ویزای کاری

امتیازبندی آفریقای جنوبی

امتیازبندی آفریقای جنوبی

در این نگارش نشان می دهیم که چگونه فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند بدون امتیازبندی آفریقای جنوبی به ویزای کاری این کشور دست یابند. معمولا ویزایی که آفریقای جنوبی به کارگران ماهر خارجی اعطاء می کند، ویزای کار مهارت های ضروری می باشد که به این دسته از منقاضیان اجازه کار و اقامت 12 ماهه را می دهد. در واقع این ویزای آفریقای جنوبی از نوع اقامت موقتی بوده اما برمبنای وجود پیشنهاد کار دائمی و یا مهارتهای استثنائی از قابلیت تبدیل به اقامت دائم (PR) نیز برخوردار است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن مشاوره مهاجرتی با هموطنان گرامی آماده پاسخگوئی به سوالات تخصصی آنها نیز می باشند.

  • شرایط کار در آفریقای جنوبی چیست؟
  • متوسط درآمد در آفریقای جنوبی چقدر است؟
  • بهترین مشاغل در آفریقای جنوبی کدامند؟
  • فرایند مهاجرت کاری به آفریقای جنوبی چیست؟
  • آیا می توان در آفریقای جنوبی مشاغل رد ه بالا به دست آورد؟

شرایط کار در آفریقای جنوبی 2022

در حال حاضر آفریقای جنوبی به دلیل رشد اقتصادی همه جانبه در تمامی عرصه های اقتصادی و اجتماعی نیازمند نیروهای متخصص و ماهری است که گوشه ای از کار را برعهده گرفته و به حرکت چرخ اقتصادی آن کمک کنند. به همین دلیل بازار کار آفریقای جنوبی با اعطای ویزای کار مهارت های ضروری یا Critical Skills Work Visa از نیروهای متخصص دانشگاهی استقبال می کند. با این توضیح اکنون به آنالیز وضعیت کار در آفریقای جنوبی می پردازیم. مطابق بررسی نیروی کار (QLFS) منتشره توسط اداره آمار آفریقای جنوبی، نرخ بیکاری این کشور در نیمه دوم سال 2019 در حدود 29.1% بوده است. اما صندوق بین المللی پول (IMF) پیش بینی می کند که تا سال 2022 نرخ بیکاری کشور آفریقای جنوبی به 27.97% برسد:

نرخ بیکاری کشور آفریقای جنوبی

اما شاید پوئن منفی آفریقای جنوبی فقط نرخ بیکاری بالای آن نباشد، بلکه حقیقت این است که سطح درآمدی در این کشور هم نسبتا پایین است. مطابق آمار موجود، میانگین درآمد خالص ماهیانه کار در آفریقای جنوبی حدود 1606$ (دلار) می باشد. رقمی که در مقایسه با میانگین درآمدی در کشوری مثل آلمان با متوسط حدود 3724$ (دلار) درآمد خیلی پایینی محسوب می شود. نمودار زیر نیز نشانگر همین وضعیت درآمدی متفاوت در این دو کشور است:

مقایسه درآمد ماهیانه آلمان و آفریقای جنوبی

چرا کار در آفریقای جنوبی ایده خوبی است؟

آفریقای جنوبی بازیگر کلیدی و مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کل آفریقا محسوب می شود. همانند هر کشوری که در حال مدرنیزاسیون و رشد سریع است، تقاضا برای نیروهای با استعداد در آفریقای جنوبی هم در حال افزایش می باشد. پس باید بدانید که آفریقای جنوبی در دو دهه گذشته پرچمدار پیشرفت اقتصادی و اجتماعی در کل قاره آفریقای جنوبی بوده است. شما نیز حق می دهید که ما بگوئیم آفریقای جنوبی در حال انجام کار بزرگی است که در یک قاره بسیار فقیر و محروم در حال تبدیل به یک کشور توسعه یافته است. پس نمی توان اصلا آفریقای جنوبی را با آلمان مقایسه کرد. آلمانی که راه پیشرفت خود را چندین سال متمادی است که پیدا کرده و آفریقای جنوبی که تازه از خاکسترهای عقب ماندگی بلند شده و نمی تواند راه هزار ساله را در یک شب بپیماید.

جالب است بدانید که آفریقای جنوبی جزء کشورهای مهاجرپذیر جهان نیز محسوب می شود و به خاطر بازار کار پر رونق و ایده آل خود شاهد مهاجرت نیروی کار از کشورهایی مثل هند، بریتانیا، هلند و سایر ملل بوده است. مهاجرانی که با انگیزه کاریابی در آفریقای جنوبی اقدامی کرده و ویزای کاری آفریقای جنوبی را به دست آورده اند. دولت آفریقای جنوبی به این دسته از نیروهای متخصص ویزای کار مهارت های ضروری را اعطاء می کند که از این امتیازات منحصر به فرد برخوردار است:

امتیازات ویزای کار آفریقای جنوبی

مشاغل مورد نیاز بدون امتیازبندی آفریقای جنوبی

اما اکنون که با پس زمینه اقتصادی آفریقای جنوبی آشنا شده و با ابعاد توسعه اقتصادی این کشور آشنا شدید، بهتر است بدانید که بازار کار آفریقای جنوبی همانند موتور خرابی است که به شدت نیازمند کمک رسانی از طریق نیروهای کار متخصص می باشد. نتایج آنالیز ما از بازار کار این کشور نشان می دهد که تقاضای بالایی به مهارت های توسعه گر و مدیریت مالی وجود در بازار کار آفریقای جنوبی وجود دارد. جهت اطلاع بیشتر متقاضیان، ما در اینجا به لیست مشاغل به شدت مورد نیاز آفریقای جنوبی و افزایش یا کاهش سطح درآمدی آنها (به واحد پولی رند) بین سال های 2021 و 2022 اشاره می کنیم:

مهارت شغلیمیانگین درآمدی 2021میانگین درآمدی 2022% درصد تغییر حقوق
نقشه بردارR623.67R583.24-7%
مهندس مکانیکR57258R5791%
توسعه گر جاواR582.22R569.67-2%
مهندس نرم افزارR562.34R561.930%
مهندسR590.05R561.06-5%
مدیر ITR533.88R546.882%
تکنولوژیستR549.32R544.02-1%
داروسازR606.85R543.19-12%
مدیر مالیR529.87R533.351%
آنالیزورR548.16R518.64-6%

شرایط اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی 2022

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، ویزای مخصوصی که دولت آفریقای جنوبی به نیروهای کار خارجی اعطاء می کند ویزای کار مهارت های ضروری نام دارد. هدف از اعطای این ویزا نیز همان کارگران ماهر هستند که مشاغل آنها جزء فهرست مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی است. این ویزا به کارگران اجازه جستجوی هر شغلی را در آفریقای جنوبی می دهد. اما قبل از پرداختن به شرایط درخواست این ویزا لازم است تا با مشخصات کلیدی این ویزا در سال 2022 آشنا شوید:

  • متقاضی می تواند بدون پیشنهاد کاری وارد آفریقای جنوبی شود.
  • ویزای مذکور بر پایه مهارت ها و تخصص شغلی است که توسط وزارت امور داخله آفریقای جنوبی تعریف می شود.
  • به طور اولیه این ویزا به مدت 12 ماه اعطاء می شود.
  • متقاضی بایستی در طی دوره صدور ویزا کاری در آفریقای جنوبی پیدا کند.
  • ویزای کار کشور آفریقای جنوبی را می توان به مدت 5 سال سال تمدید کرد.
  • این ویزا به روند اداری کمتری نیاز دارد و به آسانی اخذ می شود.

ویزای کار بدون امتیازبندی در آفریقای جنوبی

ویزای کار بدون امتیازبندی در آفریقای جنوبی

علاوه بر آشنایی با شرایط اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی، متقاضیان باید با اسناد و مدارک ضروری جهت درخواست این ویزا نیز آشنا باشند. بر این اساس، متقاضیان برای درخواست ویزای کار آفریقای جنوبی در سال 2022 بایستی با تهیه مدارک زیر به سفارت این کشور مراجعه نمایند:

  • فرم درخواست تکمیلی اقامت دائم (فرم درخواست DHA-1738)
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا به میزان R1520 (رند) معادل 89.26$ (دلار)
  • بیومتریک کامل
  • کپی شناسنامه یا گواهی تولد
  • واکسیناسیون تب زرد
  • گواهی عدم سوء سابقه محکومیت
  • گواهی سلامت پزشکی
  • مدرک دانشگاهی یا مهارتی متناسب با فهریت مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی معادلسازی شده توسط SAQA
  • توصیه نامه از کارفرمای قبلی
  • انگیزه نامه

هدف اول و آخر کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه مشاوره ها و راهنمائی هایی است که به متقاضیان محترم در دست یابی به اهداف آنها در مهاجرت خارجی و اخذ ویزا کمک کند.

سوالات متداول در باب امتیازبندی آفریقای جنوبی

اکنون در انتها درصددیم تا با توجه به تمامی اطلاعات و داده های به روز به سوالات شما عزیزان درباب ویزای کار و امتیازبندی آفریقای چنوبی پاسخ دهیم:

  • آیا امتیازبندی آفریقای جنوبی شرط اعطای ویزای کار در این کشور است؟ خیر. در حال حاضر امتیازبندی آفریقای جنوبی در مورد هیچ ویزایی در این کشور به کار نمی رود.
  • شرایط ویزای کار آفریقای جنوبی در سال 2022 چیست؟ ویزای کار آفریقای جنوبی همان ویزای مهارت های ضروری یا Critical Skills Work Visa می باشد که به متخصصان دانشگاهی و کارگران ماهر خارجی اجازه کار و زندگی 12 ماهه در این کشور را می دهد.
  • آیا متقاضیان ویزای کار آفریقای جنوبی نیازی به ارائه پیشنهاد کاری دارند؟ خیر. این کار لازم نیست. فقط متقاضیان بایستی در عرض یک سال از صدور ویزای کار اقدام به یافتن کار کنند.
  • چه کسانی صلاحیت درخواست ویزای مهارت های ضروری آفریقای جنوبی را دارند؟ تنها کسانی می توانند درخواست ویزا دهند که شغل آنها در لیست مشاغل مورد نیاز آفریقا وجود داشته باشد.
  • SAQA چیست؟ متقاضیان کار یا تحصیل در افریقای جنوبی برای معادلسازی مدرک خود نیازمند درخواست از اداره معادلسازی مدارک آفریقای جنوبی (SAQA) می باشند.
  • هزینه ویزای کار آفریقای جنوبی چقدر است؟ Iهزینه درخواست این ویزا به میزان R1520 (رند) معادل 89.26$ (دلار) می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *