ویزای تحصیلی

اقامت پس از تحصیل در مالتا

اقامت پس از تحصیل در مالتا

اقامت پس از تحصیل در مالتا از موضوعات مهم بین دانشجویان می باشد. متقاضیان برای پیدا کردن کار و اخذ اقامت دائم مالتا نیاز به اطلاعات دارند. از این رو موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را جهت پاسخ به سوالات شما در این زمینه گردآوری نموده. امیدواریم مورد پسند واقع شود. بسیاری از مهاجران پس از دریافت ویزای تحصیلی و گذراندن دوره آموزشی در کشور مقصد٬ مایل به تمدید اقامت خود و در نهایت دریافت حق شهروندی آن کشور هستند.

  • آیا کشور مالتا پس از اتمام تحصیل اجازه میدهد فرد در مالتا بماند؟
  • برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری نیاز به ترک خاک مالتا میباشد؟
  • بهترین نوع تبدیل ویزای تحصیلی به چه نوع اقامتی در مالتا است؟
  • کلا شرایط تحصیل در مالتا 2023 چیست؟
  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مالتا فراهم است؟
  • آیا بدون ارائه مدرک زبان نیز می توان از مالتا پذیرش گرفت؟
  • هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان در مالتا به چه صورتی است؟

تحصیل در مالتا

یکی از کشورهایی که در اروپا مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی می باشد جزیره مالتا است. مالتا جزیره ای در جنوب کشور ایتالیا که از جاذبه های توریستی بسیار بالایی برخوردار است و در کنار آن، تعداد قابل توجهی از دانشگاه ها و موسسات این کشور دانشجوی بین المللی می پذیرند. از این رو اگر شخص مایل به گذراندن دوره آموزشی در سطح بین المللی و با هزینه های مقرون به صرفه در محیطی توریستی باشد، قطعا مالتا گزینه ای بسیار مناسب خواهد بود. دانشجویان می توانند برای تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و حتی فوق دکترا نیز از کالج ها و دانشگاه های این کشور پذیرش درخواست کنند.

پس از دریافت نامه پذیرش نهایی، شخص متقاضی می تواند جهت دریافت ویزای تحصیلی به سفارت مراجعه کرده و با ارسال مدارک و انجام مصاحبه ویزای تحصیلی مالتا را کسب نماید. متقاضی می تواند با داشتن استیکر ویزای تحصیلی در پاسپورتش، اجازه ورود به این کشور را دریافت نماید. پس از ورود شخص در واقع اقامت تحصیلی مالتا را کسب کرده است. مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی معمولا برابر با مدت زمان دوره تحصیلی شخص صادر می گردد. ولی گاهی اوقات این ویزا کمی طولانی تر از مدت تحصیل شخص صادر می شود. این به این منظور هست که در صورتی که در دوران تحصیل دچار وقفه شد و یا عقب ماند زمان کافی جهت تکمیل دوره تحصیلی اش داشته باشد.

دلایل تحصیل در مالتا

تحصیل در مالتا بدون مدرک زبان!!!

به عنوان قاعده کلی، دانشجویان خارجی برای اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه های مختلف نیازمند ارائه نمره IELTS هستند. ولی با این حال شما فقط با داشتن نامه زبان تدریسی (MOI) می توانید بدون مدرک IELTS در مالتا پذیرش بگیرید. اما نامه زبان تدریسی یا Medium of Instruction letter مدرکی است که نشان می دهد که زبان تدریسی برنامه تحصیلی قبلی زبان انگلیسی بوده است. در غیر اینصورت شما نیازمند ارائه مدرک IELTS برای اثبات مهارت زبان خودتان هستید. اما دانشگاه هایی که در مالتا بدون مدرک زبان اقدام به پذیرش دانشجو می کنند عبارتند از:

دانشگاه های بدون نیاز به مدرک زبان در مالتا

دوره زبان در مالتا

یکی دیگر از دوره هایی که دانشجویان بین المللی مایل به گذراندن در مالتا هستند، دوره های زبان است. این دوره جهت آموزش دوره های زبان مختلف از جمله انگلیسی، ایتالیایی، فرانسه، اسپانیایی و آلمانی دانشجو می پذیرند. این دوره ها معمولا بدون هیچ گونه محدودیت زمانی در تمامی ماه های سال برگزار می شوند و از سرتاسر دنیا دانشجو می پذیرند. یکی از امتیازات گذراندن این دوره ها در کشور مالتا، کم هزینه بودن این دوره ها برای دانشجویان اینترنشنال می باشد. از جهت هزینه ها می توان به هزینه های دوره زبان انگلیسی در کالج های مالتا به صورت زیر اشاره کرد:

طول دورههزینه دوره به یورو
4 ماهه€2000
8 ماهه€3000

بنابراین بهترین امتیازات را این کشور جهت مهاجرت تحصیلی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. همین امر باعث شده رقم بالایی از دانشجویان هر ساله به این کشور زیبا و توریستی مهاجرت نمایند. حال باید دید شرایط اقامت پس از تحصیل در مالتا به چه صورت خواهد بود. مدارک مورد نیاز تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت عبارت است از:

  • چنانچه فرد دارای جاب آفر باشد میتواند با ارائه آن به اداره مهاجرت ویزای کاری دریافت کند.
  • چنانچه با یک فرد سیتی زن در مالتا ازدواج کند.
  • ارائه بیزینس پلن و اخذ ویزای سرمایه گذاری
  • اعلام پناهندگی در خاک مالتا

شرایط اقامت پس از تحصیل در مالتا

هزینه تحصیل و زندگی در مالتا

یکی از موضوعات بسیار مهم و حیاتی برای دانشجویان بین المللی هزینه تحصیل و زندگی در این کشور اروپایی است. بر طبق یک قانون کلی، تحصیل دانشجویان اروپایی در مالتا کاملا رایگان است. منتها دانشجویان بین المللی در مالتا می بایست بابت تحصیل خود در این کشور شهریه Tuition fees پرداخت بکنند. که سطح آن را هم برنامه تحصیلی دانشجویان تعیین می کند.

متوسط آن بر حسب برنامه های تحصیلی مختلف از قرار زیر است:

متوسط شهریه ترمی دانشجویان بین المللی در مالتا

بیشترین بخش از بودجه هر دانشجویی در مالتا صرف هزینه اسکان او می شود.  اصلا به همین دلیل نیز به دانشجویان توصیه می شود که به جای اجاره آپارتمان در والتا و یا شهرهای دیگر مالتا تلاش کنند تا اتاق مشترک و یا خوابگاهی را برای خودشان دست و پا کنند. اهمیت این موضوع را هم با توجه به نمودار زیر بیشتر می توان متوجه شد:

متوسط اجاره ماهیانه انواع اسکان دانشجویی در مالتا

گزینه ها برای تامین هزینه تحصیل در مالتا

اما همانند هر کشور دیگری، دانشجویان بین المللی در کشور مالتانیز گزینه های مختلفی برای پوشش خرج و مخارج تحصیلی خود در اختیار دارند. یکی از این گزینه های درخواست بورس تحصیلی از دانشگاه مالتا می باشد. بورسیه هایی که در مالتا معمولا با پشتیبانی دولت این کشور و مبتنی بر اثبات برتری های تحصیلی به دانشجویان خارجی (در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) ارائه می شود. در ضمن دانشجویان از طریق کار دانشجویی نیز می توانند جوابگوی هزینه های تحصیلی خود در مالتا باشند. منتها باید توجه کرد که کار دانشجویی در کشور مالتا شرایط خاصی دارد که مهمترین آن هم اخذ مجوز کاری Work permit می باشد. در نمودار زیر می توان با دیگر شرایط کار دانشجوئی در مالتا 2023 آشنا شد:

شرایط کار دانشجوئی در مالتا

شرایط اقامت پس از تحصیل در مالتا

پس از اتمام دوره تحصیلیشان، متقاضیان میتوانند به طرق گوناگونی اقامت خود را در کشور مالتا تمدید نمایند. اولین و بهترین مسیر، یافتن کار است. معمولا دانشجویان میتوانند در مدت زمانی بین 6 ماه تا 1 سال اقامت خود را در این کشور تمدید نموده تا به جستجوی کار مرتبط با رشته تحصیلی شان بپردازند. در طول این مدت زمان اکثر دانشجویان کار یافته و درخواست اقامت کاری می نمایند. در واقع اقامت تحصیلیشان را به اقامت کاری یا اقامت از طریق تمکن مالی تبدیل می کنند.

در کشورهای اروپایی که مالتا نیز جزئی از این کشورها می باشد، افراد می توانند پس از 5 سال کار قانونی در این کشور، درخواست تابعیت نمایند و شهروند این کشور شوند. در واقع با استفاده از این روش پاسپورت دریافت می کنند. همچنین از سایر روش های اقامت پس از تحصیل در مالتا می توان به ازدواج با شخصی که تابعیت این کشور را دارد اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک ازدواج در مالتا مراجعه نمایید.

در واقع ازدواج با تبعه این کشور باعث دریافت اقامت ای کشور شده که در صورتی که 5 سال تداوم یابد این ازدواج، شخص می تواند تابعیت مالتا را کسب کند. سرمایه گذاری نیز یکی از دیگر از راه های دریافت اقامت پس از تحصیل در این کشور است. چرا که بسیاری از افرادی که برای گذراندن دوره های بیزینس ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کرده و این دوره را در این کشور گذرانده اند، جذب سرمایه گذاری در این کشور می شوند و بسیار در این زمینه موفق اند.

تبدیل ویزای تحصیلی در مالتا

از هر یک از طرقی که می خواهید برای دریافت اقامت پس از تحصیل در مالتا اقدام نمایید، می بایست به کنسولگری مراجعه کرده و نوع ویزای خود را تغییر دهید. در واقع شما به واسطه ویزای تحصیلی وارد این کشور شده اید و نمی توانید به واسطه داشتن ویزای تحصیلی به صورت تمام وقت مشغول به کار شوید.

بلکه می بایست اگر از کارفرمایی در این کشور پیشنهاد شغلی دریافت نموده اید، می بایست ویزای کاری این کشور را درخواست دهید و سپس مشغول به کار شوید. همینطور اگر با شخصی که تبعه مالتا است ازدواج نمایید٬ می بایست ازدواج خود را ثبت نموده و به دولت اعلام نمایید که به واسطه ازدواجتان اقامت خود را در مالتا تمدید نموده اید. ممکن است گاها شخص مایل باشد پس از اتمام یک دوره تحصیلی وارد دوره دیگری شده و مجددا ادامه تحصیل دهند. در این صورت این افراد می توانند پس از کسب پذیرش در دوره تحصیلی جدید درخواست دهند تا اقامت تحصیلی آنها در مالتا تمدید گردد.

امیدواریم پس از مطالعه این اطلاعات ارائه شده پاسخ سوالاتتان در زمینه تحصیل در مالتا و اقامت پس از تحصیل در مالتا برای مهاجرت به مالتا را یافته باشید. اگر به دنبال تحصیل در کشوری ارزان در اتحادیه اروپا هستید٬ که پس از آن بتوانید به راحتی به جستجوی کار پرداخته و اقامت خود را تمدید با کارشناسان ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات مهم درباب اقامت پس از تحصیل در مالتا

در مورد این موضوع مهم نیز سوالات زیادی مطرح است که در این بخش با هم به آنها می پردازیم:

  • آیا بدون ارائه مدرک زبان امکان تحصیل در مالتا وجود دارد؟ بله، با این حال شما فقط با داشتن نامه زبان تدریسی (MOI) می توانید بدون مدرک IELTS در مالتا پذیرش بگیرید. و نامه زبان تدریسی یا Medium of Instruction letter مدرکی است که نشان می دهد که زبان تدریسی برنامه تحصیلی قبلی اتان زبان انگلیسی بوده است.
  • هزینه درخواست ویزای دانشجوئی در مالتا چقدر می باشد؟ در حدود EUR 60 (یورو)
  • پیش شرط اصلی برای درخواست ویزای دانشجوئی مالتا چیست؟ اکسپت در یکی از دانشگاه های مالتا
  • مقدار تمکن مالی مورد نیاز جهت درخواست ویزای دانشجوئی مالتا چقدری است؟ به میزان حداقل EUR 594 (یورو) در ماه
  • سطح شهریه دانشجوئی در مالتا چقدر است؟ این به برنامه تحصیلی و نیز ملیت دانشجویان بستگی داشته ولی بطور متوسط سالانه بالای EUR 2000 (یورو) می باشد.
  • میانگین هزینه زندگی یک دانشجو در مالتا چقدر است؟ بطور متوسط ماهیانه بین 300 تا EUR 900 (یورو)
  • دانشجویان بین المللی در مالتا تا چند ساعت در هفته حق کار دارند؟ تا 20 ساعت در هفته حق دارند به کار پاره وقت بپردازند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *