ویزای کاری

بازار کار رشته الکترونیک در دانمارک

بازار کار رشته الکترونیک در دانمارک

کشوری کوچک در شمال اروپا که پایتخت آن شهر کپنهاگ و زبان رسمی جمعیت این کشور متمدن زبان دانمارکی می باشد بین طرفداران مهاجرت، علاقمندان زیادی دارد و اخذ ویزای کاری دانمارک برای رشته های پزشکی و مهندسی با نظر به بازار کار رشته الکترونیک در دانمارک به یکی از مسائل پرطرفدار تبدیل شده است. دانمارک یکی از اعضای اصلی سازمان ملل محسوب می شود که از نظر درآمد سرانه در هفتمین جایگاه جهانی قرار دارد و مردم آن به عنوان راضی ترین مردم جهان شناخته می شوند.

واحد پولی دانمارک کرون می باشد و این کشور از کمترین آمار در شاخص فساد اقتصادی برخوردار است و برخی دانمارک را به عنوان پاک ترین اقتصاد جهان می شناسند. این مقاله توسط کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی شما علاقه مندان مهاجرت کاری به کشور دانمارک نگارش شده است.

  • آیا دانمارک به مهندسان الکترونیک نیاز دارد؟
  • متوسط دستمزد مهندسان الکترونیک در کشور دانمارک چقدر است؟
  • آیا باید با زبان انگلیسی به بازار کار کشور دانمارک راه پیدا کرد؟
  • چگونه می توان بدون پیشنهاد کاری در دانمارک مشغول به کار شد؟
  • شرایط کار در کشور دانمارک چگونه است؟

ویزا برای ورود به بازار کار رشته الکترونیک در دانمارک

برای دریافت ویزای کاری کشور دانمارک در مرحله اول باید یک پیشنهاد کاری یا Job Offer از کارفرمای دانمارکی دریافت کنید و از طریق این دعوت نامه برای اخذ ویزای کاری این کشور اقدام کنید. دانمارک در بسیاری از مشاغل تخصصی نیازمند کارگر در بخش های دولتی و خصوصی می باشد؛ زیرا کمبود نیروی کار با مهارت در این کشور محسوس است. اخذ ویزای کاری کشور دانمارک به معنی دریافت اقامت این کشور برای متقاضی و همسر یا فرزندان کمتر از 18 سال وی می باشد. لازم به ذکر است اخذ ویزای تحصیلی دانمارک نسبت به ویزای کاری سهولت بیشتری دارد.

مدارک لازم برای ویزای کار دانمارک در 2023

با توجه به مدت کار و اقامت مورد نیاز شما وابسته به قرارداد کاری با کارفرما مدت اعتبار ویزای کاری دانمارک برای شما مشخص می شود. ویزای کار کشور دانمارک در دوره اولیه 4 ساله صادر می گردد اما بعد از اتمام مدت مشخص با توجه به شرایط لازم می توان آن را تمدید کرد. در سال 2023 اخذ ویزای کاری کشور دانمارک مجموعه ای از اسناد و مدارک را نیاز دارد که در لیست زیر می توانید بخوانید:

  • گذرنامه معتبر همراه با چند قطعه عکس پاسپورتی
  • رزومه کاری مرتبط و ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • گواهی اثبات مهارت زبانی انگلیسی و دانمارکی
  • گواهی اثبات تمکن مالی برای زندگی در دانمارک
  • دعوتنامه و پیشنهاد کار از جانب کارفرمای دانمارکی

در نظر داشته باشید با توجه به شرایط متقاضی و نوع ویزای درخواستی وی تمام مدارک و شرایط فوق می تواند با تغییراتی همراه شود که به ترتیب از سوی سفارت دانمارک به متقاضی اعلام می گردد. کشور دانمارک از سیستم ویزای کار Positive List Scheme برای مشاغل مورد نیاز سالانه استفاده می کند تا نیروی کار در بخش هایی که کمبود مهارت دارند جذب کند.

شرایط و قوانین بازار کار رشته الکترونیک در دانمارک

کارمندان و کارگران در کشور دانمارک در اکثر موارد از درآمد بالا و شرایط استاندارد کار برخوردار خواهند بود که حتی در بازنشستگی مستمری سخاوتمندانه و مزایای مطلوب برای فرزندان دریافت می کنند. شرایط کار در کشور دانمارک برخلاف کشور ما به صورت تیمی و تشویق می باشد؛ به این معنی که دستور دادن جای خود را به مشورت و کار گروهی می دهد. در فرهنگ دانمارک، وجدان کاری و خوشرویی اهمیت زیادی دارد و مردم این کشور با هر جایگاه اجتماعی فروتن هستند.

بر اساس قانون کار در دانمارک 37 ساعت کار هفتگی در 5 روز هفته باید تقسیم شود و کارمندان روزانه باید کمتر از 8 ساعت کار کنند اما اضافه کاری با میزان مشخص مرسوم دارد. تعطیلات سالانه برای بخش دولتی در دانمارک از اول ماه مِی تا اواسط ماه آوریل اجرا می شود و کارمندان بخش دولتی علاوه بر این تعطیلات امکان برخورداری از 5 هفته مرخصی در سال را دارند. نکته جالب توجه این است که در زمان تغییر شغل در دانمارک کارفرمای سابقه شما باید مرخصی استحقاقی شما را محاسبه کند و در آخرین حقوق به شما پرداخت کند. نکته قابل توجه میزان مالیات در کشور دانمارک است که حدود 50% یا در مواردی حتی بیشتر به صورت ماهانه از حقوق کارمندان و کارگران کسر می شود.

شرایط و قوانین بازار کار رشته الکترونیک در دانمارک

درآمد بازار کار رشته الکترونیک در دانمارک

برای عنوان یک مهندس برق الکترونیک درآمد بازار کار رشته الکترونیک در دانمارک به خصوص در شهر رسمی “کپنهاگ” اصل کلی وجود ندارد اما آخرین آمار DKK110 (کرون دانمارک) که معادل 16$ (دلار آمریکا) می باشد به ازای هر ساعت کار نشان می دهد. حداقل دستمزد در شهر کپنهاگ کشور دانمارک که به صورت ناخالص محاسبه شده است 2400$ (دلار آمریکا) یا معادل حدوداً DKK17000 (کرون دانمارک) می باشد. حداقل هزینه زندگی در دانمارک با حداقل دستمزد کارمندان در اکثریت بخش های تحصیلی و تخصصی تطابق کامل دارد و مردم این کشور توسعه یافته در رفاه اقتصادی کم نظیری زندگی می کنند. اما شرایط مطلوب کاری مهندسان این رشته عبارتند از:

فاکتورشرایط ارزیابیدرصد افزایش حقوق
سابقه کاراز 2 تا 5 سال29+%
مدرک تحصیلیکارشناسی30+%
جنسیتمرد14+%
کارفرمابخش دولتی26+%

مقایسه درآمد رشته الکترونیک در دانمارک با سایرین

اگرچه هزینه زندگی در دانمارک بسیار بالا است و در شهر کپنهاگ به 1500€ (یورو) در ماه هم می رسد، اما مردم این کشور قدرت خرید خیلی بالایی دارند. یعنی حتی کسانی که مدرک دیپلم خود را از مدارس دانمارک اخذ نموده باشند در صورت داشتن تخصص های فنی، می توانند درآمد خوبی در دانمارک داشته باشند. اما درآمد مهندسین الکترونیک در این کشور از عموم مردم کمی پایین تر است و این مسئله با توجه به اطلاعات سال 2023 در جدول ذیل به خوبی مقایسه شده است:

متوسط درآمد عموم مردم دانمارک به صورت ماهانهمتوسط درآمد مهندسین الکترونیک در دانمارک به صورت ماهانه
DKK40600 (کرون دانمارک)DKK37900 (کرون دانمارک)

کسانی که مدرک کارشناسی ارشد مهندسی الکترونیک یا مدرک دکتری داشته باشند، بیشتر درآمد خواهند داشت. در نظر داشته باشید که مهم ترین شغل ها برای کشور دانمارک از نظر شرایط مطلوب کاری و درآمد بالا فناوری اطلاعات، تحقیق و توسعه، داروسازی، صنایع غذایی و متخصص در بازارهای انرژی می باشد.

شما می توانید برای یافتن شغل مورد نظر با موسسات کاریابی دانمارک همکاری کنید و با تهیه یک رزومه کاری دقیق و با کیفیت به زبان انگلیسی شانس خود را افزایش دهید. تسلط به زبان انگلیسی در کنار زبان دانمارکی می تواند برگ برنده شما نسبت به سایر متقاضیان برای کار و زندگی در کشور توسعه یافته دانمارک باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به دانمارک با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص بازار کار رشته الکترونیک در دانمارک

متقاضیان کار در رشته الکترونیک در کشور دانمارک سوالات متنوع و مهم زیر را خواهند داشت:

  1. شرایط کار الکترونیک در دانمارک چیست؟ داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرما اصلی ترین مدرک حائز اهمیت در خصوص کار الکترونیک در دانمارک می باشد.
  2. شرایط کار در دانمارک به چه صورت است؟ شرایط بازار کار این کشور به مدت 37 ساعت کار در هفته می باشد و کار الکترونیک به صورت گروهی است.
  3. افزایش درآمد کار الکترونیک در دانمارک بر چه اصولی است؟ بر پایه و اصل سن، مدرک تحصیلی، سابقه کاری و داشتن پیشنهاد شغل دولتی.
  4. مدارک لازم برای اخذ ویزای کار دانمارک چیست؟ پیشنهاد شغلی، مدرک زبان انگلیسی و دانمارکی، رزومه کاری و گواهی اثبات تمکن مالی.
امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “بازار کار رشته الکترونیک در دانمارک

  1. سیامک طاهرخانی گفت:

    درود و خداقوت
    1. میخواستم بدونم مدارک کارشناسی الکترونیک و کارشناسی بیو الکترونیک (مهندسی پزشکی) دانشگاه های غیر انتفاعی ایران (آموزش عالی) برای ویزای کاری دانمارک قابل قبول هست؟ من کاردانی را 15 سال پیش از دانشگاه دولتی و کارشناسی را چند سال پیش از آموزش عالی گرفتم.همچنین معدل نیز مهم است یا نه؟ گرایش خاصی مد نظر هست یا تمامی گرایش های الکترونیک بازار کار دارند؟ و آن گرایش ها کدامند؟ مدرک دانشگاه آزاد چطور؟
    2. همچنین برای خارجیانی که ویزای کاری دانمارک دارند مگر خرید خانه ممکن نیست؟ و اینکه این ویزا چند ساله است. قیمت خانه چطور؟
    3. برای شغلهای هنری مانند ساخت آلات موسیقی و ساز مانند گیتار، بربط و.. یا آموزش نوازندگی آیا فرصتی در دانمارک هست؟ اگر هست چقدر درآمد و بازار کار دارد؟
    4. تسلط به زبان دانمارکی چقد مهم است یا دانستن زبان انگلیسی کافی است؟ و برای مسلط بودن به دانمارکی باید مدرک و نمره ی خاصی ارایه شود؟
    5. بازار کار رشته معماری چطور است همچنین اگر مسلط به طراحی با نرم افزار 3DMAX باشد؟
    6. سطح امتیاز و سقف سن برای کار و تحصیل در دانمارک چقدر است؟
    7. دفاتری برای مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج برای ما ایرانی ها وجود دارد؟ بویژه اگر طرف مقابل نیز ایرانی و خانواده اش ساکن دانمارک باشد؟
    ممنون میشم نشانی این موسسات را برایم بفرستید.
    8. آیا شخصی که ساکن دانمارک هست میتواند از همانجا درخواست کاری برای شخص ساکن ایران تهیه کند؟ یا حتما باید از طریق سایت های کاریابی معرفی شده و رشته های مورد نیازشان باشد؟
    همچنین اگر صفحه، فایل یا مطلبی جامع برای مهاجرت کاری و تحصیلی برای فارغ التحصیلان رشته ی الکترونیک و معماری، دارید لطف بفرمایید آدرسش رو بفرستید.
    سپاسمندم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اگر در دانمارک بخواین کار کنید باید یک کارفرما داشته باشید که از شما دعوت به همکاری کرده باشه و کسی که از دانمارک بخواد از افراد ایرانی دعوت به همکاری کنه حتما باید خودش دانمارکی و کارفرما باشه و بحث آگهی استخدامیارو پشت سر گذاشته باشه ، و امکان خرید ملک هم وجود دارد اما قبل از اخذ اقامت فوق العاده هزینه خرید ملک برای ایرانی بالا است و برای کاریابی هر رشته باید به سایت های کاریابی کشور دانکارک مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *