ویترین

انگیزه نامه نویسی

انگیزه نامه نویسی

انگیزه نامه نویسی یکی از اصلی ترین و تاثیرگذارترین گام های مهاجرت می باشد که باید اطلاعات دقیقی در این خصوص کسب کرد. اگر کسی فعالیت های علمی و عملی زیادی داشته باشد اما انگیزه نامه خوبی نتواند بنویسد نسبت به کسی که فعالیت هایش کمی کم تر بوده ولی رزومه و انگیزه نامه خوبی داشته است، شانس کم تری برای موفقیت خواهد داشت. بیانیه انگیزه یا همان انگیزه نامه یک بیانیه شخصی است که حداکثر یک صفحه دارد؛ این سند نوشته شده و برای ارسال درخواست برای برنامه دانشگاه یا درخواست شغل استفاده میشود.

بیانیه انگیزه می تواند به اعضای کمیته انتخاب نشان دهد که چرا شما کاندیدای خوبی برای این موقعیت هستید. به عبارت دقیق تر انگیزه نامه که به آن نامه انگیزه نیز میگویند، نامه کوتاه یک صفحه ای است که با استفاده از نمونه هایی از علایق و دستاوردهای خود توضیح می دهد که چرا شما کاندیدای عالی برای این موقعیت هستید.

معمولاً هنگام درخواست کار به رزومه شما پیوست می شود. شما یک پسر یا دختر توانا هستید که چیزهای زیادی برای ارائه دارید و دلایل واقعی پشت تصمیم شما برای درخواست وجود دارد. منتهی بیان آن در قالب کلمات سخت است و ما متوجه شدیم. در این مقاله، ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را در فرآیند ایجاد انگیزه نامه راهنمایی می کنیم که شما را در هر جایی پذیرفته می شود. در این مقاله به موضوعات مختلفی از جمله موارد ذیل پرداخته می شود:

  • انگیزه نامه خوب چه تاثیری در پذیرش دانشگاه یا شغل مورد نظر دارد؟
  • گام های اساسی برای نگارش انگیزه نامه کدام اند؟
  • مهم ترین مواردی که در انگیزه نامه باید مورد توجه قرار بگیرد چیست؟

تاثیرات انگیزه نامه نویسی خوب

انگیزه نامه نویسی خوب جزئیات بیشتری در مورد اینکه چگونه مجموعه مهارت شما با نقش همسو می شود، چه چیزی می توانید به تیم بیاورید و چرا این موقعیت را می خواهید ارائه می دهد. نامه های پوششی به استخدام کنندگان و مدیران استخدام اجازه می دهد تا درک بهتری از مناسب بودن شما برای یک موقعیت ایجاد کنند. انگیزه نامه خوب فردی با رزومه معمولی و نسبتا خوب را با شانس قبولی 50% به شرح ذیل ارتقا می دهد:

تاثیرات انگیزه نامه نویسی خوب

اثرات مثبت انگیزه نامه نویسی

انگیزه نامه نویسی خوب اثرات مثبتی دارد که باعث بیشتر شدن شانس موفقیت فرد می شود و از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

الف- استخدام کنندگان می بینند که چه کسی کار را وارد کرده است: فقط این واقعیت که همه انگیزه نامه ها را با رزومه خود وارد نمی کنند دلیل کافی برای نوشتن آن است. این یک نکته اضافی است که به شما کمک می کند به عنوان یک کاندید برجسته شوید؛ اگر بتوانید آن را با نام مخاطب خود یا یک فرد خاص با قدرت استخدام در شرکت شخصی سازی کنید، تلاش و ابتکار بیشتری نیز نشان داده می شود؛ پس وقت بگذارید، زیرا دیگران این کار را نخواهند کرد.

ب- رزومه شما بر اساس وقایع است، انگیزه نامه شما شخصی است: برای روشن کردن جزئیات رزومه خود از یک انگیزه نامه استفاده کنید چرا که انگیزه نامه این فرصت را به شما می دهد تا داستان حرفه ای خود را به شیوه ای شخصی تر بگویید. به عنوان مثال، شما می توانید یک شکاف بزرگ در اشتغال یا تغییر در مسیر شغلی را برطرف کنید؛ رزومه خود را با ارجاع آن به یک انگیزه نامه حرفه ای قوی تر و قابل قبول تر کنید.

ج- علاقه خود را نشان دهید: تلاش مضاعف برای تنظیم یک انگیزه نامه حرفه ای نشان می دهد که شما برای زمانی که فردی رزومه خود را دریافت می کند ارزش زیادی قائل هستید تا با صرف زمان و تلاش برای نوشتن مستقیم آنها، آن را مورد قبول کنید. در واقع انگیزه نامه حرفه ای نشان می دهد شما حاضرید برای ورود به شرکت آنها تلاش کنید و این فرصت عالی برای بیان اینکه چرا می خواهید برای آنها کار کنید است پس به شرکت بگویید که چرا برای این موقعیت مناسب هستید.

اثرات مثبت انگیزه نامه نویسی

شروع نگارش انگیزه نامه

برای نگارش انگیزه نامه چه برای کار و چه برای دوره های تحصیلی مختلف باید مواردی مدنظر باشد؛ مثلا، به CV خود دقت داشته باشید، یعنی نکته ای که آنجا ذکر نشده را در انگیزه نامه مورد توجه قرار ندهید. البته توجه شود نباید انگیزه نامه لیستی شود از هر آن چه که پیش تر در رزومه خود به آن ها اشاره نموده اید. شاید بتوان مهم ترین نکته در انگیزه نامه نویسی را این دانست که فرد صادقانه و به وضوح در مورد این که چرا این کار برای وی مناسب است صحبت کند. مثلا کسی که علاقمند است به عنوان تورلیدر در یک شرکت گردشگری کار در آلمان را آغاز کند، باید بیان کند که می خواهد تمام زندگی اش را وقف داشتن تجربه های جدید در محیط های جدید کند و به مسافرانی که هدف مشترکی دارند در این که خاطرات خوبی بسازند کمک کند.

سپس فرد می تواند اشاره کوتاهی به تجربه کاری مشابهی که در این زمینه قبلا داشته است اشاره کند و بگوید همان طور که در شرکت X قبلا به عنوان کمک تور لیدر خیلی خوب درخشیدم و چند سال تجربه دارم، به شرکت شما هم می توانم کمک های زیادی در راستای رسیدن به اهدافش نمایم. در این مقاله راجع به انگیزه نامه نویسی تهیه شد سعی شد کلی ترین موارد نوشته شود اما در ادامه در کنار مشاوره های مختلف در خصوص مهاجرت به آلمان، کانادا و غیره افراد می توانند در خصوص انگیزه نامه نویسی نیز سوالات خود را با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطرح نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *