ویترین

اقدامات لازم پس از مهاجرت

اقدامات لازم پس از مهاجرت

اقدامات لازم پس از مهاجرت چیست؟ این سوالی است که برای اغلب متقاضیان مهاجرت مطرح می شود و شاید کمی هم آنها را در مسیر مهاجرتی سردرگم کند. در ابتداء بایستی بدانید که این اقدامات ممکن است مقصد به مقصد و یا کشور به کشور متفاوت باشد. اما به هر حال از مهمترین کارها پس از مهاجرت می توان به اخذ کارت اقامت، دریافت کد مالیاتی، اخذ بیمه درمانی، خرید یا اجاره خانه، دریافت گواهینامه رانندگی، افتتاح حساب بانکی، اخذ سیم کارت بین المللی، پیدا کردن یک شغل مناسب و غیره اشاره نمود. مواردی که کارشناسان گروه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به تشریح آنها پرداخته و تلاش می کنند تا پاسخ قانع کننده ای به سوالات هموطنان گرامی ارائه دهند.

مهاجرت و نکات بسیار مهم در مورد آن

در دنیای مدرن امروزی همه موضوعات و پدیده ها متناسب با شرایط و نیازمندی های بشری در حال تکامل است و پدیده مهاجرت نیز از این قاعده مستثنا نیست. در حقیقت تعریف مهاجرت یا emigration نیز متحول گشته و خود را از تعاریف سنتی گذشته آزاد کرده است! چرا که مهاجرت دیگر یک جابجایی مکانی از یک نقطه به یک نقطه دیگر و یا از یک کشور به یک کشور دیگر نیست. پس مهاجرت امروزی به چه معناست؟

مهاجرت امروزی به چه معناست

اما نکته دیگر درباب مهاجرت مربوط به انواع مهاجرت در جهان امروزی است. در حقیقت نوع مهاجرت را نیز هدف یا اهداف متقاضیان مهاجرت معین می کند. بر این اساس است که متقاضیان برای بهتر شدن شرایط کار و زندگی و نیز ارتقاء سطح درآمدی خود مهاجرت کاری، به منظور داشتن تحصیلات برتر و آموزش با کیفیت مهاجرت تحصیلی و نیز برای داشتن تجارت آزادانه مهاجرت سرمایه گذاری را انتخاب می کنند.

با این حال توجه کنید که کلیه کشورهای برتر اقتصادی جهان لزوما مقاصد برتر مهاجرتی به شمار نمی روند! این یک واقعیت بسیار مهم است. بلکه آنچه که برترین مقاصد مهاجرتی دنیا را تعیین می کند، کیفیت زندگی در آن کشورهاست. به همین دلیل است که اغلب مهاجران کشورهای سوئیس، دانمارک، هلند، فنلاند و استرالیا را به عنوان مقاصد مهاجرتی خود انتخاب می کنند. چراکه همانگونه که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، این کشورها در صدر مرفه ترین و شادترین کشورهای جهان قرار دارند:

برترین مقاصد مهاجرتی دنیا از نظر شاخص کیفیت زندگی

اهمیت اطلاع از اقدامات لازم پس از مهاجرت

پس از آشنایی با مفهوم مهاجرت و انواع آن و نیز اطلاع از بهترین مقاصد مهاجرتی، بهتر است با اقدامات مهاجرتی نیز آشنا شوید. در یک دسته بندی کلی این اقدامات به اقدامات لازم قبل از مهاجرت و اقدامات لازم پس از مهاجرت تقسیم بندی می شود. اقدامات لازم قبل از مهاجرت شامل طیف وسیعی از اقدامات برای آمادگی جهت مهاجرت بوده و شامل مواردی مثل تعیین هدف، آشنایی با شرایط زندگی در کشور مقصد، آموزش زبان، تعیین وکیل مهاجرتی خوب، تهیه مدارک لازم، پرداخت هزینه درخواست ویزا، مصاحبه با سفارت و غیره می باشد. اما اقدامات لازم پس از مهاجرت نیز شامل یکسری اقدامات مهمی است که بدون انجام آنها پروسه مهاجرت تکمیل نشده و فرد مهاجر را با مشکلاتی مواجه می سازد. بنابراین اطلاع از این اقدامات جهت مهاجرت آسان و راحت الزامی است.

اقدامات لازم پس از مهاجرت (بخش اول)

همان طوری که در مطالب بالا هم بیان شد، اقداماتی هم پس از انجام مهاجرت بایستی از طرف مهاجران انجام شود. حالا ممکن است برخی از این اقدامات سخت و زمانبر و برخی آسان و سریع باشد. از جمله این اقدامات می توان به موارد مهم ذیل اشاره نمود:

اخذ کارت اقامت: یکی از اقدامات لازم پس از مهاجرت مراجعه به اداره مهاجرت محلی و یا پلیس مهاجرت به منظور ثبت ورود و اقدام برای دریافت کارتت اقامت Residence Card می باشد. چرا که ویزاهای دریافتی همگی بلااستثناء به عنوان مجوز ورود با مدت اقامت بسیار محدود محسوب می شود و به همین دلیل نیز برای داشتن اقامت طولانی مدت متقاضیان ملزم به دریافت مجوز اقامتی از کشور مقصد هستند. پس در یک کلام شرایط و مشخصات مجوز اقامت را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

مشخصات مجوز اقامت

دریافت کد مالیاتی: از دیگر اقدامات لازم پس از مهاجرت اخذ کد مالیاتی یا همان TIN می باشد. معمولا این شماره از طریق اداره دارایی یا سازمان امور مالیاتی کشورها دریافت شده و داشتن آن برای همه فعالین جامعه الزامی است.

اخذ بیمه سلامت: برای داشتن یک زندگی بهتر در کشور مقصد دریافت بیمه خدمات درمانی بسیار مهم است. در واقع مزیت اصلی بیمه درمانی تامین هزینه ها و آلام دارندگان آندر صورت مریضی و یا تصادف می باشد. متقاضیان بیمه سلامت را می توانند از طرق مختلفی مثل بازار بیمه سلامت دولتی، شرکت های خصوصی بیمه، بیمه گذاران و غیره تهیه کنند.

خرید یا اجاره خانه: اهمیت این کار در این است که بدون داشتن آدرس مسکونی امکان دریافت کارت اقامتی، افتتاح حساب بانکی و یا حتی شماره مالیاتی برای افراد میسر نمی گردد.

اهمیت اطلاع از اقدامات لازم پس از مهاجرت

اقدامات لازم پس از مهاجرت (بخش دوم)

از دیگر اقدامات مهم پس از مهاجرت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دریافت گواهینامه رانندگی: اخذ این مجوز از کشور مقصد حق هر شهروند یا مقیم آن کشور محسوب می شود و دریافت آن هم برای رانندگی خودرو شخصی، اجاره خودرو از شرکت های اجاره دهنده و هم برای استخدام در آژانس های مسافرتی نیز الزامی است.

افتتاح حساب بانکی: از مهمترین اقدامات لازم پس از مهاجرت می توان به افتتاح حساب بانکی یا Bank Account اشاره کرد. این کار برای اخذ کارت اعتباری مثل ویزا کارت یا مستر کارت و نیز انجام تراکنش های مالی روزمره بسیار حیانی است. اما پس از انتخاب شعبه بانک خارجی، معمولا مدارک زیر برای افتتاح حساب جاری الزامی است:

مدارک لازم برای افتتاح حساب جاری

اخذ سیم کارت بین المللی: اگر در مرحله قبل از مهاجرت نتوانسته اید سیم کارت بین المللی معتبری تهیه کنید و یا مایل به خرید سیم کارت از داخل کشور مقصد هستید پس بعد از مهاجرت حتما سری به فروشگاهها یا مراکز تهیه سیم کارت بزنید. در این بین معروفترین و به صرفه ترین سیم کارت بین المللی، سیم کارت WorldSim می باشد.

پیدا کردن یک شغل مناسب: معمولا این اقدام از جمله اقدامات لازم پس از مهاجرت برای دانشجویانی است که خواستار انجام کار نیمه وقت هستند. و از این راه نیز قصد تامین خرج و مخارج تحصیلی خود را دارند. لازم به ذکر است که نیروهای متخصص و کارگران ماهر خارجی موسوم به Skilled Workers بایستی قبل از مهاجرت نسبت به کاریابی و ارائه قرارداد کاری خود اقدام نمایند.

هموطنان محترم با دریافت اطلاعات به روز و مشاوره های تخصصی از گروه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند درجریان شرایط و الزامات اخذ ویزای کار آلمان و اتریش 2021 نیز قرار گیرند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *