ویزای تحصیلی

اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

دانشجویانی که در لوگزامبورگ تحصیل کرده اند، میتوانند متناسب با رشته خود مشغول به کار شوند و جهت اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ اقدام کنند. پس از آن که دانشجویان خارجی دوره دکترای را به پایان رساندند، به مدت 2 سال متوالی فرصت دارند، تا بر اساس رشته تحصیلی و مهارتهایی که دارند مشغل مناسبی را برای خود لحاظ کنند. دانشجویان بایستی ویزای تحصیلی لوکزامبورگ را به ویزای کاری تبدیل کنند. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت راهنمایی علاقمندان اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ در سال 2024 تهیه شده است.

شرایط اخذ اقامت در لوکزامبورگ 2024

افراد در سال 2024 می توانند در تمامی مقاطع در لوکزامبورگ تحصیل کنند. در مدارس، موسسات عالی، کالج ها و دانشگاه های لوکزامبورگ، دروس به صورت چند زبانه تدریس می شود. در صورتی دانشگاه های لوکزامبورگ رایگان می باشد که دروس به زبان مادری این کشور ارائه شود. وگرنه دانشجویان بایستی هزینه به عنوان شهریه به دانشگاه ها پرداخت کنند. چنانچه دانشجویان در حین تحصیل، از وزارت کار و رفاه کشور لوکزامبورگ، اجازه کار را دریافت کنند، نیز می توانند به صورت پاره وقت در مهارت خاصی که از آن برخوردار هستند، مشغول به کار شوند و بابت کاری که انجام می دهند، مبلغی به عنوان حقوق دریافت کنند.


جستجوی کار در اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

محصلان که در لوکزامبورگ در حال تحصیل هستند، می توانند پس از گذشت 2 ترم متوالی از تحصیل، برای کار موقت و پاره وقت در این کشور اقدام کنند. دانشجویان بایستی تاییدیه تحت عنوان تمکن مالی دانشجو ارائه دهند تا پذیرش تحصیلی دانشگاه های لوکزامبورگ را دریافت کنند. دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، پس از به یابان رساندن دوره تحصیلی خود به اندازه کافی فرصت دارند تا برای کار در لوکزامبورگ اقدام کنند. این در حالی است که دانشجویان خارجی مقطع دکترا، پس از به پایان رساندن دوره تحصیلی خود، فرصت بسیار ناچیزی جهت کاریابی در لوکزامبورگ را دارند.

به همین علت است که این کشور 2 سال متوالی را به جهت جستجو برای کار لحاظ کرده است. به این نکته توجه کنید که اقامت پس از تحصیل در کشور لوکزامبورگ، مختص فارغ التحصیلان لوکزامبورگ می باشد و باید به نفع اقتصاد کشور لوکزامبورگ در رشته و حرفه ای که دارند اقدام کنند. در راستای بررسی هزینه های مربوط تحصیل در لوکزامبورگ می توانید به موضوع خوابگاه دانشجویی در لوکزامبورگ توجه فرمائید.

جستجوی کار در اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

مدارک لازم جهت اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

مدارک مورد نیاز جهت اقامت پس از تحصیل در لوگزامبورگ عبارتست از:

  • ارائه نامه ای تحت عنوان انگیزه نامه
  • ارسال و ارائه اصل و کپی پاسپورت فرد محصل
  • ارسال و ارائه اصل و کپی مدارک شناسایی
  • قرارداد کاری تنظیم شده
  • گواهی که نشان دهد شما هیچ گونه سو پیشینه ای در مدتی که به صورت موقت در لوکزامبورگ بوده اید نداشتید.
  • ارائه رزومه تحصیلی

تمدید ویزا در لوکزامبورگ 2024

دانشجویان خارجی که در حین تحصیل مبلغی به عنوان حقوق دریافت می کنند، فقط می توانند به مدت 2 سال در کشور لوکزامبورگ اقامت گزینند. به علت این که این نوع اقامت از جانب وزارت خانه صادر می شود، قابل تمدید نمی باشد.

قابل تمدید بودن اقامت در 2024 به شرط موارد زیر می باشد:

  • در راستای منفعت های اقتصادی کشور لوکزامبورگ
  • قصد تکمیل تحصیلات عالی خود را داشته باشد.
  • مشغول به کار شدن پس از فارغ التحصیلی
  • اخذ قراردادی با یک کارفرما در لوکزامبورگ، توجه نمایید شغلی که در آن فعالیت می کنید بایستی مرتبط با رشته تحصیلی شما باشد.

سطوح درآمدی در لوکزامبورگ

همان طور که ذکر شد برای مشغول شدن به کار در لوکزامبورگ تسلط به حداقل 2 زبان از 3 زبان رسمی در لوکزامبورگ ضروری است البته کسانی که علاوه بر زبان های مذکور به انگلیسی نیز مسلط باشند عملا پیدا کردن کار را برای خود تضمین کرده اند. نکته مثبت در خصوص کار در لوکزامبورگ سطح بالای درآمد در این کشور است؛ به عبارت دقیق تر کم ترین میزان درآمد دریافتی در لوکزامبورگ ماهیانه 2060€ (یورو) است و بیشترین میزان درآمد نیز 67300€ (یورو) می باشد. در واقع متوسط درآمد در کشور لوکزامبورگ 15200€ (یورو) می باشد که در خصوص یک زندگی تک نفره در ماه چیزی در حدود 20% آن پس انداز می شود.

در جدول زیر نشان داده شده است که متاسفانه در لوکزامبورگ یک آقا از همکار خانم خود 5% بیشتر حقوق دریافت می کند:

جنسیتمتوسط درآمد ماهیانه (یورو)
درآمد نیروی کار مرد15600€ (یورو)
درآمد نیروی کار زن14800€ (یورو)

در لوکزامبورگ نرخ تورم در 2 سال اخیر همواره زیر 2% بوده است با این وجود طبق قوانین این کشور برای جلوگیری از پایین آمدن قدرت خرید مردم هر 17 ماه یک بار به میزان 8% به حقوق هر فردی اضافه می شود و این علاوه بر میزانی است که در ازای اضافه شدن به سال های سابقه کار هر فرد پرداخته می شود.

افراد بخش دولتی در لوکزامبورگ نیز به طور معمول 6% بیشتر از بخش خصوصی حقوق دریافت می کنند که در جدول زیر شرح داده شده است:

حیطه کاریمتوسط درآمد ماهیانه (یورو)
بخش دولتی15700€ (یورو)
بخش خصوصی14800€ (یورو)

نکات اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

نکات مربوط به اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ شامل موارد زیر می شود:

  • شخصی که فارغ التحصیل شده این امکان برایش وجود ندارد که بتواند مجددا ویزای تحصیل خود را تمدید کند.
  • شغلی برای خود لحاظ کند.
  • شخصی که در کشور لوکزامبورگ فارغ التحصیل می شود، می تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند.
  • شغلی که فرد برای خود پیدا می کند باید با رشته تحصیلی اش مرتبط باشد.

چنانچه تمایل دارید اطلاعات بیشتری راجع به اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ که یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها برای پیدا کردن یک فرصت شغلی مناسب می باشد، کسب کنید، می توانید با کادر برجسته و پرتوان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

پرسش هایی درباره اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ یکی از کشورهایی است که می توان از برای زندگی با کیفیت یاد کرد. افرادی که می خواهند در این کشور زندگی کنند، می توانند گزینه های متعددی داشته باشند. لوکزامبورگ به شهروندان خارجی امکان کار پس از تحصیل را نیز می دهد. این خود یکی از مهم ترین امتیازهای این مسیر است. در رابطه با این موضوع پرسش هایی مطرح می شوند که باید به آن ها پاسخ داد.

  • آیا شرایط مهاجرت دانشجویان خارجی به لوکزامبورگ مناسب است؟ دانشجویان خارجی می توانند برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند. با این حال باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، دریافت ویزای تحصیلی این کشور سخت است.
  • شرایط مناسبی برای کار در لوکزامبورگ برای دانشجویان وجود دارد؟ باید به این نکته اشاره کرد که دانشجویان خارجی پس از تحصیل خود می توانند امکانات زیادی برای کاریابی داشته باشند.
  • مزیت کاریابی پس از تحصیل در لوکزامبورگ چیست؟ دانشجویان پس از این که مدرک تحصیلی خود را به دست آورند، از این طریق می توانند به اقامت برسند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *