ویزای تحصیلی

اقامت پس از تحصیل در ایرلند

اقامت پس از تحصیل در ایرلند

اقامت پس از تحصیل در ایرلند امکان پذیر می­باشد و دانشجویان خارج از منطقه اقتصادی قادر خواهند بود با اخذ کارت GNIB از مجوز اشتغال بهره مند شوند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اطلاع رسانی در مورد طرق اخذ اقامت ایرلند، شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت پس از تحصیل در این کشور به متقاضیان می ­باشند. اقامت پس از تحصیل در این کشور به طریق ازدواج، کار و سرمایه گذاری نیز امکان پذیر است.

قوانین کار و اقامت پس از تحصیل در ایرلند

در صورتی که متقاضیان از یک کشور عضو منطقه اقتصادی اروپا باشند، مجوز کار در کشور ایرلند بعد از تحصیلات خود را خواهند داشت. از لحاظ قانونی فارغ التحصیلان غیر اتحادیه اروپا برای اقامت و کار پس از تحصیل، باید واجد شرایط یکی از طرح­ های مجوز اشتغال عمومی، طرح اشتغال برای محققان، طرح حسابداری، مجوز اشتغال مهارت ­های انتقادی و یا مجوز اشتغال عمومی برای فارغ التحصیلان باشند. این مجوز برای اشتغال شهروندان غیر EEA در شرایطی امکان پذیر می ­باشد که کشور ایرلند با کمبود نیروی کار مواجه شود، مجوز کار در ابتدا برای یک دوره 2 ساله صادر می ­شود و پس از آن قابل تمدید مجدد می­ باشد.

اخذ مجوز کار در ایرلند در 2022

مجوز کار 2022 معمولاً به مشاغل با حقوق و دستمزد سالانه حداقل 30000€ (یورو) تعلق می­ گیرد، همچنین برخی از مشاغل فاقد شرایط مورد نیاز می­ باشند که فهرست مشاغل فاقد شرایط لازم در وب سایت وزارت جابز، شرکت و نوآوری موجود است. برخی استثنائات حداقل حقوق و دستمزد از 30000€ (یورو) وجود دارد که به شرح زیر می باشد:

  • 27000€ (یورو) در رابطه با دانشجویان غیر کشورهای منطقه اقتصادی اروپا می­ باشد که در یک سال اخیر، فارغ التحصیل شده­ اند و از یکی از موسسات سطح سوم ایرلندی، یک موقعیت شغلی دریافت نموده ­اند.
  • 27000€ (یورو) در رابطه با دانشجویان غیر کشورهای منطقه اقتصادی اروپا می ­باشد که در یک سال گذشته، فارغ التحصیل شده­ اند و از یکی از موسسات سطح سوم خارج از کشور، یک موقعیت شغلی در رابطه با فناوری اطلاعات و ارتباطات دریافت نموده ­اند.
  • 27000€ (یورو) در رابطه با اشتغال که احتیاج به یک شخص مسلط به زبان رسمی دولتی می ­باشد که یک کشور عضو EEA که در آن مشغول به کار است، توسط یک آژانس توسعه شرکت پشتیبانی و اشتغال حمایت می شود.

قوانین اقامت پس از تحصیل در ایرلند

هزینه تحصیل و زندگی در ایرلند

هزینه زندگی در ایرلند ماهیانه 1000£ تا 1500£ (پوند) می باشد. باید توجه داشت با مشغول شدن به کار دانشجویی که تنها تا 20 ساعت درهفته برای خارجی ها مجاز است، دانشجویان نهایتا می توانند ماهانه 400£ تا 700£ (پوند) درآمد داشته باشند. نتیجتا تامین هزینه های تحصیل و زندگی در ایرلند باید از قبل توسط افراد پیش بینی شده باشد.

قوانین اقامت پس از تحصیل در ایرلند

متقاضیان برای اقامت پس از تحصیل در ایرلند، می ­توانند از راه ­های مختلفی مانند کار، ازدواج، سرمایه گذاری و ثبت شرکت و غیره برای اقامت اقدام نمایند که در ادامه در مورد بعضی روش­ ها توضیحاتی داده می ­شود. تبدیل ویزای تحصیلی ایرلند به ویزای کار در ایرلند بهترین روش جهت اخذ اقامت می باشد. برای رسیدن به این هدف بایستی قرارداد کاری منعقد کرده باشید.

یکی دیگر از راه ­های اخذ اقامت کشور ایرلند، ازدواج است که متقاضیان برای اثبات واقعی و رسمی بودن ازدواج باید مدارکی را ارائه نمایند. سرمایه گذاری راه دیگری برای اخذ اقامت این کشور است، بر طبق این روش، متقاضیان باید سرمایه مشخصی را وارد ایرلند نمایند و بخشی را برای سرمایه گذاری انتخاب نمایند. سرمایه گذاری در این کشور منجر به اخذ اقامت دائم و حتی اخذ گذرنامه و تابعیت ایرلندی می­گردد.

اقامت پس از تحصیل در ایرلند با ادامه تحصیل

از طریق ادامه تحصیل در ایرلند هم می توان به اقامت رسید. به این شکل که چنانچه متقاضی 6 سال به صورت مداوم در این کشور مشغول به تحصیل باشد اقامت ایرلند از طریق تحصیل را اخذ میکند. متقاضیان بعد از فارغ التحصیل شدن باید در زمان مشخصی کار مناسب خود را پیدا نمایند، پس از یافتن کار مناسب، این افراد می توانند برای اخذ اقامت بلند مدت اقدام نمایند. ثبت شرکت نیز یکی از راه­ های مناسب برای اخذ اقامت می­ باشد که متقاضیان از این طریق می­توانند کسب و کار جدیدی را در کشور ایرلند راه اندازی نمایند. اگر متقاضیان خواستار اطلاع از شرایط اقامت پس از تحصیل در ایرلند در 2022 می­باشند، وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که از معتبرترین موسسات مهاجرتی کشور است، می­توانند شما را در این امر یاری دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اقامت پس از تحصیل در ایرلند

  1. ابراهیم شیری گفت:

    درود بر شما
    من بیست و نه سالمه و در ایران زندگی میکنم. من قصد دارم برای ویزای تحصیلی در کشور ایرلند اقدام کنم و میخوام بدونم که آیا ایرلند دوره های کوتاه مدت داره که برای ویزای تحصیلی اقدام کنم و بعد از اتمام اون دوره کوتاه مدت ویزای کار بگیرم ؟ آیا سن من مشکلی ایجاد نمیکنه ؟!
    با تشکر

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیر سن شما مشکل ایجاد نمیکنه زیرا شما آن زمان در کشور ایرلند هستید فقط کافیه قرارداد کار فول تایم منعقد کنید تا ویزای تحصیلی شما به ویزای کاری تبدیل شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *