ویزای کاری

بازار کار مهندسی الکترونیک در اسپانیا

بازار کار مهندسی الکترونیک در اسپانیا

بازار کار مهندسی الکترونیک در اسپانیا به واسطه حضور کارفرماهای بزرگی چون MaxLinear. Inc.، Applus+، Guardian از بازارهای کاری پر رونق میباشد. مهندسین الکترونیک می توانند در یکی از رشته مشاغل مانند مهندس توسعه نرم افزار، مهندس تست مکانیکی، مهندس کاربرد میدانی، مهندس سخت افزار و غیره مشغول به کار شوند. شرایط کار مهندسین الکترونیک در کشور اسپانیا تقریبا مشابه شرایط کار مهندسین در اغلب نقاط اروپا است و آنها نیازمند خلاقیت گروهی و پشتکار در کارشان هستند.

اصولا اسپانیا به خاطر توسعه زیرساخت های فیزیکی خود نیاز شدیدی به مهندسین الکترونیک دارد و مهندسین الکترونیک خارجی می توانند با اخذ مجوز کار از طریق معادل سازی و تایید مدارک آکادمیک خود و اخذ ویزای کاری اسپانیا وارد بازار کار مهندسی الکترونیک در اسپانیا شوند. در این مسیر، تلاش کلیه پرسنل موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی اصولی و همه جانبه هموطنان عزیزی است که تمایل به مهاجرت و اخذ ویزای کاری یا تحصیلی خارجی را دارند.

  • شرایط کار مهندسان الکترونیک در کشور اسپانیا چیست؟
  • چه قوانین در بازار کار مهندسی الکترونیک در این کشور حکم فرما است؟
  • آیا شهروندان ایرانی می توانند از درون کشور در اسپانیا کاریابی کنند؟
  • متوسط درآمد یک مهندس الکترونیک در کشور اسپانیا چقدر است؟
  • شرایط تحصیل رشته مهندسی الکترونیک در اسپانیا چیست؟

شرایط بازار کار مهندسی الکترونیک در اسپانیا در 2022

فرصت های کاری زیادی در بازار کار مهندسی الکترونیک در اسپانیا وجود دارد و شما به عنوان مهندس الکترونیک می توانید با تکیه بر تجربه و دانش کسب شده قدم در این راه گذاشته و مسیر مهاجرت کاری به اسپانیا را طی کنید. اما شغل مهندسی الکترونیک در اسپانیا دارای حقوق و مسئولیت هایی است که نباید از آن غافل شد. درست است که شرایط بازار کار مهندسی الکترونیک در اسپانیا بسیار مطلوب بوده و کارفرماهای بزرگ و معروفی متقاضی جذب این مهندسان هستند. ولی مهندسین الکترونیک در اسپانیا از یک سری مسئولیت هایی نیز برخوردار هستند.

در ابتدا و قبل از هر چیزی، آنچه که بازار کار مهندسی الکترونیک در کشور اسپانیا لازم دارد مهندسین مهارت بالا و با سابقه کاری بالا می باشد. در حقیقت بازار کار به دنبال مهندسانی است که قادر به شناخت و رفع نیازمندی های مشتریان هستند و مسلط به کار با انوع سیستم های الکترونیکی مختلف هستند و همچنین از عهده طراحی و نقشه خوانی انواع دستگاه های الکترونیکی یا محصولات برقی بر می آیند. در یک کلمه می توان گفت که در 2022 استاندارد کاری برای مهندسین الکترونیک در کشور اسپانیا حرف اول و آخر را می زند.

وضعیت بازار کار مهندسی الکترونیک در اسپانیا

از توستر گرفته و رایدیو تا گوشی موبایل و ماهواره GPS، کاربرد این وسایل در دنیای توسعه یافته دیگر حد و مرزی ندارد. بنابراین عملکرد فعلی جامعه مدرن وابسته به وسایل الکترونیکی است و طراحی، ساخت و نگهداری از این وسایل الکترونیکی از اهم وظایف مهندسین الکترونیک محسوب می شود. در واقع، مهندسی الکترونیک یک تخصص گسترده ای از رشته مهندسی است که با جنبه های عملی مختلف سیستم های الکترونیک سروکار دارد.

مهندسین الکترونیک در اسپانیا افراد خلاق و توانمندی هستند که می توانند در بخش های مختلف دولتی و خصوصی شامل شرکت های ارتباطاتی، شرکت های IT، موسسات مالی و اعتباری، آزمایشگاه های تحقیقاتی و هر جایی که به مهندسین الکترونیک نیاز است، نقش آفرینی کنند. اما قبل از هر چیزی، اشتغال به کار مهندسی الکترونیک در اسپانیا مستلزم وجود مدرک لیسانس رشته الکترونیک و اخذ مجوز کار می باشد. لازم به ذکر است که اخذ مجوز کار در اسپانیا مسلزم گذراندن آزمون مهندسی در این کشور است. مهندسان خارجی نیز می توانند برای بهره مندی از فرصت های موجود در بازار کار اسپانیا از طریق وب سایت های کاریابی اقدام نموده و با ارائه پیشنهاد کاری آماده اخذ ویزای کار اسپانیا باشند.

وضعیت بازار کار مهندسی الکترونیک در اسپانیا

تحصیل مهندسی الکترونیک در اسپانیا در 2022

همانطور که در مطالب فوق نیز بیان شد، دریافت مدرک لیسانس الکترونیک از دانشگاه های معتبر اسپانیایی جزء اولین پیش نیازها برای مهاجرت به اسپانیا ورود به بازار کار مهندسی الکترونیک در اسپانیا می باشد. شما می توانید در مقاطع لیسانس (3 سال)، فوق لیسانس (2 سال) و دکتری (3 سال) از دانشگاه های مختلف اسپانیا اخذ پذیرش نمایید. دانشگاه های لئون، ری جان کارلوس، دانشگاه کارلوس مادرید در سال تحصیلی 2022-2023 دانشجوی لیسانس الکترونیک می پذیرد. ارائه کپی مدرک دیپلم متوسطه و ریز نمرات آن، فرم درخواست تکمیل شده، پاسپورت معتبر و مدرک زبان از جمله شرایط تحصیل مهندسی الکترونیک در اسپانیا است.

شایان ذکر است که میانگین هزینه تحصیل در رشته های مهندسی در دانشگاه های اسپانیایی در حدود 5000€ در هر ترم است. اما شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا بدین شرح است:

  • نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه های اسپانیا
  • بیمه درمانی معتبر در اسپانیا
  • گواهی سکونتی در اسپانیا
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی اسپانیا
  • 3 قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر و موارک هویتی متقاضی

شرایط مهاجرت کاری مهندسین الکترونیک به اسپانیا

مهاجرت مهندسین الکترونیک به اسپانیا صرفا از طریق اخذ ویزای کار اسپانیا میسر است. اما از آنجایی که اسپانیا عضوی از کشورهای اتحادیه اروپایی (EU) و ناحیه شنگن است، پس شرایط مهندسین الکترونیک برای اخذ کارت آبی یا بلوکارت اتحادیه اروپایی (EU) فراهم است. شما با داشتن مدرک دانشگاهی لیسانس و حداقل سابقه کار می توانید متقاضی بلوکارت اسپانیا شوید. همچنین شما برای دریافت این کارت نیازمند داشتن پیشنهاد کاری یا قرارداد کاری با حداقل دستمزد 1.5 برابر میانگین درآمدی در اسپانیا می باشید. لازم به ذکر است که کارفرما از طرف شما پیگیر اخذ بلوکارت خواهد شد. مدت اعتبار این کارت رابطه مستقیمی با طول قرارداد شما دارد ولی حداکثر تا 4 سال است.

مدارک لازم برای اخذ بلوکارت اسپانیا عبارتند از:

  • قرارداد کاری
  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • مدارک شناسایی متقاضی
  • مدرک تحصیلی دانشگاهی
  • گواهی تمکن مالی
  • بیمه سلامت

هدف و رسالت اصلی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، راهنمایی و مشاوره کامل هموطنان تا حصول به موفقیت نهایی است و در این مسیر سخت کارشناسان و مشاورین سخت کوش و مجرب ما از اول تا آخر فرآیند مهاجرتی همراه هموطنان بزرگوار خواهند بود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *