ویزای تحصیلی

اقامت پس از تحصیل در بلاروس

اقامت پس از تحصیل در بلاروس

بیش از 6000 دانشجوی خارجی هر ساله در دانشگاه های بلاروس تحصیل میکنند؛ حال این دانشجویان برای اقامت پس از تحصیل در بلاروس چه باید بکنند؟ این کشور که در شرق لهستان و غرب روسیه واقع شده است، اعتبار زیادی در زمینه تحصیلات دانشگاهی در سراسر جهان دارد و برای دانشجویان بین المللی و نیز دوره های مختلف تحصیلی نسبت به سایر کشورهای اروپایی هزینه های بسیار مناسبتری را ارائه می دهد. در بلاروس 48 دانشگاه وجود دارد که اکثر آن ها در پایتخت این کشور (مینسک) و یا در جنوب غربی بلاروس در امتداد مرز لهستان واقع شده اند. کافیست با این مقاله از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا بتوانید پاسخ سوال ابتدای بحث را بیابید.

انواع روش های اخذ اقامت پس از تحصیل در بلاروس

اکثر متقاضیان بین المللی پس از اتمام دوره تحصیل در بلاروس به دنبال اخذ اقامت قانونی از طریق روش های مختلفی خواهند بود. مهم ترین روش های اخذ اقامت پس از تحصیل در این کشور عبارتند از:

انواع اخذ اقامت پس از تحصیل در بلاروس

همانطور که اشاره کردیم اگر شما ویزای دانشجویی دارید و به صورت قانونی وارد بلاروس شده اید، می توانید اقامت موقت در زمان تحصیل را در کشور بلاروس دریافت کنید؛ اما با توجه به اینکه شما مجوز اقامت موقت دارید ممکن است پس از اتمام تحصیلات خود به اقامت دائم و شروع یک کسب و کار در بلاروس علاقه مند شوید؛ اما در این شرایط چه کاری باید انجام دهید؟

راه رسیدن به اقامت پس از تحصیلات در بلاروس یا از طریق سرمایه گذاری ممکن است یا از طریق ثبت شرکت و خرید ملک! لازم به ذکر است که در نظام حقوقی کشورهای مستقل مشترک المنافع از طریق خرید ملک و پس از تحصیل اقامت در این محل ها امکان پذیر است؛ بنابراین برای فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور با خرید ملک یا ثبت شرکت یا سرمایه گذاری برابر با مبلغ 160000€ (یورو) دریافت اقامت بعد از تحصیل در بلاروس میسر خواهد شد. اخذ اقامت پس از تحصیل در این کشور از طریق خرید ملک مناسبتر از ثبت شرکت است، زیرا با وجود امکان معافیت مالیاتی، شما میتوانید در بلاروس سرمایه گذاری کنید، اموال خود را اجاره دهید و از این راه درآمد زیادی کسب کنید.

اما ثبت شرکت در بلاروس هم شرایط را برای اخذ اقامت پس از تحصیل برای شما فراهم میکند. در برخی مناطق آزاد افراد ممکن است از طریق معافیت مالیاتی وارد بازار کار شوند و بدون نیاز به پرداخت مالیات شرکت خود را ثبت کنند. خوب است بدانید که پس از ثبت شرکت در بلاروس شما می توانید افرادی را به عنوان سهام داران شرکت خود به این کشور دعوت کنید که در این صورت مراحل اخذ اقامت برای آن افراد تسهیل خواهد شد. لازم به ذکر است که شرکت شما باید معاملات مالی به ارزش حداقل 150000€ (یورو) داشته باشد.

آزمون های اقامت پس از تحصیل در بلاروس

شرایط تحصیل در کشور بلاروس به گونه ای است که دوره های آموزشی و آزمون ها مشابه سیستم آموزشی کشور روسیه است. در واقع آزمون دوره پادفک در کشور بلاروس نیز اجرا می شود که به 2 زبان انگلیسی و روسی است. به طور کلی آزمون های مربوط به دوره پادفک در بلاروس حدود 2 دوره تحصیلی خواهد بود و به مدت یک سال تحصیلی قانونی طول می کشد. آزمون های مربوط با اقامت پس از تحصیل در این کشور اجباری بوده و از روند راحتی برخوردار خواهد بود. اطلاعات بیشتر در باب تحصیل در دوره پادفک اوکراین را در لینک فوق بخوانید.

شرایط و انواع اخذ اقامت پس از تحصیل در بلاروس

الزامات اقامت پس از تحصیل در بلاروس

در خصوص اخذ اقامت قانونی پس از تحصیل در بلاروس بایستی مواردی را در نظر داشته باشید. اگر طول دوره تحصیلی شما در کشور بلاروس بیش از 3 سال باشد امکان اخذ اقامت دائم را پس از یافتن کار و زندگی خواهید داشت. مهم ترين الزامات شرح داده شده در کشور بلاروس جهت اقامت پس از تحصیل، دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمای این کشور است. هنگامی که مجوز کاری کشور بلاروس را دریافت کردید، حتما ویرای خود تمدید نمایید تا پروسه اخذ اقامت بلاروس برای شما طبق روال قانونی پیش رود.

موانع اخذ اقامت پس از تحصیل در بلاروس 2024

ارتکاب جرم به عنوان یک مانع مهم برای تحصیل و اخذ اقامت بعد از تحصیل در این کشور در نظر گرفته می شود. در موارد زیر برخی از این موانع ذکر شده است:

  • اعتیاد به مواد مخدر
  • تعهدات جنایی که در حقوق بین الملل ذکر شده است
  • اخراج
  • انجام جنایات علیه امنیت داخلی بلاروس
  • گناهکار شناخته شدن در مسائل جاسوسی علیه بلاروس

گزینه دیگری که در 2024 برای اخذ اقامت این کشور پس از تحصیل وجود دارد، ازدواج شهروندی در این کشور است. دانشجویان ممکن است اقامت پس از تحصیل را از طریق ازدواج در این کشور با یک شهروند بلاروسی دریافت کنند. به یاد داشته باشید که این ازدواج باید رسمی باشد و پس از طی مراحل قانونی و اداری شما به سرعت می توانید از امتیاز اقامت دائم در بلاروس بهره مند بشوید. در خصوص اطلاع از شرایط تحصیل  در رشته های تحصیلی در بلاروس پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله رشته باستان شناسی در بلاروس است.

امروزه با توجه به همکاری متقابل بلاروس و آلمان، افرادی که در این کشور امتیاز اقامت دائم پس از تحصیل را دریافت می کنند، فرصت ورود به کشورهایی نظیر آلمان و بدون طی مراحل دشوار اداری و قانونی اجازه اقامت در این کشور را دارند. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به بلاروس هستید، کافیست با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که با سال ها تجربه در زمینه امور مهاجرتی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *