ویزای کاری

امتیاز بندی کانادا

امتیاز بندی کانادا

هموطنان زیادی هستند که به دنبال اطلاع از شرایط مهاجرت به کانادا هستند و در این مسیر لازم است تا با امتیاز بندی کانادا آشنا شوند. در واقع همچنان بهترین و آسان ترین روش برای مهاجرت کارگران ماهر به کانادا و اخذ اقامت دائم (PR) این کشور از طریق سیستم مهاجرتی EXPRESS ENTRY (اکسپرس اینتری) می باشد. این سیستم برای انتخاب اصلح ترین متقاضیان اقامت دائم کانادا در بین بانک متقاضیان از ابزاری به نام سامانه رتبه بندی جامع (CRS) استفاده می کند تا از این طریق متقاضیان بتوانند امتیاز مهاجرتی خود را بر اساس معیارهای زیر ارزیابی کنند:

  • مهارت ها
  • تحصیلات
  • دانش زبان خارجه
  • سابقه کاری
  • سن
  • فاکتورهای دیگر

بنابراین متقاضیان با استفاده از این سیستم امتیازدهی در جریان آخرین وضعیت پرونده مهاجرتی خود در دسته کارگران ماهر فدرال (FSWP) قرار می گیرند. لازم به ذکر است که متقاضیان برای کسب صلاحیت جهت دریافت دعوت نامه درخواست (ITA) کانادا بایستی حداقل 67 امتیاز از مجموع امتیازات برنامه FSWP و 400 به بالا در امتیاز CRS کل را کسب کنند. در این مقاله با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید تا با اطلاعات به روز و کامل درباره نحوه و شرایط مهاجرت به کانادا آشنا شوید.

چرا مهاجرت به کانادا با امتیازبندی اکسپرس اینتری

کانادا یکی از بهترین کشورها برای اخذ اقامت دائمی محسوب می شود و هموطنان عزیز نیز به این نکته واقف هستند. منابع فراوان، دسترسی به فرصت های کاری تمام وقت در بازار کار کانادا، هزینه پایین زندگی و از همه مهمتر استاندارد زندگی بالا همگی عواملی هستند که کانادا را به بهشت مهاجران خارجی تبدیل می کند. اما متقاضیان بایستی بدانند که همچنان آسانترین و سریعترین مسیر مهاجرتی به کانادا استفاده از برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری و کسب امتیازات لازم از این طریق می باشد.

اما دلایل و امتیازات درخواست PR کانادا از طریق اکسپرس اینتری عبارت است از:

امتیازات درخواست PR کانادا از طریق اکسپرس اینتری

دلایل استفاده از سیستم امتیاز بندی کانادا

تمامی اتباع کشورهای خارجی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، قبل از عزیمت به این کشور باید با دلایل استفاده از سیستم امتیاز بندی در کانادا به طور دقیق آشنا شوند. به طور کلی، کانادا از سیستم امتیاز بندی جامع برای شناسایی نامزدهای کارگران ماهر که بهترین شانس را برای موفقیت در بازار کار خود دارند استفاده می کند. به عبارت دیگر، سیستم امتیاز بندی کانادا برای دولت کانادا و خود مهاجران بسیار مفید است. دولتی کانادا با استفاده از این رویکرد، به سهم خود از مهاجرانی که به احتمال زیاد در این کشور مشاغل موقتی دارند استقبال می کند. البته لازم به ذکر است که، تحقیقات دولتی کانادا طی سالهای اخیر نشان می دهد که مهاجران جدید که در سنین جوانی و میانسالی وارد این کشور می شوند، با سطح بالایی از تجربه کاری، تحصیلات و مهارت های زبانی می توانند به خوبی در بازار کار در کانادا اددغام شوند.

معیارهای امتیاز بندی کانادا

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، اکسپرس اینتری یک برنامه مهاجرتی پیشرفته می باشد که از سال 2015 توسط دولت کانادا برای جذب برترین کارگران و متخصصان خارجی از سراسر دنیا استفاده می شود. مکانیزم عملکردی این برنامه به گونه ای است که ابتداء متقاضیان با تشکیل پرونده مهاجرتی خود در وب سایت اداره مهاجرت کانادا (IRCC) خود را داوطلب مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم (PR) این کشور اعلام می کنند. سپس پرونده های مهاجرتی با توجه به معیارهای شش گانه ای مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس امتیازات افراد توسط سامانه رتبه بندی جامع یا CRS استخراج می گردد. به افرادی که شرایط امتیازی لازم را از این سامانه کسب کنند یک دعوت نامه مستقیم برای درخواست (ITA) ارسال می گردد.

به خاطر داشته باشید که CRS با توجه به معیارهای زیر اقدام به امتیازدهی متقاضیان تا 1200 امتیاز می کند:

بخشفاکتورهامعیارهای مورد ارزیابی و امتیازبندی کانادا
Aفاکتورهای سرمایه اصلی/ انسانیشامل: سن، تحصیلات، سابقه کار کانادایی و مهارت زبان خارجی (انگلیسی یا فرانسه)
Bفاکتورهای همسر یا شریک شرعیشامل مهارت زبانی، تحصیلات و سابقه کار کانادایی همسر یا شریک همراه
Cقابلیت انتقال مهارت هااین بخش در واقع آیتمی جهت افزایش امتیازات پرونده متقاضیان بر اساس ترکسی فاکتورهای A و B می باشد.
Dفاکتورهای دیگراین بخش یک بخش طلایی و امتیاز آور است و به متقاضیان داوطلب استانی و نیز دارندگان پیشنهاد شغلی یا job offer حدود 600 امتیاز اعطاء می کند.

نحوه امتیاز بندی کانادا

اکنون که با معیارهای امتیازبندی کانادا آشنا شدید، بهتر است اکنون با شرایط و نحوه امتیازبندی کانادا با توجه به عملکرد سامانه رتبه بندی جامع (CRS) نیز آشنا شوند. فقط متقاضیان بایستی نهایت دقت را به خرج دهند که اولا امتیازات مطابق آخرین تغییرات اداره مهاجرت کانادا (IRCC) بوده و ثانیا امتیازبندی نه تنها بر اساس فاکتورهای مذکور بلکه حتی تحت تاثیر همسر نیز تغییر می کند. بر این اساس:

بخش/ فاکتورماکسیمم امتیازات CRS به همراه همسرماکسیمم امتیازات CRS بدون همسر
بخش A و B فاکتورهای سرمایه انسانی
سن100100
سطح تحصیلات150150
مهارت زبانی170160
سابقه کار کانادایی8080
ماکسیمم امتیاز بخش A و B500500
بخش C فاکتورهای قابلیت انتقال مهارت
ترکیب تحصیلات و مهارت زبانی یا سابقه کار در کانادا5050
ترکیب سابقه کار غیرکانادایی و مهارت زبان خارجه یا سابقه کار کانادایی5050
ترکیب مدرک فنی حرفه ای و مهارت زبان خارجه5050
ماکسیمم امتیازات بخش C100100
بخش D امتیازات دیگر
داوطلب استانی600600
پیشنهاد کاری معتبر200200
توانمندی های زبان فرانسوی3030
خواهر و برادر در کانادا (مقیم دائم یا تبعه کانادایی)1515
ماکسیمم امتیاز بخش D600600
ماکسیمم امتیازات لازم در تمام بخش ها برای کسب صلاحیت اخذ دعوت نامه12001200

به نظر صاحب نظران و کارشناسان مهاجرتی متقاضیانی که امتیاز CRS کمتر از 400 را کسب کرده باشند در معرض ریسک رد درخواست قرار داشته و لازم است برای در کورس ماندن از طریق برنامه داوطلب استانی (PNP) عمل کنند. اما قابل توجه عزیزان علاقه مند اینکه بر اساس تحلیل های آماری ما، حداقل امتیاز CRS مورد قبول در سال 2024 در حدود 430 امتیاز بوده است. به عقیده کارشناسان مهاجرتی امتیاز مذکور یک امتیاز رقابتی است!

نحوه امتیاز بندی کانادا

 

الزامات زبانی در سیستم امتیاز بندی کانادا

یکی از عوامل کلیدی که نقش بسیار موثری در سیستم امتیاز بندی کانادا ایفا می کند، الزامات زبان در این حوزه می باشد. به عبارت دیگر، مهارت های زبانی اضافی می تواند امتیاز افراد را برای مهاجرت به کانادا از طرق مختلف افزایش دهد. به طور مثال، امتیاز اضافی برای داوطلبان فرانسوی زبانی که ثابت می کنند سطح متوسط کافی یا توانایی فرانسوی بهتری دارند، از شانس بالایی برای مهاجرت به کانادا برخوردار هستند. علاوه بر این، دانش کافی از زبان انگلیسی نیز  یکی از اصل های ضروری در سیستم امتیاز بندی کانادا به شمار می رود. بنابراین برای موفقیت در سیستم امتیاز بندی کانادا، باید به هر یک از زبان های فرانسوی یا انگلیسی آشنایی کافی داشته باشید.

افزایش شانس در امتیاز بندی کانادا

همانطوری که در جدول فوق هم مشاهده شد، یکی از پوئن های مثبت در برنامه امتیازبندی کانادا (CRS) امکان افزایش شانس گزینش از این برنامه و بالا بردن امتیاز با استفاده از برنامه داوطلب استانی (PNP) می باشد. اما چگونه؟ در حقیقت برنامه داوطلب استانی کانادا (PNP) گزینه مهاجرتی مورد توجه زمانی است که داوطلب امتیازات CRS کافی را کسب نکرده باشد. بنابراین پس از اینکه استانی متقاضی را به عنوان داوطلب استانی انتخاب کند، متقاضی 600 امتیاز اضافی می گیرد و به این ترتیب فرد مذکور به طور خودکاری دعوت نامه درخواست (ITA) خود را دریافت می کند.

اما این نکته را هم بخاطر بسپارید که هنگام اخذ اقامت دائم از طریق برنامه داوطلب استانی دیگر فرد در همان استان مقیم می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به همراه کلیه کارشناسان و وکلای مهاجرتی خود افتخار می کند که در مسیر مهاجرت به کانادا و اخذ ویزا یا اقامت این کشور در کنار شما هموطن گرامی باشد.

سوالاتی درباره نحوه امتیازبندی کانادا

امسال هم کانادا مقصد مهاجرتی شماره یک هموطنان ایرانی محسوب می شود و خیلی از هموطنان مشتاق دریافت اطلاعاتی راجع به شرایط و نحوه اخذ اقامت دائم کانادا (PR) می باشند. آنها نیز ممکن است در این مسیر با سوالات مختلفی مواجه شده باشند که برخی از این سوالات در این قسمت به بحث گذاشته شده و پاسخی واضح به آنها داده می شود:

  • فاکتورهای امتیازبندی کانادا کدامند؟ این فاکتورها شش گانه بوده و مشتمل بر سابقه کاری، سن، انطباق پذیری، مدرک تحصیلی و مهارت زبانی و مهارت یا تخصص می باشد.
  • حداقل امتیاز لازم جهت قرارگیری در بانک متقاضیان اکسپرس اینترای چقدر است؟ کسب 67 امتیاز به منزله قرار گیری در بانک متقاضیان برنامه FSWP اکسپرس اینترای می باشد.
  • تفاوت 67 امتیاز و امتیاز کل اکسپرس اینترای چیست؟ فرق اصلی این است که معیار 67 امتیاز برای برنامه مهاجرتی FSWP می باشد درحالیکه امتیازات اکسپرس اینترای بر حسب کل امتیازات مهاجرتی محاسبه می شود. برای اخذ دعوت نامه مستقیم نیز، امتیاز سامانه رتبه بندی کل (CRS) ملاک می باشد.
5/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *