مهاجرت

مهاجرت به دبی

مهاجرت به دبی

مهاجرت، یک تحول اساسی محسوب می گردد و بسیاری از افراد، مهاجرت به کشورهای عربی را انتخاب می کنند که از جمله آنها مهاجرت به دبی می باشد. برخی کشورهای عربی مانند امارات شرایط ایده آلی برای زندگی و اقامت دارند. از این رو هر ساله افراد زیادی از نقاط مختلف به خصوص کشور ایران جهت اقامت دائم در این کشور، وارد خاک دبی می شوند.

ناگفته نماند که شهر دبی از جمله شهرهای بی نظیر عربی است که البته شرایط خاص خود را برای مهاجر پذیر بودن دارد. برای شفافیت این موضوع مقاله ای توسط محققان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تنظیم و ارائه گردیده است که پیشنهاد می گردد در صورت قصد مهاجرت، آن را به دقت مطالعه بفرمایید. اطلاعات جامع و تکمیلی در این مقاله نهفته است که کمک بسیار شایانی را برای افراد مهاجر سبب می گردد.

  • آیا دبی میزبان مناسبی برای ایرانیان است؟
  • شرایط زندگی در دبی برای ایرانیان چیست؟
  • چه روش هایی برای مهاجرت به شهر دبی وجود دارد؟
  • برگزیده ترین روش های مهاجرتی به دبی کدامند؟
  • آیا ایرانیان می توانند در این شهر به کار مشغول شوند؟

شرایط اقامت و مهاجرت به دبی

همان طور که مطلع هستید شهر دبی از امکانات رفاهی و تکنولوژی پیشرفته ای برخوردار است که هر ساله افرادی زیادی را به سمت و سوی خود می کشاند. اما شرایط زندگی در این کشور به گونه ای خاص است. چراکه این امر می تواند اقتضای موقعیت جغرافیایی امارات باشد. به بیان ساده تر، از آنجا که درجه حرارت در دبی بسیار بالاست، لذا در صورتی که میزان درجه حرارت در حداکثر قرار داشته باشد، ساعات کاری از 16:00 الی 19:00 خواهد بود. در غیر این صورت ساعات کاری عادی در این شهر از 8:00 الی 13:00 می باشد. آداب و رسوم مردمان دبی با دیگر کشورها تفاوت دارد. اقتصاد دبی بر پایه منابع طبیعی مانند نفت، گردشگری، املاک، تجارت سنتی و غیره قرار دارد و درصد ساخت و ساز در این شهر به صورت چشمگیری افزایش یافته است.


مهاجرت به دبی از طریق کار در 2024

صنایع و پروژه های عظیمی در دبی به عنوان شهری از امارات وجود دارد که فرصت ها و موقعیت های شغلی بسیار خوبی را برای تجار، صنعت گران، سرمایه گذاری و افرادی که در جستجوی کار و پیشرفت هستند، ایجاد نموده است. از این رو، اجازه ورود انحصاری و موقت به دبی برای افراد و کارکنان خارجی وجود دارد. شرایط کار در امارات و در شهر دبی بسیار مطلوب است. به طوری که با کارگران خارجی که در دبی مشغول کار هستند، به صورت کاملا خوب و مناسب رفتار می گردد.

همچنین دستمزد و حقوق مکفی به آنان پرداخت شده و در پایان کار نیز به دلیل سعی و تلاشی که در انجام کار داشته اند، پاداش تعلق گرفته و مورد تقدیر و تشکر قرار می گیرند. وضعیت اقتصادی در دبی همواره در حال پیشرفت است. چنانچه قصد مهاجرت به دبی از طریق کار را دارید، بایستی از سوی کارفرما یا یک شرکت اماراتی پیشنهاد کار دریافت نمایید. تجربه و مهارت شغلی برای اشتغال در دبی بسیار حائز اهمیت است. سطح درآمد در امارات در 2024 به شرح نمودار ذیل می باشد:

سطح درآمد در امارات

شرایط کار در دبی

افراد خارجی که قصد مهاجرت به دبی و کار در این شهر را دارند، در ابتدا باید نسبت به اخذ پاسپورت و ویزای کار دبی با مهلت اعتبار 3 ماهه اقدامات لازم را انجام دهند. ساعات کاری در شهر دبی، به مدت 9 ساعت در هر روز است و هر یک از کارمندان مجاز هستند که به مدت 30 روز در سال را مرخصی بگیرند که البته تعداد 22 روز آن با حقوق بوده، اما در صورتی که مرخصی به صورت استعلاجی باشد، حقوق و دستمزد پرداخت نمی گردد. درآمد افراد شاغل در دبی بر اساس تخصص، حرفه و مهارت آنان، متغیر است. از جمله امکانات کاری که برای کارکنان در این شهر وجود دارد، دریافت دستمزد کامل بدون کسر مالیات است که خود می تواند انگیزه و مشوق بسیار خوبی برای افراد شاغل باشد.

مهاجرت به دبی از طریق ازدواج

از دیگر روش هایی که منجر به مهاجرت به دبی و اقامت در این شهر می گردد، ازدواج با فردی از شهروندان دبی است. فرآیند ازدواج در دبی به نوع دین و مذهب افراد بستگی دارد. به طور مثال اگر ازدواج به صورت اسلامی باشد، بایستی مراسم ازدواج در دادگاه شریعت انجام پذیرد. همچنین مرد بایستی مسلمان بوده و زن برای ازدواج با مرد اجازه پدر را دارا باشد. زوجین بایستی ازدواج خود را به اثبات برسانند. برای این منظور یک نسخه از گواهی ثبت ازدواج برای ارائه به مراکز معتبر دادگاه دبی وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه الزامی است. مدت زمان اعتبار ویزای اقامت افراد مهاجر که به روش ازدواج وارد دبی شده اند، از 1 تا 3 سال می باشد. بر اساس قوانین مصوب دبی، مدت اعتبار ویزای اقامت برای همسران نیز به صورت 3 ساله است.

مهاجرت تحصیلی به دبی

سرمایه گذاری از انواع راه های مهاجرت به دبی

سرمایه گذاری در کشور امارات مخصوصا در شهر دبی کاری است که علاوه بر کسب سود نهایی همچنین از استقبال دولت امارات متحده عربی نیز برخوردار است. حمایتی که از تخفیف و گاها معافیت مالیاتی گرفته تا اعطای اقامت 5 ساله و 10 ساله سرمایه گذاران و اعضای خانواده آنها را شامل می شود. مطابق قوانین کشور امارات، سرمایه گذاران خارجی می توانند با توجه به شرایط خود در یکی از برنامه های سرمایه گذاری مثل خرید ملک در امارات، ثبت شرکت در امارات، کارآفرینی در امارات سرمایه خود را به جریان اندازند.

پس سرمایه گذاری جزء انواع راه های مهاجرت به دبی محسوب شده و سرمایه گذاران ایرانی نیز می توانند از انواع گزینه های 3 گانه فوق جهت سرمایه گذاری در دبی برخوردار شوند. اما توصیه کارشناسی در این مورد آن است که قبل از سرمایه گذاری در پروژه های اقتصادی دبی حتما با شرایط و مقررات اینگونه مهاجرت به دبی آشنا شد. یکی از شرایط مهاجرت سرمایه گذاری اطلاع از انواع اقامت سرمایه گذاری در دبی به شرح ذیل می باشد:

برنامه های اقامت سرمایه گذار دبی 2024شرایط و الزامات
ویزای اقامت طلایی 10 سال اماراتانجام سرمایه گذاری حداقل 10 میلیون درهمی در صندوق سرمایه گذاری امارات
ثبت شرکت در دبی با سرمایع خالص 10 میلیون درهم یا مشارکت در شرکت اماراتی
سرمایه مشترک در شرکت نباید کمتر از 60% کل سرمایه شرکت باشد
ویزای اقامت طلایی 5 سال اماراتانجام سرمایه گذاری و خرید ملک در دبی با حداقل سرمایه 5 میلیون درهمی
مبلغ سرمایه حداقل تا 3 سال حفظ شده و اصل سرمایه نباید منشا وام بانکی داشته باشد

مهاجرت تحصیلی به دبی

قوانین تحصیلی دبی به صورتی است که دانشجویانی که در دبی مشغول تحصیل هستند، به سهولت می توانند به دانشگاه های انگلیس، کانادا و آمریکا انتقالی گرفته و اقامت کشورهای مذکور را دریافت کنند. از این رو، شمار متقاضیان مهاجرت به دبی هر روزه در حال افزایش است. زبان تکلم مردم دبی، زبان عربی بوده اما در امور مربوط به تجارت و کسب و کار به زبان انگلیسی صحبت می کنند. به همین دلیل ارائه مدرک زبان آیلتس برای دانشجویان متقاضی تحصیل در دبی مانند تحصیل دندانپزشکی در دبی الزامی است.

در غیر این صورت، ابتدا باید در کالج های زبان دبی شرکت نموده و دانش زبانی به دست آورند و سپس به دانشگاه ورود پیدا کنند. از مزیت های تحصیل در دبی، این است که دانشجویان پس از سپری نمودن 2 الی 3 سال تحصیل در دبی می توانند اقامت کشورهای کانادا، انگلیس و آمریکا را به دست آورده و ادامه تحصیلات خود را در این کشورها انجام دهند.

راه های مهاجرت به دبی

در مقایسه با چندین سال پیش، گزینه های مهاجرت برای شهروندان خارجی علاقه مند به مهاجرت به امارات افزایش یافته است. دولت دبی تمام تلاش خود را به کار گرفته و موفق شده است با ایجاد قوانین و مقررات جدید مرتبط با شرایط شغلی و فرصت های تجاری، شرایط مناسبی را برای کسانی که مایل به مهاجرت به اینجا هستند، فراهم کند. کسانی که قصد مهاجرت به دبی را دارند گزینه های مختلفی دارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد. با درخواست یکی از این ویزاها یک شهروند خارجی اجازه دارد در دبی زندگی کند:

  • ویزاهای دانشجویی
  • ویزای اتحاد خانواده
  • با اخذ ویزای کار که به معنای اطمینان از پیشنهاد شغلی از یک شرکت محلی است
  • از طریق ویزای سرمایه گذار که برای علاقه مندان به راه اندازی کسب و کار در دبی در دسترس است
  • از طریق برنامه اقامت از طریق سرمایه گذاری که اخیراً در دبی فعال شده است

لازم به ذکر است که در موارد خاصی برای فرد مهاجرت کننده به دبی نیاز به اسپانسر می باشد. از 9.54 میلیون نفر ساکن در کشور امارات حدود 8.5 میلیون نفر مهاجر بودند. دبی، تنها 15 درصد از جمعیت اتباع امارات متحده عربی تشکیل می دهند. اکثر ساکنان خارجی در امارات که جمعیتی حدود 2.623 میلیون نفر هستند از هند می آیند.

خرید ملک در دبی

برای افرادی که قصد خرید ملک در دبی را دارند، 2 نوع ویزا صادر می گردد که شامل ویزای 6 ماهه و ویزای 2 ساله است. متقاضیانی که قصد گرفتن ویزای 6 ماهه را دارند، بایستی برای خرید ملک در دبی، مبلغ AED1000000 (درهم امارات) داشته باشند. همچنین اگر ملک مورد نظر دارای چندین مالک باشد، سهم هر یک از مالک ها مبلغ AED1000000 (درهم امارات) خواهد بود. صرفا ملک هایی که دارای پایان کار هستند، مورد خرید و فروش قرار می گیرند. اگر قصد اخذ ویزای 2 ساله دبی را داشته باشید نیز بایستی مبلغ AED1000000 (درهم امارات) را دارا باشید. همچنین ملک مورد نظر نباید در رهن یا وثیقه قرار داشته باشد. از جمله مدارکی برای امر خرید ملک در دبی مورد نیاز است، شامل موارد زیر می گردد:

  • گواهی نامه خرید و فروش ملک که توسط بنگاه املاک در شهر دبی صادر می گردد.
  • کپی پاسپورت
  • کپی سند ملک مورد نظر
  • تعداد 6 قطعه عکس

برای مهاجرت به دبی، روش های دیگری مانند تولد، کارآفرینی و غیره نیز وجود دارد. برای به دست آوردن اطلاعات کامل تر به کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نموده و مشاوره های تخصصی و حرفه ای دریافت نمایید.

4.5/5 - (11 امتیاز)

38 دیدگاه برای “مهاجرت به دبی

  1. امیر گفت:

    سلام اگر فرزند من در دبی متولد بشه به اون اقامت دبی داده میشه؟
    و اگر به اون اقامت داده بشه من هم میتونم اقامت بگیرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      متاسفانه نه به ایشون و نه به شما اقامت اعطا نمیشه

  2. aaaaa گفت:

    سلام با مدرک لیسانس مهندسی عمران وداشتن ویزا و پاسپورت
    و مهاجرت از طریق کار میشه به دبی رفت و کار کند.

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در دبی نیاز به دعوتنامه کاری و کفیل خواهید داشت.

  3. محمدرضا گفت:

    سلام ببخشید پدر یکی از دوستان من در دبی به متولد شده و تا ۱سالگی در دبی بوده حالا میخواستم بدونم دوستم پاسپورت دبی داره یا نداره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه

  4. شادی گفت:

    سلام من 18 سالمه و رشتم تجربی هست میتونم دبی کنکور و ادامه تحصیل بدم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      هدفتون چیه؟ میخواین چی بخونید؟ چرا دبی رو انتخاب کردید؟
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  5. پ.میرزائی گفت:

    سلام
    ببخشید در دبی در حین تحصیل آیا میتوان کار کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله امکانپذیره. لطفا مقاله شرایط کار پس از تحصیل در دبی رو مطالعه بفرمائید
      و در صورت وجود ابهام برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  6. سوگل گفت:

    سلام من مدرس زبان انگلیسی کودکان و بزرگسال هستم . آیا برای من شرایط کار در دبی هست ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در دبی نیاز به کفیل و اقامت دارید
      در حال حاضر امارات به ایرانی ها خیلی سخت اقامت میده

  7. سوگل گفت:

    سلام و عرض ادب من مدرس زبان انگلیسی هستم . ۲۴ سال آیا امکان کار برای من در دبی هست ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در دبی نیاز به کفیل و اقامت دارید
      در حال حاضر امارات به ایرانی ها خیلی سخت اقامت میده

  8. ژینا گفت:

    سلام من دختری 27 ساله ام و لیسانس مهندسی عمران دارم اما سرمایه ندارم میشه راهنمایی کنید برا مهاجرت به دبی باید چگونه اقدام کنم ؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما راه های مهاجرت عبارت اند از مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق کار، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و یا ازدواج

  9. رایان گفت:

    سلام
    برای مدل شدن چه طوری میشه اقدام کرد؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید رشته مد و فشن انتخاب کنید

  10. امیر گفت:

    درود بر شما برای نوازنده و مدرس موسیقی در دوبی شرایط چگونه است؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما چه نوع مهاجرتی مد نظرتون هست؟

  11. محمد گفت:

    سلام خسته نباشین من ۱۸ سالمه و میخام برای تحصیل به دبی برم مدارک اازم و هزینه هاش چقدره ؟؟دانشگاهاش مهندسی نفت دارن ؟؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام لطفا مقاله تحصیل در دبی را مطالعه فرمایید.

  12. ساره گفت:

    سلام.خسته نباشید.با مدرک کارشناسی زبان امکان تحصیل در کارشناسی ارشد زبان در دبی هست؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت مشا با پذیرش از دانشگاه امکان پذیر است

    2. Reza گفت:

      سلام‌ اگر پاسپورت نداشته باشی ولی حرفه بلد باشی با پیدا کردن کار فرما میشه به دبی رفت

      1. ف.فرجی گفت:

        سلام و عرض ادب خیر داشتن پاسپورت واجب است برای خروج

        1. حسن گفت:

          باسلام بنده براکار میخوام پناهندگیه دوبی بگیرم
          ویاگزینه ی ازدواج رو بی زحمت راهنمایم کنید
          بمن پناهنگی داده میشه یانه؟

          1. امیر جلالی گفت:

            سلام
            پناهندگی و کار دو مقوله کاملا مجزا هستند.
            مسیری که انتخاب کردید مناسب نیست. امارات متحده عربی به شما پناهندگی نخواهد داد.
            برای ازدواج هم به باید با یک شهروند ازدواج کنید که باز هم امارات به مردان خارجی از این طریق اقامت داده نمیشه

  13. mehdi گفت:

    سلام و عرض ادب.برای لیسانس الکترو تکنیک امکان مهاجرت وجود داره؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله وجود دارد

  14. Farhad گفت:

    سلام وقت تون بخیر ،با لیسانس حقوق ، امکان مهاجرت هست؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب بله هست با موسسه تماس حاصل فرمایید

  15. aminshirazi گفت:

    سلام ببخشید کارشناسی ITراهی داره برای مهاجرت به دوبی؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما ویزای تحصیل کار و سرمایه گذاری باید انتخاب کنید

  16. محمد گفت:

    سلام
    مهندس نفت چطوری میتونه تو دبی یا کلا امارات مشغول کار بشه؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما با داشتن کارفرما

  17. حمید گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای مهاجرت به امارات با مدرک کارشناسی گرافیک برای کارهای گرافیکی تبلیغاتی راهی هست ؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اگر از دبی کارفرما پیدا کنید امکان پذیر هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *