ویزای تحصیلی

اقامت پس از تحصیل در امارات

اقامت پس از تحصیل در امارات

یکی از روشهای مهاجرت به امارات تحصیل میباشد، افرادی که قصد اقامت پس از تحصیل در امارات را دارند باید از چگونگی تغییر ویزای خود آگاه باشند. همچنین متقاضیان باید از هزینه های زندگی در این کشور آگاه باشند تا با آگاهی بیشتر به این کشور مهاجرت نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارد در مقاله پیش رو اقامت پس از تحصیل در امارات و شرایط آن را در سال 2021 بررسی نماید.

کشور امارات جزء کشورهایی می باشد که در حوزه خلیج فارس قرار دارد. این کشور در سال های اخیر پیشرفت های اقتصادی زیادی داشته است. در این کشور قوانین خاصی برای مهاجرت توسط دولت امارات وضع شده است. به دلیل وجود دانشگاه های معتبر در این کشور که بعضی از آن ها شعب دانشگاه های برتر جهان هستند افراد زیادی این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می نمایند. این امکان برای متقاضیان وجود دارد که بعد از تحصیل در یک مقطع تحصیلی برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر مهاجرت نمایند اما برخی دیگر قصد دارند اقامت پس از تحصیل در امارات را تجربه نمایند. متقاضیان می توانند بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه در این کشور با توجه به رشته تحصیلیشان مشغول به کار شوند با پرداخت مالیات در مدت معین اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند.

شرایط تحصیل و اقامت پس از تحصیل در امارات

با توجه به سطح بالای درآمد در امارات، اقامت پس از تحصیل در این کشور طرفداران نسبتا زیادی دارد:

سطح بالای درآمد در امارات

مردم این کشور به زبان عربی با یکدیگر به مکالمه می پردازند و می توان گفت زبان رسمی این کشور زبان عربی می باشد. اما در فعالیت های تجاری و در دانشگاه ها افراد به زبان انگلیسی به مکالمه می پرازند و دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود. افرادی که قصد تحصیل در این دانشگاه ها را دارند باید حداقل مدرک زبان IELTS 6 را ارائه نمایند.

باید به این نکته اشاره کرد که متقاضیان می توانند بدون ارائه مدرک زبان نیز پذیرش را از دانشگاه دریافت نمایند. دانشجویانی که به زبان تسلط ندارند باید در ابتدا در کالج های این کشور شرکت کرده و پس از گذراندن دوره های زبان وارد دانشگاه های امارات شوند.

مقطع کارشناسی در امارات در 2021

تحصیل در مقطع کارشناسی 2021 با توجه به رشته تحصیلی فرد بین 3 تا 4 سال طول خواهد کشید. بیشتر دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور را دارند قصد دریافت اقامت از کشورهای انگلستان، آمریکا و کانادا را دارند. دانشجویان این مقطع می توانند بعد از گذشت 2 تا 3 سال برای ادامه تحصیل به این کشورها مهاجرت نمایند. طبق قوانین دانشجویان خارجی نمی توانند در طول تحصیل در شغل های پاره وقت مشغول به کار شوند.

مقطع کارشناسی ارشد در امارات

مدت تحصیل در این مقطع 2 سال می باشد. در این مقطع تحصیلی دروس در برخی از دانشگاه ها به زبان عربی و زبان انگلیسی تدریس می شود. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که قصد اقامت پس از تحصیل در امارات را دارند، می توانند از دولت کشور امارات 12 ماه فرصت گرفته تا کار مورد نظر را پیدا کنند و مشغول به کار شوند. بعد از یافتن شغل متقاضی ویزا تحصیلی خود را به ویزا کاری تبدیل می نماید و بعد از مدتی با پرداخت مالیات می توان اقامت دائم این کشور را به دست آورد.

مقطع دکترا در امارات

متقاضیان برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا با توجه به رشته تحصیلی شان بین 3 تا 4 سال مشغول به تحصیل می باشند. برای ادامه تحصیل در دانشگاه های امارات یا شعب دانشگاه های برتر جهان باید مدرک زبان IELTS و یا TOEFL ارائه دهند. دانشجویان باید استاد راهنمایی برای پایان نامه خود انتخاب کرده و در پایان تحصیل پایان نامه خود را ارائه داده و از آن دفاع نمایند.

اقامت پس از تحصیل در امارات از طریق کار

اقامت پس از تحصیل در امارات از طریق کار

ویزاهای کشور امارات بر خلاف سایر کشورها فقط در سفارتخانه امارات صادر می شود. افرادی که شهروند کشور امارات نمی باشند نمی توانند در این کشور مشغول به کار شوند. چند نوع ویزای کاری در این کشور وجود دارد که با توجه به شرایط متقاضی برای او صادر خواهد شد. متقاضیان باید گواهی اجازه کار ارائه دهند و همین طور تاجران و کارمندان باید باید ویزا شهروندی دریافت کرده تا اجازه داشته باشند در کشور امارات به مدت 3 سال اقامت داشته باشند.

تمامی فرم ها و مدارک ارائه شده باید به زبان عربی نوشته شده باشند. متقاضیان باید از گواهی اجازه کار سه کپی تهیه نمایند. یکی از این کپی ها باید نزد کارمند باشد یکی از آن ها به کارفرما ارائه شود و دیگری باید به وزارت کار امارات ارسال شود. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با کار در این کشور مقاله کار در امارات را مطالعه نمایید.

شرایط کار در امارات

از آنجایی که نرخ بیکاری در امارات پایین است، خصوصا با تسلط داشتن به هر دو زبان عربی و انگلیسی، شانس پیدا کردن کار در امارات و تمدید اقامت پس از فارغ التحصیلی وجود دارد. نرخ بیکاری در امارات به شرح ذیل است:

نرخ بیکاری در امارات

اعتبار ویزاهای اقامت در این کشور 3 ساله می باشد . بعد از 3 سال متقاضی با پرداخت هزینه های لازم و انجام آزمایشات پزشکی می توانند اقامت خود را تمدید نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارد تا به متقاضیان مشاوره های لازم برای انتخاب بهترین راه جهت مهاجرت به امارات را ارائه دهد. بهتر است متقاضیان قبل از اقدام برای هر کاری اطلاعات لازم را دریاقت نمایند تا با توجه به شرایط خود بهترین راه را برای مهاجرت به امارات انتخاب نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *