ویترین

کارهایی که قبل مهاجرت باید انجام داد

کارهایی که قبل مهاجرت باید انجام داد

در حقیقت آمادگی برای انجام یک مهاجرت موفق بسیار حیاتی است به همین دلیل نیز کارهایی که قبل مهاجرت باید انجام داد برای کلیه متقاضیان ضروری است. چرا که در وهله اول انجام این اقدامات منجر به اثبات صلاحیت شما برای اخذ اقامت از کشور مقصد می گردد. این اقدامات شامل 3 دسته اقدامات می باشد. اقدامات دسته اول شامل اقدامات ارزیابی مهاجرتی مثل شناخت اهداف سفر، شناخت ویژگی های فردی، شناخت شرایط کشور مقصد، یادگیری زبان خارجی و غیره و اقدامات دسته دوم موسوم به اقدامات عملی مثل افتتاح حساب بانکی، خرید سیم کارت بین المللی و انتخاب وکیل مهاجرتی مناسب می باشد.

اما اقدامات دسته سوم اقدامات اداری مهاجرت شامل یکسری اقدامات جهت اخذ سریع و آسان ویزا از جمله جمع آوری مدارک مربوطه، پرداخت هزینه ویزا و نیز آمادگی برای شرکت در مصاحبه با سفارت می باشد. اصولا تصمیم برای مهاجرت تصمیم خیلی ساده و آسانی نیست. در واقع شما با این تصمیم قدم در یک مسیر تازه ای گذاشته و درصدد تغییر مسیر زندگی اتان هستید. بنابراین شما بایستی آمادگی کافی برای انجام این کار را داشته باشید و گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارد تا مشاوره های لازم در اینباره را نیز به هموطنان ارائه نماید.

اهمیت کارهایی که قبل مهاجرت باید انجام داد

همان طوری که گفته شد، مهاجرت صرفا به معنای جابجایی ساده و نقل مکان از یک کشور به کشور دیگر نیست. بلکه پروسه مهاجرت یک پروسه نسبتا پیچیده ای است که از ساده ترین موضوعات تا سخت ترین موضوعات را دربرمی گیرد. در این پروسه نیز فقط موضوعات مالی مهاجرت مطرح نمی باشد بلکه از مهمترین موضوعات مطرح شده درباره مهاجرت می توان به مسائل عاطفی و روانشناختی، مسائل اجتماعی و فرهنگی و غیره اشاره نمود. بنابراین آگاهی کامل متقاضیان از موارد و موضوعات مربوطه قبل از شروع فرآیند مهاجرتی خود بسیار مهم و حیاتی است. برخی از این موضوعات که نیاز است متقاضیان قبل از شروع مهاجرتشان بدانند عبارت است از:

دانستنی های قبل از مهاجرت


انواع کارهایی که قبل مهاجرت باید انجام داد

پس از اطلاع در خصوص اهمیت دانستن کارهایی که قبل مهاجرت باید انجام داد، حالا بایستی با خود این اقدامات و تعریف و دسته بندی آنها آشنا شد. همان طوری که گفته شد، کل اقدامات لازم قبل از مهاجرت را می توان به سه دسته کلی زیر تقسیم بندی و درباره آن بحث کرد:

انواع اقدامات لازم قبل از مهاجرت

اقدامات لازم ارزیابی قبل از مهاجرت (دسته A)

انجام این نوع اقدامات پیش شرط اصلی هر نوع مهاجرتی محسوب می شود. همان طوری که از نام این اقدامات هم برمی آید، اقدامات مذکور شامل انجام یک نوع ارزیابی واقعی از شرایط خود و شرایط کشور مقصد می باشد و عبارتند از:

  • شناخت اهداف سفر: قبل از اقدام به مهاجرت، شما بایستی هدف یا اهداف سفرتان را مشخص کنید اینکه با چه هدفی قصد مهاجرت دارید. پس از مشخص کردن هدف سفر است که شما می توانید برای اخذ ویزای خود اقدام کنید.
  • شناخت ویژگی های فردی: اصلی ترین عامل در هر نوع مهاجرتی خود فرد می باشد و در واقع مهاجرت یک پروسه فرد محور می باشد. بنابراین شما بایستی با ارزیابی کلیه جوانب مهاجرتی خود مثل موضوعات خانوادگی و عاطفی تصمیم قاطعی بگیرید. اینکه در مسیر مهاجرتی گام برداشته و یا وارد این مسیر نشوید.

اقدامات لازم ارزیابی قبل از مهاجرت (دسته B)

در ادامه به بررسی دسته B اقدامات ارزیابی قبل از شروع پروسه مهاجرتی می پردازیم:

  • شناخت شرایط کشور مقصد: این نوع اقدامات قبل از مهاجرت شامل انجام یک ارزیابی دقیق از وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مقصد می باشد. مثلا متقاضیان بایستی با ارز رایج آن کشور آشنا باشند، از سطح استاندارد زندگی کشور مقصدشان مطلع باشند و از همه مهمتر با هزینه زندگی در آن کشور به خوبی آشنا باشند تا بتوانند یک برنامه ریزی خوبی داشته باشند. مثلا دانشجویان مایل به مهاجرت تحصیلی بایستی با وضعیت هزینه تحصیل و زندگی در 5 مقصد مهاجرتی به خوبی آشنا شوند که به صورت نمودار زیر است:

هزینه تحصیل و زندگی در 5 مقصد مهاجرتی

  • تسلط به یک زبان خارجی: این مورد یکی از مهمترین اقدامات لازم قبل از مهاجرت محسوب می شود. چراکه بدون تسلط به زبان خارجه مخصوصا زبان انگلیسی اصولا فرآیند مهاجرت به پیچیدگی برخورده و این امر در مراحل بعدی سبب ایجاد دردسرهایی برای متقاضی می شود. برای آشنایی با سطوح مهارت زبانی برای اخذ اقامت اروپا حتما به جدول چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبانها (CEFR) در زیر توجه نمایید:
گروه سطحسطحنام سطح
AA1مبتدی
A2ابتدائی
B B1متوسط
B2فوق متوسط
CC1پیشرفته
C2فوق پیشرفته

اقدامات لازم ارزیابی قبل از مهاجرت

اقدامت لازم عملی قبل از مهاجرت

دسته دوم از کارهایی که قبل مهاجرت باید انجام داد مربوط به اقداماتی از قبیل افتتاح حساب بانکی و تهیه کارت اعتباری بین المللی مثل ویزا کارت یا مستر کارت می باشد. چرا که شما در تمامی مراحل فرآیند مهاجرتی خود و نیز پس از مهاجرت به آن نیاز دارید تا از این طریق وجوه لازمه را پرداخت کرده و یا دریافت کنید. خرید سیم کارت بین المللی از دیگر اقدامات عملی پیش از شروع مهاجرت است چرا که اولا از این طریق در هزینه مکالمات بین المللی خود صرفه جویی کرده و ثانیا بتوانید از بسته های داده این سیم کارت ها بهره گیرید. از معروفترین سیم کارت های بین المللی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • WorldSim
  • GlobalSIM
  • OneSim

اما در انتخاب یک سیم کارت بین المللی بایستی به موارد مهم زیر توجه کنید:

نکات انتخاب یک سیم کارت بین المللی

تهیه بیمه سفر از جمله دیگر اقدامات شما قبل از سفر می باشد چراکه اصولا داشتن بیمه سفر یکی از ملزومات اصلی سفر است. و بالاخره انتخاب وکیل مهاجرتی مجرب و کاربلد برای عبور از گردنه های سخت مهاجرتی از ضروریات امر مهاجرت محسوب می شود. از دیگر اقدامات عملی برای مهاجرت می توان به رزرو اقامتگاه مناسب در کشور مقصد مثل ملک شخصی، اجاره خانه یا رزرو هتل و یا خوابگاه اشاره کرد.

کارهایی اداری که قبل مهاجرت باید انجام داد

پیش از شروع مهاجرت و سفر به کشور مقصد، شما بایستی اقدامات اداری این کار را انجام دهید تا بتوانید زمینه سفر راحت خودتان را فراهم کنید. این اقدامات برای اخذ هر نوع ویزایی لازم و ضروری بوده و کلا به 3 اقدام زیر دسته بندی می شود:

اقدامات لازم اداری قبل از مهاجرت

پس در گام اول شما نسبت به تهیه مدارک لازم از می پردازید که متناسب با نوع ویزای درخواستی متفاوت است. از جمله این مدارک می توان به جمع آوری و تهیه پاسپورت معتبر، مدارک شناسایی، فرم درخواست تکمیلی، مدارک تحصیلی، بیمه سلامت یا بیمه سفر، گواهی تمکن مالی (صورتحساب بانکی)، گواهی عدم سوء سابقه و غیره اشاره کرد. در این میان مدارک زیر ویژه 3 گروه مهاجرتی می باشد:

مدارک ویژه 3 گروه مهاجرتی

تست های پزشکی که باید قبل از مهاجرت انجام داد

بسیار مهم است که فرد خود را در سلامتی کامل به کشور مورد نظر خود برساند. به همین دلیل است که تست های پزشکی قبل از مهاجرت بسیار مهم هستند. به افرادی که در مسیر مهاجرت قرار دارند، توصیه می شود که حتما سلامت بینایی خود را مورد سنجش قرار دهند. از طرف دیگر، دریافت خدمات دندانپزشکی پیش از مهاجرت نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. باید درنظر داشت که این خدمات در کشورهای خارجی هزینه های به مراتب بیشتری خواهد داشت. همین مسئله به فرد کمک می کند تا هزینه های درمانی خود را کاهش دهد.

البته برخی ممکن است نیاز داشته باشند که مطابق میل خود، خدمات بهداشتی و زیبایی دیگری را نیز دریافت کنند. انجام این کارها در ایران می تواند شرایط مالی بهتری برای آن ها داشته باشد. باید در نظر داشت که فرد همچنین باید زمان مشخصی را در اختیار داشته باشد که بتواند با سیستم بهداشت و درمان کشور مقصد آشنا شود.

وکالت دادن از کارهای مهم قبل از مهاجرت

یکی دیگر از کارهای مهم که قبل از مهاجرت باید انجام داد، وکالت دادن به افراد امین است. پس از اینکه فرد از کشور خارج شد، ممکن است نیاز داشته باشد که فعالیت های اداری را در ایران پیگیری کند. در این صورت فردی که وکالت در اختیار دارد می تواند این فعالیت ها را انجام دهد. انجام امور بانکی یکی از مهم ترین مسائلی است که فرد در این رابطه به وکالت دادن نیاز خواهد داشت. باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، انجام امور اداری در ایران از این طریق به طور کامل ممکن می شود.

عزیزان برای اطلاع از انواع ویزاهای اقامتی از جمله ویزاهای تحصیلی و کاری و شرایط اخذ آنها می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

پرسش های کلیدی درباره کارهایی که قبل از مهاجرت باید انجام داد

باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، فعالیت هایی وجود دارد که قبل از مهاجرت باید آن ها را انجام داد. پرسش هایی که در این رابطه وجود دارد عبارتند از:

  • چه فعالیت هایی بهتر است پیش از مهاجرت در ایران انجام شود؟ انجام تست های پزشکی و دادن وکالت به یکی از افرادی که فرد به او اطمینان کامل دارد برای انجام کارهای اداری در ایران بسیار مهم است.
  • اولین اقدام قبل از مهاجرت که باید آن را انجام داد چیست؟ باید در نظر داشت که فرد باید ابتدا گزینه های در دسترس مهاجرتی خود را بشناسد و بهترین گزینه را انتخاب کند.
  • فعالیت های ضروری که باید پیش از مهاجرت انجام داد چیست؟ هر فرد بسته به نیازهای خود باید فعالیت های زیادی را پیگیری کند که بتواند با آرامش بیشتری مسیر مهاجرت خود را طی کند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *