ویزای تحصیلی

اقامت پس از تحصیل در لهستان

اقامت پس از تحصیل در لهستان

لهستان از سیستم آموزشی باکیفیتی برخوردار می ­باشد و از مهمترین دغدغه های دانشجویان بین المللی اقامت پس از تحصیل در لهستان می ­باشد. دانشجویان برای اینکه بتوانند اقامت این کشور را پس از اتمام تحصیلات اخذ نمایند می ­بایست دلیل قانع کننده ای همچون انجام کار، سرمایه گذاری، ازدواج و غیره به دولت لهستان ارائه نمایند. دانشگاه های کشور لهستان قدمت دیرینه ای دارند بطوریکه اکثر دانشگاه های این کشور در قرن 14 تأسیس شده اند، نیز دارند.

دانشجویان زیادی علاقمند به اخذ اقامت پس از تحصیل در لهستان هستند. به همین منظور دانشجویان سعی می ­نمایند پس از اتمام تحصیلات از طریق انجام کار و یا سرمایه گذاری در این کشور اقامت لهستان را اخذ نمایند. دانشجویان عزیز جهت آگاهی از راه های اخذ اقامت لهستان می­توانند با مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند.

اخذ اقامت پس از تحصیل در لهستان 2024

همچنین دانشگاه های این کشور جایزه های نوبل بسیاری را در طول تاریخ از آن خود نموده اند. تدریس در دانشگاه های کشور لهستان به زبان انگلیسی ارائه می­ گردد و همین امر باعث شده است تا دانشجویان زیادی به این کشور مهاجرت نمایند. تحصیل در دانشگاه های این کشور رایگان نیست. در 2024 دانشجویان بطور متوسط 2000$ الی 5000$ (دلار آمریکا) جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور پرداخت می ­نمایند. دانشجویانی که تحصیلات خود را در لهستان به اتمام رسانده اند و قصد اخذ اقامت کشور لهستان را دارند، نیز می ­توانند به طرق مختلف از جمله انجام کار، ازدواج، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور اقدام نموده و اقامت این کشور را دریافت نمایند. ما در اینجا راه های اخذ اقامت پس از تحصیل در لهستان را شرح خواهیم داد.


اقامت پس از تحصیل در لهستان از طریق ازدواج

افرادی که با اتباع لهستانی ازدواج می­ نمایند، می ­توانند اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. دانشجویان نیز پس از اتمام تحصیلات خود در لهستان در صورتیکه با یکی از اتباع لهستانی ازدواج نمایند، می ­توانند اقامت موقت و پس از مدت 3 سال زندگی مشترک و ارائه مدارکی که نشان دهنده ازدواج واقعی زوجین ­باشد، می ­توانند اقامت دائم لهستان را دریافت نمایند. همچنین پس از چند سال زندگی تابعیت کشور لهستان به وی اعطا خواهد شد.

مدرک لازم برای اخذ اقامت لهستان از طریق ازدواج

دانشجویانی که پس از اتمام تحصیلات خود با اتباع لهستانی ازدواج نموده اند برای اخذ اقامت لهستان می­ بایست مدارک زیر را به اداره مهاجرت این کشور ارائه نمایند. مدارک لازم جهت اخذ اقامت پس از تحصیل لهستان از طریق ازدواج به شرح زیر نیز می باشد.

  • ارائه شناسنامه تبعه­ خارجی
  • ارائه یک نسخه کپی از گواهی ازدواج زوجین
  • یک نسخه کپی از مدارک هویتی زوجین
  • مدارکی دال بر حضور مستمر دانشجو در لهستان
  • تکمیل نمودن فرم های درخواست اقامت پس از تحصیل در لهستان
  • ارائه کارت اقامت دانشجو که از سوی نماینده قانونی صادر گردیده است.

ناگفته نماند کارت اقامت لهستان به دانشجویانی که تحصیلات خود را در این کشور به اتمام رسانیده اند در صورتی صادر می­گردد که وی به مدت 5 سال در کشور لهستان حضور داشته و درآمدی ثابت در این کشور داشته است. همچنین دانشجوی مورد نظر می­ بایست مالیات های انجام کار در لهستان را پرداخت نموده باشد.

اقامت پس از تحصیل در لهستان از طریق کار

اقامت پس از تحصیل در لهستان از طریق کار

دولت لهستان به دانشجویانی که تحصیلات خود را در این کشور به اتمام رسانیده اند، اقامتی یک ساله جهت کاریابی در این کشور به آنان اعطا می ­نمایند. در این صورت دانشجویان می ­توانند براحتی در جستجوی شغل مورد نظر خود بمدت یکسال بپردازند و در صورت یافتن شغل مورد نظر خود و عقد قرارداد با کارفرمایی در لهستان اقامت کاری این کشور را دریافت نمایند. این دانشجویان پس از مدت 5 سال انجام کار بصورت مداوم در این کشور می­ توانند اقامت دائم لهستان را دریافت نمایند. در خصوص اخذ پذیرش از رشته های تحصیلی در کشور لهستان، خالی از لطف نخواهد بود که مقاله رشته دانپزشکی در لهستان را مطالعه بفرمائید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوز کار لهستان

همانطور که پیش تر بیان شد افرادی که قصد انجام کار در لهستان را دارنند علاوه بر اخذ ویزای کاری لهستان باید مجوز کار این کشور را نیز دریافت نمایند. دانشجویانی که تحصیلات را در لهستان به پایان رساننده اند، می­توانند با ارائه اقامت یکساله کاریابی خود در لهستان به اداره وزارت کار و حفاظت اجتماعی، مجوز کار این کشور را دریافت نمایند. همچنین این اداره پس از بررسی و ارزیابی قرارداد کاری و استخدام فرد برای وی کارت اقامت یکساله برای دانشجوی مورد نظر صادر می­ نماید. افرادی که قصد کار در لهستان را دارند می بایست ابتدا ویزای کاری این کشور، سپس مجوز انجام کار را دریافت نمایند.

بدین منظور می ­بایست مدارک زیر را به سفارت این کشور ارائه نمایند:

  • اقامت پس از تحصیل دانشجو
  • ارائه گواهی عدم سو سابقه کیفری
  • پیشنهاد کاری از سوی کارفرما در لهستان
  • گواهی پزشکی فرد مبنی بر سلامت وی

پورتال مشاغل جهت کار پس از تحصیل در لهستان

برای دانشجویانی که دنبال کار پس از تحصیل در لهستان هستند، پورتال های مختلفی برای دستیابی به مشاغل مختلف در لهستان وجود دارد که اسامی برخی به قرار ذیل است:

  • www.pracuj.pl
  • www.infopraca.pl
  • www.grapevinejobs.pl
  • www.jobrapido.pl
  • www.praca.pl
  • www.jobpilot.pl
  • www.careerjet.pl
  • www.kariera.pl
  • www.szybkopraca.pl
  • www.pracanadmorzem.pl

تمدید یا تبدیل ویزای تحصیلی‌ لهستان

در بررسی موضوع کار پس از تحصیل در لهستان ، لازم اطلاعاتی در مورد نحوه و شرایط تمدید ویزای تحصیلی یا تبدیل آن به ویزای کاری و در نتیجه دریافت اقامت داشته باشید. چنانچه ویزای تحصیلی دانشجویان بین المللی در حال نزدیک شدن به تاریخ انقضا می باشد، بایستی اقدامات لازم را نسبت به تمدید ویزای خود به عمل آورند. برای این کار مدارکی لازم است که می بایست ارائه گردد.

مدت زمان روند انجام تمدید یا تبدیل ویزای تحصیلی به مدت دو ماه به طول می انجامد. یک ماه پس از انجام این کار، افراد می توانند کارت اقامت دائم لهستان را دریافت کنند. تکمیل و ارائه فرم های تقاضای اقامت پس از تحصیل در این کشور می بایست انجام و ثبت گردد. تقاضای تجدید نظر در مورد مردود اعلام شدن درخواست تمدید یا تبدیل ویزای تحصیلی برای دانشجویان وجود دارد. بنابراین چنانچه درخواست تجدید نظر برای صدور مجوز اقامت پس از تحصیل در این کشور را دارند، مجاز هستند درخواست خود را به اداره مهاجرت کشور لهستان تحویل رئیس دفتر خارجی ها دهند که پاسخ آن حداقل یک ماه طول می کشد.

کارت آبی کشور لهستان در 2024

کلیه اشخاصی که در زمینه شغلی مختلف دارای تخصص و مهارت هستند، مجاز هستند به محض این که کارفرمای مورد نظر برای شغل مورد نظر را یافت نمودند، برای دریافت کارت آبی ارائه تقاضا نمایند. اعتبار اولیه کارت آبی به صورت دو ساله می باشد. اما پس از انقضای اعتبار می توان به مدت 3 سال دیگر یا بیشتر نیز تمدید نمود. افرادی که کارت آبی لهستان را دارند، مجاز به کار و اشتغال در کل کشورهای اتحادیه اروپا هستند. اقامت دائم برای فرد نیز پس از 5 سال زندگی و کار در این کشور، امکان پذیر خواهد بود.

دارا بودن مهارت و توانایی بالا در دریافت حقوق و دستمزد بالاتر بسیار موثر و قابل توجه است. بنابراین سعی کنید در رشته های مربوطه تخصص و حرفه لازم را به دست آورید. افرادی که به زبان خارجی تسلط کافی داشته و در رشته های IT دارای مهارت و تخصص هستند، مورد استقبال بیشتری از سوی کارفرمایان قرار می گیرند.

اخذ اقامت تحصیلی در لهستان

یکی از بهترین راه های اخذ اقامت لهستان اقامت تحصیلی این کشور است. دانشجویان بین المللی برای ورود به این کشور باید ابتدا ویزای تحصیلی لهستان را اخذ نمایند. پس از اتمام دوره­ تحصیلی دانشجویان در این کشور، آن ها می­ توانند با انجام کار در این کشور اقامت کاری لهستان را دریافت و پس از مدتی اقامت دائم و در نهایت تابعیت لهستان را دریافت نمایند. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات برای اخذ اقامت پس از تحصیل در لهستان ممکن است با سوالاتی بسیاری روبرو شوند؛ از قبیل آیا دانشجویان پس از اتمام تحصیلات می ­توانند اقامت دائم را برای خود و اعضای خانواده خویش اخذ نمایند؟ هزینه زندگی در لهستان چگونه است؟ کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگو و راهنمای تمامی دانشجویان عزیز در زمینه اقامت پس از تحصیل در لهستان می­ باشند.

سوال های کلیدی درباره اقامت پس از تحصیل در لهستان

بسیاری از افرادی که به عنوان شهروندان خارجی و به منظور تحصیل وارد کشور دیگری می شوند به دنبال آینده ای بهتر هستند. در چنین شرایطی می توان گفت که پیدا کردن مسیر اقامت پس از تحصیل می تواند مهم و پر اهمیت باشد. در لهستان نیز چنین شرایطی وجود دارد. از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا شرایط اشتغال در لهستان مناسب است؟ لهستان یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه شرقی اروپا است. کار کردن در این کشور می تواند رزومه فرد را تقویت کند. همچنین فرد به درآمدی دسترسی خواهد داشت که می تواند به او کمک کند تا زندگی با کیفیت برای خود بسازد.
  • مهم ترین مزیت اقامت پس از تحصیل در لهستان چیست؟ فرد می تواند در یکی از کشورهای حوزه شنگن زندگی کند. از طرف دیگر، امکان دریافت پاسپورت این کشور در بلند مدت نیز وجود خواهد داشت.
  • مهم ترین محدودیت برای دریافت اقامت پس از تحصیل در این کشور چیست؟ یادگیری زبان لهستانی دشواری های خاص خود را دارد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *