ویزای تحصیلی

اقامت پس از تحصیل در ارمنستان

اقامت پس از تحصیل در ارمنستان

اقامت پس از تحصیل در ارمنستان به دلیل هزینه­ های پایین زندگی در این کشور یک گزینه مناسب برای متقاضیان تحصیل محسوب می شود. همچنین به دلیل سطح علمی بالای دانشگاه ­های این کشور، ارمنستان یک مقصد مناسب برای ادامه تحصیل نیز می­ باشد. اخذ اقامت بعد از تحصیل به روش ­های مختلف در کشور ارمنستان امکان پذیر می ­باشد و متقاضیان در صورت واجد شرایط بودن قادر خواهند بود پس از تحصیل، برای اقامت در این کشور اقدام نمایند.

متقاضیان بعد از فارغ التحصیل شدن می­ توانند اقامت تحصیلی خود را تغییر دهند و بعد از اتمام تحصیل لازم نیست که بلافاصله کشور ارمنستان را ترک نمایند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اطلاع رسانی در مورد طرق اخذ اقامت ارمنستان، شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت پس از تحصیل در این کشور به متقاضیان می­ باشد.

زندگی در کشور ارمنستان

کشور ارمنستان با نام رسمی جمهوری ارمنستان با کشورهای گرجستان، ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان همسایه می ­باشد، مساحت این کشور در حدود 30 هزار کیلومتر مربع و جمعیت مردم ارمنستان در حدود 3 میلیون نفر است. دین رسمی مردم این کشور، مسیحی و زبان رسمی مردم کشور ارمنستان، زبان ارمنی می ­باشد، همچنین این کشور از نظر تاریخی به 3 بخش ارمنستان بزرگ، ارمنستان کوچک و ارمنستان جدید تقسیم می شود. این کشور شامل 15 ایالت است و مرز بین 2 قاره آسیا و اروپا محسوب می ­شود. همچنین بین دو دریای سیاه و دریای خزر قرار دارد.

این کشور، کوهستانی و پر باران است و آب و هوای این کشور نیز معتدل می باشد، همچنین در زمستان ­ها سرد و در تابستان ­ها، دارای آب و هوای گرم می­ باشد. از جمله شهرهای مهم کشور ارمنستان، می توان به ایروان، شهر گیومری و شهر وانادزور اشاره کرد، از نکات قابل توجه، گردشگری این کشور می باشد که یکی از منابع اصلی درآمد این کشور و نقش مهمی در اقتصاد این کشور، ایفا می ­نماید. از جمله جاذبه­ های گردشگری این کشور می­ توان به دریاچه سوان، شهر توریستی جرموک، بال­ های تاتو و موزه تاریخ ایروان اشاره کرد.

اقامت موقت پس از تحصیل در ارمنستان

متقاضی از طریق ویزای تحصیلی به کشور ارمنستان برای تحصیل، مهاجرت می ­نماید و قادر خواهد بود بعد از اتمام تحصیلات، برای اخذ اقامت این کشور را اقدام نماید، اقامت در کشور ارمنستان، یا به صور دائم است یا موقت. متقاضیان دانشجو بعد از اتمام تحصیلات، ابتدا می ­بایست برای اقامت بعد از تحصیل در ارمنستان درخواست دهند.

متقاضی، در صورت درخواست اقامت کشور ارمنستان بعد از تحصیل، می ­بایست جهت دریافت اقامت موقت از طرق مختلف اقدام نماید و اثبات نماید که برای اقامت موقع دلیل مناسبی دارد، به طور کلی بر طبق قانون این کشور، متقاضیان اقامت موقت می­ بایست جزو یکی از گروه­ های زیر باشد.

در مجموع می­توان گقت که اقامت پس از تحصیل بستگی زیادی به کار کردن و کارآفرینی در کشور این کشور دارد.

  • کارآفرینان
  • کارگران استخدام شده
  • دانشجویان
  • همسر، پدر، مادر، پدر، فرزند دارندگان اقامت موقت

اقامت تحصیلی ارمنستان در 2024

متقاضیان دانشجو جهت اخذ اقامت بعد از تحصیل قادر خواهند بود، برای اقامت موقت درخواست دهند اما بر طبق قانون ارمنستان، اخذ اقامت دائم بعد از تحصیل به صورت مستقیم برای متقاضیان امکان پذیر نمی­ باشد و متقاضیان در ابتدا باید برای اقامت موقت بعد از تحصیل، اقدام نمایند. لازم به ذکر می­ باشد که اخذ مجوز اقامت بعد از تحصیل در این کشور، چندان سخت نمی ­باشد و متقاضی قادر خواهد بود بدون سرمایه گذاری زیاد از طریق خرید یا اجاره اموال، سپردن پول در بانک و غیره، مجوز اقامت بعد از تحصیل را کسب نماید.

اقامت در ارمنستان به 3 نوع مختلف تقسیم می­ شود که به شرح زیر می­ باشد:

  • اقامت موقت برای یک سال که هزینه آن حدود 2.760$ (دلار آمریکا) می ­باشد.
  • اقامت دائم 5 ساله و قابل تمدید که هزینه آن در حدود 350$ (دلار آمریکا) می­ باشد.
  • اقامت ویژه 10 ساله که هزینه آن در حدود 370$ (دلار آمریکا) است.

اقامت موقت پس از تحصیل در ارمنستان

تمدید مجوز اقامت موقت ارمنستان

اقامت موقت در کشور ارمنستان برای مدت یک سال اعطا می­ گردد و همچنین برای یک سال دیگر نیز قابل تمدید می ­باشد و به برای تمدید مجوز اقامت موقت، متقاضی می ­بایست حداقل 30 روز قبل از انقضای اقامت تحصیلی، درخواست خود را ارائه دهد، لازم به ذکر است که مدارک لازم جهت تمدید، پاسپورت و کارت اقامت موقت می­ باشد. مجوز اقامت پس از تحصیل در این کشور از سوی دپارتمان پلیس در مدت حدود یک ماه صورت می ­پذیرد، افراد برای اخذ اقامت موقت، می ­بایست به افسر پلیس ثابت نمایند که از شرایط لازم برای تمدید یک ساله اقامت خود، برخوردار می باشند.

بهبود بخشیدن به شرایط کار پس از تحصیل در ارمنستان

همان طور که پیش تر اشاره کوتاهی شد، سیاست گذاری های ارمنستان منجر شده شرایط بازار کار و اقتصاد این کشور وضعیت بدی داشته باشد. منتهی اگر کسی اصرار داشته باشد در ارمنستان تحصیل کند و نهایتا نیز اقامت بلند مدت این کشور را به دست آورد، بهتر است رزومه فوق العاده خوبی داشته باشد. در واقع کارفرمای ارمنی باید قانع گردد یک فرد خارجی نسبت به هموطنان ارمنی او بسیار شایسته است و تحصیلات بهتر، مهارت های شغلی بیشتر و توانایی های بالاتری دارد.

یکی از امتیازات رزومه افرادی که می خواهند پس از اتمام تحصیلات خود در ارمنستان کار کنند می تواند تسلط آن ها به هر سه زبان ارمنی، روسی و انگلبسی باشد. زبان ارمنی و روسی زبان هایی هستند که مردم ارمنستان به آن صحبت می کنند و بدون آشنایی و داشتن مهارت در این دو زبان عملا فرصت شغلی ای برای فرد وجود نخواهد داشت. زبان انگلیسی نیز زبان بین المللی است و با تسلط به آن در کنار دو زبان مذکور، می توان موقعیت های شغلی بیشتری به دست آورد چراکه خود مردم ارمنستان غالبا آشنایی زیادی به انگلیسی ندارند. فارغ التحصیلان از دانشگاه های ارمنستان می توانند برای پیدا کردن کار از موسسات و سایت های کاریابی زیر کمک بگیرند:

  • Staff.am
  • Myjob.am
  • Jobfinder.am
  • HR.am
  • Careercenter.am
  • Ashkhatanq.am
  • Jobinfo.am
  • Tanger.am

شرایط اقامت پس از تحصیل در ارمنستان

متقاضیان دانشجو به صورت مستقیم قادر نخواهند بود درخواست اقامت دائم دهند و برای اخذ اقامت دائم کشور ارمنستان بعد از تحصیل می­ بایست دارای شرایطی نظیر اثبات محل اقامت و وسیله امرار معاش و حداقل 3 سال اقامت موقت قانونی بعد از تحصیل در این کشور را دارند، برخوردار باشند.

اقامت بعد از تحصیل در این کشور به صورت دائم، ابتدا 5 سال صادر می­ گردد و برای 5 سال دیگر نیز قابل تمدید می­ باشد و بعد از گذشت این مدت، متقاضی قادر خواهد بود درخواست پاسپورت ارمنی را بدهد، همچنین اخذ پاسپورت ارمنی در صورت واجد شرایط بودن موارد زیر، امکان پذیر می ­باشد. از جمله موارد حائز اهمیت در خصوص اقامت بعد از تحصیل در ارمنستان عبارتست از:

  • با زبان ارمنی آشنایی داشته باشد.
  • قانون اساسی این کشور را بشناسد.
  • با جامعه کشور ارمنستان، آشنا باشد.
  • اقامت دائم این کشور را برای 3 سال داشته باشد.

بهترین شرایط کار پس از تحصیل در ارمنستان

هرچند به طور کلی تعداد فرصت های شغلی و همچنین سطح درآمد افراد در ارمنستان پایین است اما برخی از مشاغل با این مشکلات رو به رو نیستند. در جدول ذیل تعدادی از مشاغل در ارمنستان معرفی شده اند که علاوه بر این که موقعیت های شغلی زیادی برایشان وجود دارد، سطح درآمد بسیار بالایی نیز دارند.

عنوان شغلیمتوسط درآمد ماهیانه
جراح پلاستیک3760000 AMD(درام ارمنستان)
جراح مغز و اعصاب3470000 AMD(درام ارمنستان)
متخصص بیهوشی2960000 AMD(درام ارمنستان)
متخصص پرتو درمانی2760000 AMD(درام ارمنستان)
متخصص آلرژی و حساسیت ها2630000 AMD(درام ارمنستان)

در ارمنستان مردم قدرت خرید بالایی ندارند و حقوق کمی دریافت می کنند البته در ژانویه 2022 قانونی در مجلس ارمنستان تصویب شد که میزان حداقل درآمد را با 23% افزایش، به 68000 AMD(درام ارمنستان) در ماه تغییر داد. این افزایش حداقل درآمد با توجه به این که نرخ تورم در ارمنستان حدود 2% کمک کرده است تا افراد قدرت خرید بیشتری بدست آورند هرچند هنوز هم در مقایسه با کشورهای اروپا رقم ناچیزی است.

اخذ اقامت در ارمنستان

اقامت کشور ارمنستان به روش­ های مختلف امکان پذیر می­ باشد که تحصیل در ارمنستان، یکی از این راه­ ها است، اما بعد از تحصیل، اقامت به روش های مختلف نیز ممکن می ­باشد که به صورت کلی شامل اقامت از طریق ثبت شرکت، اقامت از طریق خرید ملک، اقامت از طریق تولد و اقامت از طریق ازدواج می باشد.

اگر متقاضیان خواستار اطلاع از اقامت پس از تحصیل در این کشور، روش­ های دیگر اخذ اقامت و مهاجرت به ارمنستان نیز می ­باشند، وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که از معتبرترین موسسات مهاجرت کشور است، می ­توانند آن ها را در این امر یاری دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *