودیت هایی پیش بیاد

      1. نوید گفت:

        سلام. من بایسکشوالم قصت دارم از طریق ویزای گروهی به کانادا سفر کنم ، سوال اول اینه که به محض ورود به خاک کانادا باید خودم رو به پلیس معرفی کنم !؟ و سوال دوم اینکه اگه با ویزای گروهی برم برای بقیه مشکلی پیش نمیاد؟!

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بله شما باید خودتون رو به پلیس معرفی کنید. نه مشکلی برای اون افراد پیش نمیاد

  62. مهراد گفت:

    من و پارتنرم حدود ده سال هست باهمین اگه توسط دعوتنامه یا با هر ویزای دیگه وارد هلند بشیم میتونیم ازدواج کنیم و بمونیم اونجا؟!این کار عملی هست و منجر به اقامت میشه؟یا حتما بعد از ورود باید درخواست پناهندگی بدیم زندگی واقعا سخته بعد از این همه پنهان کردن هویت.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله باید درخواست خودتون رو در این کشور ثبت کنید برای پناهندگی

  63. امین گفت:

    سلام من یک همجنسگرا هستم . میخاستم بدونم بنده به عنوان یک همجنس گرا که قصد اقامت در کانادا رو دارم و توانایی اخذ ویزای تحصیلی و سرمایه گذاری رو ندارم . میشه یکم رهنماییم کنید .

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید ابتدا از یکی از راه های قانونی خودتون رو به کانادا برسونید و بعد توی این کشور درخواست پناهندگی بدید

  64. Kaveh گفت:

    سلام من ۲۴ سالمه و همجنس گرا هستم واقعا تو ایران شرایط بدی دارم .
    آیا با ویزای توریستی میشه به سوئد برم و درخواست پناهندگی بدم یا حتما باید از مرز زمینی و قاچاقی برم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر توانایی دارید، با توجه به سنتون خیلی راحت می تونید توی اکثر کشورهای جهان ویزای تحصیلی دریافت کنید و بعد از اون از طریق کار اقامت بگیرید. در حقیقت نیازی به پناهندگی نیست

  65. علی گفت:

    سلام خوبین من یک همجنسگرا ای بات هستم میشه بگید بهترین کشور برای همجنسگرا ها کجاست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید در سوئد و هلند بهترین شرایط رو داشته باشید
      البته توصیه بر این هست که به صورت قانونی مهاجرت کنید که نیازی به پناهندگی در این کشور نداشته باشید.

  66. مصطفی گفت:

    سلام خیته نباشید من 6ساله رابطه دارم ونیخوایم ازایران بریم اینجا خانوادها اذیتمون میکنن وتاحالانذاشتیم کسی بفهمه اگه بفهمن مساویه با مرگمون یکیمون کارت پایان خدمت نداره اگه قاچاقی بریم مشکلی برامون پیش میادحداقل تاارمنستان بریم توروخدااگه راهی بهترهس جلوپامون بذارین دیگه وضعیتمون غیرقابل تحمله

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      فردی که می تونه قانونی مهاجرت کنه بهتر هست مهاجرتش رو قانونی انجام بده و نفر دوم باید غیرقانونی مهاجرت کنه.
      بدون تردید بهترین روش برای شما این هست که خدمت سربازی رو طی کنید و بعد از اون از طریق راه های مختلف قانونی وارد کشورهای مختلف جهان بشید و به صورت قانونی پروسه اقامت خودتون رو طی کنید و از پناهندگی دوری کنید

  67. احسان گفت:

    سلام ،من ۲۵ سالمه لیسانس پرستاری هستم و پارتنرم ۲۷ سالشه و لیسانس مدیریت صنعتیه ما همجنسگرا هستیم و میخوایم هر چه زودتر از ایران بریم ولی سرمایه مون کمه واسه همین گواهی تمکن مالی اینا واسمون مشکله شما کدوم کشور رو واسه ما پیشنهاد میکنین که با کمترین سرمایه و راحت تر بتونیم باهم بریم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید برای ادامه تحصیل به ایتالیا برید. اونجا رایگان کارشناسی ارشد بگیرید و بعدش برای کار در یکی از کشورهای اروپایی اقدام کنید

  68. ناشناس گفت:

    سلام من لزبینم مقیم انگلستانم دوست دخترم ایرانه آیا ممکنه از طریق ازدواج بیارمش پیش خودم ممنون میشم یه راهنمایی کوچیک کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام شما باید در کشوری که این نوع از ازدواج ها رو قانونی می دونن ازدواج خودتون رو ثبت کنیدو بعد اقدام کنید

  69. ناشناس گفت:

    سلام
    من Lgbt هستم و لزبین
    من در المان اقامت دارم و خواستم بپرسم میتونم از ایران برای همسرم پیوند بزنم و براش اقامت بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید این کار رو انجام بدید

  70. MrS گفت:

    سلام من قصد ازدواج با پارنترم رو دارم
    الان دوساله باهم هستیم
    چجوری میتونیم اقدام کنیم برا اقامت سوئد
    آیا ایران اجازه میده بریم
    جایی هست که به داد ما برسه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یک کشوری رو پیدا کنید که ازدواج شما رو رسما بتونه ثبت کنه. تشریف ببرید اونجا، ازدواجتون رو به ثبت برسونید و بعد اقدام کنید برای اقامت.
      راه های دیگه ای هم هست که شما بخواید برای مثال از طریق تحصیل برید سوئد و بعد اونجا بمونید

  71. Saeedeh گفت:

    سلام وقتتون بخیر ، من لزبینم ، و فشار زیادی از طرف خانواده ب من هست ک باید ازدواج کنی ، میخواستم بدونم چقدر طول میکشه تا کشوری مثه کانادا یا نروژ و‌ سوئد منو بپذیرن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید بتونید خودتون رو از نظر قانونی به این کشورها برسونید تا بتونید درخواست پناهندگی بدید

  72. نوید گفت:

    سلام . ممنون از اطلاعات خوبی که میزارین 🙏
    من بایسکشوال هستم . و به طور خلاصه نه آرامش دارم و نه امنیت ، قست دارم به کانادا پناهنده شم ، میخواستم بدونم امکانش هست راهنمایم کنید ، و اینکه سوال اصلیم اینکه به محض رسیدن به خاک کانادا همونجا باید درخواست بدم ؟ میتونم با ویزای توریستی به کانادا سفر کنم و درخواست پناهندگی بدم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید به صورت قانونی از طریق یکی از ویزاهای کانادا وارد این کشور بشید و بعد از اون درخواست خودتون به ثبت برسونید

  73. Jane گفت:

    ببخشید اگه ما از سربازی به دلیل همجنسگرایی که در ایران بیماری روانی به حساب میاد معاف بشیم برای دریافت ویزای تحصیلی یا سایر ویزا ها به مشکل برمیخوریم؟ چون شنیدم برای دریافت ویزا از کشور مبدا گواهی سلامت پزشکی لازمه و میخواستم مطمعن بشم ایا اینکه اگه همجنسگرایی در کشور مقصد مشکلی نداشته باشه بازم ممکنه برای کشور مبدا بهمون ویزا ندن؟؟ خیلی برام سوال شد آخه اگه اینطور باشه اونایی ک از سربازی معاف شدن فقط میتونن با پناهندگی مهاجرت کنن و این خیلی بده، ممنون میشم اگه کمک کنید..

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر ارتباطی نداره.
      شما اگر معاف شدید می تونید برای تحصیل به کشورهای مختلف مهاجرت کنید

  74. مصطفی گفت:

    سلام وعرض ادب وخسته نباشید
    من ۲۵سالمه از ایران هستمlgbt یاگی هستم پوزیشنمم بات یامفعول هستم .درایران مورد تعرض ازار جنسی قرارگرفتم وطرف مقابلم باعکسای مختلف ک درون محل ازم گرفته منوتهدید به انجام کارایی میکنن
    دوره ارایشگری حرفه ای دیدم مدرک بین المللی هم دارم براQlانگلستان هست میخاستم بدونم ایا در انگلیس میتونم پناهنده بشم؟ایا انگلیس جای خوبیه براپناهندگی وامنیت داره براموندن؟ایا میتونن کاری بکنن ازشر این اطرافیانی ک دارن به هرنحوی منو مورد تعرض ازارواذیت قرارمیدن رها کنه وبتونم درارامش باشم واقعا خسته شدم ازاینکه نمیتونم ازادباشم مدتیه هم خانوادم باهاشون دچارمشکل شدم هم اینکه ازخونه نمیتونم زیاد برم بیرون بخاطراینکه مورد دید اطرافیانم قرارمیگیرم ومیترسم ازاینکه اذیتم کنن.
    میخاستم بدونم برا رشته کاریم میتونم ویزا بگیرم وبتونن اونجازندگی کنم ازنظر شما کشور خوبیه برای زندگی یانه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما در حال حاضر بهتر هست یک مدت دیگه صبوری کنید تا ویزای توریستی کشورها در دسترس قرار بگیره و راحت تر این مسیر رو طی کنید.
      شاید یکی از بهترین مسیرهایی که الان می تونید ازش استفاده کنید، استفاده از ویزای تحصیلی سوئد برای شرکت در دوره زبان هست. اینطور شما می تونید مراحل اقامت قانونی رو طی کنید و نیازی به پناهندگی هم ندارید

  75. Yarsh گفت:

    درود کدوم کشور از نظر شغلی رفاه ازادی برای همجنسگرایان بهتره سوئد یا کانادا کدوم یکی بیشترین حمایت دارن؟ تابعیت یا اقامت سریع تر بهتر میدن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما گزینه های متعددی دارید. مثلا آلمان هم 3 ساله به شما اقامت دائم میده

  76. Sali گفت:

    سلام روز بخیر
    ۲۱ ساله هستم
    دانشجوی کامپیوترم و برنامه نویسی کار میکنم
    ۲ ساله که با پارتنرم (همجنسم) تو رابطه ام
    اگه بخوایم دوتایی مهاجرت کنیم برای سوئد ، من میتونم تحصیلی یا کاری مهاجرت کنم و پارتنرم به عنوان همسرم همراه من مهاجرت کند؟ (با توجه به اینکه علنا نمیتونیم اینجا تو ایران ازواج کنیم)

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که بتونید این مسئله رو به اثبات برسونید می تونید از ویزای همراه استفاده کنید.

  77. سامان گفت:

    باسلام
    بنده قصد ازدواج با پارتنرم رو دارم در آفریقای جنوبی(ازدواج همجنسگرایان)، خواستم ببینم مراحل و مدارکی که لازمه واسش چیا هستن و چقدر زمان میبره. ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      علاوه بر مدارک شناسایی که هر روش مهاجرتی به اون نیاز داره، شما باید ثابت کنید که رابطه ای عاطفی بین شما وجود داره و برای دریافت اقامت تن به این ازدواج نمی دید

  78. black گفت:

    سلام یک سوال دارم ایا میشه در کشور های ازدواج همجنسگرایان قانونی بدون اقامت عقد کرد یا باید حتما تبعید کشور داشت

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ثبت ازدواج ارتباطی با تابعیت در کشور نداره

  79. Santo گفت:

    سلام چطور میتوانم از طریق کیس همجنسگرایی اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      نمیتونید

  80. مسلم رضایی گفت:

    سلام میخواستم واسه ادامه ی تحصیلم در مقطع دکترا در سوئد اقدام کنم
    راهنمایی میفرمایید

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای این موضوع لطفا مقاله تحصیل دکترای حقوق در سوئد رو مطالعه نمایید

  81. Mahra گفت:

    سلام وقت بخير
    خب يه سوال داشتم اين ك تو ايران كجا بايد بريم برا درخواست اقامت اين كشور ك ب خانواده lgbt اقامت ميدهد دقيقا بايد كجا مراجعه كنيم وايا واقعا بدون دردسر ميدهند يا مشكلاتي هم داره ممنون ميشم راهنمايبمون كنيد اداره يا دفتر خاصي ك از طريق بتونيم درخواست اقامت بديم و ميانگين هزينه رو بگين مرسي

    1. داوری گفت:

      سلام
      کشور مدنظرتون رو معرفی نکردید اما برای مهاجرت باید از روش های مرسوم مهاجرت مثل تحصیلی یا کاری اقدام کنید

  82. راحیل گفت:

    ببخشید میخواستم بدونم شرایط تحصیلی چیه
    و اینکه ایا میشه به امریکا هم مهاجرت کرد و یا پناهندگی گرفت اما بدون اجازه ی پدر ؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران خدماتی در خصوص پناهندگی ارائه نمیکنه

  83. علی گفت:

    سلام خسته نباشین میخواستم بدونم که شرایط برای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا برای همجنسگرایان gayچیه ممنون میشم جواب بدین

    1. داوری گفت:

      سلام
      مهاجرت تحصیلی در جنسیت تاثیری نداره و شرایط تحصیلیتون رو بفرمائید تا راهنماییتون کنم

  84. SOheil گفت:

    سلام . بنده 20 ساله ترنس زن به مرد هستم . با مدرک تحصلیه دانشگاه تهران . برای عمل جراحی و ازدواج به همراه معشوقه ام می خواهم اقدام کنم. ایا امکان پذیر است؟… شما چه کشوری را مناسب می بینید؟….. و از هزینه تقریبی آن مطلع هستید؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای مهاجرت شما بهترین روش رو میشه پذیرش تحصیلی در نظر گرفت که از این طریق اقدام کنید

  85. Sara گفت:

    سلام من ترنس سکشوال mtf (ترنس زن) هستم .16 سالمه
    من میخوام بخاطر عمل جراحی برم اونجا و هم اینکه تو ایران توسط خانواده خیلی اذیت میشم . آیا کشور سوئد یا کشورای دیگه حمایت نمیکنند که زودتر خلاص بشم از اینجا؟ پاسپورت هم گرفتم فقط مشکلم مشکل مالی هست

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهترین روش مهاجرتی برای شما مهاجرت از طریق تحصیلیه که بتونید اقامت کشوری رو بدست بیارید

  86. رضا صادقی گفت:

    سلام من پسرم ۲۱ سالمه بایسکشوال هستم خدمت نرفتم با مهاجرت غیرقانونی میتونم اقامت کدوم کشور ها رو بگیرم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران در خصوص مهاجرت از طرق قانونی اقدام میکنه و در خصوص مهاجرت غیرقانونی هیچ خدماتی نداره

  87. علی گفت:

    من از چه طریقی میتوانم با مرد ازدوتج کنم ک پناهنده شم و طرفم فاعل باشه، من حسم زنونست و واقعا اینجا برام جهنمه
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران خدماتی در خصوص پناهندگی نداره

  88. امین گفت:

    سلام من ۱۵ سالمه و گیم و تا جایی که می دونم تا۱۶ سالگی تحت پوشش یونیسفم خواستم ببینم می تونم اعلام کنم تحت ازارم از طرف خوانوادم بخواطر گی بودنم و از این طریق پناهنده بشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران هیچگونه خدماتی در خصوص مهاجرت پناهندگی ارائه نمیکنه

  89. benyamin گفت:

    سلام من 16 سال دارم و G هستم . و معاف هم هستم . ميتونم اقامت كدوم كشور رو بگيرم؟ ميشه راهنماييم كند،تشكر

    1. داوری گفت:

      سلام
      درست متوجه منظورتون نشدم لطفا واضح تر بفرمائید

  90. Kk گفت:

    سلام من و دوتا از دوستانم همجنسگراییم بعد میخواسیم برای اقامت به سوئد اقدام کنیم یکی از ما پایان خدمت داره و دونفرمون نداره چیکار میتونیم بکنیم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای مهاجرت باید کارت پایان خدمت یا معافیت داشته باشید

      1. امیر گفت:

        سلام من همجنسگرا هستم و پارتنرمم در آلمان زندگی می‌کنه منم می‌خوام برم پیشش می‌تونه اون برای من کاری کنه تا برم آنجا من 18 سالمه و پارتنرم 28

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بله ایشون باید برای شما دعوتنامه ارسال کنند و اعلام کنند که شما پارتنرشون هستید و قصد دارید بمونید توی این کشور

  91. BB گفت:

    سلام من یه دختر بایسکشوال هستم.ایا شرایط زندگی یاتحصیل برای من در کشور اسپانیا ممکنه؟اخه شنیدم به بعضی از گروه هایlgbtتو بعضی کشورها اقامت داده نمیشه!

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر شرایط تحصیل رو داشته باشید میتونیم براتون اقامت کشور اسپانیا رو براتون اخذ کنیم

  92. Breeze گفت:

    سلام
    من یک بایسکشوال هستم و دخترم…عاشق دختری هستم و تصمیم به ازدواج داریم…اما خب اینجا قطعا امکانش نیست…و این موضوع مارو خیلی افسرده کرده….آیا امکانش هست که به همین دلیل…ازدواج دو هم جنس…به ما اقامت سوئد رو بدن؟؟
    و بتونیم اونجا با هم زندگی کنیم؟؟؟…چه شرایط دیگه‌ای لازمه؟؟
    بهم لطف کنید و جواب بدید…ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما بایستی از طریق تحصیل اقدام به مهاجرت کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  93. امیر حسین گفت:

    سلام ببخشید من یک همجنس گرا هستم شرایط یرای مهاجرت به چه شکلی هست با تشگر

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      شرایط در طول مقاله عنوان شده است. در صورتیکه ابهامی دارید خوشحال میشویم با شماره 021-91003232 ارتباط بگیرید.

  94. شهرام گفت:

    سلام
    از چه طر یقی میتونم باشما در ارتباط باشم و شرایط مهاجرت را بصورت تفصیلی مطلع گردم.
    لطفا راهنمایی
    باتشکر

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  95. لیدا بهرامی گفت:

    اطلاعات این مقاله خیلی خوب بود ممنون

  96. کامبیز روشن روان گفت:

    خیلی خوبه

  97. احسان خواجه نصیری گفت:

    با ازدواج با شهروند اتریشی میشه تابعیت این کشور رو به دست آورد؟

    1. داوری گفت:

      سلام ودرود
      اگر ازدواجتون واقعی باشه میشه اقدام کرد

  98. امید گفت:

    درصورت ازدواج با فرد اتریشی اقامت دائم این کشور میتوان دریافت نمود یا بر اساس شرایط صورت میپذیرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در صورتی که ازدواجتون واقعی باشه امکانپذیره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  99. صبا صابری گفت:

    ممنون از سایت به روزتون و مطالب خوبتون

  100. ناصر زارعی گفت:

    سلام
    آیا زوج یا زوجه با داشتن اقامت و قبل از اخذ تابعیت و با داشتن تمکن کافی میتونه پذیرای ازدواج با غیر باشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      متوجه منظورتون نمیشم لطفا سوالتون رو واضح تر مطرح بفرمائید

    2. ...... گفت:

      سلام روزتون بخیر
      چه جالب برای مثال سفارت آلمان در ایران ویزایی داره به اسم ویزای ازدواج ,آیا افراد LGBT هم می‌توانند تو اینگونه سفارت ها درخواست ویزای ازدواج بدن ؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        این ویزا برای افرادی هست که همسرشون در کشور دیگه ای زندگی می کنه و برای اون ها دعوت نامه ارسال می کنه

  101. دنیز گفت:

    تابعیت از طریق کارآفرینی یا سرمایه گذاری به چه نحوی است اصلا امکانپذیره یا خیر ممنون از شما

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله میشه از طریق سرمایه گذاری یا کارآفرینی هم مهاجرت نمود
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  102. leilakk گفت:

    سلام. اگر هر کدوم از زوجین صاحب فرزند باشن چه شرایطی برای تابعیت پیش میاد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض لادب
      تابعیت برای اونها هم اخذ میشه
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  103. امیرحسین گفت:

    مقاله خیلی خوب و مفیدی بود.

    1. علیرضاابوذر گفت:

      با سلام من ۲۰ سالمه و اصلا نمیتونم ب ازدواج با جنس مخالف فکر کنم موندم چجوری درخواست مهاجرت بدم ک خانوادم با خبر نشن و همجنس گرا و بات هستم خودم اتباع افغانستانی ساکن در ایران هستم ب شدت دارم اذیت میشم

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        شما نیازی نیست که از این طریق مهاجرت کنید. شما چون سن کمی دارید، می تونید از طریق ویزای تحصیلی مهاجرت کنید به یک کشوری و زندگی عادی خودتون رو داشته باشید

  104. ali ram گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در اتریش تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورداخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور اتریش هم مطلب بذارید

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      لطفا مقاله تابعیت و اقامت از طریق ازدواج در کشور اتریش رو مطالعه کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  105. diana گفت:

    سلام و تشکر از سایت خوبتون
    اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در اتریش ایا راه کم ریسکی برای ورود به این کشور است؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      متوجه منظورتون نشدم سوالتون رو واضح تر بپرسید دوست عزیز

      1. امرالدین. رحیمی گفت:

        سلام عرض ادب به شما محترم
        البته منم LGPTQ میشه مرا کمک ویاری کنید که از افغانستان خارج شوم وباعث رنج اندوه دربین مرپم و جامعه هستم ومرا خیلی ازار با صدا ها میکند
        از زنده گی در افغانستان بتنک امدیم
        میخواهم پنادهنده در یکی از کشور های غربی شوم
        وبه کمک و دست شما نیاز دارم

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          در برخی از کشورهای جهان مثل سوئد، استرالیا، نروژ و غیره شما می تونید پناهندگی دریافت کنید
          امیدواریم که مشکل شما حل بشه

          1. سام گفت:

            سلام و عرض ادب
            من ترنس از زن به مرد هستم مجوز تغیر جنسیت رو گرفتم و یه مرحله از عملمو انجام دادم سوال من اینه بعد از تغیر جنسیت در ایران و تعویض شناسنامه و کارت ملی بازهم کیس بعنوان ال جی بی تی بحساب میام یا نه؟.چون در ایران بعد از تخلیه سینه و رحم شناسنامه عوض میشه و فرد هورمون تراپی میکنه و اکثرا عمل آخر آلت را انجام نمیدهند و بند ب روانی به معافیت میخوره و کار کردن تو این مملکت دشواره و ازدواجم خیلی سخت صورت میگیره .واقعیت من فقط تخلیه سینه کردم و به جایی رسیدم ک شرایطو بهتر کنم برای خودم حتی اگر کار به تعویض شناسنامه و عمل رحم و هورمون تراپی نرسه چون واقعا نگرانم کیسم باطل بشه

          2. امیر جلالی گفت:

            سلام
            توصیه ما به شما این هست که زندگی خودتون رو بر مبنای اما و اگر ها نچینید.
            هیچ تضمینی وجود نداره که شما از این طریق پناهندگی خودتون رو به دست بیارید. شما بعد از عمل هم می تونید درخواست خودتون رو به ثبت برسونید و منتظر باشید که جواب دریافت بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *