ویزای تحصیلی

اقامت پس از تحصیل در مجارستان

اقامت پس از تحصیل در مجارستان

برخورداری از اقامت پس از تحصیل در مجارستان از سایر امتیازات ویزای تحصیلی این کشور محسوب می گردد که سالانه مورد توجه دانشجویان نیز قرار گرفته است. آشنایی با بازار کار این کشور و کاهش میزان نرخ بیکاری در این کشور به خودی خود گویا شرایط کاری مناسب در خصوص اقامت پس از تحصیل در مجارستان برای دانشجویان است. مطابق با آخرین آمار ارائه شده میزان نرخ بیکاری این کشور در حال حاضر رو به کاهش است. همین مورد نیز باعث دو چندانی جذابیت ویزای تحصیلی شده است. اگر شما هم خواهان تکمیل نمودن اطلاعات خود در زمینه اقامت پس از تحصیل در مجارستان هستید با مطالعه نمودن این مقاله که بنا به درخواست زیاد همراهان همیشگی موسسه، توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، می توانید به اطلاعات جامعی در این زمینه دست یابید.

این کشور که یکی از قدرتمندترین و همچنین مدرن ترین کشورهای جهان است. این کشور توانسته با بهره گیری از اقتصاد پویای خود، سطح زندگی بسیار عالی و هم چنین با کیفیتی را برای مردم خود آماده کند. کشور مجارستان هم چنین در سال 2007 موفق شده به عضویت شنگن درآید. راه های مهاجرت به کشورهای مختلف عبارتند از:

  • ازدواج
  • سرمایه گذاری
  • کار
  • تحصیل
  • تولد
  • پناهندگی

تحصیل در مجارستان

همان طور که می دانید یکی از روش های مهاجرت نمودن به این کشور دریافت نمودن پذیرش در یکی از دانشگاه های این کشور است. تعداد زیادی از این اشخاص و دانشجویان به دنبال تحصیل در یکی از بهترین و همچنین مدرن ترین دانشگاه های دنیا هستند. با این توضیح که دانشگاه های این کشور بهترین گزینه برای این مورد است. بدون تردید به همراه داشتن مدرک دارای اعتبار از بهترین دانشگاه فرصت به دست آوردن یک شغل خوب و مناسب را بیشتر می کند. با این توضیح که این امر باعث شده تعداد زیادی از دانشجویانی که دارای تابعیت کشورهای مختلف هستند در دانشگاه ها و کالج های این کشور مشغول به تحصیل باشند.

در واقع مسئولین آموزشی کشور مجارستان، با اهداف مختلف از جمله پایین آوردن نرخ بیکاری و هم چنین جذب دانشجویان خارجی، همواره در پی عملی کردن رشته ها و آماده کردن دانشجویان برای ورود به بازار کار هستند. حتی علاقه مندان به تحصیل در اروپا می توانند برای این کشور ویزای دوره های زبان را دریافت کنند. هم چنین سعی می کنند یک سری فرصت های شغلی را ایجاد کنند. میزان نرخ بیکاری این کشور در حال حاضر 3.7% است.

شرایط اقامت پس از تحصیل در مجارستان 2023

کلیه دانشجویان با ادامه تحصیل نمودن در این کشور می توانند شانس و فرصت بسیار خوبی را برای اقدام به زندگی نمودن در این کشور را به دست آورند. یکی از با اهمیت ترین دغدغه هایی که به صورت عادی توانسته ذهن بسیاری از دانشجویان را مشغول نماید موضوع اقامت بعد از تحصیل در این کشور است چرا که تحصیل در مجارستان نیز کم هزینه است و شرایط تحصیل در مجارستان واقعا ایده آل است. هزینه زندگی نیز در این کشور بسیار متناسب با درآمد دریافتی ماهیانه است.

اقامت پس از تحصیل در مجارستان خواسته و آرزوی بسیاری از دانشجویان است. چرا که می خواهند بعد از اتمام تحصیل در این کشور بمانند و یک زندگی بسیار فوق العاده ای را داشته باشند. البته دانشجویان هم می توانند در مجارستان بمانند هم با پیدا کردن کار در یک کشور دیگر، اقامت خود را مثلا به اقامت کاری اتریش تغییر دهند. روش های گوناگون و مختلفی برای اقامت پس از تحصیل در مجارستان وجود دارد. از معتبرترین روش ها در 2023 می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پناهندگی
  • کار
  • سرمایه گذاری

شرایط اقامت پس از تحصیل در مجارستان

مجوز اقامت پس از تحصیل در مجارستان با ویزای تحصیلی

یکی از متداول ترین روش ها برای دریافت مجوز اقامت پس از تحصیل در مجارستان، تبدیل ویزای تحصیلی به مجوز اقامت مجارستان می باشد. البته برای این کار، اگر شما یک تبعه خارجی هستید که در دانشگاهی در مجارستان تحصیل می کنید و قصد دارید پس از فارغ التحصیلی در این کشور بمانید باید شرایط زیر را رعایت کنید:

  • برای فارغ التحصیلان تازه وارد، برای مجوز تحصیل به کار در مجارستان اقدام کنید.
  • شغلی در مجارستان پیدا کنید یا برای راه اندازی یک کسب و کار در این کشور آماده شوید.
  • درخواست خود را برای اجازه اقامت بر اساس فعالیت های سودآور را ارائه دهید.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست اقامت پس از تحصیل در مجارستان را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست اقامت پس از تحصیل در مجارستان

شرح شرایط اقامت پس از تحصیل در مجارستان

از جمله راه‌ های معتبر برای اخذ اقامت دائم و پاسپورت کشور مجارستان پس‌ از تحصیل؛ باید به سرمایه گذاری در این کشور، تبدیل ویزای تحصیلی مجارستان به ویزای کار با دریافت قرارداد کار و یا کار آفرینی در این کشور اشاره کرد. با توجه به این مهم که پناهندگی در میان گزینه های مطمئن و بدون خطر برای مهاجرت قرار نمی گیرد هرگز توسط وکلای مجرب توصیه نخواهد شد. جهت اطلاع بیشتر البته توجه به این نکته الزامی است که کشور مجارستان با توجه به این مهم که عضو کنوانسیون ژنو نمی باشد به پناه جویان ویزای پناهندگی نمی دهد.

گزینه بعدی ازدواج با یک شهروند مجارستان برای اخذ اقامت دائم و پاسپورت این کشور است که از آسان ترین و سریع‌ ترین مسیرها است. اما ازدواج با یک فرد خارجی که دارای فرهنگ و رسوم متفاوت است. با توجه به چالش های فراوان برای اکثر افرادی که در این کشور مشغول به تحصیل هستند اتفاق نخواهد افتاد. در سال های گذشته گزینه جدیدی برای اخذ اقامت اتحادیه اروپا مطرح شده‌ است. در مجارستان نیز جرقه هایی از ارائه این نوع ویزا دیده شده است. این روش راه‌ اندازی استارت آپ ها است. این مورد می‌ تواند به عنوان یک روش کارآفرینی یا سرمایه گذاری برای دریافت اقامت دائم با رعایت ملزومات و قوانین این کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

اقامت پس از تحصیل در مجارستان از طریق کار

پس از اتمام دوره تحصیلی در کشورهای مختلف معمولا دانشجویان فرصتی دارند تا شغلی پیدا کنند ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری نمایند. به عنوان مثال این فرصت در یونان 2 ماه، در دانمارک 6 ماه، در آلمان 2 سال و در کانادا 3 سال است. مجارستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. به شرطی که دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود و تا 15 روز پیش از انقضای اجازه اقامتشان، درخواست دهند تا ویزایی به نام “ویزای تحصیل به منظور کار مجارستان” یا همان “study to work visa” را اخذ نمایند.

به این ترتیب مجوز می گیرند که مدتی در مجارستان باشند. آن ها در نهایت با پیدا کردن کار ویزای کاری اخذ کنند. لازم به ذکر است نرخ بیکاری در مجارستان تنها 3.47% است. کسانی که از یکی از دانشگاه های خوبی مچارستان مثل دانشگاه سگد، دانشگاه پچ و غیره فارغ التحصیل شده باشند و حداقل به 2 تا از زبان های ذیل مسلط باشند شانس خوبی برای کاریابی در این کشور دارند:

  • مجاری
  • آلمانی
  • انگلیسی

موضوع اخذ اقامت پس از تحصیل در مجارستان از سایر دغدغه های دانشجویان است که سالانه ذهن افراد را به خود سوق می دهد. ما در این مقاله بنا داشته ایم که اطلاعاتی در همین باب در اختیار متقاضیان نیز قرار دهیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه ای بی نظیر در باب پذیرش و ویزای تحصیلی، کار و سرمایه گذاری مفتخر به در اختیار گذاشتن اطلاعاتی در همین باب برای افراد است.

سوالات پرتکرار در خصوص اقامت پس از تحصیل در مجارستان

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط اقامت پس از تحصیل در مجارستان پاسخ دهیم. سوالات متداول در خصوص شرایط اقامت پس از تحصیل در مجارستان عبارت اند از:

  • چه کسانی می توانند برای اقامت پس از تحصیل در مجازستان از طریق کار اقدام کنند؟ هر دانشجوی بین المللی که مدرکی از دانشگاه یا کالج مجارستان دریافت می کند واجد شرایط دریافت اقامت پس از تحصیل در مجارستان می باشد.
  • آیا مجوز اقامت پس از تحصیل در مجارستان قابل تمدید است؟ بله، تمامی مجوز های اقامت پس از تحصیل در مجارستان برای اتباع خارجی که قصد ادامه زندگی در این کشور را دارند قابل تمدید می باشد.
  • آیا روند درخواست اجازه اقامت پس از تحصیل در مجارستان ساده است؟ بر خلاف اغلب کسورهای مدرن اروپایی، روند درخواست اقامت پس از تحصیل رد مجارستان بسیار ساده است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *