ویزای تحصیلی

اقامت پس از تحصیل در کانادا

اقامت پس از تحصیل در کانادا

اکثر افرادی که به قصد تحصیل به کشور کانادا مهاجرت می کنند بعد از اتمام دوره تحصیل، به فکر اقامت پس از تحصیل در کانادا می افتند. اقامتی که اگر با پاسخ مثبت مواجه شود آنها را به اخذ پاسپورت و تابعیت این کشور بسیار نزدیک می کند. اقامت پس از تحصیل در کانادا گاهی برای کسانی که به زحمت و با صرف هزینه های هنگفتی خود را به این کشور رسانده اند مقوله ای فوق العاده مهم است. باز هم کانادا در زمینه اقامت پس از تحصیل با شرایط مساعدش از بسیاری از کشورها پیشتاز است. در ادامه مقاله زیر را به امید رفع ابهامات شما عزیزان در این زمینه، تقدیم حضورتان می کنیم. شما عزیزان برای کسب اطلاعات مفید و اخذ مشاوره در مورد اقامت پس از تحصیل در کانادا می توانید با مشاورین زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

شرایط اقامت پس از تحصیل در کانادا

دانشجویان پس از تحصیل در کانادا قابلیت های لازم را برای تشکیل یک زندگی خوب و استاندارد را کسب کرده اند. در حقیقت اقامت پس از تحصیل در کانادا یکی از بهترین راه های جایگزین و رسیدن سریعتر به اخذ PR و اقامت کشور کانادا است. گرچه این امکان وجود دارد همانند گذشته، ویزای کاری کشور کانادا مستقیما تبدیل به اقامت دائم شود. اما در حقیقت رسیدن به ویزای کاری کانادا مخصوصا با توجه به پارامترهای خاص و سختی که این کشور نیاز دارد. کار ساده ای نیست و حتما زمانبر بوده و مخصوصا در راه اخذ مدرک زبان بالا باید ممارست شدیدی اتفاق بیافتد.

از این رو خیلی از افراد ویزای تحصیلی کشور کانادا را بهانه ای برای رسیدن به کار و اقامت در این کشور میکنند و پس از آن با کاریابی در کشور کانادا آن را تبدیل به ویزای اقامتی می نمایند. مهارت زبان آنها در سطح مطلوبی قرار گرفته، با فرهنگ و رسوم این کشور آشنا شده اند. در نتیجه مشکلاتی که در روزهای اول ورود به این کشور با آن مواجه بودند دیگر برای آنها وجود ندارد. پس بهتر است برای اقامت دائم اقدام کنند.

اقامت موقت پس از اتمام دوره تحصیلی در کالج کانادا

افرادی که توانایی تحصیل در کالج های کانادا را دارند. ممکن است دغدغه کار و اقامت پس از تحصیل در کانادا را نیز داشته باشند. این امر بسیار طبیعی است که فردی با حضور در کالج های کشور کانادا قصد اخذ اقامت دائم این کشور را بعد از دوران تحصیل داشته باشد. لذا این مسئله و دغدغه می تواند برای وی بسیار حیاتی و مهم جلوه کند. در این زمینه افرادی که در کالج ها مشغول به تحصیل هستند طبیعی است که به فکر اقامت در کانادا پس از تحصیل باشند.

معمولا تمامی دوره هایی که در کانادا برگزار می شود چه در کالج ها و چه در دانشگاه ها دوره هایی هستند. پس از آن فرصت اقامت بعد از تحصیل نیز خواهند داشت. لذا قبل از اتمام دوره تحصیلی بایستی برای گرفتن اقامت پس از تحصیل اقدام نمایند تا در صورت امکان در زمان باقی مانده در زمینه تخصص خود به کار برسند و مشغول شوند.

این زمان قطعا فرصت مناسبی برای اشخاصی است که بعد از اتمام کالج قصد اخذ اقامت دائم در کانادا را دارند و قصد بازگشت به کشور مبدا خود را ندارند. برای دوره های کالج یک ساله ای که در آخر دوره مدرک اعطا می شود به افراد تحصیل کرده در این دوره یک سال فرصت اقامت بعد از تحصیل اعطا می شود. جهت اطلاع از شرایط وبینار مهاجرت تحصیلی به کانادا می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

اقامت دائم بعد از پایان دوره آموزش در کانادا

همانطور که در مورد فرصت اقامت بعد از تحصیل خدمت شما صحبت نمودیم پس از تحصیل در کانادا، چه در دوره های آکادمیک و چه در دوره های کالج، فرصت اقامت خواهید داشت تا به کاریابی بپردازید و به کار مشغول شوید. زمانی که قرارداد کاری مناسب را بدست آوردید می توانید برای اخذ اقامت کاری اقدام نمایید و اقامت خود را از اقامت تحصیلی به کاری تبدیل نمایید. اخذ اقامت کاری در این کشور فرد را به اقامت دائم کانادا خواهد رساند.

صرفا فردی با حضور 2 ساله در کانادا و سابقه کاری 2 ساله می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام نماید. ضمن اینکه نکته مورد توجه در زمینه تحصیل در کانادا این است ای مدت زمان تحصیل در این کشور جزء سابقه حضور در کانادا برای اخذ اقامت دائم محسوب خواهد شد. به این صورت که هر سال تحصیلی در این کشور به مدت نصف سال سابقه برای فرد محسوب می شود. همچنین اقامت تحصیلی در کانادا برای وی امتیازات ویژه ای در سیستم اکسپرس انتری در زمینه اخذ اقامت دائم کانادا به ارمغان خواهد آورد. برای آشنایی بیشتر در این رابطه، سیستم اکسپرس انتری را در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

اقامت پس از تحصیل در کانادا از طریق کار

یکی از متداول ترین روش ها برای اقامت مسیر کار بعد از فارغ التحصیلی در این کشور می باشد. به طور کلی مشاغل دانشجویی بسیاری پس از فارغ التحصیلی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می گیرد تا از این طریق اقامت خود را در این کشور تضمین کنند. همچنسن پس از فارغ التحصیلی در کانادا از طریق برنامه تحصیلی خود، ممکن است بتوانید به طور موقت یا حتی به طور دائم در کانادا اقامت و کار کنید.

البته لازم به ذکر است که برای کار در کانادا پس از فارغ التحصیلی، در قدم اول به مجوز کار در این کشور نیاز دارید. علاوه بر این، تجربه کاری که در حین کار درکانادا به دست می آورید ممکن است به شما کمک کند واجد شرایط اقامت دائم پس از تحصیل در کانادا باشید. البته لازم به ذکر است که افرادی که به دنبال کار پس از تحصیل در کانادا هستند، با داشتن تجربه کار کانادایی در این کشور راحت تر می توانند اقامت را به دست بیاورند.

از سوی دیگر برای اقامت پس از تحصیل در کانادا از طریق کار باید معیارهای زیر را در کانادا رعایت کنید:

معیارهای لازمتوضیحات
معیار زبان کاناداییاستانداردهای زبان کانادایی برای توصیف، سنجش و تشخیص توانایی زبان انگلیسی مهاجران بزرگسال، و مهاجران احتمالی که قصد زندگی و کار در کانادا را دارند استفاده می شود.
کد ملی شغلکد ملی شغل یا طبقه بندی ملی مشاغل فهرستی از تمام مشاغل موجود در بازار کانادا است. که هز شغلی را با توجه به مقوله های آموزش، تحصیلات، تجریه و مسئولیت ها طبقه بندی می کند.

اقامت پس از تحصیل در کالج کانادا

افرادی که بتوانند بالاترین امتیاز را در سیستم اکسپرس انتری به دست ‌آورند. جهت اپلای کردن اقامت دائم کانادا دعوت خواهند شد. افرادی که از ایران اقدام به اخذ ویزا می کنند با توجه به عدم کسب امتیازاتی نظیر تحصیل در کانادا، سابقه کار کانادایی و نمره زبان انگلیسی، شانس کمتری برای این کار دارند. به همین خاطر بهترين مسیر براي متقاضيان مشتاق به اقامت دائم در کشور کانادا، تحصيل در این کشور است. در انتها باید گفت که شما با اخذ اقامت از فرآیند مهاجرت خود محصول لازم را برداشت کرده اید و این عملیات با موفقیت به پایان رسیده است.

معیارهای واجد شرایط برای اقامت پس از تحصیل در کانادا

آن دسته از متقاضیانی که به دنبال اقامت پس از تحصیل در کانادا هستند، باید به خوبی با معیارهای واجد شرایط جهت اقامت در این کشور آشنا شوند. به عبارت دیگر، بدون داشتن معیارهای لازم، اجازه اقامت پس از تحصیل در این کش،ر را نخواهید داشت، برخی از این معیارها جهت واجد شرایط بودن به شرح زیر می باشد:

  • متقاضیان باید حداقل در 8 ماه گذشته بدون وقفه در کانادا تحصیل کرده باشند.
  • هر نوع برنامه مدرک تمام وقت را باید از موسسات معتبر کانادا گذرانده باشند.
  • متقاضیان باید 18 سال سن داشته باشند.
  • ظرف 3 ماه پس از اتمام برنامه تحصیلی خود باید برای اخذ مجوز کار این کشور اقدام نمایند.
  • هنگام درخواست برای مجوز کار در کانادا پس از فارغ التحصیلی، اطمینان حاصل کنید که ویزای تحصیلی معتبر دارید.

الزامات زبانی برای اقامت پس از تحصیل در کانادا

یکی از بزرگترین چالش هایی که اتباع کشورهای خارجی پس از فارغ التحصیلی در کانادا با آن مواجه می شوند، الزاماات زبانی چهت اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا می باشد. به عبارت دیگر، دولت این کشور برای آن دسته از افرادی که به دنبال دریافت اقامت پس از تحصیل در این کشور هستند، الزامات زبانی گسترده ای را ارائه کرده است. به این ترتیب، استاندارد کانادایی برای توصیف، سنجش وتشخیص توانایی زبانی انگلیسی مهاجران تحصیلی استفاده می شود. علاوه بر فارغ التحصیلان، افرادی که به ددنبال زندگی و کار در کانادا هستند نیز باید الزامات زبانی در این کشور را رعایت کنند. به طور کلی تمامی متقاضیان دریافت اقامت پس از تحصیل در کانادا باید به زبان های فرانسوی یا انگلیسی آشنایی کامل داشته باشند. شما عزیزان در صورتی که نیاز به دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد شرایط پس از تحصیل در کانادا دارید، می توانید با مشاورین کارآمد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول درخصوص اقامت پس از تحصیل در کانادا

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده خواهد شد:

 

    &

lt;</ul>

l

i&gt;ا</li></ul><p>

    1. قامت پس

از ت

    1. حصیل

در کا

    نادا چه مدت است؟ افراد با تحصیل به مدت 8 ماه، یک سال اقامت پس از تحصیل و با تحصیل به مدت 1 سال، تا 3 سال اقامت پس از تحصیل دریافت می کنند.
  1. آیا همراه در اقامت پس از تحصیل اجازه کار دارد؟ ویزای همراه کانادا به صورت open work permit می باشد که به همراه از همان ابتدای ورود تحصیلی نفر اصلی، اجازه کار می دهد.
5/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *