مهاجرت

مهاجرت به هنگ کنگ

مهاجرت به هنگ کنگ

در سال 2024 افراد خارجی با توجه به شرایطی که دارند، با اقدام از طریق یکی از انواع راه های مهاجرت به هنگ کنگ راهی این کشور می شوند. آمار مهاجران در این کشور همواره رو به رشد است هرچند هنگ کنگ را نمی توان کشور مهاجرپذیری قلمداد نمود. به دلیل تراکم جمعیتی که در این منطقه وجود دارد، شرایط مهاجرتی کمی دشوار می باشد. پیشنهاد می گردد پیش از آن که تصمیم نهایی خود را جهت مهاجرت به هنگ کنگ اتخاذ نمایید، ابتدا از شرایط روش های مهاجرت به این منطقه آگاهی کامل پیدا کنید و سپس با مد نظر قرار دادن شرایط فعلی خود تصمیم نهایی خود را بگیرید. این امر با کمک و راهنمایی های مشاورانی که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت فعالیت دارند، امکان پذیر خواهد بود.

  • بهترین مسیر برای مهاجرت به هنگ کنگ چیست؟
  • آیا تحصیل در هنگ کنگ انتخاب مناسبی است؟
  • شرایط کار در هنگ کنگ چیست؟
  • شرایط سرمایه گذاری در هنگ کنگ چیست؟
  • شرایط پناهندگی در هنگ کنگ چیست؟

سرمایه‌ گذاری از راه های مهاجرت به هنگ کنگ

برگ برنده قدرتمندی که در هنگ کنگ می توان یافت، ثبت شرکت در این کشور می باشد. بازار و شرایط تجارت و کسب و کار در این منطقه از قدرت و پتانسیل بالایی برخوردار بوده و با وجود مالیات های کمی که دولت در نظر گرفته است، همه ساله بر تعداد سرمایه گذاران این کشور افزوده می شود و در نتیجه سیستم اقتصادی قدرتمند و بزرگی بر این منطقه حاکم می باشد. اگرچه پیچیدگی کمی در اقتصاد هنگ کنگ به چشم می خورد اما با تدابیر و رویکردهای کارسازی می توان به سادگی آن را حل کرد. اقدامات و فعالیت های اقتصادی به طور ذاتی سوددهی و بازده بسیار زیادی برای فرد سرمایه گذار به دنبال دارد که موجب پیشرفت او می گردد.


مدارک لازم برای ثبت شرکت در هنگ کنگ در 2024

همان طور که گفته شد ثبت شرکت در سال 2024 یکی از انواع راه های مهاجرت به هنگ کنگ محسوب می گردد. یکی از مدارک مهمی که در این راستا مورد نیاز می باشد، نام شرکت تجاری و ثبتی سرمایه گذار است که می بایست به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی تعیین گردد. یک نسخه رونوشت از پاسپورت مدیرعامل و سهامداران شرکت از دیگر مدارکی است که جهت ثبت شرکت در هنگ کنگ باید ارائه شود.

از آنجا که هزینه گمرکی جهت ورود و خروج کالا از تجار دریافت نمی گردد، لذا شرایط ایده آلی جهت سرمایه گذاری در هنگ کنگ وجود دارد. امکانات و مزایایی که در این روش مهاجرتی برای سرمایه گذاران وجود دارد، بهره مندی از دسته چک 20 الی 25 برگی، مستر کارت و ویزا کارت است. ضمنا این امکان وجود دارد که حواله ها از کشور ایران به صورت آنلاین ارسال شوند. صدور بیمه بازرگانی، اعطای تسهیلات شرکتی تا سقف 700000$ (دلار آمریکا)، به همراه بردن همسر و فرزندان 18 سال به پایین و همچنین اخذ اقامت دائمی هنگ کنگ پس از گذشت 3 الی 5 سال از مزیت های ثبت شرکت به عنوان یکی از انواع راه های مهاجرت به هنگ کنگ خواهد بود.

ازدواج از راه های مهاجرت به هنگ کنگ

ازدواج با یکی از شهروندان هنگ کنگی از انواع راه های مهاجرت به هنگ کنگ به شمار می رود. اما صرفا ازدواج با تبعه هنگ کنگی صرفا به دریافت اقامت دائمی منجر نمی گردد، بلکه می بایست حداقل 5 سال از تاریخ ازدواج فرد خارجی با تبعه هنگ کنگی بگذرد. بودجه و نقدینگی زوجین نیز باید در حدی باشد که از عهده تامین هزینه زندگی در هنگ کنگ برآیند. اثبات محرز بودن و واقعی بودن ازدواج از دیگر شروط مهمی است که در این راستا برای زوجین گذاشته شده است. به عبارت دیگر مقامات هنگ کنگ ازدواج های صوری جهت اخذ اقامت را نمی پذیرند.

در صورتی که زوج یا زوجه ازدواج قبلی داشته باشند، بایستی مدارکی را ارائه نمایند تا ثابت نماید همسر وی به دلیل مرگ یا طلاق از وی جدا شده است. در لحظه ای که زوجین وارد خاک هنگ می شوند، ابتدا بایستی در اسرع وقت نسبت به ثبت ازدواج در دفاتر رسمی این منطقه اقدامات لازم را به عمل آورند.

اطلاعات بیشتر در باب اخذ تابعیت هنگ کنگ از طریق تولد

مهاجرت کاری به کشور هنگ کنگ

همان طور که در ابتدای مقاله ذکر گردید در حوزه اقتصادی و تجارت، شرایط مطلوب و خوبی در هنگ کنگ حاکم است و این امر باعث گردیده بسیاری از اتباع خارجی با اخذ ویزای کار هنگ کنگ نسبت به مهاجرت کاری که یکی از انواع راه های مهاجرت به هنگ کنگ محسوب می شود، اقدام کنند. فردی که تصمیم به این کار می گیرد، ابتدا بایستی مهارت های کافی و لازمی در رشته خاص داشته باشد. داشتن نامه دعوت به همکاری از اصلی ترین شروط اشتغال و کار در هنگ کنگ است. جلب کردن نظر یک کارفرمای هنگ کنگی به منظور ارسال دعوت نامه تخصصی جهت استخدام یکی از مهمترین اهداف مهاجرتی اتباع خارجی تلقی می گردد.

مهاجرت کاری به کشور هنگ کنگ

مهاجرت توریستی به هنگ کنگ

اتباع ایرانی برای دیدن کشور هنگ کنگ نیازمند اخذ ویزای توریستی هنگ کنگ هستند. مدت اقامت با ویزای توریستی هنگ کنگ حداکثر تا 90 روز می باشد. درخواست این ویزا آنلاین بوده و نیازی به حضور متقاضی نیست. متقاضیان محترم می بایست از طریق سفارت چین برای این کار اقدام نمایند. راه دوم تحویل مستقیم یا پست درخواست به اداره مهاجرت HKSAR می باشد. کلا برای درخواست ویزای توریستی هنگ کنگ 8 مدرک زیر بایستی تهیه شود:

  • فرم تکمیلی درخواست ویزا
  • کپی پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه پس از اتمام اعتبار ویزا
  • دعوت نامه از طرف سازمان، شرکت، خانواده، دوستان و غیره
  • رزرو بلیت رفت و برگشت
  • رزرو هتل
  • سایر مدارک (در صورت درخواست)

تحصیل از راه ‌های مهاجرت به هنگ کنگ

تقریبا 8 دانشگاه اصلی در هنگ کنگ وجود دارد که برگزار کننده دوره ها و برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی می باشند. دانشگاه های هنگ کنگ ضمن این که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند، در رنکینگ جهانی جایگاه های بسیار عالی را به دست آورده اند. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی از رشته های پرطرفدار در میان دانشجویان خارجی و هنگ کنگی است که دلیل آن هم معتبر بودن دانشکده های علوم پزشکی است که از سوی وزارت علوم و بهداشت ایران نیز تایید شده اند.

هر سال تحصیلی در دانشگاه های هنگ کنگ به 2 نیمسال (ترم) تقسیم می گردد که ترم اول از اوایل سپتامبر الی اواخر سپتامبر و ترم دوم در بازه زمانی اواسط ژانویه الی ماه می طول خواهد کشید. از آنجا که اکثر دوره ها و برنامه های تحصیلی در دانشگاه های هنگ کنگ به ویژه دانشگاه های دولتی به زبان انگلیسی ارائه می گردد، لذا داشتن مدرک زبان انگلیسی از الزامات پذیرش تحصیلی به شمار می رود. پس از این که دانشجو موفق به دریافت نامه پذیرش تحصیلی شد، سریعا بایستی در جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام نماید. دانشجویان باید تمکن مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی در هنگ کنگ را داشته باشند. هزینه های زندگی در هنگ کنگ به شرح نمودار ذیل است:

هزینه های زندگی در هنگ کنگ

مدارک لازم جهت تحصیل در هنگ کنگ

در راستای تحصیل در هنگ کنگ ضروری است دانشجو مدارکی که در جهت اخذ ویزای تحصیلی لازم می باشد را تهیه و تسلیم نماید:

  • تکمیل و ارائه فرم مربوط به درخواست ویزای تحصیلی هنگ کنگ
  • ارائه مدارکی که هویت و شخصیت او را شناسایی و اثبات نماید.
  • دانشجوی متقاضی بایستی صلاحیت های آموزشی داشته باشد.
  • وی می بایست مدارک مالی را ارائه نماید تا ثابت گردد قدرت تامین هزینه های تحصیلی و زندگی در این کشور را دارد و یا دارای اسپانسرهای مالی است.
  • مکان و محل اقامت دانشجو در هنگ کنگ می بایست مشخص و اعلام گردد.

دانشجویان خارجی جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در این کشور ملزم به تمدید ویزای دانشجویی خود به صورت سالیانه هستند. اما حداقل 4 هفته قبل از انقضای تاریخ ویزا باید اقدام گردد. در اوایل سال 2024 میلادی، هزینه یک سال تحصیل در دانشگاه هنگ کنگ مختص دانشجویان خارجی مبلغی معادل 36000$ (دلار آمریکا) می باشد.

روش های دیگری جهت مهاجرت به هنگ کنگ وجود دارد که شامل سرمایه گذاری، خرید ملک و پناهندگی می گردد که هر یک از آنها یکی از انواع راه های مهاجرت به هنگ کنگ می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کاملی در خصوص انواع راه های مهاجرت به سایر کشورهای اروپایی، آسیایی و غیره در اختیار دارد که در صورت تمایل می توانید از طریق مشاوران، وکلا و کارشناسان موسسه مذکور به آنها دسترسی داشته باشید.

سوالات پرتکرار درباره مهاجرت به هنگ کنگ

هنگ کنگ یکی از کشورهای آسیای شرقی است. این کشور از نظر شرایط زندگی بسیار مناسب است. در سال های اخیر، پیشرفت های چشمگیری داشته است. باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، انتخاب یک کشور ارزشمند برای زندگی می تواند بسیار مهم باشد. می توان به این نکته توجه کرد که افرادی که قصد زندگی در شرق آسیا را دارند، می توانند هنگ کنگ را نیز در نظر داشته باشند. محدودیت هایی ممکن است در این کشور وجود داشته باشد اما به طور کلی، امتیازهای مناسبی نیز در آن وجود دارد. برخی از مهم ترین پرسش هایی که درباره این موضوع مطرح می شوند عبارتند از:

  • شرایط کلی مهاجرت به هنگ کنگ مناسب است؟ در شرایط کنونی می توان به این نکته اشاره کرد که هنگ کنگ یکی از کشورهای خوب در منطقه شرقی آسیا است که کیفیت زندگی در آن بسیار مناسب است.
  • بهترین روش مهاجرتی به هنگ کنگ چیست؟ بر روی کاغذ، مهاجرت کاری و سرمایه گذاری می تواند مهم ترین روش های مهاجرتی به این کشور باشد. باید در نظر داشت که البته شرایط شخصی هر فرد می تواند در انتخاب گزینه مهاجرتی او بسیار موثر باشد.
  • آیا ایرانی ها می توانند به هنگ کنگ مهاجرت کنند؟ بله این کشور می تواند مقصد مناسبی برای زندگی ایرانی ها باشد. روش های مختلف کار، سرمایه گذاری، ازدواج، تحصیل و همچنین سفرهای توریستی می تواند گزینه های مناسبی برای مهاجرت ایرانی ها باشد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *