ویزای تحصیلی

اقامت پس از تحصیل در ایسلند

اقامت پس از تحصیل در ایسلند

یکی از روش های اخذ اقامت ایسلند، روش اقامت پس از تحصیل در ایسلند می باشد که برای متقاضیان قوانین و شرایط مخصوص به خود را داراست. دانشجویانی که مهاجرت تحصیلی به کشور ایسلند کرده اند همواره به دنبال اقامت پس از تحصیل در ایسلند برای رسیدن به کار و دریافت اقامت این کشور هستند که برای دریافت این اقامت باید از شرایط زیر مطلع شوند:

  • مدت زمان مورد نیاز برای گرفتن اقامت ایسلند چقدر است؟
  • نحوه پیدا کردن شغل پس از تحصیل به چه صورت میباشد؟
  • میزان ساعات کار دانشجویی و تمام وقت چقدر است؟

اگر شما هم علاقه مند به داشتن اطلاعاتی در زمینه اقامت در ایسلند هستید با خواندن این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز نگارش شده است، می توانید به اطلاعت زیادی در این زمینه دست آورید. همان طور که می دانید تحصیل در مقطع لیسانس در این کشور به زبان ایسلندی می باشد در صورتی که تحصیل در مقاطع بالاتر مانند مقطع فوق لیسانس و مقطع دکتری زبان تحصیل زبان انگلیسی می باشد.

معرفی کشور ایسلند

ایسلند کشور جزیره ای کوچک با جمعیت تقریبی 320 هزار نفر، قرار گرفته درست زیر دایره قطبی می باشد. این جزیره در حدود 50% بزرگتر از تاسمانی است. ایسلند اولین بار در قرن نهم سکنه دار شد و جمعیت آن عمدتا نوادگان سلتیک و وایکینگ می باشند. زبان ایسلندی برگرفته از زبان شمالی باستان و کاملا متفاوت از انگلیسی اسکاندیناوی است. اکثر مردمان ایسلند همچنین مسلط به زبان انگلیسی می باشند. اقتصاد ایسلند عمدتا بر مبنای ماهیگیری، کشاورزی و گردشگری است.

پایتخت ایسلند، Reykjavik یک خرده بزرگتر از Hobart می باشد. شهر دوم Akureyri مرکز اداری ایسلند شمالی است. اجتماعات ساحلی کوچک بسیاری در ایسلند وجود دارد چرا که مرکز ایسلند توده های گدازه آتش فشانی و زمین های منجمد می باشد. به لحاظ جغرافیایی، ایسلند کشوری خیلی جوان در اتصال صفحات تکتونیک آمریکای شمالی و اورآسیا بوده و به همین دلیل فعالیت آتش فشانی و فعالیت زمین گرمایی در آن زیاد دیده می شود.

شرایط اقامت پس از تحصیل در ایسلند

میزان هزینه تحصیل در کشور ایسلند 2022

با توجه به اینکه هزینه های زندگی و تحصیل در کشور ایسلند نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر و مناسب تر می باشد افراد زیادی برای شروع به تحصیل در این کشور اقدام به مهاجرت می کنند. در واقع از این روش قادر می باشند که در این کشور و در مرحله بعد از جانب اتحادیه اروپا بعد از پایان تحصیلات خود اقامت بگیرند. هزینه های تحصیل در ایسلند به طور کلی عبارتند از:

دانشگاهشهریه 2022
دانشگاه بیفست (Bifröst)، آکادمی هنر، دانشگاه ریکیاویکReykjavik540000 الی 2000000ISK (کرون ایسلند) معادل 5351 الی 19820$ (دلار)
دانشگاه کشاورزی ایسلند، کالج هولارHólar، دانشگاه آکوریه Akureyri، دانشگاه ایسلند75000ISK (کرون ایسلند) معادل 743$ (دلار)

شرایط اقامت پس از تحصیل در ایسلند

اقامت پس از تحصیل در ایسلند با ازدواج با شهروند ایسلندی٬ تحصیل در مقاطع بالاتر یا کاریابی در این کشور امکان پذیر است. وظایف اشخاص متقاضی برای اخذ اقامت ایسلند عبارتند از:

  • اشخاص متقاضی اقامت پس از تحصیل ملزم به در خواست نمودن این نوع ویزا از اداره مهاجرت این کشور می باشند.
  • دانشجو موظف است که در یک کالج و یا دانشگاه دارای اعتبار به تحصیل بپردازد.
  • اشخاص متقاضی اقامت پس از تحصیل در صورتی می توانند وارد دانشگاه های این کشور شوند که پس از سپری نمودن یک دوره کوتاه وارد دانشگاه شوند و هم چنین بتوانند به صورت رسمی یکی از مقاطع تحصیلی را پشت سر بگذارند.

مدت زمان مورد نیاز برای فرایند گرفتن اقامت پس از تحصیل در این کشور تقریبا، 90 روز پس از زمان دریافت نمودن مدارک می باشد. در صورتی که مدارکی که همراه این درخواست می باشند کافی نباشد زمان فرآیند گرفتن اقامت این کشور بیشتر طول خواهد کشید.

در صورتی که شما هم با خواندن مقاله اقامت پس از تحصیل در ایسلند علاقه مند به این موضوع شدید و متمایل به داشتن اطلاعات بیشتری در زمینه اقامت پس از تحصیل در ایسلند هستید این فرصت را دارید تا با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و هم چنین مراجعه نمودن به لینک های مربوطه موجود در این سایت با موضوعاتی نظیر مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج، از اطلاعات بیشتری در این زمینه بهره مند شوید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “اقامت پس از تحصیل در ایسلند

  1. یونس سلیمانی گفت:

    سلام
    لطفاً شرایط و هزینه اقدام برای تحصیل دانشگاههای ایسلند را به من اعلام فرمایید.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب، لطفا به مقاله معرفی دانشگاه های ایسلند مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *